Turbo nastaveni obtokoveho ventilu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

Turbo nastaveni obtokoveho ventilu

#1 Příspěvek od witoldo » 21 led 2009 22:15

Caute, jak vam chodi nastavovani lopatek turba ? Myslim si ze to mam zatuhle :/, ale mozna je v tom
ovladacim valci i blokace pohybu (teoreticky). Kazdopadne mi s tim tahlem nejde hnout. Mozna to nekdo
dotahl na max, treba to pak lepe jede ? Rozebirali jste to nekdo? Turbo mi zatahuje tak od 1850ot. TD5 DII.

Zatah jde nejspis doladit v parametrech chiptuningem, uvital bych zatah od tech 1500 ot, mate nekdo zkusenosti ??
Naposledy upravil(a) witoldo dne 25 led 2009 22:59, celkem upraveno 2 x.
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Honza_offroad » 21 led 2009 23:02

TD5tka nema naklapeni lopatek, ale std, obtokovej ventil, kterej je regulovanej podtlakem, tzn ani zkracenim toho tahla niceho nedosahnes, protoze ECU to bude stale regulovat. Kdyz ji dotahnes na doraz, tak se motor pri prvni prilezitosti prefoukne, ECU zaznamena chybu -> vysoky tlak v sani a hodi se do utlumu, mnohem hur ti to pojede. Zrovna v pondeli jsem to resil na D II po povoleni tahla a odmazani chyby vse OK.


Pokud ti ta regulace nechodi, zjistis, kdyz klestema zatahnes za to tahlo, tak je potreba to rozhejbat, protoze ten ventil mohl zustat pootevrenej = ztrata vykonu.

Kolik mas videt zavitu pred tou pojistnou matkou?

Tot muj nazor / zkusenosti

Ohledne tuningu hledej treba zde: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... light=chip

jinak obecne naklapeni lopatek u turba neexistuje to co pouziva treba VW neni naklapeni lopatek, ale zmena smru, kterym na tu turbinku proudi vyfukove plyny... ;-)

H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

#3 Příspěvek od witoldo » 21 led 2009 23:53

jasne naklapeni lopatek se tomu rika, ale v podstate je to asi naklapeni statorovych lopatek ?,
alespon si to myslim nevidel jsem to ve skutecnosti. Cetl jsem ze to TD5 ma, ale jak rikas tak asi nema..
musim na to zitra poradne mrknout ! prave se mi zda podle poloky ovladaneho ramena ze je to otevrene.
nevim kolik tam je zavitu ale co si pamatuju tak dost (zitra se podivam).
treba by bylo dobre to i maznout ? (necim do 800° :) )
vis jak to postelovat ?

k ciptuningu, prostudoval jsem tu o tom snad vsechno :)
firma z Brna nabizi + 100Nm, tusim +30kW, mensi spotreba..
kamos tam cipnul astru a bylo to jine auto.., tak me to laka..
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

#4 Příspěvek od witoldo » 22 led 2009 19:25

tak jsem to kapku prozkoumal..
napojil jsem vakuovku a nic :), jenze to funguje opacne z hadicky fouka..
takze valec se ma nejspise vysouvat, tahlo chodi jenze potrebuje ta 8kg na pohyb, v tom valci je nejspise pruzina
ale asi je to moc utahle, bo stim ten tlak nehne.
toho zavitu je ta 1,3cm od valce ke kontra matici
jaky to ma mit chod, a jaka je asi sila v 0 poloze ?
budu rad za radu :)
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

#5 Příspěvek od witoldo » 25 led 2009 23:11

Zjistil jsem ze to nebude take lehke :), na forech se vyskytuji ruzne "skoly" a ruzne tlaky. asi to bude chtit odzkouset.
Kazdopadne male zmeny v nastaveni jsou velke zmeny ve vykonu.
Jelikoz mi se ventil ani nehne tak zpět to
pujde dat vzdy :). Hodnoty se pohybuji kolem 1,14bar ..tak to tak nejak vyzkousim nastavit.

Odmazuji se chyby v ridici jednotce, kdyz se chyba nevyskytne dalsich "nekolik" startu ??
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Honza_offroad » 26 led 2009 16:00

Chyba vysokyho tlaku se neodmaze, to musis vymaznout pocitacem.
Pokud ta chybka nastane, tak ridici jednotka to hodi do save modu a prestane to jet. Pokud tam ta chyba je, tak ani nesviti kontrolka motoru.

Ohledne toho nastavovani, to co pises plati u mechanicky ovladane turba. Na TD5 tlak resi ridici jednotka, takze jedinej zpusob, kterej prinese hodne znatelny narust vykonu je to chipnout...

Trochu pomuze i vyhozeni recyrkulace vyfukovych plynu a nahrazeni prostredniho tlumice vyfuku jen trubkou.

Ohledne te sily, kterou potrebujes, tak to je normalni, kdyz to capnes klestema, tak by jsi mel mit problem s tim pohnout. Pokud chces, muzeme to hodit na diagnostiku a podivat se, co to dela...


H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

#7 Příspěvek od witoldo » 29 led 2009 18:03

diky moc Honzo za nabidku! mam to ale do praglu dost kousek :/, kdyz nad tim premyslim tak valec ma ? cca 50, tlak turba asi 1bar..to je "sila" 20kg!! to je mozna i ta sila kterou jsem na tahlo pusobil aby se hlo.. (ono tak na prvni pohled se to nezda..)
jeste si to promerim :), ale motor se chova normalne jen do tech 1800ot/min je bez sily, a pri razeni dost trati na sile,treba ho jen malo tocim.
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Odpovědět