Stránka 1 z 1
Santana 109?
Napsal: 12 úno 2021 20:32
od Stepa
Zdravím,
chci se zeptat, co si myslíte o Santaně 109 S III, r.v. cca 1979.Jak moc se to liší od LR Serie. Případně na zkušenosti s něčím podobným. Jak je to s poruchovostí, náhradníma dílama (jestli je to kompatibilní s klasickýma LR Seriema). Zkrátka jestli to není úplná katastrofa...
Díky za názory,
Štěpán
Re: Santana 109?
Napsal: 13 úno 2021 22:51
od Poly
Ahoj
Se Santanama je tady trochu problém, protože většina pravověrných nadšenců je úplně nadšeně neuznává
Takže tu není ani moc provozovatelů...
Nicméně je fakt, že první Santany byly CKD posílané z UK a ve Španělsku jen montované, takže šlo prakticky o orginální LR Series. Následně se vyráběly jen s menšími úpravami a byla to více-méně stejná auta,převodovky, stejné motory,... Lišily se spíš detaily jako světla, jiná okna, atd...
Velká změna nastala až později ke konci 70tých let, kdy se vývoj vice osamostatnil... " vlastní 2,5td", atd.. tady mne třeba doplní někdo znalejší...
Jinak řečeno, hodně bude záviset na konkrétním autě, ale velké množství dílů, by mělo být kompatibilní, případně nahraditelné něčím z LR produkce.
Santana asi nikdy nebude mít takový "kultovní status" a historickou hodnotu.... Ale jezdit a rozdávat radosti i starosti jako každý originální LR, v tom bude dobrá
Pokud se bude jednat o auto co většinu života strávilo ve Španělsku, němusel bys tolik řešit největší problém starých LR a to korozi.... Zbytek už je otázka dobré prohlídky/projižďky, pak ceny a tvých možností... Pokud je člověk šikovný, LR Series a potažmo Santany jsou takové skládačky a jdou opravovat snadno
BTW: zkus vyhledávání tady na foru... něco k santanm se také najde...
search.php?keywords=santana
Re: Santana 109?
Napsal: 14 úno 2021 08:11
od Jozef P
Zdravím,
tiež som pokukoval po tejto Santane zo Španielska ,
bola dobrá cena aj stav ale predsa som sa potom rozhodol poobzerať sa po Serii vyrobenej v Anglicku,
S pozdravom Jozef
Re: Santana 109?
Napsal: 16 úno 2021 09:31
od 1960SeriesII
Santany jsou taková "entry level" cesta k "dědkům" v době, kdy se svět zbláznil a ceny starých lanďáků vylétly nahoru. Čím víc Santany šly vlastní cestou, tím se jejich estetická stránka vzdalovala britským protějškům, ale technicky se auta vyvíjela tak, jak se možná měla ubírat i cesta originálu. Přidali třeba dva válce ke klasickému lanďáckému motoru 2,25 litru a vznikl monstršestiválec o objemu válců 3,4 litru - dělali snad i benzínové, ale nikde jsem ho na prodej neviděl (jednu dobu jsem měl pocit, že ten motor potřebuju do Robura), byly ke koupi jen diesely. S delším motorem se změnila i maska, ale karosáře měli asi horší než motoráře, protože to už nebylo hezké.
Někdo tu dlouhou trojkovou Santanu i měl, tuším, že to byl kamarád Martina T, byl s tím jednou nebo dvakrát v Lešanech.
Je to rozhodně zajímavá část LR historie a jednou to bude možná vzácné, jak nad tím leckdo ofrňuje.
Re: Santana 109?
Napsal: 25 úno 2021 19:34
od Stepa
Díky moc, ať se daří,
Št.
Re: Santana 109?
Napsal: 02 lis 2021 20:37
od Francek.
Santany máme celkem dvě. Jednu 88 myslím že 1975 rok má kamarád a jednu 109 2A mám já , obě jsou od Barcelony .
Troufnu si říct že kromě volantu a nápisu na budíku a jiných zadních dveří jsou stejná jak serie . některé z toho roku měli vzadu hranaté světla já mám kulaté dvě nad sebou.
zadní dveře maj prakticke dá se půlka sundat a otvirajÍ se do boku ,takže se dobře nastupuje když se sunda střecha a ja na tu mojí přesto sehnal výklopné ze serie a pasují uplně přesně
Zatim všechny díly byli schodné se serii od brzd po motor .
v odkazu je par fotek
sice je to asi už staré téma ,ale přesně jak někdo psal pocit jízdy stejný jak ze serie a navíc to není rezavé
Bohužel v lepším stavu už i santana stojí ve Španělsku docela nesmysl
https://lemurmoris.rajce.idnes.cz/Land_Rover
Re: Santana 109?
Napsal: 02 lis 2021 20:52
od Francek.
1960SeriesII píše: ↑16 úno 2021 09:31
Santany jsou taková "entry level" cesta k "dědkům" v době, kdy se svět zbláznil a ceny starých lanďáků vylétly nahoru. Čím víc Santany šly vlastní cestou, tím se jejich estetická stránka vzdalovala britským protějškům, ale technicky se auta vyvíjela tak, jak se možná měla ubírat i cesta originálu. Přidali třeba dva válce ke klasickému lanďáckému motoru 2,25 litru a vznikl monstršestiválec o objemu válců 3,4 litru - dělali snad i benzínové, ale nikde jsem ho na prodej neviděl (jednu dobu jsem měl pocit, že ten motor potřebuju do Robura), byly ke koupi jen diesely. S delším motorem se změnila i maska, ale karosáře měli asi horší než motoráře, protože to už nebylo hezké.
Někdo tu dlouhou trojkovou Santanu i měl, tuším, že to byl kamarád Martina T, byl s tím jednou nebo dvakrát v Lešanech.
Je to rozhodně zajímavá část LR historie a jednou to bude možná vzácné, jak nad tím leckdo ofrňuje.
tu naftovou v sestiválci jsem měl prodával jsem jí tenkrat asi za 90 a šla někam na sever