automat nebo manuál
Moderátor: Acon
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
automat nebo manuál
Zdravím Vás
V blízké budoucnosti, bych si rád pořídil LR ještě nevím, zda Free 2 nebo Disco 3. A tak bych se chtěl zeptat, jakou převodovku by jste mi doporučili? Zatím jsem měl jen samé manuály a tak nevím co od toho automatu čekat. Díky za rady.
A ještě jestli můžu otravovat je lepší free nebo disco. ještě jednou moc díky. Honza
jestli se to tu někdy řešilo, tak se omlouvám za nové téma
V blízké budoucnosti, bych si rád pořídil LR ještě nevím, zda Free 2 nebo Disco 3. A tak bych se chtěl zeptat, jakou převodovku by jste mi doporučili? Zatím jsem měl jen samé manuály a tak nevím co od toho automatu čekat. Díky za rady.
A ještě jestli můžu otravovat je lepší free nebo disco. ještě jednou moc díky. Honza
jestli se to tu někdy řešilo, tak se omlouvám za nové téma
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
Re: automat nebo manuál
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... bo+automat" onclick="window.open(this.href);return false;


- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: automat nebo manuál
Díky moc, jsem zase o něco moudřejší
a teď už se jenom rozhodnout co vzít 


PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
Re: automat nebo manuál
Ono to není úplně tak jednoduché. V tom odkazu na původní vlákno se jednalo o D1 a D2, jestli se nepletu a přiznám se, že když jsem měl D2 TD5 v manuálu, byl jsem za to rád, protože D2 s automatem jsem jednou řídil a moc se mi to nelíbilo. D3 TDV6 jsem měl v manuálu a jednou jsem ji řídil i v automatu a tady bych jednoznačně volil automat. Teď mám D4 automat a musím říct, že pokud má auto dostatečný výkon a automat je s motorem a celkově s autem dobře sladěn, tak to nemá chybu. Samozřejmě bych nechtěl třeba Mitsubishi EVO nebo Subaru WRX STI v automatu, konec konců se to ani nedělá, ale Disco 3 a 4 jsou pohodlná auta, která člověka k nějaké divočině na silnici nevybízí a automat se k nim hodí.
S Friťákem 2. generace jsem nejezdil, ale každopádně už konstrukčně to jsou naprosto odlišná auta. Disco 3 má do samonosné karoserie zakomponovaný poctivý rám, motor je uložen podélně a má klasický pohon 4x4 (50% na 50%) se středovým diferenciálem, zatímco Free je pseudo-terénní SUV s haldex spojkou uprostřed a za běžných okolností posílá skoro všechen ktouťák na přední kola. Samozřejmě je to pořád LR a v terénu všechny své konkurenty asi porazí, ale D3 je někde jinde.
Takže z tvého výběru - za mě jednoznačně D3 automat.
S Friťákem 2. generace jsem nejezdil, ale každopádně už konstrukčně to jsou naprosto odlišná auta. Disco 3 má do samonosné karoserie zakomponovaný poctivý rám, motor je uložen podélně a má klasický pohon 4x4 (50% na 50%) se středovým diferenciálem, zatímco Free je pseudo-terénní SUV s haldex spojkou uprostřed a za běžných okolností posílá skoro všechen ktouťák na přední kola. Samozřejmě je to pořád LR a v terénu všechny své konkurenty asi porazí, ale D3 je někde jinde.
Takže z tvého výběru - za mě jednoznačně D3 automat.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: automat nebo manuál
Pokud se ti vejde do rozpočtu na nákup a nebude tě trápit spotřeba okolo 11-12 litrů tak jasná volba D3 v automatu..
Re: automat nebo manuál
Nesmí se zapomenout, že náklady na údržbu Free 2 a D3 jsou každý někde jinde.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: automat nebo manuál
to už je asi jasný i tím nákupem, za stejný peníze to bude nový (nebo novější) free vs starší D3, údržba bude odpovídající kategorii auta, D3 mová stála ke dvoum mega (samozžejmě zase podle výbavy), je to větší auto a tak servis asi bude dražší.. i když mě servisování mé D3 zatím nepřijde nijak tragický, ale neumím srovnat s free..habakuk píše:Nesmí se zapomenout, že náklady na údržbu Free 2 a D3 jsou každý někde jinde.
Re: automat nebo manuál
Já myslím, že servisování Free 2 a D3 vyjde téměř nastejno, to bych neřešil.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: automat nebo manuál
Možná jsem to napsal blbě po stránce běžné údržby vyjdou stejně, ale pokud začne D3 zlobit tak ty částky budou výrazně vyšší. Už jenom vzduchový podvozek který Free nemá a to nemluvím o možnosti zadření motoru na D3. Nechci tady očerňovat, ale zase je fér říct co se může stát.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy