Konventor-měnič automatu, životnost atd..

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 736
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#1 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 04 led 2014 13:25

Zdravím, chci se zeptat jestli někdo neví po kolika KM se kontroluje (jak se to dělá), nebo mění konvertor?
Nemyslím výměnu za větší. Něco už sem si o systému funkce ZF 4HP22 přečetl, ale na tohle sem nenarazil.
V manuálu k D1 je o zkoušení auto. převodovky něco psané, ale myslím že zkoušet to na jiném rozměru pneu a těžším vozidle by nějak nefungovalo..
Tak mě to zajímá :-)
Díkec za info :yes
Naposledy upravil(a) Josef-Z (Jugin) dne 04 led 2014 17:53, celkem upraveno 1 x.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Konvertor, životnost atd..

#2 Příspěvek od Sláma Karel » 04 led 2014 16:52

Napiš tam k tomu konventor-měnič automatu, nebo půlka lidí nebude vědět o co jde. :wink:
Já třeba osobně neznám nikoho, kdo by tomu říkal konventor.

A k dotazu.
Většina měničů se dá repasovat (třeba u některých D3 to nejde), ale většinou se to dělá až pri GO převodovky. Pokud to máš ale rozebrané, tak bych nechal ten měnič alespoň otestovat , nebo rovnou zrepasovat.


K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 736
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#3 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 04 led 2014 18:03

O tom že se dělá GO vím. Zatím převodovka šlape, měním jen olej a filtr :nod
Spíš mě zajímalo, jestli jsou nějaké doporučení od výrobce, nebo zkušenosti typu, (když ho po nějaké době zrepasuješ lip to pojede, nebude to třeba tak vytáčet atd..)
Venku je hnusně, tak se nudím a chci být chytřejší :-)
U téhle součástky se těžko poznává jestli šlape jak má nebo už má nejlepší za sebou :?
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#4 Příspěvek od Kokesek » 04 led 2014 21:11

u hydrodynamickeho menice dochazi s poctem najetych kilometru k opotrebovani spojky menice (TCC). Pokud se menic nerozpichne nejde urcit jak moc je opotrebovan. Tim ze tzv. klouze spojka menice se nadmerne zahriva lozisko cerpadla oleje a vetsinou dojde k jeho poskozeni popr. protoceni. A nasleduje kolaps celeho automatu dusledkem ucpani dutych hridel. Tim ze je ucpou spony prestava cela prevodovka mazat a prenaset moment. Zivotnostnost obecne je zhruba 100-500tis km podle druhu,vahy, a povahy jizdy,ridice,vozu. Napr. moje zena jela do sparu na nakup a vola mi ze z L322 jdou nejake divne zvuky. Po rozdelani prevodovky jsem zjistil ze je zlomena duta hridel. Sem ji rikal ze vozi tezke nakupy ze Sparu.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#5 Příspěvek od hifi » 04 led 2014 22:23

ta spojka menica (TCC) je sucastou menica, alebo je to separe diel ktory sa da vymenit?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

lukes
Příspěvky: 455
Registrován: 14 zář 2010 18:29
auto: defender 110 300tdi
Bydliště: High

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#6 Příspěvek od lukes » 05 led 2014 00:29

Já rozumím slovu konvertor.... Je konventor něco jiného?
...take it easy....

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#7 Příspěvek od hifi » 05 led 2014 08:43

ma to byt samozrejme konvertor alebo teda menic
nemecky drehmomentwandler
anglicky torque convertor
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#8 Příspěvek od Kokesek » 05 led 2014 09:52

Spojka menice je soucasti menice. Pri repasi se meni. V prevodovce je TCC solenoid ktery ovlada spojku menice pres dutou hridel pousti tlak kapaliny.
Přílohy
menic [800x600].jpg
menic_rep [800x600].jpg
TCC_PWMSV [800x600].jpg
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#9 Příspěvek od hifi » 05 led 2014 09:57

supeeer, krasne foto a perfektne vysvetlene, moc dakujem.
som myslel ze ten menic je len dute teleso bez nejakych dalsich vnutornosti.
to su tvoje fotky, alebo z netu? pytam sa kvoli repasu, ci sa na teba mozem v pripade potreby obratit.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#10 Příspěvek od Kokesek » 05 led 2014 10:32

ja nerepasuji menice, beru hotove z holandska. vsechny foto jsou moje az na menic ten je z netu.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#11 Příspěvek od hifi » 05 led 2014 11:01

a na kolko vyjde ten repas z holandska? treba tam dat na vymenu stary, alebo sa kupuje kus repasovany ci uplne novy?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#12 Příspěvek od Kokesek » 05 led 2014 21:38

od 9 do 12tis podle modelu TC. On treba vypada stejne ale natoceni turbinovych lopatek je jine pro bmw E60 a L322. je to podle vahy auta a pomeru jednotlivych prevodu. A samozrejmne se vraci. Nebo zaplatis vic.
hifi píše:a na kolko vyjde ten repas z holandska? treba tam dat na vymenu stary, alebo sa kupuje kus repasovany ci uplne novy?
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#13 Příspěvek od hifi » 05 led 2014 21:44

