D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#1 Příspěvek od David Š » 01 zář 2014 19:57

Zdar všem, rád bych se podělil o své zkušenosti se vzduchovým podvozkem a zároveň se zeptal, zda li někdo měl podobný problém:

Mám D3 TDV6 2007 SE, kupoval jsem novou, nyní po 7 letech mám 190 tis km (kombinace provozu silnic a polních cest), servis LR.

Začalo to tím, že se mi postupně v období cca 5-6 měsíců začalo postupně naklánět auto, pomalu ale jistě, po nastartování ale pozor - nenarovnalo se. Poruchy měchů se většinou projeví když se nakloní ale po startu většinou kompresor dofouká atd...Takže se šlo cestou čidel - diagnostika ale tvrdila že OK - no problém! :S
Takže jistota je kulomet a tak tedy komplet výměna :Ja blb: , zlepšení ale pozor ne na 100 % :wait . Do pravé zatáčky šlo auto lehce jakoby víc do náklonu a ne a ne se dorovnat. Měchy v poho :wait , tlakové zkoušky v režimech, vstupy výstupy vše ok :rock . Jenže jezdi když vidíš, že čumák je stále o cca 2 cm víc vlevo potopený - takže? Jistota je kulomet - vyměnil jsem všechny.
Zlepšení se ale nekonalo, nový měchy byly akorát tvrdší a hezčí - nic víc? :Ja blb:
Změnil jsem servis. :hmm:
Všechny kontroly diagnostiky znova. Výsledek? Nyní po cca půlroce jsem jakžtakž došel k výsledku a možná i k závadě: Jednalo se o kabelové vedení od čidel k jednotce, postupně totiž vnitřní vlákna rezivějí a vytváří tak větší odpor vedení, které de facto funguje ale udává nelogické hodnoty, což diagnostika není schopna odhalit! Odhalí se to pouze měřením, udělali zatím jen předek ale konečně poznávám vzduchový podvozek, ale ten zadek mne ještě čeká, abych byl tam kde cca před rokem....prostě to dělá co? No koroduje :Ja blb:
Takže pokud se někdo budete trápit jako já s tím, jestli vzduchy pracujou jak maj, rád přidám své zkušenosti :)
No mezitím jsem si střihnul i výměnu crosslinku (je to v podstatě věcička, která rozděluje jednotlivé tlaky k měchům).
V jeden moment jsem se orosil, když mi někdo řekl, že je to tutově jednotka ...samo že nebyla...
Jinak za celou dobu mi žádný systém nic nesignalizoval, výšky zvedali a klesali, pouze někdy ABS začlo protestovat když v zatáčce prudce najeté začlo ESP tvrdit že jsi moc nakloněn...to jsem předtím málokdy dal...
Za celkem 12 let s LR tohle byla 2 větší anabáze, první mne potkala s TD5, když mi rupla hlava válců a mizela mi voda - taky dobrý vtip :Pohoda: ale dal jsem to do kupy...
Jinak se omlouvám, pokud tady někdo založil vlákno na toto téma a já ho nenašel... :blush
A zdravte se čauky... :yes
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#2 Příspěvek od Mahatma » 02 zář 2014 14:27

No nazdar, tak to mě ještě čekají věci! Mám na DIII 230000 km a právě nedávno mi během klidné jízdy do mírné zatáčky probliklo ESP a já si říkal, co se děje. Jinak měchy fungují jak mají, jen při delším stání (několik dnů) mi auto pomalinku klesá.

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#3 Příspěvek od David Š » 02 zář 2014 15:33

.....tak to bych na 90 procent tipnul na mech...po nastartování Ti to kompresor dofuci a jedeš. ... :hmm:
Prostě únik vzduchu...to ještě relativne jde :hmm:

ja po nastartování jel s hlavou nakřivo. ... :mrgreen:


Když tak dej vědět, co budu vědět tak poradím.... :cool
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#4 Příspěvek od evo828 » 03 zář 2014 14:27

ahojte - len zopar doplnujucich vysvetleni:
- vzduchovy podvozok nerobi ziadnu aktivitu v pripade ze priecne alebo pozdlzne zrychlenie vozidla je nad 0.2g. Tj v zakrutach, brzdeni a akceleracii nedorovnava nic.
- ak auto stoji na krivo a nedorovna sa - v prvom rade treba skusit kalibraciu na spravnu vysku cez diagnostiku. Je totizto mozne, ze pri manipulacii (s kolesom alebo nieco v podblatniku) sa mechanicky vychylila packa na cidle - a hned je cidlo mimo (chybu nehlasi pretoze pracuje normalne).
- cidlo vysky je obycajny potenciometer - casom sa jeho bezec zoderie tak, ze nema linearny prechod - ak je to uz vyznamna nelinearita - v takom pripade riadiaca jednotka tento stav rozpozna a nahlasi chybu (nemusi nutne svietit hned kontrolka); staci vymenit cidlo a nakaliborvat vysku

unik vzduchu: najcastejsia pricina uniku je vnutorna netesnost v rozdelovacich ventiloch (jeden je vpredu pred pravym prednym kolesom a druhy je nad zadnym lavym kolesom). Daju sa rozobrat a vycistit - uklada sa tam taky biely prasok - asi stary silikon zo susica vzduchu. Jednotlive solenoidy (v kazdom ventile su 3) ostavaju stale priotvorene a unikaju smerom do hlavnej vetvy ktora ma nizsi tlak ako vetvy k jednotlivym mechom; Odparkovane auto sa dorovnava v pravidelnych intervaloch - takze aj ked fuci len jeden solenoid - auto klesne rovnomerne cele. Pri teste treba odpojit bateriu (alebo vybrat poistku RJ podvozka) a tak najlepsie zistite v ktore strane/rohu je problem.

samozrejme su aj ine priciny - prasknute veko susica czduchu na kompresore, zle namontovane konektory vzduchoveho vedenia. Deravy mech na d3 je vsak skor vynimka (videl som to uz ale na RRS).
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

MadTom
Příspěvky: 15012
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#5 Příspěvek od MadTom » 03 zář 2014 18:40

Potenciometry? Já jsem si až doteď myslel, že jsou to bezkontaktní čidla - otáčí se tam magnet a je to snímané hallovou sondou. A odejde to proto, protože do čidla postupně pronikne vlhkost a elektronika uvnitř prostě umře. Alespoň u D2 to tak je, a podobná čidla, pouze s jiným raménkem mám i na Mondeu - kvůli automatickému naklápění xenonů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#6 Příspěvek od libovka » 03 zář 2014 20:27

Čidla fungujou přesně jak píše Madtom.

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#7 Příspěvek od evo828 » 03 zář 2014 22:37

Nemate pravdu chlapci. Na D3 su cidla vysky riesene obycajnym potenciometrom.

Popis zo servisneho manualu:
Each sensor comprises a sensor body which contains a single track rotary potentiometer, a lever arm and a drop link.

:Pohoda:
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#8 Příspěvek od David Š » 04 zář 2014 09:03

Tipnul bych spíš, že to jsou magnetická čidla :hmm: :hmm: :hmm:

:wait ...

Vycházím z toho, že už mě to potkalo a z toho co tí kucí měňařský vypotěj když měněj.... :chuckle :chuckle :chuckle

na druhou stranu by odporový potenciometr odpovídal tomu, co se stalo mě naposledy, že když Ti zrezne vnitřní výplet vedení (licna vedoucí od konektoru čidla do jednotky - spíše svorkovnice) a rez vlastně definuje rostoucí odpor - tzn že nevede...pak vlastně čidlo lže a prostřednictvím klamného odporu definuje jinou než správnou výšku... :cry :cry

Kurňa pudu na to, beru flexu a jdu se vzdělat do garage.... :finger :finger :finger
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#9 Příspěvek od David Š » 04 zář 2014 09:49

....jo ještě jsem se Tě chtěl evo828 :cool zeptat:

Jak konkrétně přihlašuješ nový čidlo na tý tvý jednotce? :blush
U mě dobrý....

MadTom
Příspěvky: 15012
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#10 Příspěvek od MadTom » 04 zář 2014 10:03

Pokud je tam potenciometr, tak mě to docela překvapuje, ale nic není nemožné. Dá se to poznat i podle zapojení - jak tam jde na jedné straně napájení a potom ohmetrem zjistit, zda to tak je.
Co so pomatuji, tak Tesla dělávala velmi kvalitní hermetické potenciometry, určené do robotů a podobných věcí, a ty měly zaručený 1 000 000 cyklů. Běžné mají tak 1 000. Ale na druhé straně vím, že se v průmyslu od tohoto snímání postupně upustilo - teda u věcí, co se hodně hýbou, a přešlo se na bezkontaktní snímání.

Pokud by tam byl magnet a Hall, tak směrem ven se to bude furt chovat jako napěťový dělič - tedy ekvivalent potenciometru, včetně toho, že výstupní napětí je závislé na napětí napájecím a na natočení - takto to obvody běžně fungují.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#11 Příspěvek od evo828 » 04 zář 2014 13:07

David Š píše:....jo ještě jsem se Tě chtěl evo828 :cool zeptat:

Jak konkrétně přihlašuješ nový čidlo na tý tvý jednotce? :blush

Cez diagnostiku - v module kalibracie podvozka povies jednotke aka je hodnota ktoru ma vidiet z cidla (tzv offset) ked je v zakladnej polohe. Inak cidlo ako take "neprihlasujes". Tj po vymene ono posiela hodnoty, jednotka ich cita - len skratka nula nie je nula.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#12 Příspěvek od petmic » 04 zář 2014 14:02

Neviem, ale pride mi to nejake divne. To ze to ECU mechov nezaregistrovala ako chybu sa ako tak da pochopit, ale to ze to v servise LR nevedli zistit je divne. Predpokladam ze cez diagnostiku sa da vycitat aktualna hodnota senzorov podobe ako na D2. Tak si zapisem tie hodnoty ked je auto v rovine (a zmeram aj vysku po blatniky) a ked sa auto nakloni znova nacitam tie hodnoty a porovnam. Ak su rovnake (co vysvetluje preco ta riadiaca jednotka mechy na strane nedofukuje lebo si mysli ze auto je v rovine) tak je zavada niekde medzi ECU a senzorom.
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 15012
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#13 Příspěvek od MadTom » 04 zář 2014 14:09

A proč ne, to si jako myslíš, že ti pánové v LR servisu o těch autech skutečně něco ví? Ti pracují podle fabrikou dodaných postupů a nesmí se do nich odchýlit. A tak je to u všech autorizovaných servisů. Přemýšlet je nikdo neučí. A tohle je navíc elektrika, a ta není vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#14 Příspěvek od David Š » 05 zář 2014 09:26

D 3-4 musíš čidlo výšky po výměně tzv naloudovat, (prostě ho musíš v systému přihlásit!!!) situaci bych popsal, jako když tvůj mobil nebo PC přihlašuješ do sítě....ale u D 3-4 bez diagnošky to prostě nelze.
Že by jsi po cestě když Ti začne blbnout čidlo, vyndal jako z krabice nový, staré vymontoval a jako že pojedeš dál, tak bez diagnošky ani prd... :ty jeden...: prostě tam vrátíš starý čidlo, dojedeš nouzově a pak můžeš řešit...nechci to hrotit nebo se dohadovat, ale asi ne...možná existuje volaaký fígel :chuckle ale já ho neznám...
jediný co uděláš, ale bez kalibrace, je že maximálně vyměníš měch a ten dofičíš a pak jakž takž možná můžeš dojet... :Pohoda:
ale to se jen domnívám, páč ten měch je jen měchuřina (jako ta moje :chuckle ) a maximálně bude z výroby o nějaký ten milimetřík delší/kratší rukáv (guma)...
zrovna tak jsem slyšel hory doly bubu :Sorry: o kompresorech, ale v podstatě ta servisní oprava kompresoru obnáší výměna jedné manžety na pístu, není to taková věda, u malýho svěráčku se to dá zvládnout, ale nevím že by to někdo v servisu opravoval, raději hvízdnou jiný za 15 litrů, upgradujou soft ke kompresoru a jeď kámo...manžeta pístku do 300 Kč, ale ne u nás...kompresoru nic není většinou, je vydřený, vyběhaný, nic víc... :angry
podobná situace je se sušičkou vzduchu, která je plná nějakých granulí nebo co to je, nebo jako kočkolit pro kočku a dvě sítka....no...

