univerzaly vz. zimne, resp. Free vz D2
Moderátor: Acon
univerzaly vz. zimne, resp. Free vz D2
No dnes som mal realnu moznost porovnat rozdiel medzi "univerzalnymi" M+S pneumatikami Goodyear WRANGLER HP obutymi na mojej D2 a zimnymi Bridgestone Blizzak obutymi na zeninom Freecku.
Pred domom mam svah, s previsenim cca 1meter na 10-12 metroch, pekne nasnezene, teplota okolo nuly. D2 na M+S bez sance, ani dopredu ani cuvanim, ani s uzavierkou, Free na zimakoch na prvy krat bez problemov, akurat si TC trosku zacvakala.
Pred domom mam svah, s previsenim cca 1meter na 10-12 metroch, pekne nasnezene, teplota okolo nuly. D2 na M+S bez sance, ani dopredu ani cuvanim, ani s uzavierkou, Free na zimakoch na prvy krat bez problemov, akurat si TC trosku zacvakala.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
...zimak je zimak ale poradny MT je poradny MTkarel píše:a taky o váze autaaneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák


Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Realne skusensoti nemam, ale myslim, ze teraz v zime ked je zamrznuta zem a na nej cca 10 cm snehu, tak su MT cka nepouzitelne, resp ovela horsie ako AT M+S.Jenda píše:...zimak je zimak ale poradny MT je poradny MTkarel píše:a taky o váze autaaneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák
![]()
![]()
Honza
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Jezdim na nich kazdy den do prace.Neni to jako na zimakach ale kdyz jedes rozumne da se to
Honza

Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
on je problem hlavne v brzdeni a pripadnym bocnim sesuvu kdy MT a AT jsou dost na pytel...
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
- Land Lover
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02 kvě 2008 19:05
- auto: LR Discovery II Td5
s většim rozjezdem jsou šance na vyjetí větší, mám taky M+S na DII trochu sjety Micheliny TC mi nefunguje ale mam mezinapravu a vyhrabal jsem se s tim do stráně s max. najezdovym uhlem na sněhu, hned na vrchu stráně je voranice, tak když už sem byl nahoře tak mi přední náprava zapadla do brázdy a zase sem hrabal, no tak sem to vzal s větší dálky a rychlejc a byl sem nahoře. Ale ta stráň byla dlouhá asi 1,5 auta, těžko říct kdyby byla delší. Tím jsem chtěl říct, že když by DII měla pořádný gumy a TC, tak musí vyjet docela hodně (bez dodatečných úprav).



- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Vim,fakta mluvi jasne pro zimaky a kdo jezdi v terajnu jen obcas ,tak neni o cem
Ale kolik z vas co nekam jezdite a mate zimaky ci AT bylo letos tazeno MTeckari
(i pres vsechny uzaverky,trakce apod.) Kdyz budu lestenkovat,zimak ci AT je jasna volba ale kdo nema cas prezouvat a nevi dne ani vecera kdy mu rupne v kouli mi da za pravdu ze MT pri trose stesti jedou.Hawk
Honza



Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
pneu
Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: pneu
No, pořád to brzdí malinko lépe než 2WD pokud brzdíš motorem (což na klouzavém svinstvu vůbec není od věci). Ona 4x4 rozděluje to brzdění přesně stejně, jako normálně dělí záběr...Neklan píše:...kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit...
Ale není ten rozdíl zas tak zásadní, a v ostatním máš naprostou pravdu (taky zimní mám na všech autech).
Akorát tedy že u mne to je o vyjetí zasněžené stráně, protože mám hodně prudký výjezd z carportu u baráku, a jsem líný z něj sníh odmetat

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: pneu
Přesně tak, myslím si a mé zkušenosti potvrzují to samé.Neklan píše:Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
Re: pneu
jojo naprostej souhlas....a navic nekdy pri sjezdu z kopce na snehu s 4x4 (nepocitam brzdeni motorem) ma tendeci oproti dvoukolce zadek predbihat auto pri pokusu o brzdeniNeklan píše:Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
zima
Oprášil jsem starou dovednost brždění levou nohou při současném mírném přidávání plynu a funguje to bezvadně, pak totiž ten pohon 4x4 i při brždění má nějaký přínos.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250