vibrace

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

vibrace

#1 Příspěvek od ATOL » 13 úno 2008 00:26

tak jsem dal do předních ramen excentry a přestalo mo ti plavat ale zase začaly vibrace, tak jako když jsem tam měl u 2'' liftu nechaný ještě podložky...vibruje to při dobržďování asi při 30 km rychlosti....
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#2 Příspěvek od jezbera ivan » 13 úno 2008 09:53

No, preco mas vibracie, to ti nikto nadialku presne neporadi. Faktom, je ze na vsetkych moznych forach o LR, ak vzniknu vibracie, plavanie ... ako prve doporucuju vyriesit Castor uhol - ramenami alebo excentrami. V nasich koncinach to sice malokto robi, ale je to potrebne, nakolko liftom menis geometriu prednej napravy. Osadili ste tie excentre spravne (natocenie)? Premeral by som dig. naklonomerom sklon tvojej pred. napravy a napravy seriovej DIky postavenych na perfektne vodorovnej podlahe a zistis, ci si dosiahol korekciu a mas teda seriovy naklon. Ak ano, isiel by som po kardane, kt. moze byt predchadzajucim velkym liftom bez korekcie chyteny a teraz pri zmene pomerov robi problemy.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kudrnac » 13 úno 2008 10:44

Mám disco II zdvibnutou o 2", bez nových ramen i bez excentrických polybusch a nemám žádný problém. U defika to mám zdvihnuté o 2" ale tam zase mám všechno vyměněné, nové ramena přední i zadní a žádný problém. Každopádně všechny auta, která jsou zvedlé asi nepatrně více plavou to už daň, kterou se za zdvihnutí platí.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od low » 13 úno 2008 10:47

vsechny ne. muj defik ma naopak vyrazne lepsi jizdni vlastnosti, nez pred vymenou za 2" lift :-)))) mozna to bude tm, ze ten puvodni podvozek byl nekolikrat po smrti :-)

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#5 Příspěvek od jezbera ivan » 13 úno 2008 10:55

low píše:vsechny ne. muj defik ma naopak vyrazne lepsi jizdni vlastnosti, nez pred vymenou za 2" lift :-)))) mozna to bude tm, ze ten puvodni podvozek byl nekolikrat po smrti :-)
To je ale tym, ze mas nove tlmice a pruziny. Problem vibracii je v tom, ze je ich vyskyt napravidelny a skratka niektore DI ich po lifte nemaju a niektore ano a vsetci sa navzajom cuduju. Faktom je, ze liftom porusis castor uhol, kt. treba napravit. Ako druhy vstupuje do hry hned pan Kardan.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Land Jirka » 13 úno 2008 14:58

Tak nějak jsem to říkal Atolovi i já. Mně to třeba po liftu nic nedělá. Teda nic co bych hodlal řešit a to jsem ten záklon nespravoval. Jen se mně ten podvozek zdá oproti origo tvrdší, ale to je nomální.
Malinečké chvění při dobržďování cítím taky, ale jak říkám řešit to zatím nebudu.

Dělám teďka na Nivě 3 palcovej lift a tam zadní kardan drnčí jak prase.
Minulej tejden jsem zvedal Toyotu 70tku na Ironmany a tam to bylo v pohodě.

Sam

#7 Příspěvek od Sam » 13 úno 2008 15:26

Už jsem své potíže psal zde: http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=2712, záleží také jaké máš pružiny. Jestli pružiny liftu počítají s pevnostňákem a navijákem :arrow: pak je předek výš, jinak odskakuje a vibruje v kombinaci s kadranem. Jinak souhlas s Jezberou, že Castor ramena v našich končinách málokdo dává, ale pro srandu králíkům je asi nevyrábějí :wink:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od teslo » 13 úno 2008 16:51

Ivan ma velku pravdu...niektorym to vibruje, niektorym nie...

Ja sa radim nastastie do skupiny nevibrujucich. Mal som na aute aj uplne prasaci lift a nevibrovalo mi doteraz nikdy nic.

Ked to zoberiem uplne od piky co moze sposobovat vibracie, tak je to uplne vsetko co mas na naprave:
V Tvojom pripade, by som sa sustredil na kardan a loziska a brzdy( za predpokladu ze su korekcne puzdra spravne nasadene, ako tu uz niekto pisal).
Kardanu si zmenil uhol v ktorom pracoval doteraz a mozu sa prejavit inak zanedbatelne vole.
Pozri ci mas v absolutnom poriadku loziska. Hlavne axialne.
Skus hodit oko na brzdove kotuce, ci to nemaju nahodou uz za sebou, resp. tesne pred smrtou.

A este ma napadlo nevyvazene pneu v kombinacii s vadnymi loziskami robia divy...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#9 Příspěvek od ATOL » 13 úno 2008 23:00

no asi hlavní problém je v tom, že horní a spodní kloub nemají stejný úhly...
a když bych ty excentry vyndal, tak zase bude jinej záklon rejdovýho čepu...a auto bude plavat...
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Land Jirka » 14 úno 2008 15:17

S těma excentrama by měli mít stejné úhly ne. Slíbil jsem ti poslat tu tabulku.
Na autě by to mělo být tak jako na druhém obrázku.
Pokud se neopraví záklon při liftu je to jako na třetím.
Přílohy
kar.jpg
kar.jpg (64.23 KiB) Zobrazeno 5890 x

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od teslo » 14 úno 2008 16:27

Ja to mam zhruba ako v pripade c.3
Ale kardany mam bez vole a dobre mazane( dufam ze to nezakriknem).
Priznam sa, ze neviem o akych vibraciach hovorite, pretoze som to nezazil. Mne proste hrkoce auto a nijako zvlastne mi to nepripada. Resp. ked som ho mal v seriovom stave mi to pripadalo rovnake ako ked ho mam zdvihnute na trosku vacsich pneu a pod.
Viac ako 130km/h na dialnici s tym nechodim( bezna cestovna rychlost je okolo 100).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#12 Příspěvek od jezbera ivan » 14 úno 2008 16:49

Excentrami, alebo vymenou ramien za "castor" korektovane, by si mal dosiahnut seriovy stav, cize nieco ako na obr 2.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od teslo » 14 úno 2008 17:04

ano, ale prave castor korekciou ATOL-ove problemy zacali. Preto vravim, ze co auto to original.
Ja som mal lift ako svina. Castor som mal neupraveny a netriaslo mi to.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#14 Příspěvek od jezbera ivan » 14 úno 2008 17:18

ved prave, (ak su pozdra spravne nalisovabe - spravny uhol) isiel by som po kardane asi ako prve
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#15 Příspěvek od ATOL » 14 úno 2008 23:03

to Land Jirka: se asi v tu sobotu stavím...ještě ti pro sichr zavolám...
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Land Jirka » 17 úno 2008 09:19

Včera byl Atol u mě na dílně.

1. Vibrace se projevují okolo 30 km/h a čekal jsem je větší (sám bych si jich stěží všimnul).

2. Po demontáži předního kardanu vibrace zmizí.

3. Při zvednutí auta na zvedáku a vyvěšení náprav se přední kardan odmítá otáčet (velký úhel kříže u převodovky) po částečném zatížení př. nápravy to už jde.

Vypadá to tedy na kardan.
1. Buď dát dvojkříž. Otázka na Rovera- jak se ti osvědčil ten tvůj tuším dělanej v kardan servisu v Praze
2. Dát kardan s křížky s většími úhly, které má Sam od Eliota
3. Neřešit to, protože vibrace jsou téměř neznatelné a projevují se jen při 30 km/h

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#17 Příspěvek od ATOL » 17 úno 2008 09:27

ještě by mě zajímala ta nesouosost kardanu...
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Land Jirka » 17 úno 2008 09:33

Ještě mě překvapilo, že u předního kardanu jsou kříže vůči sobě pootočené na výsuvném drážkování o nějakých 30 stupňů a jinak to otočit nelze (je tam jedna dvojdrážka) Vžycky platilo, že kříže mají být proti sobě, jako na obrázku. :?:
Přílohy
45_46_small.gif
45_46_small.gif (1.4 KiB) Zobrazeno 5784 x

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#19 Příspěvek od ATOL » 17 úno 2008 09:35

při vyvěšení jsou úhly takhle...
Přílohy
u Land Jirky 007.jpg
(251.89 KiB) Staženo 1555 x
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Land Jirka » 17 úno 2008 09:40

Sem včera zapoměl, že kardany dělaj i v Bíteši: http://www.kardanybites.cz/kontakty.php
Kardan servis: http://www.kardany.cz/index.htm

Odpovědět