OK, tak v pripade potreby by som sa ohlasil. diky za cenne info.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#14 Příspěvek od Acon » 06 led 2014 13:07

Ako na tom je menič sa dá zistiť jednoduchým testom tzv. ''stall speed''. Eliott mi to vysvetloval tu, akurát ja mám ten väčší tak mne to zastaví na nižších otáčkach.
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... r&start=60
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#15 Příspěvek od Kokesek » 06 led 2014 14:11

to je pravda, ale neznamena to ze menic ktery funguje spravne neni pred smrti. To poznas vetsinou az v tahlem kopci po cca 30km. Olej v automatu se ohriva zhruba 3x pomaleji nez v motoru. Nejvetsi uniky a tedy nejmensi prenos se pozna az potom.
A dalsi roli hraje roztaznost materialu. Otestovat automat pri koupi je velmi slozite i pro hodne dobreho mechanika aut. prevodovek. Kazdy molej ci vyrobce se da nachytat nejakym nestandartnim chovanim v ruznych rezimech jizdy. Obecne plati ze nejvice problemu poznas pri malych otackach motoru, protoze se nejvice zatezuje regulovana cast za cerpadlem oleje. Tedy chceme aby system pracoval pri malem pretlaku oleje. Kazdy i sebemensi unik se projevi. Tzn. Hodne zahrat a pak lechtat. Paradoxne zahrati se nejvice projevuje pomalou jizdou (male otacky) Pokud ovsem neni vylozene vadna spojka menice. Pak dochazi k zahrati razatneji pri prokluzu. Ale to se da sledovat jenom diagnostikou a cas se muze aplikovat pouze na skrine kteredobre zname. Muzeme je porovnavat. Jinak predpis na to neni.



Acon píše:Ako na tom je menič sa dá zistiť jednoduchým testom tzv. ''stall speed''. Eliott mi to vysvetloval tu, akurát ja mám ten väčší tak mne to zastaví na nižších otáčkach.
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... r&start=60
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#16 Příspěvek od hifi » 06 led 2014 15:23

tak stall test uz mam teoreticky nastudovany, ale nejak sa do toho moc nemam a myslim ze to ani nebude potrebne lebo atumat radi si myslim pekne v predpisanych otackach.
len ma furt svrbi myslienka medium menica v td5 a moznosti ktory by tam pasoval ci jedine z D2 V8-4l alebo aj P38 V8-4l, pripadne ten Ashcroftov td5 HD, alebo ci sa pri tom repase z klasickej schranky td5-koveho menica da urobit nejakym sposobom (ci uz zvacsenim objemu,vymenou vnutornosti,..) ten medium. myslim ze ten Ashcroftov td5-HD je presne to posledne riesenie, ale iba myslim.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#17 Příspěvek od Acon » 06 led 2014 20:35

schránka je väčšia. Tu nemá zmysel špekulovať. Medium menič je v celosvetovej komunite D2ojkárov vyskúšaný a funguje to veľmi dobre. ja som mal aj malý(pôvodný) aj medium a jediné čo by som prijal aby aspoň 3ojka zamykala skôr. Inak je to OK
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#18 Příspěvek od hifi » 06 led 2014 20:46

Acon píše:schránka je väčšia. Tu nemá zmysel špekulovať. Medium menič je v celosvetovej komunite D2ojkárov vyskúšaný a funguje to veľmi dobre. ja som mal aj malý(pôvodný) aj medium a jediné čo by som prijal aby aspoň 3ojka zamykala skôr. Inak je to OK
ano cital som vlakno kde si to pisal. takze uz naposledy :lol:
treba zhanat medium z D2 V8-4l alebo moze byt aj z P38 V8-4l ?
bellhousing z klasickej td5 AT teda nebude maly, netreba menit?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Konventor-měnič automatu, životnost atd..

#19 Příspěvek od Acon » 06 led 2014 21:08

ale to nie je menič z DII alebo menič z niečoho. To je jednoducho medium, alebo stredný menič. Veľký, ktorý sa dával do benzínových modelov sa dá jedine s úpravami lebo normálne sa tam skrátka nevojde. Takže naposledy ;-) Je to jednoducho stredný alebo medium menič a na obrázku je doslova ten stredný. Malý je štandard pre diesle, veľký do benzínov 4,6l a stredný myslím do 4,0l a pasuje bez úprav ako náhrada malého.
Obrázek
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět