Možný problém při zvednutí?
Moderátor: Acon
Možný problém při zvednutí?
Čau chlapi, chtěl jsem se zeptat, mám v plánu zvednout DI jenom o dva palce, plus podložky pod pružiny (asi taky 2"). Co jsem koukal na podvozek, tak na zadní nápravě je takový véčko, který tu nápravu drží, aby se neprotočila (můj odhad). Ale k dotazu, nebude to dělat neplechu?
Díky za odpovědi.
Díky za odpovědi.
- gibson
- Příspěvky: 3314
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Možný problém při zvednutí?
vyladit podvozok DI na 4" lift je narocne a to hlavne financne v porovnani s 2" liftom, takze treba zvazit ci je to potrebne/nevyhnutne
ked tuto temu najde riso tak sa ti urcite rozpise
ono tiez nieje vyhra podkladat kratku prizunu ak ti ide o funkcnost...
okrem capu na zadnom Abare potrebujes pootocit do povodnej polohy napravy takze korekcne ramena alebo prevarit uchyty naprav
kardany uz tiez budu viac namahane mozu vybrovat kvoli vyoseniu takze budto pouzit predny kardan z D2 a zadny z V8 alebo HD kardany
inak samozrejme existuju aj sady a tie su podla mna istejsie ako keby si to mal skusat metodou pokus omyl
moj favorit: http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/Extreme_Kit.html
ked tuto temu najde riso tak sa ti urcite rozpise

ono tiez nieje vyhra podkladat kratku prizunu ak ti ide o funkcnost...
okrem capu na zadnom Abare potrebujes pootocit do povodnej polohy napravy takze korekcne ramena alebo prevarit uchyty naprav
kardany uz tiez budu viac namahane mozu vybrovat kvoli vyoseniu takze budto pouzit predny kardan z D2 a zadny z V8 alebo HD kardany

inak samozrejme existuju aj sady a tie su podla mna istejsie ako keby si to mal skusat metodou pokus omyl

moj favorit: http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/Extreme_Kit.html
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
Re: Možný problém při zvednutí?
mám +4" a: -menil som čap A-čka za ten s väčším uhlom výkyvu
- musel som podložiť zadné ramená na strane šasov, aby sa náprava pootočila späť
- dlhšie brzdové hadice (4x)
- znížené úchyty zadných tlmičov, alebo dlhšie tlmiče (lepšie)
- kardan Bailey morris s väčšími uhlami vzadu
- predné ramená korekčné
- panhardka nastaviteľná
- kardan z D2 (a aj tak nieje stavaný na tie uhly a po čase ho vymlátiš na krížoch a tom strediacom ložisku)
- znižoval som asi o 2 cm crossmember, čo drží prevodovku a rozvodovku
samozrejme stabíky som vyhodil
a aby mi vošli aj v krížení 285/75 16 tak som vyrezal blatníky + zadné dvere, kúpil lemy a dal disky z -25 ET (stačilo by aj menej)
viac si v zaújme vlastnej zdravej psychiky radšej nespomínam, ale určite tam boli ešte nejaké ďalšie drobnosti, čo trebalo spraviť, nehovoriac o tom, že auto stejne stále trocha vibruje pod záťažou a kríže v kardanoch (GKN) ma opúšťajú až príliš často...
zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..
- musel som podložiť zadné ramená na strane šasov, aby sa náprava pootočila späť
- dlhšie brzdové hadice (4x)
- znížené úchyty zadných tlmičov, alebo dlhšie tlmiče (lepšie)
- kardan Bailey morris s väčšími uhlami vzadu
- predné ramená korekčné
- panhardka nastaviteľná
- kardan z D2 (a aj tak nieje stavaný na tie uhly a po čase ho vymlátiš na krížoch a tom strediacom ložisku)
- znižoval som asi o 2 cm crossmember, čo drží prevodovku a rozvodovku
samozrejme stabíky som vyhodil
a aby mi vošli aj v krížení 285/75 16 tak som vyrezal blatníky + zadné dvere, kúpil lemy a dal disky z -25 ET (stačilo by aj menej)
viac si v zaújme vlastnej zdravej psychiky radšej nespomínam, ale určite tam boli ešte nejaké ďalšie drobnosti, čo trebalo spraviť, nehovoriac o tom, že auto stejne stále trocha vibruje pod záťažou a kríže v kardanoch (GKN) ma opúšťajú až príliš často...
zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Možný problém při zvednutí?
RišoKE píše: zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Možný problém při zvednutí?



Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Možný problém při zvednutí?
díkySJ410 píše:viewtopic.php?f=6&t=12412
no, to je právě to..rozdíl v ceně podvozku je dost drastickej, takže zjišťuju možnosti. Nevýhoda kratších pružin je jasná, tady jde spíš o to, jestli využiju plnej 4" podvozek a nebo mi bude stačit 2+2, kvůli přejezdovým úhlům, což jde ruku v ruce s úpravou celýho podvozku, jak jsi psal.... Co se týče nutnosti pootočení náprav/korekčních ramen je mi známo, šlo mi hlavně o ten A bar.gibson píše:vyladit podvozok DI na 4" lift je narocne a to hlavne financne v porovnani s 2" liftom, takze treba zvazit ci je to potrebne/nevyhnutne
ked tuto temu najde riso tak sa ti urcite rozpise![]()
ono tiez nieje vyhra podkladat kratku prizunu ak ti ide o funkcnost...
okrem capu na zadnom Abare potrebujes pootocit do povodnej polohy napravy takze korekcne ramena alebo prevarit uchyty naprav
kardany uz tiez budu viac namahane mozu vybrovat kvoli vyoseniu takze budto pouzit predny kardan z D2 a zadny z V8 alebo HD kardany
inak samozrejme existuju aj sady a tie su podla mna istejsie ako keby si to mal skusat metodou pokus omyl
moj favorit: http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/Extreme_Kit.html
Díky za obsáhlý info

Paráda, díky za vyčerpávající odpověďRišoKE píše:
zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..

a Ty do mě vadruješ proč (evidentně nejen do mě)? Chybí Ti seberealizace? Potřebuješ se vytáhnout před ostatníma, protože sám nic nedokážeš a tím, že shodíš někoho novýho, kdo se ptá, stoupneš v očích ostatních? Nějak mi uniká smysl Tvojí odpovědi, která je totálně mimo téma, na druhou stranu chápu, že každý fórum má svýho chytráka/vysírkučuník píše:to přizvednutí by měl realizovat co nejdříve -dokud je ještě mladý
, jasně že to žádný velký přínos nebude ,spíš naopak, ale to se přece a hlavně dělá kvuli holkám ,atd.
,/no musí se nějak zviditelnit a tady má volný prostor a ostatní jde stranou stranou ...tak asi tak na vysvětlenou. /


-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Možný problém při zvednutí?
Předpokládám, že když to chceš zvedat, tak tam chceš dát i větší kola, jinak to tak nějak nemá smysl. Zkus si ujasnit jak moc větší, to ti možná zjednoduší rozhodování o tom, jak moc je to potřeba zvedat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Možný problém při zvednutí?
MadTom píše:Předpokládám, že když to chceš zvedat, tak tam chceš dát i větší kola, jinak to tak nějak nemá smysl. Zkus si ujasnit jak moc větší, to ti možná zjednoduší rozhodování o tom, jak moc je to potřeba zvedat.

zadefinuj si zakladne veci ako velkost pneu a krizenie. pokial to budes dvihat, predpokladam, ze to budes chciet aj rozsirovat a pod...to su vsetko veci, ktore spolu suvisia a ked zmenis jedno, pomenia sa Ti aj ostatne. A zdvihal by som to len o to co je nevyhnutne. Vysoke auto sice vyzera nadupane, ale straca na funkcnosti.
A priama odpoved na Tvoju prvu otazku: ci bude 4" lift robit neplechu? ...Bude...zalezi vsak na Tebe co uz povazujes za problem...

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Možný problém při zvednutí?
jj, kola 33", časem se uvidí, jestli se nebudou hodit větší...MadTom píše:Předpokládám, že když to chceš zvedat, tak tam chceš dát i větší kola, jinak to tak nějak nemá smysl. Zkus si ujasnit jak moc větší, to ti možná zjednoduší rozhodování o tom, jak moc je to potřeba zvedat.
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Možný problém při zvednutí?
Ono je to dosta podstatné - s většíma kolama to chce řešit i změnu převodových poměrů, protože jinak se to auto bude trápit s podtočeným motorem. Na redukci to nevadí, ale jinak to není ono.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Možný problém při zvednutí?
rgr, dobrej point...já chtěl dát původně jenom 2" podvozek a když se to osvědčí, tak ho nechat...a pokud ne, tak ještě podložky - a to je právě to, co tady zjišťuju a pročítám...teslo píše:![]()
zadefinuj si zakladne veci ako velkost pneu a krizenie. pokial to budes dvihat, predpokladam, ze to budes chciet aj rozsirovat a pod...to su vsetko veci, ktore spolu suvisia a ked zmenis jedno, pomenia sa Ti aj ostatne. A zdvihal by som to len o to co je nevyhnutne. Vysoke auto sice vyzera nadupane, ale straca na funkcnosti.
A priama odpoved na Tvoju prvu otazku: ci bude 4" lift robit neplechu? ...Bude...zalezi vsak na Tebe co uz povazujes za problem...
No já měl nedávno kupovat DI nazvedanou 2+2 a majitel neříkal, že by to dělalo neplechu, jenom že vrátil přední stabík, protože s tím nešlo jezdit po silnici - ale taky je fakt, že on už jí takhle koupil, takže je možný, že si s tim lámal hlavu někdo jinej

Re: Možný problém při zvednutí?
Ano, o záměně přídavky z Defa jsem čet...nebo vyměnit převody v difech, což je údajně lepší. Ale 33 sou prej tak akorát, aniž by se muselo dál zasahovat (další úpravy jsou naplánovaný na konec příštího roku, přes léto chci jezdit, protože raději se při čekání na vyproštění budu opalovat, než mrznout)MadTom píše:Ono je to dosta podstatné - s většíma kolama to chce řešit i změnu převodových poměrů, protože jinak se to auto bude trápit s podtočeným motorem. Na redukci to nevadí, ale jinak to není ono.
Re: Možný problém při zvednutí?
selkie píše:Ano, o záměně přídavky z Defa jsem čet...nebo vyměnit převody v difech, což je údajně lepší. Ale 33 sou prej tak akorát, aniž by se muselo dál zasahovat (další úpravy jsou naplánovaný na konec příštího roku, přes léto chci jezdit, protože raději se při čekání na vyproštění budu opalovat, než mrznout)MadTom píše:Ono je to dosta podstatné - s většíma kolama to chce řešit i změnu převodových poměrů, protože jinak se to auto bude trápit s podtočeným motorem. Na redukci to nevadí, ale jinak to není ono.
33- jky sú na sériovú 300 tdi už také veľké, že sa to auto bude pohýnať z križovatky pomalšie ako Avia a piatu rýchlosť použiješ tak dole kopcom..

a ak neplánuješ hardcore, tak radšej tú defácku 1.4 rozvodovku, použitú ju kúpiš lacnejšie..
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Možný problém při zvednutí?
Na začátku jsem uvažoval stejně jako ty, dneska už bych to řešil rovnou, než do předělávat. A ušetřenej čas věnoval tomu ježdění.
U D2 změna kol z 235/70/R16 na 235/85/R16 a zvednutí zhruba o 5 cm bylo hodně znát. Ale je do toho potřeba započítat to, že ty původní kola měli méně vzorku, tlumiče byly na konci života, jedna přední pružina měla ulomenej skoro celej závit a druhá byla už taky unavená. Velkou část jsem vzal jako nutnou opravu a rozdíl mezi standardním dílem a něčím o kousek delším a lepším byl malej. Každopádně pružiny a tlumiče nebyly všechno - delší táhla stabilizátorů, zadní kardan bez hardyspojky, podloženej jeden crossmember, delší dorazy náprav, rozšiřovací podložky pod kola. A postupně výměny některých čepů a gum na podvozku, jak časem odcházejí, lepší tlumiče, protože ty levné to nestíhaly a už toho měly dost. A rozhodně ještě není hotovo, ještě chci vyřešit natočení nápravy, aby se srovnala geometrie.
Když se na to takto zpětně dívám, tak dát tam na začátku celou sadu bylo asi vážne lepší řešení, akorát jsem do toho tolik penž dát najednou nechtěl, a hlavně jsem nevěděl jednu věc, kolik to auto celé bude vážit - můj nejvetší problém u auta na výlety. Podle toho se musí dimenzovat pružiny a hlavně tlumiče.
U D2 změna kol z 235/70/R16 na 235/85/R16 a zvednutí zhruba o 5 cm bylo hodně znát. Ale je do toho potřeba započítat to, že ty původní kola měli méně vzorku, tlumiče byly na konci života, jedna přední pružina měla ulomenej skoro celej závit a druhá byla už taky unavená. Velkou část jsem vzal jako nutnou opravu a rozdíl mezi standardním dílem a něčím o kousek delším a lepším byl malej. Každopádně pružiny a tlumiče nebyly všechno - delší táhla stabilizátorů, zadní kardan bez hardyspojky, podloženej jeden crossmember, delší dorazy náprav, rozšiřovací podložky pod kola. A postupně výměny některých čepů a gum na podvozku, jak časem odcházejí, lepší tlumiče, protože ty levné to nestíhaly a už toho měly dost. A rozhodně ještě není hotovo, ještě chci vyřešit natočení nápravy, aby se srovnala geometrie.
Když se na to takto zpětně dívám, tak dát tam na začátku celou sadu bylo asi vážne lepší řešení, akorát jsem do toho tolik penž dát najednou nechtěl, a hlavně jsem nevěděl jednu věc, kolik to auto celé bude vážit - můj nejvetší problém u auta na výlety. Podle toho se musí dimenzovat pružiny a hlavně tlumiče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Možný problém při zvednutí?
Ad velká kola - koukni se sem: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html
Docela dobrá kalkulačka na kontrolu zpřevodování a jeho změn. Hlavně tam mají všechny údaje od převodovek u zadané.
Docela dobrá kalkulačka na kontrolu zpřevodování a jeho změn. Hlavně tam mají všechny údaje od převodovek u zadané.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Možný problém při zvednutí?
Mám kola 255 85 16 přídavku z Defa a lift tak 3 možná 4 palce a ladím to už 2 roky, až bude chvíle čas rozepíšu se 

- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: Možný problém při zvednutí?
Tak za mě já taky ladím RRC a dnes ti můžu říct že mi na RRC v bohatě stačí 2-lift... v zádu mám podložky 3cm takže tam mám 3-lif a snížené držáky tlumičů podložku tam mám kvůli tažnému mám tam takovou podstivou radlici... aby jsem všude nechytal za vanty a taky kvůli vleku když ho naložím aby auto bylo relativně v rovině když je auto bez vleku tak co je pravda tak je nakoplé jak dragstr a to se mi líbí
jinak mám disky s ET-25 a pneu KM2 235/70R16 víc dát nemužu pak mi gumy trhají blatníky a lemy nechci páč je mi lito řezat do kastle... ted jak mi auto funguje jsem spokojen už jen dát do zádu špéru a mám po 2-letech odlazeno...
tady foto pro představu... 235/85R16 T3 dávám na origo diskách když se jede bláto. ale to je tak 2x za rok... jinak hobluji km2 235/70R16
Co je tam eště za upravy tak mám:
Stavitelnej panhard
Přední korekční ramena
Přední kardan HD 30 stupnů
4-pinový dif ve předu
2-lift a v zádu podložka 3cm a snížené držáky tlumičů
snížené dorazy náprav
Kunusy v zadních miskách
k dokonalosti chybí jen ta špéra do zádu.

