def td5 / 02 kolísání otáček - aby to nebylo tak jednoduché

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

def td5 / 02 kolísání otáček - aby to nebylo tak jednoduché

#1 Příspěvek od alberth » 19 led 2014 20:32

zdravím...

proč až teď - první def, kterého mám ( od března 2013, 175tkm najeto, rv 2002 )
co předcházelo - DEF nebyl rezav, vyjma elektroinstalace - zjištěno při prvních problémech s jednotkou imobilizéru

LUCAS 10AS začal chodit po výměně na pinů v konektorech, byly rezavé

auto bylo na kontrole v zastoupení LR - vše OK ( březen 2013 )

že mu nefunguje váha vzduchu jsem zjistil až před 14 dny, kdy jsem řešil nefungující turbo
turbo nefungovalo, protože vypadla hadice, která se vysunula z chladiče vzduchu při výměnu silentbloku motoru
při té příležitosti jsme zkusili připojit auto na běžnou diagnostiku, co mají nezávislí opraváři

na obecné diagnostice ( ne LR ) bylo vidět, že nefunguje váha vzduchu
autu váha vzduchu nefungovala už při koupi, potvrzeno prodejcem ( ano, nefungovala již v březnu 2013 )
( nevadí vyřešeno, viz níže., vadí 5tCZK za kontrolu v LR ( březen 2013 ))

donutilo mne to koupit si svoji diagnostiku ( pro LR ), dorazila v tomto týdnu
která potvrdila, že váha vzduchu, nefunguje - opět elektrika, opraveno, už funguje
na chod motoru ( pocitový ) to vliv nemá ( ale určitě má, proto tam je ), spotřeba byla i bez ní pod 10l/100 km
prostě jsem to neměl jak poznat

jediné co se mi nezdálo ( během ujetých 10tkm byl nevyrovnaný chod motoru - ve střední části otáček - odhad )
protože, LR zastoupení - vše OK, nezávislý také, tak jsem neřešil

diagnostika ( vidím konečně kolik má motor otáček ), ale potvrdila následující ( čidla fungují již jak mají, chyby žádné ) ...

do 2400 ot/min - vše OK
od 2400 ot/min - nevyrovnaný chod motoru
cca 2700 ot/min - nevyrovnaný chod motoru spojený s poklesem otáček, kolísání pokles ( ECU dorovná na 2700 ot/min )
uvedené je pouze v rozsahu 2650-2750 ot/min, mimo tyto otáčky je pouze nevyrovnaný chod motoru, viz.níže a výše
nad 2700 ot/min -kolísání přestane, nevyrovnanost chodu se zhoršuje ( nejhorší kolem 3000 ot/min )
do 3300 ot/min - nevyrovnanost chodu se snižuje
nad 3300 ot/min - zklidnění motoru
nad 3500 ot/min - vše OK, motor běží vyrovnaně, kolem 4.000 otáček doslova perfektně

výše uvedené platí u nezatíženého motoru, motor nekouří ani ve 4.000 ot/min
u zatíženého je nerovnoměrný chod cítit více - vibrace ( 3.000 ot/min, nutí k přeřazení )

EGR ventil již vyřazen, přestalo kouřit v nižších otáčkách ( před třemi měsíci ), nicméně, chyba byla zřejmě v jednom snímači EGR ventilu, má shodné napájení s váhou vzduchu ( proto nefungovala, byla bez +12V ). jsou na jedné větvi, opraveno včera

...

podezřívám snímač otáček ( již řešeno na fóru, tvářil se že OK ale nebyl )
a nebo regulátor tlaku paliva

mířím na správné místa, nebo mám hledat jinde ?

předem děkuji

Albert
Naposledy upravil(a) alberth dne 23 bře 2014 17:23, celkem upraveno 2 x.

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#2 Příspěvek od Luboš M. » 19 led 2014 21:22

Máš na autě katalyzátor? Mohl by to dělat ucpaný Kat.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#3 Příspěvek od alberth » 19 led 2014 21:36

zatím ano

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#4 Příspěvek od MadTom » 20 led 2014 07:28

A co takhle kabel ke vytřikovačům co je v motoru pod víkem ventilů? S diagnostikou by mělo jít poznat víc, teda aspoň Nanocom umí za chodu motoru zobrazit hodnoty od čidel. Ale chce to jak na místě, tak za jízdy pod výkonem. Za jízdy je to lepší ve dvou lidech, aby jsi pak nesháněl spíš klempíře.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#5 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 08:23

Ten je nový - měněn cca do měsíce po koupi auta u p.Pešla ve Valmezu, tedy cca 10 měsíců starý.
Mimochodem doufal jsem, že nerovnoměrnost chodu to vyřeší.
Při koupi motor při poklesu na volnoběh se rozhodil a následně se ustáli ( i mimo střední pásmo ).
To se časem ( po výměně kabelu ) ztratilo. Sporadicky se to ale objeví.

Nerovnoměrnost chodu ve středních otáčkách se chovala/vá stejně před i po výměně.
Bral jsem to následně jako běžné chování motoru.

Rozdíly v jednotlivých válcích jsou ( nejvyšší hodnotu vidím kolem 17 ).
Nicméně předpokládám, že se bude jednat o hodnoty se středního pásma otáček, kde se to rozhodí.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#6 Příspěvek od MadTom » 20 led 2014 10:35

Jestli těch 17 je hodnota časování vstřikovačů z Nanocomu, tak je to doopravdy hodně. Běžně, by v ustálených otáčkách mělo být tak do 5. A co hodnoty ze všech ostatních čidel? Ty vypadají správně? Tedy mají hodnoty, jaké by tam mohly být? Řídící jednotka je pro tento typ motoru a auta? Pokud je stan stará nepřepisovatelná, a někdo ji vyměnil z Disco do Defa, tak se to může podobně chovat. Nafty to má dost? A je ta nafta dobrá?
Vzhledem k tomu, že už jste toho zkusili dost, tak se na dálku blbě radí, ale osobně bych se nejdřív diagnostikou kouknul na hodnoty všech čidel, jestli jsou rozumné, a to jak v klidu, tak při výkonu, to že to neháže žádné chyby, neznamená, že jsou všechna čidla nutně OK, ale pouze, že hodnoty z nich jsou v nějakém pracovním rozsahu.
EGR ventil tam ještě je?
Přicpaný vzduch někde mezi turbem z sáním - odpojit hadici mezi intercoolerem a sáním motoru. A zároveň zkontrolovat, kolik je tam hnusu.
Vyčistit čidlo MAP - tlak vzduchu v sání - bývá zalepené hnusem z EGRu a potom to špatně reguluje turbo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#7 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 led 2014 11:07

Jak píše madtom, je toho víc, ale ještě mne napadlo: potenciometr v pedalu plynu, jsou tam dva, nebo dokonce tři a mužou trochu kravit jen v určité poloze, je to také vidět na diagnostice, v podstatě jeden má jít od pěti k nule, druhý od nuly k pěti voltům, ono to dělá i kontrolní součet, ale když je ten poŤák nějaký poškozený, nebo zahumusený, mohlo by to zazlobit jen v určité poloze.
Ale je to jen tip, a ne uplně ten nejpravděpodobnější, víc bych vsadil na něco z toho co píše madtom.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#8 Příspěvek od MadTom » 20 led 2014 11:17

Pokud by to mělo být čidlem, tak se dá odpojit vše, až na čidlo polohy kliky, plynovej pedál - motor pojede, ale jenom do cca 3000otáček - ochrana turba, respektive motoru před přefouknutím od turba. Po připojení čidla MAP - tlak vzduchu v sání, by ohřátej motor měl skoro normálně jezdit.

Teda pojede to i bez plynového pedálu, ale dost špatně se potom přidává.

A někde jsem zahlédl, že D2 a Def mají jinej průběh plynového pedálu, nebo něco takového, a nevhodná mapa v řídící jednotce, tedy mapa z D2 v Defu může dělat podobné nehezké projevy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#9 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 led 2014 11:23

Ten regulátor tlaku paliva taky nemusí být uplně špatná stopa...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#10 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 11:25

* časování vstřikovačů v ustálených otáčkách je do uváděných 5, sem tam do 7 ( má to skoro 190tkm najeto ), volnoběh s min.výkyvy
* váha vzduchu má hodnoty 50 - 410 ( zatím max.naměřeno )
* snímač tlaku nasávaného vzduchu funguje ( cca 98 kPa, lehce kolísá ), teplota se mění - zřejmě tedy funguje také
* řídící jednotka NN000120 ( VIN v řídící jednotce souhlasí )
* nafta pouze VERVA, nádrž čištěna 2 měsíce zpět ( byla čistá )
* čerpadlo paliva nové ( 2 měsíce ), tekla nafta z nádrže
* filtr paliva nový

* regulátor tlaku paliva původní

* EGR ventil již venku
* tlak turba 210 kpa v zatížení ( nezatížené kolem 160 kpa )
* sání čisté
* MAP vyčištěn - hodnoty vykazuje, viz.tlak turba

snímač pedálu plynu hodnoty vykazuje (vstupní +5V, dráhy součet OK )
ale je pravda, že jsem nekontroloval celou jeho dráhu

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#11 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 led 2014 11:36

Mě teda turbo na volnoběh netlačí vůbec, v podstatě tlak podobnej tomu na vstupu a probouzí se až s otáčkama, ale moje legenda není měřítko, celé turbo připomíná spálenou bramboru. Korekce na jednotlivých vstřicích mám do plusminus 3 - občas blikne maximálně 4 a to mám najeto 300t km bez valné údržby, těch sedm je už podle mne signál o něčem (?) - i ten tlak nafty (!!!).
Ten plynovej pedál projed pokud mozno celej, jestli v něm není nějakej "drbanec".
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#12 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 12:10

tlak turba je v zatíženém a nezatíženém stavu ( při zvýšených ot. )
na volnoběh je tlak v sacím potrubí minimální ( kolem 100kPa )

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#13 Příspěvek od MadTom » 20 led 2014 12:19

A jaká je v té jednotce nahraná mapa? Tedy přesněji řečeno, ony jsou to dvě části - config a fuel? Tím že ta jednotka je přepisovatelná a je v ní správné VIN, tak nejspíš je originál z tohoto auta, ale vůbec nemusí být jisté, že je tam i správná mapa.
A motor je Euro2 nebo již Euro3? V TP je uveden typ - něco jako 10P nebo 15P nebo něco podobného.
Dál se to dá poznat podle regulátoru tlaku paliva - u Euro3 motoru z něj jde hadice dopředu motoru, u Euro2 je toto skryté uvnitř motoru.
A vstřikovače jsou nakódované správně?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#14 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 12:59

začnu tím co jsem nezkontroloval - snímač polohy plynu. Kontrola byla pouze namátková.
spojím to s kontrolou snímače otáček, kolega má dig.osciloskop, na grafu bude vidět lépe zda tam není nějaké přerušení

následně výměna regulátoru tlak.paliva

do toho bodu to bude jednoduché, pak už to bude těžší
typ je 15P, Euro3 ( trysky jsem ještě nekontroloval )

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#15 Příspěvek od MadTom » 20 led 2014 14:19

No a označení mapy v řídící jednotce diagnostikou vytáhneš? Žebychom porovnali, jestli je tam správná.
A napadla mě jedna věc - označení ta mapa může mít správné, ale mohl se v ní někdo porejpat v rámci nějakého tuningu. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#16 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 14:36

kouknu na to odpoledne a dám vědět

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#17 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 20:55

dle diagnostiky data z pedálu plynu ( výpadky v průběhu jsem nezaznamenal )..

track klid.stav/2700ot/xxx/střed/xxx/max
1.xxx 0,932(0,8)1.632(xxx)2,543(xxx)4,682(4,7)
2.xxx 4.112(4,2)3.426(xxx)2.539(xxx)0,433(0,28)
3.xxx 4.657(xxx) 4,270(xxx)3.025(3.1)0,371
vstup 5.005(xxx)5.005(xxx)5.005(xxx)5.005

v závorce požadované hodnoty dle RAVE.
rozdíly tam jsou, ale předpokládám, že s nějakou tolerancí se pracuje
pokud se tedy snímač nenastavuje na základní nastavení manuálně....

hodnoty na snímači při kterých otáčky motoru kolísají ( 2.700 ot/min ) jsou naprosto stabilní
kolísaní je v rozsahu 2680 - 2750 ot/min v čase čase 1-2 sekundy
nerovnoměrný chod 2400-3300 ot

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#18 Příspěvek od MadTom » 20 led 2014 21:00

Ten pedál, pokud je bez výpadků je OK. První a druhá dráha by měly dohromady dávat to co je na napájení, čili v tomto případě 5,05V. třetí dráha je tam kvůli zpřesnění průběhu a tím zlepšení regulace.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#19 Příspěvek od alberth » 20 led 2014 21:10

dává součet cca o 10% více, vstup je 5,005 - součet cca 5,050
předpokládám, že to ale neva,když to jezdí po kamenech a ve vodě :-)

tak to byla slepá ulička ( ale super že to funguje )
zítra mne dorazí nový snímač otáček
pokud po výměně bez změny, je na řadě regulátor tlaku paliva

pokud teda nepadne jiný návrh co ještě zkontrolovat

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru

#20 Příspěvek od alberth » 21 led 2014 21:48

snímač otáček OK, už toho moc nezbývá

Odpovědět