Možný problém při zvednutí?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Možný problém při zvednutí?

#1 Příspěvek od selkie » 02 lis 2015 20:30

Čau chlapi, chtěl jsem se zeptat, mám v plánu zvednout DI jenom o dva palce, plus podložky pod pružiny (asi taky 2"). Co jsem koukal na podvozek, tak na zadní nápravě je takový véčko, který tu nápravu drží, aby se neprotočila (můj odhad). Ale k dotazu, nebude to dělat neplechu?

Díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Možný problém při zvednutí?

#2 Příspěvek od SJ410 » 02 lis 2015 21:26

Už radši na nic...

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Možný problém při zvednutí?

#3 Příspěvek od gibson » 02 lis 2015 21:46

vyladit podvozok DI na 4" lift je narocne a to hlavne financne v porovnani s 2" liftom, takze treba zvazit ci je to potrebne/nevyhnutne
ked tuto temu najde riso tak sa ti urcite rozpise :grin:
ono tiez nieje vyhra podkladat kratku prizunu ak ti ide o funkcnost...
okrem capu na zadnom Abare potrebujes pootocit do povodnej polohy napravy takze korekcne ramena alebo prevarit uchyty naprav
kardany uz tiez budu viac namahane mozu vybrovat kvoli vyoseniu takze budto pouzit predny kardan z D2 a zadny z V8 alebo HD kardany ;)
inak samozrejme existuju aj sady a tie su podla mna istejsie ako keby si to mal skusat metodou pokus omyl ;)
moj favorit: http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/Extreme_Kit.html
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Možný problém při zvednutí?

#4 Příspěvek od RišoKE » 03 lis 2015 12:36

mám +4" a: -menil som čap A-čka za ten s väčším uhlom výkyvu
- musel som podložiť zadné ramená na strane šasov, aby sa náprava pootočila späť
- dlhšie brzdové hadice (4x)
- znížené úchyty zadných tlmičov, alebo dlhšie tlmiče (lepšie)
- kardan Bailey morris s väčšími uhlami vzadu
- predné ramená korekčné
- panhardka nastaviteľná
- kardan z D2 (a aj tak nieje stavaný na tie uhly a po čase ho vymlátiš na krížoch a tom strediacom ložisku)
- znižoval som asi o 2 cm crossmember, čo drží prevodovku a rozvodovku
samozrejme stabíky som vyhodil
a aby mi vošli aj v krížení 285/75 16 tak som vyrezal blatníky + zadné dvere, kúpil lemy a dal disky z -25 ET (stačilo by aj menej)


viac si v zaújme vlastnej zdravej psychiky radšej nespomínam, ale určite tam boli ešte nejaké ďalšie drobnosti, čo trebalo spraviť, nehovoriac o tom, že auto stejne stále trocha vibruje pod záťažou a kríže v kardanoch (GKN) ma opúšťajú až príliš často...

zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Možný problém při zvednutí?

#5 Příspěvek od RudaK » 04 lis 2015 03:47

RišoKE píše: zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..
:yes :nod
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: Možný problém při zvednutí?

#6 Příspěvek od čuník » 04 lis 2015 08:23

:hmm: to přizvednutí by měl realizovat co nejdříve -dokud je ještě mladý :!: , jasně že to žádný velký přínos nebude ,spíš naopak, ale to se přece a hlavně dělá kvuli holkám ,atd. :chuckle ,/no musí se nějak zviditelnit a tady má volný prostor a ostatní jde stranou stranou ...tak asi tak na vysvětlenou. /
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#7 Příspěvek od selkie » 04 lis 2015 10:31

díky
gibson píše:vyladit podvozok DI na 4" lift je narocne a to hlavne financne v porovnani s 2" liftom, takze treba zvazit ci je to potrebne/nevyhnutne
ked tuto temu najde riso tak sa ti urcite rozpise :grin:
ono tiez nieje vyhra podkladat kratku prizunu ak ti ide o funkcnost...
okrem capu na zadnom Abare potrebujes pootocit do povodnej polohy napravy takze korekcne ramena alebo prevarit uchyty naprav
kardany uz tiez budu viac namahane mozu vybrovat kvoli vyoseniu takze budto pouzit predny kardan z D2 a zadny z V8 alebo HD kardany ;)
inak samozrejme existuju aj sady a tie su podla mna istejsie ako keby si to mal skusat metodou pokus omyl ;)
moj favorit: http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/Extreme_Kit.html
no, to je právě to..rozdíl v ceně podvozku je dost drastickej, takže zjišťuju možnosti. Nevýhoda kratších pružin je jasná, tady jde spíš o to, jestli využiju plnej 4" podvozek a nebo mi bude stačit 2+2, kvůli přejezdovým úhlům, což jde ruku v ruce s úpravou celýho podvozku, jak jsi psal.... Co se týče nutnosti pootočení náprav/korekčních ramen je mi známo, šlo mi hlavně o ten A bar.

Díky za obsáhlý info :wink:

RišoKE píše:
zmysel zdvíhania auta na rekreačné účely o +4" nevidím žiaden, ak by som to mal robiť znova a vedel, čo problémov a peňazí to bude stáť, tak sa na to kurva vykašlem..
Paráda, díky za vyčerpávající odpověď :yes zkusím 2" a uvidíme
čuník píše::hmm: to přizvednutí by měl realizovat co nejdříve -dokud je ještě mladý :!: , jasně že to žádný velký přínos nebude ,spíš naopak, ale to se přece a hlavně dělá kvuli holkám ,atd. :chuckle ,/no musí se nějak zviditelnit a tady má volný prostor a ostatní jde stranou stranou ...tak asi tak na vysvětlenou. /
a Ty do mě vadruješ proč (evidentně nejen do mě)? Chybí Ti seberealizace? Potřebuješ se vytáhnout před ostatníma, protože sám nic nedokážeš a tím, že shodíš někoho novýho, kdo se ptá, stoupneš v očích ostatních? Nějak mi uniká smysl Tvojí odpovědi, která je totálně mimo téma, na druhou stranu chápu, že každý fórum má svýho chytráka/vysírku :grin: takže i ode mě jedna rada, dej si studenej obklad na čelo, nohy do teplý vody a vyser se na mě :wink:

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Možný problém při zvednutí?

#8 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2015 12:17

Předpokládám, že když to chceš zvedat, tak tam chceš dát i větší kola, jinak to tak nějak nemá smysl. Zkus si ujasnit jak moc větší, to ti možná zjednoduší rozhodování o tom, jak moc je to potřeba zvedat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#9 Příspěvek od teslo » 04 lis 2015 13:23

MadTom píše:Předpokládám, že když to chceš zvedat, tak tam chceš dát i větší kola, jinak to tak nějak nemá smysl. Zkus si ujasnit jak moc větší, to ti možná zjednoduší rozhodování o tom, jak moc je to potřeba zvedat.
:yes
zadefinuj si zakladne veci ako velkost pneu a krizenie. pokial to budes dvihat, predpokladam, ze to budes chciet aj rozsirovat a pod...to su vsetko veci, ktore spolu suvisia a ked zmenis jedno, pomenia sa Ti aj ostatne. A zdvihal by som to len o to co je nevyhnutne. Vysoke auto sice vyzera nadupane, ale straca na funkcnosti.

A priama odpoved na Tvoju prvu otazku: ci bude 4" lift robit neplechu? ...Bude...zalezi vsak na Tebe co uz povazujes za problem...:)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#10 Příspěvek od selkie » 04 lis 2015 14:19

MadTom píše:Předpokládám, že když to chceš zvedat, tak tam chceš dát i větší kola, jinak to tak nějak nemá smysl. Zkus si ujasnit jak moc větší, to ti možná zjednoduší rozhodování o tom, jak moc je to potřeba zvedat.
jj, kola 33", časem se uvidí, jestli se nebudou hodit větší...

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Možný problém při zvednutí?

#11 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2015 14:20

Ono je to dosta podstatné - s většíma kolama to chce řešit i změnu převodových poměrů, protože jinak se to auto bude trápit s podtočeným motorem. Na redukci to nevadí, ale jinak to není ono.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#12 Příspěvek od selkie » 04 lis 2015 14:24

teslo píše: :yes
zadefinuj si zakladne veci ako velkost pneu a krizenie. pokial to budes dvihat, predpokladam, ze to budes chciet aj rozsirovat a pod...to su vsetko veci, ktore spolu suvisia a ked zmenis jedno, pomenia sa Ti aj ostatne. A zdvihal by som to len o to co je nevyhnutne. Vysoke auto sice vyzera nadupane, ale straca na funkcnosti.

A priama odpoved na Tvoju prvu otazku: ci bude 4" lift robit neplechu? ...Bude...zalezi vsak na Tebe co uz povazujes za problem...:)
rgr, dobrej point...já chtěl dát původně jenom 2" podvozek a když se to osvědčí, tak ho nechat...a pokud ne, tak ještě podložky - a to je právě to, co tady zjišťuju a pročítám...


No já měl nedávno kupovat DI nazvedanou 2+2 a majitel neříkal, že by to dělalo neplechu, jenom že vrátil přední stabík, protože s tím nešlo jezdit po silnici - ale taky je fakt, že on už jí takhle koupil, takže je možný, že si s tim lámal hlavu někdo jinej :grin:

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#13 Příspěvek od selkie » 04 lis 2015 14:26

MadTom píše:Ono je to dosta podstatné - s většíma kolama to chce řešit i změnu převodových poměrů, protože jinak se to auto bude trápit s podtočeným motorem. Na redukci to nevadí, ale jinak to není ono.
Ano, o záměně přídavky z Defa jsem čet...nebo vyměnit převody v difech, což je údajně lepší. Ale 33 sou prej tak akorát, aniž by se muselo dál zasahovat (další úpravy jsou naplánovaný na konec příštího roku, přes léto chci jezdit, protože raději se při čekání na vyproštění budu opalovat, než mrznout)

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Možný problém při zvednutí?

#14 Příspěvek od RišoKE » 04 lis 2015 14:56

selkie píše:
MadTom píše:Ono je to dosta podstatné - s většíma kolama to chce řešit i změnu převodových poměrů, protože jinak se to auto bude trápit s podtočeným motorem. Na redukci to nevadí, ale jinak to není ono.
Ano, o záměně přídavky z Defa jsem čet...nebo vyměnit převody v difech, což je údajně lepší. Ale 33 sou prej tak akorát, aniž by se muselo dál zasahovat (další úpravy jsou naplánovaný na konec příštího roku, přes léto chci jezdit, protože raději se při čekání na vyproštění budu opalovat, než mrznout)

33- jky sú na sériovú 300 tdi už také veľké, že sa to auto bude pohýnať z križovatky pomalšie ako Avia a piatu rýchlosť použiješ tak dole kopcom.. :D
a ak neplánuješ hardcore, tak radšej tú defácku 1.4 rozvodovku, použitú ju kúpiš lacnejšie..

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Možný problém při zvednutí?

#15 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2015 14:57

Na začátku jsem uvažoval stejně jako ty, dneska už bych to řešil rovnou, než do předělávat. A ušetřenej čas věnoval tomu ježdění.
U D2 změna kol z 235/70/R16 na 235/85/R16 a zvednutí zhruba o 5 cm bylo hodně znát. Ale je do toho potřeba započítat to, že ty původní kola měli méně vzorku, tlumiče byly na konci života, jedna přední pružina měla ulomenej skoro celej závit a druhá byla už taky unavená. Velkou část jsem vzal jako nutnou opravu a rozdíl mezi standardním dílem a něčím o kousek delším a lepším byl malej. Každopádně pružiny a tlumiče nebyly všechno - delší táhla stabilizátorů, zadní kardan bez hardyspojky, podloženej jeden crossmember, delší dorazy náprav, rozšiřovací podložky pod kola. A postupně výměny některých čepů a gum na podvozku, jak časem odcházejí, lepší tlumiče, protože ty levné to nestíhaly a už toho měly dost. A rozhodně ještě není hotovo, ještě chci vyřešit natočení nápravy, aby se srovnala geometrie.
Když se na to takto zpětně dívám, tak dát tam na začátku celou sadu bylo asi vážne lepší řešení, akorát jsem do toho tolik penž dát najednou nechtěl, a hlavně jsem nevěděl jednu věc, kolik to auto celé bude vážit - můj nejvetší problém u auta na výlety. Podle toho se musí dimenzovat pružiny a hlavně tlumiče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Možný problém při zvednutí?

#16 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2015 14:59

Ad velká kola - koukni se sem: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html

Docela dobrá kalkulačka na kontrolu zpřevodování a jeho změn. Hlavně tam mají všechny údaje od převodovek u zadané.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Možný problém při zvednutí?

#17 Příspěvek od Kusto » 04 lis 2015 15:44

Mám kola 255 85 16 přídavku z Defa a lift tak 3 možná 4 palce a ladím to už 2 roky, až bude chvíle čas rozepíšu se :hi

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Možný problém při zvednutí?

#18 Příspěvek od Mára-RRC » 04 lis 2015 18:40

Tak za mě já taky ladím RRC a dnes ti můžu říct že mi na RRC v bohatě stačí 2-lift... v zádu mám podložky 3cm takže tam mám 3-lif a snížené držáky tlumičů podložku tam mám kvůli tažnému mám tam takovou podstivou radlici... aby jsem všude nechytal za vanty a taky kvůli vleku když ho naložím aby auto bylo relativně v rovině když je auto bez vleku tak co je pravda tak je nakoplé jak dragstr a to se mi líbí :lol: jinak mám disky s ET-25 a pneu KM2 235/70R16 víc dát nemužu pak mi gumy trhají blatníky a lemy nechci páč je mi lito řezat do kastle... ted jak mi auto funguje jsem spokojen už jen dát do zádu špéru a mám po 2-letech odlazeno...

tady foto pro představu... 235/85R16 T3 dávám na origo diskách když se jede bláto. ale to je tak 2x za rok... jinak hobluji km2 235/70R16

Co je tam eště za upravy tak mám:
Stavitelnej panhard
Přední korekční ramena
Přední kardan HD 30 stupnů
4-pinový dif ve předu
2-lift a v zádu podložka 3cm a snížené držáky tlumičů
snížené dorazy náprav
Kunusy v zadních miskách
k dokonalosti chybí jen ta špéra do zádu.
Přílohy
Křížení RRC.jpg
Křížení RRC.jpg (45.91 KiB) Zobrazeno 7712 x
Křížení RRC2.jpg
Křížení RRC2.jpg (35.43 KiB) Zobrazeno 7703 x
RRC3.jpg
RRC3.jpg (42.3 KiB) Zobrazeno 7701 x
Naposledy upravil(a) Mára-RRC dne 04 lis 2015 19:29, celkem upraveno 1 x.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Možný problém při zvednutí?

#19 Příspěvek od Mára-RRC » 04 lis 2015 19:27

K 33 ti můžu říct to,že jsou už na to auto až moc... kamarád ma DI 300Tdi půjčil mi jí aby jsem jel na benzínu pro cigarety. Pocit zjízdy?? auto se sotva rozjíždí s křižovatek a máš pocit že máš bud zatahlou ručku nebo auto přibržduje, každý delší kopec za 4... Jak psali kluci bud def přídavka nebo jiný poměr..
Taky to má zvedlé na 4-liftu a už se na jedné akci válel na boku... a ted kupujuje lemy aby mohl rozšířit auto...

Taky jsem viděl známého jezdit s Jeepem AC/DC na 1-lift podvozu a jezdí speciáli na GO-Offroad akcích skoro furt na prvním místě!!! to je umě frajer. Vždy je to o tom článku mezi volantem a pedálem. Co nedá auto dá SRDCE! Má to v hlavě srovnané přidat... ubrat... skočit... atd.... koukat na jeho jízdu je jedna básen.
Já mám RRC do práce na dojíždění, do kina, divadla, nakupování v marketech, na tahání vleků, na expedici... A podle toho valím upravy na voze...

Já jdu s upravama tou střední cestou stejně jako v životě taky se spokojím s holkou co má 3 prsa :mrgreen:
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1204
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Možný problém při zvednutí?

#20 Příspěvek od discovery1liptov » 04 lis 2015 20:47

Tiez som z riskom riesil tuto otazku 33 vojdu aj plus2 ked vyrezes lemy tzn. Som sa na 4plus vykaslal a radsej dam love na uzaveru:-) ale ten kit od extrem by stal za hriech:-)

Odpovědět