Roční náklady na provoz Defa
Roční náklady na provoz Defa
Hoj, chtěl bych pomalu zařadit do rodiny i Defa. Rád bych ale kvůli ročnímu rozpočtu vyčíslil a zprůměroval na kolik ročně tento "luxus" vyjde.
Mohli by jste napsat rok výroby svého Defa, kolik vás stojí na provozních nákladech, na ceně oprav a údržby za rok? Vím je to jen obecné a závisí to na najetých km a terénu, ale pokud by do něj člověk nedával navíc ty extra serepetičky a jen udržoval v chodu a průběžně opravoval co je třeba, tak na kolik to asi vyjde? Dále jak dlouho, případně kolik km vám vystačí nové obutí? Všem moc díky.. rád bych se dostal na nějakou orientační přibližnou částku kolik to asi bude...
díky M.
Mohli by jste napsat rok výroby svého Defa, kolik vás stojí na provozních nákladech, na ceně oprav a údržby za rok? Vím je to jen obecné a závisí to na najetých km a terénu, ale pokud by do něj člověk nedával navíc ty extra serepetičky a jen udržoval v chodu a průběžně opravoval co je třeba, tak na kolik to asi vyjde? Dále jak dlouho, případně kolik km vám vystačí nové obutí? Všem moc díky.. rád bych se dostal na nějakou orientační přibližnou částku kolik to asi bude...
díky M.
Re: Roční náklady na provoz Defa
Ja to nikdy nepocital a ani nebudem bo by som sa musel zastrelit
Kamos ma vo firme nejaky program ktory pocita naklady, spotrebu atd. Z celej firmy kde ma asi 10 druhov aut mu defik 300tdi 110SW vychadza ako najuspornejsie auto s najmensim nakladom a spotrebou. Vzdy ked mi to hovori lamem sa smiechom.
Ale jak som ho mal na pracu tak tiez nakladovo strasne malo. Tak spotrebak a poistka mohlo byt tak 15000 rocne. A potom som sa zblaznil a zacal sa v nom vrtat
Kamos ma vo firme nejaky program ktory pocita naklady, spotrebu atd. Z celej firmy kde ma asi 10 druhov aut mu defik 300tdi 110SW vychadza ako najuspornejsie auto s najmensim nakladom a spotrebou. Vzdy ked mi to hovori lamem sa smiechom.
Ale jak som ho mal na pracu tak tiez nakladovo strasne malo. Tak spotrebak a poistka mohlo byt tak 15000 rocne. A potom som sa zblaznil a zacal sa v nom vrtat
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6487
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Roční náklady na provoz Defa
Ja dal za dily na opravy minuly rok asi dvaapultisice, ted me ceka technicka tak tam asi vyrazim rovnou a uvidim, kdybych chtel dat defa do cajku uplne, ta by to vyslo tak na dveste tisic, tak to je tezky, neco k tomu rict. Nekdo je puntickar a utrati kazdej rok dvacet tisic za udrzbu, nekdo na to kasle a neda do nej leta skoro nic, ale dlouhodobe je asi lepsi tomu autu dat to, o co si rika, ja bych to odhadnul na kilak korunu do servisu. Kdo najede deset tisic za rok, tak deset tisic, kdo dvacet tak dvacet. Ale kilometr neni jako kilometr, u defa to plati stokrat vic nez u nejakeho brichoplaza.
Ale abych to zkusil odhadnout par tisic za pojistku, tak tisicovku za vymenu oleje a filtru, par tisic za prkotiny co tak nejak odchazej samy. Tak 30 haliru na kilak odhaduju gumy. Vic toho za rok nebude. Plus to, co znicis svoji hlouposti nebo odvahou nebo kdovi cim:-) to muze bejt za ranec!
Ale abych to zkusil odhadnout par tisic za pojistku, tak tisicovku za vymenu oleje a filtru, par tisic za prkotiny co tak nejak odchazej samy. Tak 30 haliru na kilak odhaduju gumy. Vic toho za rok nebude. Plus to, co znicis svoji hlouposti nebo odvahou nebo kdovi cim:-) to muze bejt za ranec!
Re: Roční náklady na provoz Defa
pokud nechceš dělat nějaký úpravy do terénu a budeš jezdit jenom po silnicích nebo polňačkách, tak to je jako u každýho jinýho auta....možná o trošku víc....ale vesměs olej, filtry, pneumatiky, povinný ručení,
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,
Re: Roční náklady na provoz Defa
Jsem přes 150 tisíc za rok 2012 and show must go on...
Country boy...
Re: Roční náklady na provoz Defa
to jsou ale blbý roční náklady, co?......
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Roční náklady na provoz Defa
Já bych řekl, že to je ale v pořádku! Kdybych ty kačky měl, tak bych je v Defovi taky lehce utopil! Takové auto přece musíš kupovat s tím že se ti líbí a bude to tak nějak tvým koníčkem. A chlapi vždycky nejvíc utrácejí za své hračky ! Jinak u mně loni přes třicet tis. a skoro to není znát !Určitě jsem tolik utrácet nemusel, ale STK jsem minulý týden prošel ! Kdybych ale měl jiné auto stejně staré a v podobném stavu, tak bych do něj nedal ani kačku a snažil se ho zbavit !
Re: Roční náklady na provoz Defa
Mé náklady za 110 hcpu 300 tdi-lentilka (275000 km) - jezdim s nim převážně mimo silnici, hodně jezdí naložený : za rok cca. 10000 km, pojistka, výměna oleje + filtry (do 2000 kč), výměna skla na zadní mlhovce (cca. 60 Kč), doplnění chladicí kapaliny ( 50 kč) a teď musím vyměnit na kardanu kríž (650 kč). Jo a technickou jsem také prošel bez ztráty květinky.
Opravdu mne překvapuje jak je to nenáročné auto, to musím říci i o druhém 110 HT, ale tam se to těžko počítá, protože na něm jsem se vyřádil a vymejšlel jsem si ptákoviny. Když se zamyslim a vezmu NUTNÉ náklady na 10000 km, tak je to podobné, tam jsem měnil navíc viskospojku ( cca.1100 kč)
Opravdu mne překvapuje jak je to nenáročné auto, to musím říci i o druhém 110 HT, ale tam se to těžko počítá, protože na něm jsem se vyřádil a vymejšlel jsem si ptákoviny. Když se zamyslim a vezmu NUTNÉ náklady na 10000 km, tak je to podobné, tam jsem měnil navíc viskospojku ( cca.1100 kč)
Re: Roční náklady na provoz Defa
Všem díky za reakce... takžeto vypadá že i s průběžnýma opravama (např výměna difera kdyby se něco vyvrbilo apod) se postupně rozloží tak, že náklady by počítám neměly přesáhnout 20 tisíc Kč. To se přiznám mě příjemě překvapilo. Trochu jsem se bál víc..
Jsem rád, když mám vše předem alespoň orientačně spočítané.. právě proto, abych se pak nemusel střílet )
Jsem rád, když mám vše předem alespoň orientačně spočítané.. právě proto, abych se pak nemusel střílet )
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roční náklady na provoz Defa
U nás v rodině slouží pátým rokem 130-ka 300 tdi z roku 98 a jediné vícenáklady oproti běžné údržbě (filtry, rozvodový řemen, žárovky) byli jasné už při koupi vozidla - koroze rámu a nefunkční redukce (vyřešeno svářením u místního opraváře za 10 tisíc a výměnou rozvodovky za jiný kus z vlastních zdrojů) Problémy s elektrikou, které se vyskytovali chvíli po koupi, vyřešil též místní opravář. Gumy tam jsou nějaké protektorové kopie BFG AT jménem Blackstar a po cca. 15 tis km (nefunguje tacho) nejsou nějak zvlášť sjeté, fungují i teď v zimě. Slouží jako rodinný pracant a údržbu dostane jen tu, o kterou si řekne.
Re: Roční náklady na provoz Defa
Ja teda muzu rict, ze je to auto opravdu jen pro kutila nebo milionare co ma na servis 400kc/hodinu. Jako ze ja snad nejsem ani uzivatel aut spis uz jsem takovej spotrebitel, ale furt tam neco odchazi, upada nebo netesni - jako ono to furt jede jen to proste vsude ruzne kape - prevodka rizeni, voda mi nekde vykapava, auto se houpe, pri razeni v tom cuka jak v traktoru, nesedi to na dalnici, prokava spojka do kabiny (spojkovej valec), nefungujou blinkry, zatejka do toho, netopi to, huci v tom - je to fakt peklo - nejhorsi na tom je, ze to nejsou zavady, ale vlastnosti tohoto vozidla a jeste vic perverzni je, ze ho mam stejne nejradeji a pokazdy, kdyz se v nem vezu tak se usmivam jak sjetej a smeju se lidem v Patrolu a Toyotach, na ktere netahne, jedou po dalnici 150 a muzou si povidat se spolujezdcem.
Je to asi nejakej druh fetisizmu nebo ja nevim, ale mam ho rad a neprodam ho, ale je to opravdu valka a oproti kazdymu jinymu autu je to fakt srani s tim.
Je to treba brat jako pracovni nastroj nebo hracku, ale mit to jako jedine auto tak si prostrelim hlavu po pul roce - vymyslel to nejakej idiot
Je to asi nejakej druh fetisizmu nebo ja nevim, ale mam ho rad a neprodam ho, ale je to opravdu valka a oproti kazdymu jinymu autu je to fakt srani s tim.
Je to treba brat jako pracovni nastroj nebo hracku, ale mit to jako jedine auto tak si prostrelim hlavu po pul roce - vymyslel to nejakej idiot
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!
Def 110 ve vyvoji
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!
Def 110 ve vyvoji
- beny
- Příspěvky: 37
- Registrován: 06 čer 2009 19:29
- tel.: 605905452
- auto: Defender 110
- Bydliště: Plzeň/ Brno
Re: Roční náklady na provoz Defa
Tak já zase můžu soudit zcela opačně. Jezdím už skoro jenom v Defíku V podstatě denně, ročně tak 35.000km). Když jedu jiným autem, mám dojem,že je to promarněná nafta). Značnou část z toho najezdím po dálnicích a konečně se na D1 tolik nebojím. Jako, zatím v jediném autě, jsem nemusel při poruše volat odtahovku (2x spojka - v podstatě jediné větší závady za skoro 4 roky ježdění). Gumy (235/85 16 BF AT a totéž v Nokianu HP) jezdím již třetím rokem a ještě nějaký rok vydrží).
K normálnímu servisu přidám každý rok nějaké vylepšení (loni zadní dveře za cca 14.000kč), ale i tak v průměru myslím tak do 30.000 ročně. Většinou říkám, že je to jen o málo dražší než provoz Felicie. Ale nutné si najít dobrý servis.
Není to auto pro zajíce, ale pro důstojnou, rozvážnou jízdu
K normálnímu servisu přidám každý rok nějaké vylepšení (loni zadní dveře za cca 14.000kč), ale i tak v průměru myslím tak do 30.000 ročně. Většinou říkám, že je to jen o málo dražší než provoz Felicie. Ale nutné si najít dobrý servis.
Není to auto pro zajíce, ale pro důstojnou, rozvážnou jízdu
Defender 110, 300 Tdi, auto pro svižné, pohodlné a dlouhé jízdy. http://www.kopane-studny.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Roční náklady na provoz Defa
Jako dily jsou na to opravdu levny, ale u "dodelanych" aut je zase vubec nemusis menit. Oktavka me nenechala od roku 99 a 270 000km na silnici ani jednou. Defendra uz jsem tahal po 30 000km dvakrat (cerpadlo) - dokud jsem mel "normalni" auta tak jsem vazne ani nevedel kde ma auto pojistky natoz cerpadlo. Diky defendru se ze me zacina stavat "strojnik".
To nemluvim o takovych tech veci doslova k posrani, kdyz neco praskne ve dverich a nejdou otevirat, nebo v zime zamrznou, ze pak lezu kufrem a to ze do nej proste regulerne chcije a ani nevim odkud
110 km je takova maximalni cestovni rychlost.
TD5tka je taky slaba a pomalu taha - clovek musi pri rozjezdech pouzivat do prudsich kopcu rucku, protoze nez turbo pochopi, ze ma zacit fungovat tak jste dole v rokline atd.
Jako v terenu ti to zacne vracet, ale jen upozornuji, ze pro lidi co je to pro ne prvni tereni auto tak je to celkem sok - clovek ceka, ze to bude nekomfortni svezeni, ale ze je to skoda 120 na velkejch kolech (narazka na interier) to nikdo neceka
Zpet k tematu:
Od srpna 2012 jsem do toho nasypal:
packa blinkru - praskla 900kc
vymena oleje 8l a vsech fitlru asi 1500kc
popraskany zamky v dverich - nevim
stred kola 5000kc
ted mi upadlo neco na parozi
piska turbo
spojkove valce vymena 2x
palivove cerpadlo
poloosy
unasece
dekli pristrojovky
zasterky
oprava zrezlejch dveri
oprava klimatizace (stale mi tam litaj ocelove supinky u remenu a nevim z ceho)
ceka me:
nefunguje mi mezinaprava - nesviti a nejde vyradit na poprve
nejde mi radit jedna a dve sem tam
asi mam v haji i tlumice nebo stabilizatory, dost to plave
no ceka me toho letos tak za 50 000kc a to nemluvim o opatreni proti reznutim, ktere by chtelo - voskovat vcetne dveri a ostrojeni auta.
Jen dodam, ze jsem mel na prvni pohled hezkej kousek co ma najeto 200 000km, ale ....
Ja stale doufam, ze to jednou udelam auto na ktery rok nebudu muset sahnout
To nemluvim o takovych tech veci doslova k posrani, kdyz neco praskne ve dverich a nejdou otevirat, nebo v zime zamrznou, ze pak lezu kufrem a to ze do nej proste regulerne chcije a ani nevim odkud
110 km je takova maximalni cestovni rychlost.
TD5tka je taky slaba a pomalu taha - clovek musi pri rozjezdech pouzivat do prudsich kopcu rucku, protoze nez turbo pochopi, ze ma zacit fungovat tak jste dole v rokline atd.
Jako v terenu ti to zacne vracet, ale jen upozornuji, ze pro lidi co je to pro ne prvni tereni auto tak je to celkem sok - clovek ceka, ze to bude nekomfortni svezeni, ale ze je to skoda 120 na velkejch kolech (narazka na interier) to nikdo neceka
Zpet k tematu:
Od srpna 2012 jsem do toho nasypal:
packa blinkru - praskla 900kc
vymena oleje 8l a vsech fitlru asi 1500kc
popraskany zamky v dverich - nevim
stred kola 5000kc
ted mi upadlo neco na parozi
piska turbo
spojkove valce vymena 2x
palivove cerpadlo
poloosy
unasece
dekli pristrojovky
zasterky
oprava zrezlejch dveri
oprava klimatizace (stale mi tam litaj ocelove supinky u remenu a nevim z ceho)
ceka me:
nefunguje mi mezinaprava - nesviti a nejde vyradit na poprve
nejde mi radit jedna a dve sem tam
asi mam v haji i tlumice nebo stabilizatory, dost to plave
no ceka me toho letos tak za 50 000kc a to nemluvim o opatreni proti reznutim, ktere by chtelo - voskovat vcetne dveri a ostrojeni auta.
Jen dodam, ze jsem mel na prvni pohled hezkej kousek co ma najeto 200 000km, ale ....
Ja stale doufam, ze to jednou udelam auto na ktery rok nebudu muset sahnout
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!
Def 110 ve vyvoji
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!
Def 110 ve vyvoji
Re: Roční náklady na provoz Defa
Miku nelam si s tim hlavu v tom prispevku predtim si to sepsal perfektne, to je proste 150% Land Rover.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
Re: Roční náklady na provoz Defa
Všem díky za reakce.
Měl bych ještě jeden poddotaz... Přečetl jsem toho tuny a jak se řeší pořád problémy, tak člověk dostane až strach .
Rád bych s ním i naplánoval delší trasy na východ a na Jih.. klidně i jako Milos v posledních letech do Afriky apod. Trochu nevím jaký motor zvolit především pro spolehlivost. Je mi jasný, že budete chtít říct 300 kvuli jednoduchosti.
Jenže ruku na srdce, podle mě už dnes jsou to starý auta a kloudnej kousek se podle mě sehnat skoro už nedá.
Takže je volba jedině TD5 nebo TD4. Co by jste volili? Jaký máte zkušenosti se spolehlivostí v odlehlých krajích.. všiml jsem si že hodně lidí zde jezdí snad po celým světě... na co si dát tedy pozor a jak eliminovat poruchu mimo civilizaci...?
Měl bych ještě jeden poddotaz... Přečetl jsem toho tuny a jak se řeší pořád problémy, tak člověk dostane až strach .
Rád bych s ním i naplánoval delší trasy na východ a na Jih.. klidně i jako Milos v posledních letech do Afriky apod. Trochu nevím jaký motor zvolit především pro spolehlivost. Je mi jasný, že budete chtít říct 300 kvuli jednoduchosti.
Jenže ruku na srdce, podle mě už dnes jsou to starý auta a kloudnej kousek se podle mě sehnat skoro už nedá.
Takže je volba jedině TD5 nebo TD4. Co by jste volili? Jaký máte zkušenosti se spolehlivostí v odlehlých krajích.. všiml jsem si že hodně lidí zde jezdí snad po celým světě... na co si dát tedy pozor a jak eliminovat poruchu mimo civilizaci...?
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Roční náklady na provoz Defa
Já jsem uvažoval následovně:
1) TD4 je motorem vlastně dodávkový ford, tudíž stavěný na dlouhou životnost. Těch motorů jezdí po světě statisíce a je velká pravděpodobnost, že to někdo v dosažitelném okolí bude umět dát dohromady.
2) Tím že je to TD4 mám najeto 50.000 km a ne 250.000...
3) Protože mám najeto 50.000 a na i dlouhým výletu najedeš okolo 20.000, budeš mít při návratu 70.000.... Takže pokud něco odejde, nebude to pravděpodobně motor, ale něco na podvozku nebo převodech a to se v podstatě na všech defech řeší stejně...
4) TD4 je proti ostatním pohodlné auto.
Takže za mě mladou TD4.
Tom
1) TD4 je motorem vlastně dodávkový ford, tudíž stavěný na dlouhou životnost. Těch motorů jezdí po světě statisíce a je velká pravděpodobnost, že to někdo v dosažitelném okolí bude umět dát dohromady.
2) Tím že je to TD4 mám najeto 50.000 km a ne 250.000...
3) Protože mám najeto 50.000 a na i dlouhým výletu najedeš okolo 20.000, budeš mít při návratu 70.000.... Takže pokud něco odejde, nebude to pravděpodobně motor, ale něco na podvozku nebo převodech a to se v podstatě na všech defech řeší stejně...
4) TD4 je proti ostatním pohodlné auto.
Takže za mě mladou TD4.
Tom
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Roční náklady na provoz Defa
...me zaujal bod 4) pohodlne auto ? Proti cemu pohodlne ? Kolik meris ?
No a jestli tady resite splehlivost aut co maj najeto 250tsc km a vic lidma co jste nikdy nepotkali,tak to mi hlava nebere.
No a o slavnem motoru z Fordu Transit uz jsem slysel taky pekny veci. Zrovna Transit etalonem spolehlivosti moc neni
H.
No a jestli tady resite splehlivost aut co maj najeto 250tsc km a vic lidma co jste nikdy nepotkali,tak to mi hlava nebere.
No a o slavnem motoru z Fordu Transit uz jsem slysel taky pekny veci. Zrovna Transit etalonem spolehlivosti moc neni
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Roční náklady na provoz Defa
Mě by se líbila TD4 ale v provedení 3,2l - do Tranzita se to montovalo. Ale to je trošku mimo. Každopádně TD4 i TD5 jsou motory s elektronikou, což pro mě znamená, pokud nechci být plně odkázanej na servisy někde daleko, mít ssebou malou diagnostiku a hlavně vědět, k čemu ji mám a rozumnět tomu, co na ní uvidím. Aspoň do té míry, abych to byl schopnej kozultovat po telefonu. Zbytek je o pohodlí v autě (proto nemám Defa ale Disco2), stádiu shnilosti u starýho auta a pořizovací ceně.
Včera jsem s jedním člověkem procházel kolem Brna několik Disco2. Cenové rozdíly a rozdíly ve stavy byly asi takové, že buďto se dalo koupit drahé auto, u kterého budu doufat, že se nic zásadního nepokazí, nebo auto podstatně levnější a část rozdílu v ceně vrazit plánovaně do oprav s tím, že v nejhorším budu na ceně ve finále stejné, ale budu mít jasno, co bylo opraveno, a každopádně za sebou budu mít navíc běžnou údržbu.
Včera jsem s jedním člověkem procházel kolem Brna několik Disco2. Cenové rozdíly a rozdíly ve stavy byly asi takové, že buďto se dalo koupit drahé auto, u kterého budu doufat, že se nic zásadního nepokazí, nebo auto podstatně levnější a část rozdílu v ceně vrazit plánovaně do oprav s tím, že v nejhorším budu na ceně ve finále stejné, ale budu mít jasno, co bylo opraveno, a každopádně za sebou budu mít navíc běžnou údržbu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Roční náklady na provoz Defa
Jak že se nedá koupit pěkná 300Tdi. Já teď jednu celkem pěkně udržovanou koupil. Měla zdravej nalakovanej rám (teda mimo zadního příčníku, ten je shnilej), všechny dveře byli už vyměněné za nové bez známky koroze. Jenom kastle je sem tam nějakej puchejř, ale to je skoro u všech.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.