Měchy nebo pružiny?
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Měchy nebo pružiny?
Je to pravda, Admine, to je věčné téma a furt je diskutované. Má právo
na special diskusi.
Já osobně mám měchy, po opakovaných výměnách
před lety, mám snad konečně klid. Zkoušel jsem měch i rozebrat a špekuluju jak ho vylepšit a zajistit částečně proti poškození. Různých
řešení je sposta, ale to vyplyne z diskuse.
Těžký terén nejezdím, ne že by se mi to nelíbílo, ale již jsem i na jiných webech zmiňoval, auto mám i pro
živobytí a bydlím v místě, kde původně byl servis Arke Dobříš, ten zanikl
a nejblíž pro každý pšouk a i prvotní diagn. na počítači mám až v Praze
a to jsou lapálie, objednání, termíny a čekání. Zakletý kruh. Několikrát
jsem se svojí disco byl nucen tohle kolo absolvovat, a tak preventivně,
volím klidnou jízdu, i když rád se svezu kousek lesem apod. Před koupí
LR jsem absolvoval v půjčeném disco celou vybranou trať na býv. tankodromu v Dobřanech u Plzně. Stejně mě provezli i kluci z Jihlavskýho
autosalonu v Range roveru. Neskutečné. A to mě chytlo, ale jak říkám,
když nemám ten servis po ruce ani poblíž. Mohl bych popisovat, jak jsem
zústav s nepojízdným autem v podvečer v poli v půlmetrových závějích...
Ráno do práce a auto do Prahy ...Moc jsem se rozepsal, omlouvám se.
Berte to jako podnět k diskusi. Ahoj
na special diskusi.
Já osobně mám měchy, po opakovaných výměnách
před lety, mám snad konečně klid. Zkoušel jsem měch i rozebrat a špekuluju jak ho vylepšit a zajistit částečně proti poškození. Různých
řešení je sposta, ale to vyplyne z diskuse.
Těžký terén nejezdím, ne že by se mi to nelíbílo, ale již jsem i na jiných webech zmiňoval, auto mám i pro
živobytí a bydlím v místě, kde původně byl servis Arke Dobříš, ten zanikl
a nejblíž pro každý pšouk a i prvotní diagn. na počítači mám až v Praze
a to jsou lapálie, objednání, termíny a čekání. Zakletý kruh. Několikrát
jsem se svojí disco byl nucen tohle kolo absolvovat, a tak preventivně,
volím klidnou jízdu, i když rád se svezu kousek lesem apod. Před koupí
LR jsem absolvoval v půjčeném disco celou vybranou trať na býv. tankodromu v Dobřanech u Plzně. Stejně mě provezli i kluci z Jihlavskýho
autosalonu v Range roveru. Neskutečné. A to mě chytlo, ale jak říkám,
když nemám ten servis po ruce ani poblíž. Mohl bych popisovat, jak jsem
zústav s nepojízdným autem v podvečer v poli v půlmetrových závějích...
Ráno do práce a auto do Prahy ...Moc jsem se rozepsal, omlouvám se.
Berte to jako podnět k diskusi. Ahoj
Z mých známých nemá v Disco měchy už nikdo, všichni předělávali... Já bych je taky nechtěl. Moje řešení je - místo měchů podvozek + 2palce + tvrdost (měkost) podvozku ladit tlumičema (třeba stavitelné Koni Heavy track). Osobně mám na RR taky + 2 palce podvozek, Polybush kit a tlumiče Pro Comp 9000 a vyhovuje, možná by to mohlo být o něco tvrdší, ale jsem spokojený. A to nemluvím o těch směšných penězích co ten podvozek stál... Jezdím hlavně Beroun - Praha, něco po Praze, občas spíš lehký terén...
