Disky Def/D1
Moderátor: Acon
Disky Def/D1
Poněvadž mi 32" při plném rejdu dřou o přední ramena, tak bych to potřeboval nějak pořešit.
Něco jsem pohledal ale bez valného výsledku, Takže dělají se nějaké litaky s et 0-8 které by šly použít?
Doma jsem zvážil origo litak a ma cca 12kg, plech Dotz dakar by měl mít taky cca 12kg i relativně zajímave et. Asi bych se i smířil s plechem místo hliniku. Otázkou je zda jsou ty Dotzy použitelné nebo je to bláto?
Zajímalo by mě kolik muže vážit origo plech?? Ono se to zda ale par kilo na každém disku udělá po přepočtu na odpor rot. hmot celkem zajímavé číslo, nehledě na zadní futra.
A pokud je tady nějaké téma kde by se to dalo připsat tak se omlouvám poprosím o navigaci.
Tyhle jsou třeba fajn et 11 Váha nějakych 10kg ale ta cena.
Něco jsem pohledal ale bez valného výsledku, Takže dělají se nějaké litaky s et 0-8 které by šly použít?
Doma jsem zvážil origo litak a ma cca 12kg, plech Dotz dakar by měl mít taky cca 12kg i relativně zajímave et. Asi bych se i smířil s plechem místo hliniku. Otázkou je zda jsou ty Dotzy použitelné nebo je to bláto?
Zajímalo by mě kolik muže vážit origo plech?? Ono se to zda ale par kilo na každém disku udělá po přepočtu na odpor rot. hmot celkem zajímavé číslo, nehledě na zadní futra.
A pokud je tady nějaké téma kde by se to dalo připsat tak se omlouvám poprosím o navigaci.
Tyhle jsou třeba fajn et 11 Váha nějakych 10kg ale ta cena.
- Přílohy
-
- big_alu-disk-7x16-zu-da2435.jpg (24.38 KiB) Zobrazeno 6037 x
Re: Disky Def/D1
Nech si převařit plechy a maš klid[emoji14]
Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk
- gibson
- Příspěvky: 3314
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Disky Def/D1
ja mam skoro od zaciatku rozsirovacie podlozky 

DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
Re: Disky Def/D1
Tak jsem teda zkusil podložky a nelibí. Asi se nesmířím s tím že abych zkontroloval kola, musím kola sundat.
A asi raději investuju ty prachy do kol než do dalšího mezi članku.
A asi raději investuju ty prachy do kol než do dalšího mezi članku.
Re: Disky Def/D1
kupec18 píše:Asi se nesmířím s tím že abych zkontroloval kola, musím kola sundat.

myslis dotiahnutie matic na podlozkach? ak ano, tak preco by si to robil? Teda, myslim tym, ze inokedy okrem bezne udrzby, ktoru urcite robievas. Ked matice trochu pretiahnes, pripadne ich das na lepidlo, tak ich pravidelne kontrolovat nemusis.
Ak Ta zaujima IBA to, ze Ti drhnu kola o ramena, tak si nastav dorazy. K ET co pises. Myslis 0 az 8, alebo 0 az -8 (to je 16mm rozdiel...)?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Disky Def/D1
... ale su super. Pouzivam ich niekolko rokov.kupec18 píše:Tyhle jsou třeba fajn et 11 Váha nějakych 10kg ale ta cena.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Disky Def/D1
Su pouzitelne.kupec18 píše:Otázkou je zda jsou ty Dotzy použitelné nebo je to bláto?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Disky Def/D1
Pro upřesnění teda ET 0 až ET 8,10,,,nemusím mít nutně 30mm ven.
No asi budu čekat jestli se neobjeví nějaké starší liťáky s menším et i když je to asi utopie.
K těm podložkám, přesně jak píšeš, prostě další věc co se muže zesrat. Teď jsem koupil levné podložky a nepasovaly, takže další pokus by byly dražší což je řekněme 6t. No to už se mi zda rozumější to pořešit kolama.
No asi budu čekat jestli se neobjeví nějaké starší liťáky s menším et i když je to asi utopie.
K těm podložkám, přesně jak píšeš, prostě další věc co se muže zesrat. Teď jsem koupil levné podložky a nepasovaly, takže další pokus by byly dražší což je řekněme 6t. No to už se mi zda rozumější to pořešit kolama.
Re: Disky Def/D1
kupec18
Až dodělám převařené wolfy, tak budu mít jednu sadu Dotz disků s ET8 na prodej. Ty wolfy budou mít s beadlockem 20kg.
Až dodělám převařené wolfy, tak budu mít jednu sadu Dotz disků s ET8 na prodej. Ty wolfy budou mít s beadlockem 20kg.

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Disky Def/D1
Tome když tak pisni až budou na prodej určitě to zvážím i když primárně bych raději ten hliník, Ale bůh ví co mi do té doby přeletí pod nosem.
Jinak dle mého zkoumaní Borbet 8x16 ET5 váha 9,1kg, Ohledně té šířky plynou z toho nějaké výhody či nevýhody pro 235/85r16 popřípadě 255........
Jinak dle mého zkoumaní Borbet 8x16 ET5 váha 9,1kg, Ohledně té šířky plynou z toho nějaké výhody či nevýhody pro 235/85r16 popřípadě 255........
- Přílohy
-
- borbet 8x16.jpg (89.45 KiB) Zobrazeno 5674 x
Re: Disky Def/D1
... ano ze pre 235 su siroke. Uz ked skumas tie hliniky tak si zisti aj nosnost.kupec18 píše:Ohledně té šířky plynou z toho nějaké výhody či nevýhody pro 235/85r16 popřípadě 255........
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- jbizik
- Příspěvky: 1984
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Disky Def/D1
A co je na nich siroke????? Ak to, ze je to 8J tak urcite nie.DanoDEF píše:... ano ze pre 235 su siroke. Uz ked skumas tie hliniky tak si zisti aj nosnost.kupec18 píše:Ohledně té šířky plynou z toho nějaké výhody či nevýhody pro 235/85r16 popřípadě 255........
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Re: Disky Def/D1
Do istej miery vec nazoru...resp. vkusu. Ale suvisi to aj s optimalnym tvarovanim a deformaciou pneu. Ja suhlasim s Danom, ze na 235 je 8" disky zbytocne siroky. Zalezi aj od pouzitia, ci iba na cestu, alebo aj teren. Do terenu plati +-, ze uzsi disk je lepsi. Riziko vyzutia je pri podhusteni o nieco nizsie, patka je viac utopena, tzn. chranena. BTW. na vela pneumatikach byva napisana optimalna sirka disku.jbizik píše:A co je na nich siroke????? Ak to, ze je to 8J tak urcite nie.DanoDEF píše: ... ano ze pre 235 su siroke. Uz ked skumas tie hliniky tak si zisti aj nosnost.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disky Def/D1
K té šířce disků - a co se podívat do TP a pokud možno se podržet toho, co tam píšou? Pokud k odchylce nemám zásadní důvod, tak pouhým dodržením toho co je v TP si vyřeším možný budoucí problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky Def/D1
Kdyz uz to ma byt neco s neoriginalnim ET, tak bych tu technicakovou sirku tak moc neresil...
Spis bych se v pripade nakupu novych disku urcite zeptal prodejce, zda k nim nahodou nema typovy list pro zapis do TP.
Spis bych se v pripade nakupu novych disku urcite zeptal prodejce, zda k nim nahodou nema typovy list pro zapis do TP.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky Def/D1
235 sme minule mali problem obut aj na 5,1/2 disk jak bola ta guma "fajne uskladnena"
LR DEFENDER 110 SW
Re: Disky Def/D1
este k tej sirke diskov a drhnutiu do ramien. takisto plati zasada, ze cim sirsie disky tym viac musia ist von aby sa eliminovalo drhnutie.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Disky Def/D1
V techničáku mam 7x16 et 33 popřípadě et 15...což je mi asi k hovnu když to neseženu.
Primárně to dělám kvůli tomu drhnutí a doufám vyšší stabilitě. A ruku v ruce bych to chtěl udělat co nejelegantněji, nejlevněji, nejlegálněji a nejlehčeji.
Ohledně nosnosti dobrý dotaz, zkusím sehnat, ale vzhledem k tvaru a většímu počtu ramen než ty v prvním přispěvku předpokládam že nosnost bude podobna.
Primárně to dělám kvůli tomu drhnutí a doufám vyšší stabilitě. A ruku v ruce bych to chtěl udělat co nejelegantněji, nejlevněji, nejlegálněji a nejlehčeji.
Ohledně nosnosti dobrý dotaz, zkusím sehnat, ale vzhledem k tvaru a většímu počtu ramen než ty v prvním přispěvku předpokládam že nosnost bude podobna.
Re: Disky Def/D1
Tak a teraz si z kriterii mozes vybrat dve, ktore zkombinujeskupec18 píše:nejelegantněji, nejlevněji, nejlegálněji a nejlehčeji

Nevtrdim, ze to v tomto pripade nebude platit, ale podobnost neznamena zaroven aj rovnake parametre.kupec18 píše:Ohledně nosnosti dobrý dotaz, zkusím sehnat, ale vzhledem k tvaru a většímu počtu ramen než ty v prvním přispěvku předpokládam že nosnost bude podobna
Drhnutie - cim sirsi disk pri rovnakom ET, tym je vnutorna patka blizsie k ramenam - tzn. drhnutie. Alebo si nastav dorazy.kupec18 píše:Primárně to dělám kvůli tomu drhnutí a doufám vyšší stabilitě
Stabilta - psychologicka zalezitost. Na to, aby si vytazil z toho o 1 stupen vacsieho naklonu navyse by si musel jazdit na hrane a to si nemyslim.
Estetika - Skor by som povedal, ze dolezitejsie ako stabilita

Naposledy upravil(a) teslo dne 24 bře 2016 11:11, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Disky Def/D1
... tie v prvom prispevku maju nosnost 1400kg (seriovy hlinikac ma 850kg)
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".