univerzaly vz. zimne, resp. Free vz D2

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

univerzaly vz. zimne, resp. Free vz D2

#1 Příspěvek od keso » 30 led 2009 17:08

No dnes som mal realnu moznost porovnat rozdiel medzi "univerzalnymi" M+S pneumatikami Goodyear WRANGLER HP obutymi na mojej D2 a zimnymi Bridgestone Blizzak obutymi na zeninom Freecku.

Pred domom mam svah, s previsenim cca 1meter na 10-12 metroch, pekne nasnezene, teplota okolo nuly. D2 na M+S bez sance, ani dopredu ani cuvanim, ani s uzavierkou, Free na zimakoch na prvy krat bez problemov, akurat si TC trosku zacvakala.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#2 Příspěvek od RudaK » 30 led 2009 17:11

Diť to říkám,všechno je to o gumách a spojnici mezi volantem a pedálama :lol: :lol: :lol:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 30 led 2009 19:25

a taky o váze auta :wink: aneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák :idea:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#4 Příspěvek od Jenda » 30 led 2009 20:35

karel píše:a taky o váze auta :wink: aneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák :idea:
...zimak je zimak ale poradny MT je poradny MT :idea: :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

#5 Příspěvek od keso » 30 led 2009 20:40

Jenda píše:
karel píše:a taky o váze auta :wink: aneb porovnávej Free s Free a D2 s D2, jinak samozřejmě souhlas zimák je zimák :idea:
...zimak je zimak ale poradny MT je poradny MT :idea: :wink:
Honza
Realne skusensoti nemam, ale myslim, ze teraz v zime ked je zamrznuta zem a na nej cca 10 cm snehu, tak su MT cka nepouzitelne, resp ovela horsie ako AT M+S.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#6 Příspěvek od Jenda » 30 led 2009 21:03

Jezdim na nich kazdy den do prace.Neni to jako na zimakach ale kdyz jedes rozumne da se to :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od motohanz » 30 led 2009 22:24

on je problem hlavne v brzdeni a pripadnym bocnim sesuvu kdy MT a AT jsou dost na pytel...
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#8 Příspěvek od Land Lover » 30 led 2009 23:30

s většim rozjezdem jsou šance na vyjetí větší, mám taky M+S na DII trochu sjety Micheliny TC mi nefunguje ale mam mezinapravu a vyhrabal jsem se s tim do stráně s max. najezdovym uhlem na sněhu, hned na vrchu stráně je voranice, tak když už sem byl nahoře tak mi přední náprava zapadla do brázdy a zase sem hrabal, no tak sem to vzal s větší dálky a rychlejc a byl sem nahoře. Ale ta stráň byla dlouhá asi 1,5 auta, těžko říct kdyby byla delší. Tím jsem chtěl říct, že když by DII měla pořádný gumy a TC, tak musí vyjet docela hodně (bez dodatečných úprav).

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#9 Příspěvek od Jenda » 31 led 2009 01:18

...jojo,tady se to jezdi :lol:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

#10 Příspěvek od jantanen » 31 led 2009 07:20

:) už se to tu jednou řešilo ano na zimních pneu si můžeš dovolit víc , já jezdim celoroč MT Cayman vzorek 11 mm a neměl sem problém ani na horách a to do pořádného stoupání ( ps mám disco 200 TDI takže ani ABS ani TCS ani SDS ani LSD :) nejdůležitější je vždi článek mezi volantem a pedály :) zima už stejně skoro končí tak nejni důvod plašit

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#11 Příspěvek od RudaK » 31 led 2009 08:00

No já na zasněžené louce na Kysucách loni sem se moh s těma MT nechat vyfotit. Tímto děkuji Mopadžimu za potáhnutí ( kousek) a Danovi Def za zapůjčení řetězů. :P
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#12 Příspěvek od Jenda » 31 led 2009 09:48

Vim,fakta mluvi jasne pro zimaky a kdo jezdi v terajnu jen obcas ,tak neni o cem :) Ale kolik z vas co nekam jezdite a mate zimaky ci AT bylo letos tazeno MTeckari :?:(i pres vsechny uzaverky,trakce apod.) Kdyz budu lestenkovat,zimak ci AT je jasna volba ale kdo nema cas prezouvat a nevi dne ani vecera kdy mu rupne v kouli mi da za pravdu ze MT pri trose stesti jedou.Hawk :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#13 Příspěvek od RudaK » 31 led 2009 10:00

Na D1 taky neprezouvám.Moje zkušenost,mít s sebou řetězy a nic tě nezaskočí.( to je extrem ) :D No možná jó,ale to je další kapitola.Nemá to cenu řešit,asi tak. :P OFFU zdar :wink: Ruda
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Oldman » 02 úno 2009 11:36

Mám univerzální gumy a včera jsem se vrátil z hor. Prudké cesty, kde si lidi dávali na ledu na držku, jsem bez větších problémů vyjel. Když jsem nasadil na předek řetězy (když už jsem si je koupil a když jsem se vyznal v tom, jak se ta motanina nasazuje), jelo to naprosto dokonale :)

Uživatelský avatar
Reverend
Příspěvky: 319
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +420777068155
auto: P38, L322
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Reverend » 02 úno 2009 12:39

Ja na zimakach absolvoval JIHLAVU a OKRUH PRAHY a bez problemu... MATADOR :-)
LAND ROVER není auto, je to ŽIVOTNÍ STYL... a few years later: když máš prachy který chceš někam uložit a nepočítáš se zhodnocením, pak je LAND ROVER správná volba

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

pneu

#16 Příspěvek od Neklan » 02 úno 2009 15:23

Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: pneu

#17 Příspěvek od OC » 02 úno 2009 16:31

Neklan píše:...kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit...
No, pořád to brzdí malinko lépe než 2WD pokud brzdíš motorem (což na klouzavém svinstvu vůbec není od věci). Ona 4x4 rozděluje to brzdění přesně stejně, jako normálně dělí záběr...

Ale není ten rozdíl zas tak zásadní, a v ostatním máš naprostou pravdu (taky zimní mám na všech autech).

Akorát tedy že u mne to je o vyjetí zasněžené stráně, protože mám hodně prudký výjezd z carportu u baráku, a jsem líný z něj sníh odmetat :lol:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: pneu

#18 Příspěvek od Kangaroo » 02 úno 2009 16:56

Neklan píše:Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
Přesně tak, myslím si a mé zkušenosti potvrzují to samé.

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

Re: pneu

#19 Příspěvek od motohanz » 02 úno 2009 18:22

Neklan píše:Kdo jezdí hodně po silnici v zimě, jednoznačně zimní. Vůbec to není o tom vyjet zasněženou stráň, ale hlavně dobrzdit před pravoúhlou zatáčkou na namrzlé silnici, třeba jenom s popraškem sněhu, kdy kola nejsou v záběru a s pohonem 4x4 se v tu chvíli můžete tak leda vyfotit. Naopak vstupuje do hry nevýhoda velké váhy a tím také větší setrvačnosti LR. Pro tuhle situaci snad neexistují horší gumy než MT.
U Discovery jsem vždycky na zimu přezouval na skvělé Cooper Discoverer M+S a od jara do podzimu jsem jezdil na ostřejších AT Cooper Discoverer S/T, které sice na silnici trochu hučely, ale zase v terénu byly perfektní, řek bych že o dost lepší než běžné AT.
jojo naprostej souhlas....a navic nekdy pri sjezdu z kopce na snehu s 4x4 (nepocitam brzdeni motorem) ma tendeci oproti dvoukolce zadek predbihat auto pri pokusu o brzdeni
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

zima

#20 Příspěvek od Neklan » 02 úno 2009 22:55

Oprášil jsem starou dovednost brždění levou nohou při současném mírném přidávání plynu a funguje to bezvadně, pak totiž ten pohon 4x4 i při brždění má nějaký přínos.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Odpovědět