Country boy...
to Rover: jenze na Classica se da koupit podvozek za babku, ale na DII je to docela neco jinyho, resil jsem to uz parkrat a jedina moznost je OME, Ironman. Ted dela nejaky heavy duty +2 pruziny Britpart, ale neumej ty tlumice, zas nevim, jestli by ty Koni tlumice spolupracovali s tema pruzinama, nevis na kolik ty Koni vyjdou?
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Měch snese ohromný tlak a nafoukneš ho i ústy. To zkus. A stačí udržovat čistý povrch měchu, příp. občas něčím potřít a oživit gumu, hodit okolo
měchu např. kus gumy ze staré autoduše nahoře jen přichytit a udržíš
měch čistý od nečistot z terénu. Nemyslím 100% a těžký teren.
Dalším řešením může být rozevření původního zalisování apod. Nebo zkusit dát dovnitř gumový balon, utěsnit a zalisovat. Ten se nerozevře víc než
vrchní měch a ochrana je jistá. V podstatě měch s dvěma stěnama.
Nejsem z praxe podotýkám, jen bych to viděl jako možné řešení.
měchu např. kus gumy ze staré autoduše nahoře jen přichytit a udržíš
měch čistý od nečistot z terénu. Nemyslím 100% a těžký teren.
Dalším řešením může být rozevření původního zalisování apod. Nebo zkusit dát dovnitř gumový balon, utěsnit a zalisovat. Ten se nerozevře víc než
vrchní měch a ochrana je jistá. V podstatě měch s dvěma stěnama.
Nejsem z praxe podotýkám, jen bych to viděl jako možné řešení.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Měchy
Jak už jsem psal měchy na silnice OK mimo silnice
a když odejdou měchy vyhodit a dát klasiku. Problematických míst je na diskošce dost
i bez měchů a o jeden problem míň Zdraví Miloš II 


- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Dobře, ale to je pořád prevence a ochrana, a né oprava, kterou jsi také zmínil. Právě že měch snese velký tlak, nedá se opravit když je už poškozený.discover píše:Měch snese ohromný tlak a nafoukneš ho i ústy. To zkus. A stačí udržovat čistý povrch měchu, příp. občas něčím potřít a oživit gumu, hodit okolo měchu např. kus gumy ze staré autoduše nahoře jen přichytit a udržíš měch čistý od nečistot z terénu.
To že ho nafoukneš pusou je možný jen když je venku.
Nedokážu si představit, jak by jsi nafukoval pusou měch který je zatížený nápravou. Možná by se člověk dostal do Guinesovy knihy s nejvíce vylezlíma očima z důlku na světě

-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Zcela určitě máš pravdu. Já to ale nemyslel tak, že bych si snad měl za jízdy
pusou přifukovat. Chtěl jsem jen poukázat na to, že se jedná o materiál
poměrně poddajný. Nechci se zaplétat, protože slovíčkaření a chytání se za slovo rozhodně nemá smysl. Pak aby se člověk Navíc, myslím si, my vlastníci LR máme stejné zájmy. Nebo bysme mělimít. A jestli se jedná
o opravu nebo prevenci je jedno v momentě, kdy mě
zajímá funkčnost měchu. Samo, že je rozhodující a limitující náročnost,
rychlost a vůbec možnost příp. opravy měchů. Zase ale musím rozlišit
jestli jde o starý a zpuchřelý měch, nebo jako mám já doma měch po
výměně, najeto asi 9000 /devět tisíc/ km a guma je jako nová jen je
v jednom místě velikosti otisku malíčku místo s asi 20 mikroskop. dírkami
a zjistíš je až při nafouknutí ponoření a důkladném pozorování. Diagnostikou vycházel dobrej. Ten by , si myslím, mělo cenu opravovat. Až budeme mít všichni peníze jako v EU, měch mě vyjde na denní mzdu, nebude se třeba o tom bavit. Zatím ale ...
pusou přifukovat. Chtěl jsem jen poukázat na to, že se jedná o materiál
poměrně poddajný. Nechci se zaplétat, protože slovíčkaření a chytání se za slovo rozhodně nemá smysl. Pak aby se člověk Navíc, myslím si, my vlastníci LR máme stejné zájmy. Nebo bysme mělimít. A jestli se jedná
o opravu nebo prevenci je jedno v momentě, kdy mě
zajímá funkčnost měchu. Samo, že je rozhodující a limitující náročnost,
rychlost a vůbec možnost příp. opravy měchů. Zase ale musím rozlišit
jestli jde o starý a zpuchřelý měch, nebo jako mám já doma měch po
výměně, najeto asi 9000 /devět tisíc/ km a guma je jako nová jen je
v jednom místě velikosti otisku malíčku místo s asi 20 mikroskop. dírkami
a zjistíš je až při nafouknutí ponoření a důkladném pozorování. Diagnostikou vycházel dobrej. Ten by , si myslím, mělo cenu opravovat. Až budeme mít všichni peníze jako v EU, měch mě vyjde na denní mzdu, nebude se třeba o tom bavit. Zatím ale ...
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
No, já samozřejmě netuším, kolik Ty bereš, ale on zas není o tolik dražší -- zcela konkrétně u Sama Martina na island4x4 stojí 62 liber. To je 2500 Kč. To je tak bajočko dvoudenní mzda, pokud děláš nějakou lépe placenou práci...discover píše:Až ... měch mě vyjde na denní mzdu ...
Samozřejmě, dokonalý průšvih je, pokud přistoupíme na čtyřnásobné ceny AMT

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Iron Man je za 23 655,-Kč vč. DPH bez montáže, což mně nepřijde tak strašný.Stavros píše:to Rover: jenze na Classica se da koupit podvozek za babku, ale na DII je to docela neco jinyho, resil jsem to uz parkrat a jedina moznost je OME, Ironman. Ted dela nejaky heavy duty +2 pruziny Britpart, ale neumej ty tlumice, zas nevim, jestli by ty Koni tlumice spolupracovali s tema pruzinama, nevis na kolik ty Koni vyjdou?
V Anglii podvozky jsou, ale vychází to cenově těsně pod Iron Mana, takže bych šel do IM..., pokud máš auto na firmu a odečteš si DPH, tak není tak hrozný ne? I když máš pravdu, že podvozek na RR Classic byl levnější..., ale zase to není Iron Man...
Country boy...
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Inu, zrovna s náhradními díly si naštěstí vybrat můžeme: nakupovat se dá (zatím) z celého světa, a poštovné není zase tak strašně drahé.discover píše:je to vo tom, že nemáš možnost si vybrat
Horší je to s tím servisem, no uvidíme, jak to dopadne

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
S tím taky souhlasím podvozek naviják a jiné opičárny mám s UK, kde to přijde na polovic a to je sakra drahá země! Miloš IIOC píše:Inu, zrovna s náhradními díly si naštěstí vybrat můžeme: nakupovat se dá (zatím) z celého světa, a poštovné není zase tak strašně drahé.discover píše:je to vo tom, že nemáš možnost si vybrat
Horší je to s tím servisem, no uvidíme, jak to dopadne
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
No já jsme z mé disco II měchy vyhodil z preventivních důvodů po 50 000 km a mám je v garáži, a zavazí tam pokud někdo máte zájem ozvěte se. Osobně upřednostňuji pružiny zdá se mi, že to líp sedí na silnici i v terénu a už jsem dělal losí test na dálnici kdy jsme potkal auto v protisměru ( byly to dvě blondyny a něco probíraly, a tak nepřišly na to že jsou v protisměru ) a tam jsem byl rád že to auto drželo jinak jsem dělal budky až na šrot.
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
ja mam mechy a dlho
Ja mam druhu disco 2ku, ta prva mala 200.000 km ked som ju predaval, druha ma 120.000, pouzivane obe pre kazdy den + offroad hoby, taky stredne tazky a mechy boli bez jedineho problemu. mam dalsich troch diskoskarov2 a vsetci maju mechy, vsetci denne pouzivaju auto na bezne ucely + hoby offroad, ani jeden z nich nemal doteraz problem. Pravda je, ze ak auto zatopis po nadrz do blata obohateneho vsetkym co v prirode najdes, mech trpi, moze prasknut, no ale ak ho pri najblizsej hygiene nafuknes (napr v krizeni) a oplachnes takto vysunuty, malo by mu to stacit k spokojnosti.
Zakladna vyhoda podla mna je, ze auto ma vzdy svoj level (a to je jedno ci ides na expediciu a mas + 800 kg, alebo do prace a mas + 80 kg, lebo ak chces dat pruziny( OME napr), tak to aby si vedel aku zataz asi budes vzdy mat a ked ju prave nemas tak sa auto sprava bud ako koza (lahke) alebo ako keby sralo (tazke)). Dalej, ak chces liftovat staci urobit predok pruzinami a zadok prekalibrovat vyssie o tolko o co isiel hore predok, dalej schopnost nastavit presne vysku dialkovym ovl. pre tahanie lodi, koni, karavanov.... . Skratka, vzdy som o tom cital ake je to hrozne mat mechy a umelo zijem v tejto dogme a v obavach, namiesto toho aby som sa radoval z toho, ze ake dobre to je (ked to funguje a ja ani inu situaciu nepoznam). Pravda je, ze je to viac techniky = vacsia moznost poruchy, ale potom je lepsie to neriesit parcialne ale mat disco1ku, kt je vo vsetkom jednoduchsia = menej pruserov z toho kuka a lahsie to opravis. Cest.
Zakladna vyhoda podla mna je, ze auto ma vzdy svoj level (a to je jedno ci ides na expediciu a mas + 800 kg, alebo do prace a mas + 80 kg, lebo ak chces dat pruziny( OME napr), tak to aby si vedel aku zataz asi budes vzdy mat a ked ju prave nemas tak sa auto sprava bud ako koza (lahke) alebo ako keby sralo (tazke)). Dalej, ak chces liftovat staci urobit predok pruzinami a zadok prekalibrovat vyssie o tolko o co isiel hore predok, dalej schopnost nastavit presne vysku dialkovym ovl. pre tahanie lodi, koni, karavanov.... . Skratka, vzdy som o tom cital ake je to hrozne mat mechy a umelo zijem v tejto dogme a v obavach, namiesto toho aby som sa radoval z toho, ze ake dobre to je (ked to funguje a ja ani inu situaciu nepoznam). Pravda je, ze je to viac techniky = vacsia moznost poruchy, ale potom je lepsie to neriesit parcialne ale mat disco1ku, kt je vo vsetkom jednoduchsia = menej pruserov z toho kuka a lahsie to opravis. Cest.
Re: Měchy nebo pružiny?
šťastné a veselé řekla mi discovera a prasknul měch
zajímají mě pocity těch, co přešli na pružiny, pocit z jízdy, jak se auto chová s vlekem.....
díky

zajímají mě pocity těch, co přešli na pružiny, pocit z jízdy, jak se auto chová s vlekem.....
díky
Naposledy upravil(a) Lancik dne 28 pro 2010 21:47, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Měchy nebo pružiny?
Můj poznatek - asi se se mnou nějaký měch loučí - občas v posledních dnesh když je doopravdy zima, auto po pár dnech vzadu sedne - měchy jsou nejspíš originál, já jsem je ještě nekontroloval a tak nějak jsem při koupi auta před rokem a půl počítal s jejich výměnou. Ale to až bude teplo. A zároveň tam nejspíš půjdou dát podložky. Z mýho pohledu jsou super dvě věci - že se to po naložení zvedne do původní výšky a netahá zadek po zemi (7 lidí a něco na střeše je docela poznat) a že se to v terénu dá přizvednout - pokud jedu sám, tak to zvednu, až už to nejede a musím couvat, né předem, protože pak bych šel pro traktor rovnou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo