Rozpišťalo sa mi auto - predpokladám že kladky. Pri kontrole priložením ľavého ucha sa mi zdá, že ide o vodiacu kladku - v pravo od alternátora - pri pohľade od čela auta na motor. Mám klimu, nemám ACE. Kladku som objednal (To naozaj musí stáť doprava z česka skoro 20 % ceny súčiastky?) a včul ako na to? Ako sa uvoľňuje napínacia kladka? A ktorá to je?
Výmena kladiek
Moderátor: Miky_CZ
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Výmena kladiek
Nazdar. Dúfam, že to tu už niekde nie je, ak je prosím navigovať. Pozn. Hľadal som - márne
Rozpišťalo sa mi auto - predpokladám že kladky. Pri kontrole priložením ľavého ucha sa mi zdá, že ide o vodiacu kladku - v pravo od alternátora - pri pohľade od čela auta na motor. Mám klimu, nemám ACE. Kladku som objednal (To naozaj musí stáť doprava z česka skoro 20 % ceny súčiastky?) a včul ako na to? Ako sa uvoľňuje napínacia kladka? A ktorá to je?
Rozpišťalo sa mi auto - predpokladám že kladky. Pri kontrole priložením ľavého ucha sa mi zdá, že ide o vodiacu kladku - v pravo od alternátora - pri pohľade od čela auta na motor. Mám klimu, nemám ACE. Kladku som objednal (To naozaj musí stáť doprava z česka skoro 20 % ceny súčiastky?) a včul ako na to? Ako sa uvoľňuje napínacia kladka? A ktorá to je?
-
MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výmena kladiek
15ku klíč na kladku napínáku, zabrat a povolit napínák, následně jde sundat řemen. Před tím 36kou klíčem povolit vrtuli. Já jsem v těch kladkách normálně měnil ložiska. Stejně jako v hřídeli, na které je vrtule a v kladce na klimakompresoru.
Pokud budeš měnit i řemen, tak doporučuji originál, repliky jsou většinou na zadní straně hladké a mají snahu klouzat a vydávat nehezké zvuky.
Pokud budeš měnit i řemen, tak doporučuji originál, repliky jsou většinou na zadní straně hladké a mají snahu klouzat a vydávat nehezké zvuky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: Výmena kladiek
Takže predpokladám, že napínacia kladka je položka č.1 z obrázka. Povolím šrúbu č 2? Alebo mám zapáčiť za šrúbu priamo na kladke v jej strede?
Re: Výmena kladiek
15 ockovy kluc na srob co je v kladke napinaku, lavou rukou zabrat, tym sa uvolni remen a pravou rukou zhodis remen dole.
if it ain't broke, don't fix it
Re: Výmena kladiek
Nevím jak u DII, ale bacha na to, že u D.I je šroub napínací kladky levotočivý!
Tak aby se s tím netrápil....
TZN uvolnění řemene je jakoby povolením šroubu vlevo ( a zároveň dotahování), jeho vyšroubování pak vpravo.
Tak aby se s tím netrápil....
TZN uvolnění řemene je jakoby povolením šroubu vlevo ( a zároveň dotahování), jeho vyšroubování pak vpravo.
Discovery je životní styl.
-
MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výmena kladiek
Hezký obrázek - šroub 2 drží celý napínák včetně napínací kladky - ten ne. "Kolem něj", se to pouze celé otáčí. Na obrázku je krásně vidět napínací kladka - je to kladka nad dírou označenou 1 do ktré patří šroub 2. Za šroub v této kladce vzít (je levotočivý) klíčem a kladou si pootočit proti směru hodinových ručiček a tím se uvolní napětí řemene a ten se dá sundat. Já to dělám tak, že si vezmu dlouhou ráčnu s 15kou ořechem a levou rukou jí otáčím tím napínákem a pravou se snažím něco dělat s řemenem. A dávám si velkej pozor, abych někde nenechal prsty a řemen mi je nepřimáčknul. Jsou to moje prsty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: Výmena kladiek
Srdečná vďaka.
Re: Výmena kladiek
Tome to ložisko je tam nějaké klasické strojní nebo jsi někde sháněl?MadTom píše:15ku klíč na kladku napínáku, zabrat a povolit napínák, následně jde sundat řemen. Před tím 36kou klíčem povolit vrtuli. Já jsem v těch kladkách normálně měnil ložiska. Stejně jako v hřídeli, na které je vrtule a v kladce na klimakompresoru.
Pokud budeš měnit i řemen, tak doporučuji originál, repliky jsou většinou na zadní straně hladké a mají snahu klouzat a vydávat nehezké zvuky.
-
MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výmena kladiek
Mám TD5ku a bylo tam klasické ložisko za necelých 100Kč. Tak jsem ho vyměnil, akorát kladka je originál nýtované, což jsem musel odvrtat. Jinak žádnej problém. Druhá možnost byla tuším vyměnit celej napínák, takže jsem neměl moc co ztratit. Dělal jsem to před 2 lety, po návratu z výletu do Albánie, kde to dostalo trošku pokouřit, takže ty ještě původní ložiska se začali trošku ozývat. Příště to snad bude tak za 10 let.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pete805
- Příspěvky: 362
- Registrován: 13 bře 2015 15:43
- tel.: +421905314815
- auto: DII td5 ,P106 1,5d
- Bydliště: Brezno-okolie
Re: Výmena kladiek
Ak by to niekto potreboval tak je tam ložisko 6203LHA ,na obvode bolo značené 6203V193 výrobok fy.NTN
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)