tady foto pro představu... 235/85R16 T3 dávám na origo diskách když se jede bláto. ale to je tak 2x za rok... jinak hobluji km2 235/70R16
Co je tam eště za upravy tak mám:
Stavitelnej panhard
Přední korekční ramena
Přední kardan HD 30 stupnů
4-pinový dif ve předu
2-lift a v zádu podložka 3cm a snížené držáky tlumičů
snížené dorazy náprav
Kunusy v zadních miskách
k dokonalosti chybí jen ta špéra do zádu.
- Přílohy
-
- Křížení RRC.jpg (45.91 KiB) Zobrazeno 7712 x
-
- Křížení RRC2.jpg (35.43 KiB) Zobrazeno 7703 x
-
- RRC3.jpg (42.3 KiB) Zobrazeno 7701 x
Naposledy upravil(a) Mára-RRC dne 04 lis 2015 19:29, celkem upraveno 1 x.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: Možný problém při zvednutí?
K 33 ti můžu říct to,že jsou už na to auto až moc... kamarád ma DI 300Tdi půjčil mi jí aby jsem jel na benzínu pro cigarety. Pocit zjízdy?? auto se sotva rozjíždí s křižovatek a máš pocit že máš bud zatahlou ručku nebo auto přibržduje, každý delší kopec za 4... Jak psali kluci bud def přídavka nebo jiný poměr..
Taky to má zvedlé na 4-liftu a už se na jedné akci válel na boku... a ted kupujuje lemy aby mohl rozšířit auto...
Taky jsem viděl známého jezdit s Jeepem AC/DC na 1-lift podvozu a jezdí speciáli na GO-Offroad akcích skoro furt na prvním místě!!! to je umě frajer. Vždy je to o tom článku mezi volantem a pedálem. Co nedá auto dá SRDCE! Má to v hlavě srovnané přidat... ubrat... skočit... atd.... koukat na jeho jízdu je jedna básen.
Já mám RRC do práce na dojíždění, do kina, divadla, nakupování v marketech, na tahání vleků, na expedici... A podle toho valím upravy na voze...
Já jdu s upravama tou střední cestou stejně jako v životě taky se spokojím s holkou co má 3 prsa
Taky to má zvedlé na 4-liftu a už se na jedné akci válel na boku... a ted kupujuje lemy aby mohl rozšířit auto...
Taky jsem viděl známého jezdit s Jeepem AC/DC na 1-lift podvozu a jezdí speciáli na GO-Offroad akcích skoro furt na prvním místě!!! to je umě frajer. Vždy je to o tom článku mezi volantem a pedálem. Co nedá auto dá SRDCE! Má to v hlavě srovnané přidat... ubrat... skočit... atd.... koukat na jeho jízdu je jedna básen.
Já mám RRC do práce na dojíždění, do kina, divadla, nakupování v marketech, na tahání vleků, na expedici... A podle toho valím upravy na voze...
Já jdu s upravama tou střední cestou stejně jako v životě taky se spokojím s holkou co má 3 prsa

RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: Možný problém při zvednutí?
Tiez som z riskom riesil tuto otazku 33 vojdu aj plus2 ked vyrezes lemy tzn. Som sa na 4plus vykaslal a radsej dam love na uzaveru:-) ale ten kit od extrem by stal za hriech:-)