Prosba o pomoc majitelů a fandů LR.
Moderátor: Miky_CZ
Prosba o pomoc majitelů a fandů LR.
Zdravím všechny ve spolek. Potřeboval bych, stejně jako většina začátečníků, kteří sem píší, poradit s koupí vozu LR. Již delší dobu jsem rozhodnutý pro koupi LR Disko II TD5 manuál, od roku 2000 a výš. Chci Vás touto cestou poprosit o pomoc při zoodpovězení následujících otázek:
1) Co zmanená označení jednotlivých řad (patrně dle výbavy) S, GS, ES, XS? Něco málo jsem zjistil na cizím fóru,
http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... hp?t=10045
avšak informace mi nepřipadají dostačující.
2) Existuje způsob, kterým lze tyto řady rozlišit? Větišina českých prodejců (u vozů dotažených většinou z EU) toto v inzerátech neuvádí a co jsem zjistil i na cizích fórech, tak některé části výbavy (el. šíbry, rozdílné rozložení přídavných sedaček v kufru, kožené sedačky apod. ) byly i za příplatek, takže jednotlivé řady nelze jedna od druhé jednoznačně odlišit.
3) Vzhledem k tomu, že jsem se nakonec rozhodl na místo koupě vozu z Německa pro koupi (většinou stejně dotaženého) vozu tady v ČR byl bych rád, aby jste mi poradili, na co si mám dát (i za přítomnosti zkušeného automechanika) při koupi pozor?
4) Vím, že se to tady mnohokrát omílalo...ale stejně bych ještě jednou zeptal, jak je to s uzávěrkou diferenciálu, tj. funguje v rámci CDL nebo je třeba ji doupravit manuálně?
5) V jednom z příspěvků z discoveryclubu, konkrétně
http://www.discoveryclub.cz/index.php?c ... alitu&id=7
se zde autor rozepsal o systémech (resp. jejich zkratkách) umístovaných v LR. Zajímalo by mě, které z nich a od jakého roku v modelové řadě Disko II 2000 a výš byly umístěny, popř. jaké jsou Vaše zkušenosti s nimi apod.?
6) A v poslední řadě, rozhoduji se mezi Disko TD5 roky 2000, 2001, 2002. Který z nich z hlediska lepší využitelnosti v terénu, popř. přestavby vozidla by jste mi doporučili?
Mnohokrát děkuji za odpovědi, neboť u prodejců LR jsem se setkal spíše s neochotou poskytovat informace (spíše s neznalostí) o starších modelech, které ted již neprodávají.
S pozdravem Dědek79:))
1) Co zmanená označení jednotlivých řad (patrně dle výbavy) S, GS, ES, XS? Něco málo jsem zjistil na cizím fóru,
http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... hp?t=10045
avšak informace mi nepřipadají dostačující.
2) Existuje způsob, kterým lze tyto řady rozlišit? Větišina českých prodejců (u vozů dotažených většinou z EU) toto v inzerátech neuvádí a co jsem zjistil i na cizích fórech, tak některé části výbavy (el. šíbry, rozdílné rozložení přídavných sedaček v kufru, kožené sedačky apod. ) byly i za příplatek, takže jednotlivé řady nelze jedna od druhé jednoznačně odlišit.
3) Vzhledem k tomu, že jsem se nakonec rozhodl na místo koupě vozu z Německa pro koupi (většinou stejně dotaženého) vozu tady v ČR byl bych rád, aby jste mi poradili, na co si mám dát (i za přítomnosti zkušeného automechanika) při koupi pozor?
4) Vím, že se to tady mnohokrát omílalo...ale stejně bych ještě jednou zeptal, jak je to s uzávěrkou diferenciálu, tj. funguje v rámci CDL nebo je třeba ji doupravit manuálně?
5) V jednom z příspěvků z discoveryclubu, konkrétně
http://www.discoveryclub.cz/index.php?c ... alitu&id=7
se zde autor rozepsal o systémech (resp. jejich zkratkách) umístovaných v LR. Zajímalo by mě, které z nich a od jakého roku v modelové řadě Disko II 2000 a výš byly umístěny, popř. jaké jsou Vaše zkušenosti s nimi apod.?
6) A v poslední řadě, rozhoduji se mezi Disko TD5 roky 2000, 2001, 2002. Který z nich z hlediska lepší využitelnosti v terénu, popř. přestavby vozidla by jste mi doporučili?
Mnohokrát děkuji za odpovědi, neboť u prodejců LR jsem se setkal spíše s neochotou poskytovat informace (spíše s neznalostí) o starších modelech, které ted již neprodávají.
S pozdravem Dědek79:))
LR Discovery II, TD5, 99', Manuál, EGR zaslepen, K&N filtr, chip 170 PS, jinak bez úprav.
- Zanzibar
- Příspěvky: 1973
- Registrován: 12 lis 2008 17:34
- tel.: +420602286657
- Bydliště: Běleč
- Kontaktovat uživatele:
Pouze doporučení : koupil bych Disco od někoho tady z fóra , který se jimi zabývá delší dobu . To by mohl být člověk , který nejen nezklame , ale i poradí , vysvětlí atd. Myslím , že v kategorii "auta na prodej" se jich najde spoustu . Ofic prodejci většinou něvědí nic ani o nových modelech , natož o starších . Moje zkušenost .
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)
nebo se dohodni ze nekym z nas at ti ho priveze.... 

MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
No to bych rád, jenže potřeboval bych asi i odbornou pomoc. Mám k mání člověka, který dělá offroady, občas i LR, ale nevím, zda by byl ochoten se mnou do německa pro nějaké vyhlídlé disco jet...
Taky by mě zajímalo, jak je to s převozními značkami, jak se to řeší na hranicích (myslím tedy celníci) o kolik to tak vyjde levněji (pokud vůbec...)
Pár se mi jich líbí i v ČR. Ty jsou ale stejně všechny dovezené:()
Taky by mě zajímalo, jak je to s převozními značkami, jak se to řeší na hranicích (myslím tedy celníci) o kolik to tak vyjde levněji (pokud vůbec...)
Pár se mi jich líbí i v ČR. Ty jsou ale stejně všechny dovezené:()
Neni to nic sloziteho, vetsina bazaru v Nemecku je schopna Ti papiry na prevoz vyridit, na uradu je to tak na pul hodiny. Celnici nic, hranice preci nejsou. Prevozni znacky plati tyden nebo mesic, v cene je povinne ruceni. Doma si zajedes na STK na vstupni prohlidku, vyridit povinne ruceni a nakonec na dopravku. Nic co by se nedalo zvladnout. Kupoval jsem auto poprve, vsechno jsem si zvladnul vyridit sam, fakt to neni problem.
O tom právě mluvím. Do poslední chvíle jsem špekuloval, zda stále se zvyšující euro koupit či ne, až jsem nakonec usoudil, že než se dohadovat na dálku s nějakým Turkem, tak si raději něco málo připlatím a pokusím se sehnat slušné auto tady...
Naposledy upravil(a) Dědek79 dne 22 led 2009 17:29, celkem upraveno 1 x.
hele tak uplne jednoduchy to neni, muzes mit stesti ale taky se ti muze stat ze auto tady neprihlasis.....pokud to clovek dela poprve mel by s sebou nekoho mit, navic kdyz nezna LR, nedela se vstupni prohlidka ale dovozova technicka, a je to taky podle STK jak kde v pohode....prevozni znacky jsou podle ceny...tusim tyden, dva atd....chce tady na STK to mit vsechny udaje i treba manual k tomu urcenemu auto, pripadne dekru nebo certifikat od zastoupeni LR, vse zalezi na tom urcitem kusu....Colonel píše:Neni to nic sloziteho, vetsina bazaru v Nemecku je schopna Ti papiry na prevoz vyridit, na uradu je to tak na pul hodiny. Celnici nic, hranice preci nejsou. Prevozni znacky plati tyden nebo mesic, v cene je povinne ruceni. Doma si zajedes na STK na vstupni prohlidku, vyridit povinne ruceni a nakonec na dopravku. Nic co by se nedalo zvladnout. Kupoval jsem auto poprve, vsechno jsem si zvladnul vyridit sam, fakt to neni problem.
a nakup v nemecku? taky zadna jistota, vetisnou narazis na samy araby, polaky, nebo rusaky, na to taky pozor.....jo kazdej rika jeeee to si za tu cenu muzu privezt sam..prosim at si to kazdej vyzkousi jakej je to oser kdyz neni vse uplne v pohode jak rikas a to je docela casto.....
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
jo jsou tam krasny kousky ale nebudou za hubicku.. ma cenu si dovezt treba auto z stejnou cenu co to clovek koupi tady ale tam je vetsinou zaruka ze to melo super servis a nebyl to traktor na tahani drivi z lesa....ale jak rikam zas clovek musi vybirat....vetsine aut co tady u nas maj najeto 100 tis. se neda verit ale v nemecku obcas necemu jo....
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
No to je mi právě jasný, že kdejakej vykuk tam koupí nějakou ojetinu, tady vymění pedály, šaltky, trochu to vopucuje, vyřeší km, nabouchá servisku a hurá do světa... Je to těžký. Když jsem prodával svoje poslední auto, a bylo v super stavu, tak jsem ho taky vymazlil...
P.S. Chlapi, nevíte jak je to s označením té výbavy, jak jsem již psal výše? Já to nemůžu nikde najít.
P.S. Chlapi, nevíte jak je to s označením té výbavy, jak jsem již psal výše? Já to nemůžu nikde najít.
Jasne, mozna jsem mel jen stesti, ja popsal svuj pripad, kdy jsem mel s individualnim dovozem bez znamych na STK a na uradu vylozene pozitivni zkusenost. A hlavne, auto jsem nekupoval v bazaru, ale v solidnim autosalonu bez arabske spoluucasti
, kde bylo dane na protiucet. Vstupni prohlidka = mysleno dovozova technicka, diky za opraveni, nenapadnul me ten spravnej terminus technikus 
S tim oznacenim bohuzel nepomuzu, nevim.


S tim oznacenim bohuzel nepomuzu, nevim.
motohanz píše: hele tak uplne jednoduchy to neni, muzes mit stesti ale taky se ti muze stat ze auto tady neprihlasis.....pokud to clovek dela poprve mel by s sebou nekoho mit, navic kdyz nezna LR, nedela se vstupni prohlidka ale dovozova technicka, a je to taky podle STK jak kde v pohode....prevozni znacky jsou podle ceny...tusim tyden, dva atd....chce tady na STK to mit vsechny udaje i treba manual k tomu urcenemu auto, pripadne dekru nebo certifikat od zastoupeni LR, vse zalezi na tom urcitem kusu....
a nakup v nemecku? taky zadna jistota, vetisnou narazis na samy araby, polaky, nebo rusaky, na to taky pozor.....jo kazdej rika jeeee to si za tu cenu muzu privezt sam..prosim at si to kazdej vyzkousi jakej je to oser kdyz neni vse uplne v pohode jak rikas a to je docela casto.....
Možná ti to malinko napoví, ale úplně přesné to nebude. Mám DII po roce 2003 tedy facelift. S = základní výbava (plechová kola, nelakované nárazníky bez mlhovek), SE = lepší výbava, vytápená okna, zrcátka, hliníková kola, mlhovky, klima.. vlastně vše co LR umí, pak je HSE a ty mají navíc kožené sedačky. V tomto trendu jedou i DIII. U DI si opravdu nejsem jistý.
Důležitá věc je taky to, že veškeré hlouposti a hovadiny, na které si vzpomeneš se dají za příplatek dát do jakéholkoli modelu. Takže ti stejně nezbývá než každou výbavu u nabízeného auta prozkoumat a porovnat s ostatními. Já bych tedy vždy bral minimálně tu střední řadu. Ta už zajišťuje dostatečné pohodlí....
Věci jako jsou uzávěrky mezinápravy jsou zase hodně ovlivněné trhem, kde se auto prodávalo. Nezáleží ani tak na ročníku jako spíš na tom zda bylo prodané do Němečka, Belgie, nebo Čech... atd atd
Prostě posuzuj auto od auta.
Důležitá věc je taky to, že veškeré hlouposti a hovadiny, na které si vzpomeneš se dají za příplatek dát do jakéholkoli modelu. Takže ti stejně nezbývá než každou výbavu u nabízeného auta prozkoumat a porovnat s ostatními. Já bych tedy vždy bral minimálně tu střední řadu. Ta už zajišťuje dostatečné pohodlí....
Věci jako jsou uzávěrky mezinápravy jsou zase hodně ovlivněné trhem, kde se auto prodávalo. Nezáleží ani tak na ročníku jako spíš na tom zda bylo prodané do Němečka, Belgie, nebo Čech... atd atd
Prostě posuzuj auto od auta.
Disco mi zachránilo život
Pomoc při koupi
Chlapi, je tady někdo znalej, a ochotnej pomoci začátečníkovi při koupi disca II TD5? Děkuju za odpovědi.
P.S. Jsem momentálně z praglu (jinak mimo), ale na vzdálenosti mi nezáleží.
P.S. Jsem momentálně z praglu (jinak mimo), ale na vzdálenosti mi nezáleží.
LR Discovery II, TD5, 99', Manuál, EGR zaslepen, K&N filtr, chip 170 PS, jinak bez úprav.