ARB uzávěrka

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

ARB uzávěrka

#1 Příspěvek od Martin_H » 14 pro 2007 08:33

Tak jsem se stal šťasným :?: majitelem zadní arb uzávěry, ale potřeboval bych od někoho, kdo již má, pár upřesnění :
- mám dvě tlačítka na palubce, od kompresoru a pak od špéry. Když stisknu od kompresoru, nic se neděje, když pak druhé od špéry, kompresor zahučí
- přijde mi divný, že někdy kompresor sepne na 1-2 vteřiny, někdy vrčí třeba půl minuty
- je třeba při řazení mít auto v pomalém pohybu, aby se to uzavřelo ?
- jak často Vám kompresor spouští během jízdy ( spouští li vůbec) ?
Možná Vás tyhle dotazy udivujou, ale včera jsme dostal po montáži špéry několik naprosto odporujících si informací od mechanika a pak i přejímacího technika, které , jka jsme večer doma zijistil, nesouhlasí s přiloženým manuálem od výrobce - pochopitelně v angličtině - "káždyj němnožko govoriť po anglícky" :evil:

díky za rady

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: ARB uzávěrka

#2 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2007 08:55

Martin_H píše:Tak jsem se stal šťasným :?: majitelem zadní arb uzávěry, ale potřeboval bych od někoho, kdo již má, pár upřesnění :
- mám dvě tlačítka na palubce, od kompresoru a pak od špéry. Když stisknu od kompresoru, nic se neděje, když pak druhé od špéry, kompresor zahučí
...tak to je nejak divne zapojene.

ked zapnes kompresor samozrejme to funguje az pri zapnutom zapalovani tak ten ma zahucat a natlacit vzduch do zasobnika ked dosiahne spravny tlak tak tlakovy spinac v zasobniku vypne a caka sa az zapnes uzavierku
Martin_H píše: - přijde mi divný, že někdy kompresor sepne na 1-2 vteřiny, někdy vrčí třeba půl minuty
...no to zalezi od zasoby vzduchu v zasobniku
Martin_H píše: - je třeba při řazení mít auto v pomalém pohybu, aby se to uzavřelo ?
...uzavierka sa uzavre aj tak az pohybom a nie ked stoji, najidealnejsie je zapinat pri pomalom pohybe aby nedochadzalo k prudkym razom...ale z praxe je zname, ze ARB znesie vela osobne som ju zapinal v roznych situaciach aj pod zatazou
Martin_H píše: - jak často Vám kompresor spouští během jízdy ( spouští li vůbec) ?
...to zalezi od tesnosti systemu
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Funkce ARB

#3 Příspěvek od Miloš II » 14 pro 2007 09:28

Tak to chodí Miloš II
Přílohy
ALsmall4.gif
ALsmall4.gif (126.82 KiB) Zobrazeno 9551 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Martin_H » 14 pro 2007 09:28

podle mýho to mám zapojený přímo bez nějaký nádoby stylem kompresor - špéra
to spouštění kompresoru pro dofuk se ti spíná třeba každejch 5 sekund, 10, ..... ?
Na to zapínání při pomalu jedoucím autě jsme přišel metodou pokus omyl - u stojícího auta se kompresor může strhnout, a furt nic , fouká a fouká. Když se pomalu hejbu, tak se změní zvuk a za pár sekund to ztichne. Ale pak mi přišel divnej ten relativně častej dofuk - co myslíš tou těsností sytému?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#5 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2007 10:32

Martin_H píše:podle mýho to mám zapojený přímo bez nějaký nádoby stylem kompresor - špéra
to spouštění kompresoru pro dofuk se ti spíná třeba každejch 5 sekund, 10, ..... ?
Na to zapínání při pomalu jedoucím autě jsme přišel metodou pokus omyl - u stojícího auta se kompresor může strhnout, a furt nic , fouká a fouká. Když se pomalu hejbu, tak se změní zvuk a za pár sekund to ztichne. Ale pak mi přišel divnej ten relativně častej dofuk - co myslíš tou těsností sytému?
...tesnost je to, ze system ovladania je vlastne uzavrete vedenie... to znamena, ze ak ti kompresor dofukuje tak ti vzduch unika a je to zle.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Martin_H » 14 pro 2007 10:36

Dofoukne mi to tak každej 10-15 sekund - podle tebe by to mělo jednou nafoukat a dost ?

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#7 Příspěvek od karel » 14 pro 2007 10:45

Pokud máš originál ARB kompresor tak jeho součástí je samozřejmě i vzduchojem, který slouží jako zásoba hotovostního vzduchu.Při zapnutí kompresoru se natlakuje vzduchojem a pak ho tlakový spínač vypne.Tím máš nachystáno médium pro ovládání špéry.Pokud ji chceš zavřít a stiskneš tlačítko uzávěrky, tak se vpustí část tlakového vzduchu do potrubí modrá hadička průměr 5 nebo 6 mm vedoucí do diferenciálu.Osobně řadím špéry při pomalém pohybu vpřed nebo vzad, ale vždy mám kola rovně.Při vyřazení se ozve odfouknutí vzduchu.Mohu třeba 3x zavřít a otevřít a zásoba vzduchu ve vzduchojemu mi pořád stačí, pak se na cca 10 sekund sepne kompresor a zase dofouká do plných.Pokud ti někde uchází vzduch třeba přes rychlospojky nebo pod ovládacími ventily tak samozřejmě kompresor spouští častěji.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#8 Příspěvek od karel » 14 pro 2007 10:48

Martin_H píše:Dofoukne mi to tak každej 10-15 sekund - podle tebe by to mělo jednou nafoukat a dost ?
Máš tam někde díru,tak velký únik vzduchu musí být slyšet.Mě osobně trošičku podchází vzduch na přední špéře, ale nijak dramaticky, protože tlak udrží a špéruje.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#9 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2007 10:53

karel píše: Mohu třeba 3x zavřít a otevřít a zásoba vzduchu ve vzduchojemu mi pořád stačí
...fakt ??? to suvisi aj s tym, ze Disko ma maly kos diffu...Def ma väcsi kos...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 14 pro 2007 11:00

Jo fakt nekecám, u zadní je to možné, ale když dám zadní a k ní přední spustí se mi kompresor a dofoukne, ale je to kvůli výše popsanému úniku vzduchu.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Martin_H » 14 pro 2007 13:08

zkusím to ještě o víkendu, ale kompresor si foukne tak 2-3 do minuty - na pár sekund, ale foukne. Je možný, že si potřebuje nějak sednout ? Když závěru vypnete, slyším hlasité odfouknutí - je potřeba couvnout, nebo se to samo srovná ?

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#12 Příspěvek od karel » 14 pro 2007 14:12

Martin_H píše:zkusím to ještě o víkendu, ale kompresor si foukne tak 2-3 do minuty - na pár sekund, ale foukne. Je možný, že si potřebuje nějak sednout ? Když závěru vypnete, slyším hlasité odfouknutí - je potřeba couvnout, nebo se to samo srovná ?
Ano při vypnutí se ovládací tlak vzduchu vypustí do atmosféry a ozve se dobře slyšitelné odfouknutí.Uzávěrka se otevře hned.Pokud se tak náhodou nestane pomůže pomalá jízda a dělání tzv. malých obloučků. Z praktického hlediska je stejně lepší vypínat uzávěrky jak mezinnápravu tak hlavně nápravové ještě když jedeš po nezpevněném povrchu.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od erik » 14 pro 2007 14:55

DanoDEF píše:
karel píše: Mohu třeba 3x zavřít a otevřít a zásoba vzduchu ve vzduchojemu mi pořád stačí
...fakt ??? to suvisi aj s tym, ze Disko ma maly kos diffu...Def ma väcsi kos...
Moje zasoba vzduchu taky nekdy staci i na 1. sepnuti zadku a predek uz dofukuje kompresor. Ze by nekdy za jizdy s uzaverou komresor dofukoval? Tak to se mi jeste nestalo. Unik vzduchu bych hledal v prechodce medeneho potrubi...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#14 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2007 15:28

erik píše: ...Ze by nekdy za jizdy s uzaverou komresor dofukoval? Tak to se mi jeste nestalo.
...mne osobne malokedy...az tak malo, ze tomu nevenujem pozornost
erik píše: Unik vzduchu bych hledal v prechodce medeneho potrubi...
...alebo v horsom pripade na " O " kruzkoch v uzavierke


To Martin:
...aste moze byt , ze tam nemas origo kompresor a rves do toho velky tlak
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Martin_H » 14 pro 2007 16:25

kompresor je tam ARB, a O kroužky jsou nový jako celá špéra - a viděl jsem, jak ji vyndavají z krabice. Doufám, že nebude o víkendu moc mrznout, abych našel nějaký pěkný bláto :)

OME

#16 Příspěvek od OME » 14 pro 2007 17:38

Martine neboj se,někdy chvíli trvá než si sednou O kroužky po nové montáži.Myslím,že to máš v pořádku.Průser nastává,když kompresor běží trvale.Je třeba jezdit.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#17 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2007 18:05

Martin_H píše:
... O kroužky jsou nový jako celá špéra - a viděl jsem, jak ji vyndavají z krabice.
...niekedy sa mozu poskodit pri montazi...ale oko pise OME pruser by bol ak by bezal vzdy... :D vela blata pri skusani...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Martin_H » 17 pro 2007 10:08

jak na potvoru mrzne a mrzne, bláto bys pohledal :D

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#19 Příspěvek od karel » 17 pro 2007 10:30

Tak to vyzkoušej při vykřížení - respektive vyvěšení, pořádnou mez snad u Vás v Berouně máte :?: :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Martin_H » 17 pro 2007 13:22

tak to mi nenapadlo :idea: , nějak jsem k tomu bahnu upnul :lol:

Odpovědět