No o servismanech (měňařích) si myslím raději svoje...ale existujou i dobrý servisy:hmm:
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#15 Příspěvek od evo828 » 05 zář 2014 09:40

David Š píše:D 3-4 musíš čidlo výšky po výměně tzv naloudovat, (prostě ho musíš v systému přihlásit!!!) situaci bych popsal, jako když tvůj mobil nebo PC přihlašuješ do sítě....
Nezmysel...... vymenis a nakalibrujes vysku. Ziadne prihlasovanie tam nie je.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#16 Příspěvek od David Š » 05 zář 2014 09:42

...co to máš vlastně za tu diagnošku? :hmm:
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#17 Příspěvek od evo828 » 05 zář 2014 13:09

David Š píše:...co to máš vlastně za tu diagnošku? :hmm:
Faultmate MSV2 (pozri na link v mojom podpise) :yes
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
Misto
Příspěvky: 154
Registrován: 21 dub 2011 15:17
tel.: +421903996977
auto: DI, DIII, Defender
Bydliště: Kopanice

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#18 Příspěvek od Misto » 12 říj 2014 15:56

evo828 píše:
David Š píše:...co to máš vlastně za tu diagnošku? :hmm:
Faultmate MSV2 (pozri na link v mojom podpise) :yes
Zdravim ta, my sme zlomili zadne prave cidlo, sami sme to vymenili a nic nekalibrovali. Vsetko funguje tusim normalne. Aspon som si nic nevsimol. Myslis, ze je treba? A odporucal by si cidla vymenit preventivne alebo kym funguju, tak pohoda?! Dik

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#19 Příspěvek od evo828 » 13 říj 2014 10:22

Misto píše: Zdravim ta, my sme zlomili zadne prave cidlo, sami sme to vymenili a nic nekalibrovali. Vsetko funguje tusim normalne. Aspon som si nic nevsimol. Myslis, ze je treba? A odporucal by si cidla vymenit preventivne alebo kym funguju, tak pohoda?! Dik
Zmeraj si vysky od stredu kolesa po lem blatnika ci ich mas vzadu na oboch stranach rovnako vysoko (auto musi stat na rovnom povrchu, nastartovane a vsetky dvere zatvorene). Ak to mas ok (+/- 1 cm) tak nie je co riesit - kalibrovat to netreba. Preventivne ich netreba menit.

Na podvozku odoprucam preventivne menit len napln v susici vzduchu na kompresore (to su take silionove gulicky). Inak nic - vymienat az ked sa veci pokazia. :)
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: D 3/4 - jednoduchá závada čidel/měchů???

#20 Příspěvek od jezbera ivan » 13 říj 2014 20:27

Chlapci, je to vsetko ako pise Evo, aj to pomale klesanie nie su vobec mechy ale rozdelovacie ventily predny ci zadny, zdiagnostikujes to ktory, ked auto odstavis na dlhsiu dobu s odpojenou bateriou, vtedy bude vidno ci predok alebo zadok, lebo sa tym odstavi dorovnavanie, ktore robi riadiaca jednotka aj v case statia. Toje ale stara znama vec. V ostatnych veciach pocuvajte Evo - Mareka, inac sa z tejto temy stava docela slusny chaos.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět