L322 TDV8 netopi
L322 TDV8 netopi
Dobry den ve spolek.
Predne bych se Vam chtel omluvit, ze se zde tazi na tema ktere zde bylo jiz probirano 10x ovsem, nenalezl jsem bohuzel odpovedi na me problemy :/
Predmetem problemu je Range Rover l322 TDV8 z roku 2012 ktery se rozhodl, ze nebude topit :/
Hledal jsem klasicke problemy a zacal jsem tedy s kontrolou cerpadel....
Na stole jsem mel vytazene a zkontroloval funkci obou cerpadel i vodnich ventilu, vse se zdalo v poradku a tak jsem je vratil do auta a zapocal laborovat.
Obe vodni elektricka cerpadla jsou v poradku avsak system do nich zjevne nepouti elektriku a tak se zkratka ani jedno z nich netoci.. Vytvoril jsem tedy bypass nefunkcniho webasta a v okruhu nechal pouze jedno elektricke cerpadlo umisteno u servo posilovace (strana ridice). Bohuzel se nic nezmenilo :/ Nasledne jsem privedl extra vodice k cerpadu a zapolil jej mimo elektrickou sit auta - tudiz parada, cerpadlo se jiz toci, je v nem voda ale opet..... auto netopi :/ Do ventiloveho bloku na strane ridice ani neproudi tepla voda, tudiz je zrejme problem v tomto... Nasledne jsem otevrel mimo elektricky okruh ventil ktery se nachazi na strane spolujezdce a YES! auto zaclo topit.... na 10 vterin......
Po pripojeni diagnozy a nacitani teplot jednotlivych vymeniku tepla se nikdy nedostanu nad 45°C coz jen sotva staci na ovlazeni vzduchu. Jakmile ´rucne´ sepnu elektroventil nachazejici se na strane spolujezdce, pusti se do okruhu tepla voda ale jen na par vterin a tim to hasne :/ Nasledne teplota vymeniku opet spadne nekam k 35°C....
Neni nekdo zdejsi, fundovany ktery by mi mohl poskytnout nejakou vhodnou radu?
Moc dekuji za jakekoliv postrehy
Predne bych se Vam chtel omluvit, ze se zde tazi na tema ktere zde bylo jiz probirano 10x ovsem, nenalezl jsem bohuzel odpovedi na me problemy :/
Predmetem problemu je Range Rover l322 TDV8 z roku 2012 ktery se rozhodl, ze nebude topit :/
Hledal jsem klasicke problemy a zacal jsem tedy s kontrolou cerpadel....
Na stole jsem mel vytazene a zkontroloval funkci obou cerpadel i vodnich ventilu, vse se zdalo v poradku a tak jsem je vratil do auta a zapocal laborovat.
Obe vodni elektricka cerpadla jsou v poradku avsak system do nich zjevne nepouti elektriku a tak se zkratka ani jedno z nich netoci.. Vytvoril jsem tedy bypass nefunkcniho webasta a v okruhu nechal pouze jedno elektricke cerpadlo umisteno u servo posilovace (strana ridice). Bohuzel se nic nezmenilo :/ Nasledne jsem privedl extra vodice k cerpadu a zapolil jej mimo elektrickou sit auta - tudiz parada, cerpadlo se jiz toci, je v nem voda ale opet..... auto netopi :/ Do ventiloveho bloku na strane ridice ani neproudi tepla voda, tudiz je zrejme problem v tomto... Nasledne jsem otevrel mimo elektricky okruh ventil ktery se nachazi na strane spolujezdce a YES! auto zaclo topit.... na 10 vterin......
Po pripojeni diagnozy a nacitani teplot jednotlivych vymeniku tepla se nikdy nedostanu nad 45°C coz jen sotva staci na ovlazeni vzduchu. Jakmile ´rucne´ sepnu elektroventil nachazejici se na strane spolujezdce, pusti se do okruhu tepla voda ale jen na par vterin a tim to hasne :/ Nasledne teplota vymeniku opet spadne nekam k 35°C....
Neni nekdo zdejsi, fundovany ktery by mi mohl poskytnout nejakou vhodnou radu?
Moc dekuji za jakekoliv postrehy
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: L322 TDV8 netopi
Diagnostika je v tom to případě pro teoretiky a hračičky , raději se podívat na výměniky topení jestli jsou pruchozí, nejspíš budou přiucpaný. Prostě je propláchnout tlakovou vodou , ale tak max. 1,5 -2Bar. Taky čas od času vypustit vodu z chlazení aby se vyplavil bordel z chladiče atd. 

Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- Lukasino
- Příspěvky: 3980
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 TDV8 netopi
Nedělalo se něco na motoru - vodním systému? 4.4 TDV8 se ráda zavzdušňuje a většinou potřebuje odvzdušnit mašinou...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: L322 TDV8 netopi
Dekuji za reakci.Lukasino píše: 31 pro 2022 11:16 Nedělalo se něco na motoru - vodním systému? 4.4 TDV8 se ráda zavzdušňuje a většinou potřebuje odvzdušnit mašinou...
Ne, auto jen postupne topilo mene a mene.... Minulou zimu jiz bylo topeni rekneme na 50% vykonu a letos sotva 10% :/
Dekuji za tip, urcite to zkusim...Kyanid Sodný píše: 31 pro 2022 11:05 Diagnostika je v tom to případě pro teoretiky a hračičky , raději se podívat na výměniky topení jestli jsou pruchozí, nejspíš budou přiucpaný. Prostě je propláchnout tlakovou vodou , ale tak max. 1,5 -2Bar. Taky čas od času vypustit vodu z chlazení aby se vyplavil bordel z chladiče atd.![]()
Re: L322 TDV8 netopi
Jen jeste podotknu, ze pokud maji vymeniky v kabine napr jen 30°C a ja rucne sepnu ventil na strane spolujezdce (changeover valve na obrazku), zapocne relativne prudky rust teplot na vymenikach kde je dosazeno z 30°C na 45°C behem 30 vterin a nasledne se rust natvrdo zastavi a teplota zacne klesat.
Jestlize necham valve sepnuty. teplota postupne klesne nekam k 36°C a tim to cele hasne... jakmile ovsem ventil rucne vypnu, vyckam napr minutu a opet zapnu, opet zacne teplota prudce stoupat ale zastavi se presne tam, kde predtim...
Chci jeste podotknout, ze cele se to odehrava pri nastartovanem voze.. Chova se to, jakoby byl jeste nekde schovan dalsi ventil ktery proste zastavi vodu :/

Jestlize necham valve sepnuty. teplota postupne klesne nekam k 36°C a tim to cele hasne... jakmile ovsem ventil rucne vypnu, vyckam napr minutu a opet zapnu, opet zacne teplota prudce stoupat ale zastavi se presne tam, kde predtim...
Chci jeste podotknout, ze cele se to odehrava pri nastartovanem voze.. Chova se to, jakoby byl jeste nekde schovan dalsi ventil ktery proste zastavi vodu :/
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 TDV8 netopi
S l322 nebyva moc veda. Nejprve menis t solenoid co jsou spolu a potom menis ten co je sam pred ridicem. Musis vysledovat jestli to topi kdyz jde webasto. A nebo jestli to topi porad stejne jestli jde a nebo nejde webasto. To je podstatne. Zdravim te do Male Moravky PF2023
Re: L322 TDV8 netopi
I tebe zdravim! Nekdy se zastav na kafeKokesek píše: 31 pro 2022 15:41 S l322 nebyva moc veda. Nejprve menis t solenoid co jsou spolu a potom menis ten co je sam pred ridicem. Musis vysledovat jestli to topi kdyz jde webasto. A nebo jestli to topi porad stejne jestli jde a nebo nejde webasto. To je podstatne. Zdravim te do Male Moravky PF2023

- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 TDV8 netopi
Provedu
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: L322 TDV8 netopi
AhojKokesek píše: 31 pro 2022 15:41 S l322 nebyva moc veda. Nejprve menis t solenoid co jsou spolu a potom menis ten co je sam pred ridicem. Musis vysledovat jestli to topi kdyz jde webasto. A nebo jestli to topi porad stejne jestli jde a nebo nejde webasto. To je podstatne. Zdravim te do Male Moravky PF2023
Mam podobny problem na D4
Topeni fouka teply vzduch jen kdyz bezi webasto, pote je vlazny a abych auto trochu vytopil musim mit nastaveno 24+ stupnu. je to nejakym solenoidem, nebo ucpany radiator?
dekuji
Honza
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- petr štrof
- Příspěvky: 931
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: L322 TDV8 netopi
Nemusí to být ono , ale podobný problém jsem řešil také .
Na mé D3 bylo to samé , problém byl v tom plastu co jde mezi V ( netopýr nebo jak tomu říkají ) příruba chlazení motoru .
Prý obvyklí problém, mi řekli v náhradních dílech .
Na mé D3 bylo to samé , problém byl v tom plastu co jde mezi V ( netopýr nebo jak tomu říkají ) příruba chlazení motoru .
Prý obvyklí problém, mi řekli v náhradních dílech .
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: L322 TDV8 netopi
děkuji
myslíš toto?
myslíš toto?
- Přílohy
-
- příruba.png (381.27 KiB) Zobrazeno 7865 x
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- petr štrof
- Příspěvky: 931
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: L322 TDV8 netopi
přesně kvůli tomu mi to netopilo , ,měl jsem tam mini prasklinu = unik vody