Ježdění v přírodě
Moderátor: Miky_CZ
Ježdění v přírodě
Zajímalo by mne, jak je to s legislativou, v případě ježdění ve volné přírodě. Je to omezeno nějakým zákonem? Já sám velmi často vyjíždím jen tak do přírody, samozřejmě, že respektuji veškeré závory, ploty, zákazové značky, ale i cedule, že je to soukromý pozemek. Nicméně i přesto, když jedu volnou přírodou, tak mám takový divný pocit, že něco porušuji, ikdyž nepáchám žádné škody a chovám se maximálně ohleduplně k přírodě. Jaké máte zkušenosti a jak je to dle zákona.
Tam jde asi hodne o to, co rozumis ti "jezdenim ve volne prirode". Napriklad lesni cesty a podobne by pro nas mely byt tabu, aspon podle zakona .... kontrolovat a pokutovat te muze dokonce i lesni straz:( Ovsem z vlastni zkusenosti muzu rict, ze kdyz jsem na lesni ceste auto pohrbil, tak me hajnej prijel vytahnout a jeste jsme pokecali:)) Ale asi to nebude pravidlo, spis bych si daval pozor. Stejny problem je pry brodeni v rece, jednak muzes dostat pokutu od LEsni a rybnicni straze a od policie, ale taky ve spravnim rizeni za ekologicke znecisteni. Asi to nebude zadna sranda, proto se u nas vetsina lidi boji jezdit....vyblbnout se pak jezdime do Rumunska.
Osobne by me taky zajimaly zkusenosti jinych, protoze ja jsem zatim zadney prusvih s jezdenim nemel.
Michal
Osobne by me taky zajimaly zkusenosti jinych, protoze ja jsem zatim zadney prusvih s jezdenim nemel.
Michal
Mé ježdění v přírodě - lesní cesty ( jen ty bez závor a bez zákazu vjezdu ), polní cesty, po sklizni i pole, louky a volná příroda, kam se až dostanu. Měl jsem pouze jediný problém a to když jsem uviděl, jak je otevřena závora na lesní cestě, která je vždy uzavřena, tak jsem se rozhodnul, že se tam podívám. No a dojel jsem až ke skupince diskutujících lesáku a docela mne hnali. Samozřejmě když někde potkám pěší turisty, tak taky cítím trošičku nepříjemné pohledy, tak právě proto se na to ptám.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:

Na lesních cestách je myslím podle vyhlášky zakázáno jezdit. Na loukách polních cestách je to problém. Vždy se může objevit nějaký strejc a hulákat jako na lesi že mu ničíme cestu nebo louku. Domluva je většinou těžká. V 90% na vás vyrukuje že jsi mu posledně tady stím džípem rozhrabal půl louky a nechce slyšet že nemáš džípa ale Freelandera ten nerozhrabe půl louky. V tomto případě platí na 100% kdo uteče (ujede) vyhraje

asi pred 2ma mesici jsem se jel trochu projet milackem a kdyz jsem se vynoril z housti na nejakem poli,netusil jsem vubec kam jsem se dostal. V dalce jsem uvidel nejakeho strejdu jak cosi kuti na poli, tak jsem si to k nemu prihasil a ptam se "dobry den, prosimvas kudy tudy do Plzne?" Ten byl tak vydesenej, ze jen mavnul rukou smerem k lesu a vydesene sledoval jak mu projizdim polem:))))) Asi mam kliku ... ale az na mne jednou dojde, to bude rachot:) M.
Jo a s tim "Jeepem" mi ani nemluv, uz me s tim ti lidi se...rozciluji!!!!!
Kazdou chvili se objevi nekdo, kdo se desne zasvecene pta, jak ze ten "dziip" jezdi ....grrrrrr Dneska uz odpovidam jen "netusim, s Jeepem jsem nikdy nejel"
Jo a s tim "Jeepem" mi ani nemluv, uz me s tim ti lidi se...rozciluji!!!!!

AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Jen jestli to nebyl nějakej pedofil co si chtěl skočit na maloukrtek007 píše: V dalce jsem uvidel nejakeho strejdu jak cosi kuti na poli, tak jsem si to k nemu prihasil a ptam se "dobry den, prosimvas kudy tudy do Plzne?" Ten byl tak vydesenej, ze jen mavnul rukou smerem k lesu a vydesene sledoval jak mu projizdim polem:))))) "



- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Nekde na offforu jsem cetl zajimavoudiskusi na podobne tema.A legislativni problem je v nejasnosti terminologie zatrideni cest. Treba lesni cesta je cesta,kde plati vsechna pravidla provozu na verejnych komunikacich. To se da jednoduse rict, ze pokud tam neni zadna znacka, tak tam muzes.Nemuzes do lesa- porostu, tam je to chraneno lesnim zakonem.Urcite problem je hlubsi, ale nepresnost urceni co je co tom dela zmatek.Admin píše:Dobrá diskuze !
Na lesních cestách je myslím podle vyhlášky zakázáno jezdit. Na loukách polních cestách je to problém. Vždy se může objevit nějaký strejc a hulákat jako na lesi že mu ničíme cestu nebo louku. Domluva je většinou těžká. V 90% na vás vyrukuje že jsi mu posledně tady stím džípem rozhrabal půl louky a nechce slyšet že nemáš džípa ale Freelandera ten nerozhrabe půl louky. V tomto případě platí na 100% kdo uteče (ujede) vyhraje
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Na jiném diskuzním foru jsem našel toto zajímavé tvrzení, které se mi moc líbí. Doufám, že mi to ten dotyčný odpustí, že jsem to tu citoval, bez jeho vědomí. Citace: "Cesta je komunikace jako každá jiná, jen nemá asfaltový či betonový povrch. Jako taková je zapsána v katastru, musí být veřejně přístupná, i když jsou výjimky, ale takovou cestu si vlastník musí označit, aby nebyla pokládána za veřejnou. Tedy cesta i když vede přes les je ze zákona cesta a nikoliv les. Ale pozor, les začíná hned vedle cesty a nesmí se do něj ani vjet, ani parkovat v dobrém úmyslu "abych nepřekážel, kdyby něco jelo". To je potom neoprávněný vstup do lesního katastru a toto se po právu postihuje. Jinak to ani nemůže být, když vede přes les široká asfaltka, nikoho ani nenapadne se nad tím zamýšlet, ale sotva je to prašná cesta, každý se hned pasuje na soudce a přitom nic neví. Dokonce existuje i právně podložené tvrzení, že cesta je i tam, kde je prokazatelně zřetelná. To znamená například tam, kde původní cesta zarostla křovím a provozem se vyjezdila vedle cesta jiná, náhradní, třeba původně po louce. Je to logické, protože ne každý s sebou vozí podrobné katastrální mapy a ověřuje si, kudy přesně cesta vede.
Následující právní rada zní: V případě nejasností či napadení ze strany jakékoliv instituce se s nikým nepřít, ani s policií, jen nechat vše řádně zadokumentovat, hlavně záleží na přesném určení polohy údajného přestupku, popřípadě vše ještě vyfotit a nechat předat do správního řízení. Poté je vhodné si vzít drahého dobrého právníka, protože tento spor má jasného vítěze a strana prohrávající musí nahradit veškeré výdaje se sporem spojené. Soudy s touto problematikou bývají velmi rychlé, protože soudci na rozdíl od všelijakých žalujících existencí vědí, od čeho vzniklo slovo cesta a k čemu je vlastně ta cesta určena.
Výjimku tvoří samozřejmě řádně označené přírodní rezervace s omezeným režijmem, vojenské prostory, ochranná pásma vodních nádrží a podobně, vše ovšem musí být řádně označeno."
Následující právní rada zní: V případě nejasností či napadení ze strany jakékoliv instituce se s nikým nepřít, ani s policií, jen nechat vše řádně zadokumentovat, hlavně záleží na přesném určení polohy údajného přestupku, popřípadě vše ještě vyfotit a nechat předat do správního řízení. Poté je vhodné si vzít drahého dobrého právníka, protože tento spor má jasného vítěze a strana prohrávající musí nahradit veškeré výdaje se sporem spojené. Soudy s touto problematikou bývají velmi rychlé, protože soudci na rozdíl od všelijakých žalujících existencí vědí, od čeho vzniklo slovo cesta a k čemu je vlastně ta cesta určena.
Výjimku tvoří samozřejmě řádně označené přírodní rezervace s omezeným režijmem, vojenské prostory, ochranná pásma vodních nádrží a podobně, vše ovšem musí být řádně označeno."
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
To opravdu ma logiku...De Lite píše:Na jiném diskuzním foru jsem našel toto zajímavé tvrzení, které se mi moc líbí. Doufám, že mi to ten dotyčný odpustí, že jsem to tu citoval, bez jeho vědomí. Citace: "Cesta je komunikace jako každá jiná, jen nemá asfaltový či betonový povrch. Jako taková je zapsána v katastru, musí být veřejně přístupná, i když jsou výjimky, ale takovou cestu si vlastník musí označit, aby nebyla pokládána za veřejnou. Tedy cesta i když vede přes les je ze zákona cesta a nikoliv les. Ale pozor, les začíná hned vedle cesty a nesmí se do něj ani vjet, ani parkovat v dobrém úmyslu "abych nepřekážel, kdyby něco jelo". To je potom neoprávněný vstup do lesního katastru a toto se po právu postihuje. Jinak to ani nemůže být, když vede přes les široká asfaltka, nikoho ani nenapadne se nad tím zamýšlet, ale sotva je to prašná cesta, každý se hned pasuje na soudce a přitom nic neví. Dokonce existuje i právně podložené tvrzení, že cesta je i tam, kde je prokazatelně zřetelná. To znamená například tam, kde původní cesta zarostla křovím a provozem se vyjezdila vedle cesta jiná, náhradní, třeba původně po louce. Je to logické, protože ne každý s sebou vozí podrobné katastrální mapy a ověřuje si, kudy přesně cesta vede.
Následující právní rada zní: V případě nejasností či napadení ze strany jakékoliv instituce se s nikým nepřít, ani s policií, jen nechat vše řádně zadokumentovat, hlavně záleží na přesném určení polohy údajného přestupku, popřípadě vše ještě vyfotit a nechat předat do správního řízení. Poté je vhodné si vzít drahého dobrého právníka, protože tento spor má jasného vítěze a strana prohrávající musí nahradit veškeré výdaje se sporem spojené. Soudy s touto problematikou bývají velmi rychlé, protože soudci na rozdíl od všelijakých žalujících existencí vědí, od čeho vzniklo slovo cesta a k čemu je vlastně ta cesta určena.
Výjimku tvoří samozřejmě řádně označené přírodní rezervace s omezeným režijmem, vojenské prostory, ochranná pásma vodních nádrží a podobně, vše ovšem musí být řádně označeno."
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Mě se docela osvědčilo mít u sebe smlouvu s Lesy ČR, a protože defík vypadá jako pracovní auto, většině lidí ( ani myslivců) to divný nepřijde, děláte lesní probírku. Smlouvu mám sfocenou, a když se někdy pohybuju mimo místo, kde dělám, mám ještě jednu, která je vyplněná tak, že každej pozná ... Jestli někdo chcete, můžeu Vám poslat sfocenou, jenom nesmíte pak narazit na polesnýho, kterej by jí s Váma měl sepsat. 

- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych se na ni taky rad podival. DkyMartin_H píše:Mě se docela osvědčilo mít u sebe smlouvu s Lesy ČR, a protože defík vypadá jako pracovní auto, většině lidí ( ani myslivců) to divný nepřijde, děláte lesní probírku. Smlouvu mám sfocenou, a když se někdy pohybuju mimo místo, kde dělám, mám ještě jednu, která je vyplněná tak, že každej pozná ... Jestli někdo chcete, můžeu Vám poslat sfocenou, jenom nesmíte pak narazit na polesnýho, kterej by jí s Váma měl sepsat.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Hudlice , takže BerounRover píše:A poslal bys mně jí prosím mailem k nahlédnutí??? Ty jsi z Berouna a máš Defíka? To bych Tě měl znát..., ale nevim...

Jinak s tim, že defík je dost charakteristický auto, máte pravdu. Furt ale vypadá jako pracovní auto ( aspoň to moje) , což se třeba vo nastrojeným Patrolu moc říct nedá ...
To mas uplnu pravdu ale ked v okoli sa pohybuje jeden Defik tak je kazdemu zainteresovanemu jasne....Martin_H píše: Jinak s tim, že defík je dost charakteristický auto, máte pravdu. Furt ale vypadá jako pracovní auto ( aspoň to moje) , což se třeba vo nastrojeným Patrolu moc říct nedá ...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
No co k tomu dodat. Každý víkend trávím v chráněné krajinné oblasti a to si pište, že si rád pojezdím.
No zatím mně nikdo nesejmul. Ale nejhezčí místečka jsou převážně na úsecích cyklotrasy a značených turistických cestách. No párkrát už jsem potkal turisty a jejich pohledy nebyly nejpříjemnější.
A to ani nemluvím o těch zákazových a příkazových cedulých všude po lese.
Co nadělám? Snad až mně chytí mi papíry neseberou...
Musím dodat, že tyto cesty hojně využívají lesáci, celníci a hlavně cikáni co jezdí se Škodkama pro dřevo




Disco mi zachránilo život
erik píše:To opravdu ma logiku...De Lite píše:Na jiném diskuzním foru jsem našel toto zajímavé tvrzení, které se mi moc líbí. Doufám, že mi to ten dotyčný odpustí, že jsem to tu citoval, bez jeho vědomí. Citace: "Cesta je komunikace jako každá jiná, jen nemá asfaltový či betonový povrch. Jako taková je zapsána v katastru, musí být veřejně přístupná, i když jsou výjimky, ale takovou cestu si vlastník musí označit, aby nebyla pokládána za veřejnou. Tedy cesta i když vede přes les je ze zákona cesta a nikoliv les. Ale pozor, les začíná hned vedle cesty a nesmí se do něj ani vjet, ani parkovat v dobrém úmyslu "abych nepřekážel, kdyby něco jelo". To je potom neoprávněný vstup do lesního katastru a toto se po právu postihuje. Jinak to ani nemůže být, když vede přes les široká asfaltka, nikoho ani nenapadne se nad tím zamýšlet, ale sotva je to prašná cesta, každý se hned pasuje na soudce a přitom nic neví. Dokonce existuje i právně podložené tvrzení, že cesta je i tam, kde je prokazatelně zřetelná. To znamená například tam, kde původní cesta zarostla křovím a provozem se vyjezdila vedle cesta jiná, náhradní, třeba původně po louce. Je to logické, protože ne každý s sebou vozí podrobné katastrální mapy a ověřuje si, kudy přesně cesta vede.
Následující právní rada zní: V případě nejasností či napadení ze strany jakékoliv instituce se s nikým nepřít, ani s policií, jen nechat vše řádně zadokumentovat, hlavně záleží na přesném určení polohy údajného přestupku, popřípadě vše ještě vyfotit a nechat předat do správního řízení. Poté je vhodné si vzít drahého dobrého právníka, protože tento spor má jasného vítěze a strana prohrávající musí nahradit veškeré výdaje se sporem spojené. Soudy s touto problematikou bývají velmi rychlé, protože soudci na rozdíl od všelijakých žalujících existencí vědí, od čeho vzniklo slovo cesta a k čemu je vlastně ta cesta určena.
Výjimku tvoří samozřejmě řádně označené přírodní rezervace s omezeným režijmem, vojenské prostory, ochranná pásma vodních nádrží a podobně, vše ovšem musí být řádně označeno."