Díky
Karavan
Moderátor: Acon
Re: Karavan
Na karavan určitě potřebuješ B + E
ex BMW e30 318i -> 323i, 327i
BMW e34 540i
Range Rover P38 4,6 HSE
V8 Positive
OI TDI 4x4
BMW e34 540i
Range Rover P38 4,6 HSE
V8 Positive
OI TDI 4x4
Re: Karavan
Těch 750kg bylo dřív. Teď vyhláška říká že nesmí při sk.B hmotnost jízdní soupravy překročit 3.500kg, přičemž hmotnost přípojného vozidla musí být nižší než vozidla tažného. Tudíž záleží na tom, jak máš těžký auto a karavan (celkové hmotnosti). Např. s Toyotou Avensis mi to vychází na karavan do 1.100kg při sk.B
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Karavan
Mám RR P38 to je snad oklo 2.2 t jestli se nemýlím tak bych mohl teda tahat kravan do 1300 Kg jen na ř.p. B ?? Chápu to dobře ? 
Re: Karavan
Dovolím si oponovat, je to cca 2 měsíce co jsem si rozšiřoval skupinu.pablo.gs píše:Těch 750kg bylo dřív. Teď vyhláška říká že nesmí při sk.B hmotnost jízdní soupravy překročit 3.500kg, přičemž hmotnost přípojného vozidla musí být nižší než vozidla tažného. Tudíž záleží na tom, jak máš těžký auto a karavan (celkové hmotnosti). Např. s Toyotou Avensis mi to vychází na karavan do 1.100kg při sk.B
B + E opravňuje k řízení vozidla skupiny "B" tzn do 3,5t,
ke kterému je připojené přípojné vozidlo s hmotností přes 750kg - tedy bržděného přívěsu.
Hmotnost přípojného vozidla je omezena pouze možnostmi vozidla.
s B + E tedy můžeš řídít jízdní soupravu s hmotností převyšující 3,5t
s Béčkem můžeš táhnout pouze nebržděný přívěs do hmotnosti 750kg, do toho se určitě žádný karavan nevejde.
ex BMW e30 318i -> 323i, 327i
BMW e34 540i
Range Rover P38 4,6 HSE
V8 Positive
OI TDI 4x4
BMW e34 540i
Range Rover P38 4,6 HSE
V8 Positive
OI TDI 4x4
Re: Karavan
OK díky tak to si ho asi budu muset udělat 
Re: Karavan
Marapis: RR má 2,200kg?? Moje DII má 2,880kg. Pozor uvažuje se max hmotnost.
Reno: Neoponuj nemáš pravdu. Vozík/karavan do 750kg můžeš tahat s "Béčkem" za autem jehož max. hmotnost dosahuje až 3.500kg. Tudíž můžeš řídit soupravu celkem 4.250kg (s Béčkem).
Pokud přípojné vozidlo přesahuje 750kg, platí to co jsem psal nahoře, čili nesmíš překročit 3,500kg a přívěs nesmí být těžší než auto. Platí to v celé EU stejně, kvůli tomu se vyhláška předělávala.
Viz oficiální stránky MD ČR článek "Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav" (je to asi v půlce):
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... erneni.htm
A nebo vejcuc:
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E : ........................
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
Reno: Neoponuj nemáš pravdu. Vozík/karavan do 750kg můžeš tahat s "Béčkem" za autem jehož max. hmotnost dosahuje až 3.500kg. Tudíž můžeš řídit soupravu celkem 4.250kg (s Béčkem).
Pokud přípojné vozidlo přesahuje 750kg, platí to co jsem psal nahoře, čili nesmíš překročit 3,500kg a přívěs nesmí být těžší než auto. Platí to v celé EU stejně, kvůli tomu se vyhláška předělávala.
Viz oficiální stránky MD ČR článek "Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav" (je to asi v půlce):
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... erneni.htm
A nebo vejcuc:
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E : ........................
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Karavan
Co Ti není jasný? Výklad ministerstva je průzračně jasný a zbytek jsou kupecký počty.Marapis píše:Tak teď teda nevím
Jinak karavany do 750kg se dělaj tak, že objednáš karavan s osekanou výbavou kterej má celkovou do 750kg (není jich moc typů ale jsou) a pak si tam dodatečně domontuješ/necháš domontovat ledničku, nábytek.... Pak má třeba 900 ale to už nikdo neřeší - v techničáku je 750kg. Např. v Hykru to takhle umějí.
Pokud ale chceš tahat za RR nějakej větší parník, tak ti nezbude než B+E
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Karavan
tak to je super zprava, to jsem fakt nevedel, kolik ma DII celkovou maximalni povolenou hmotnost, ja mam na t. 2960, se mi to zda nejak hodne.
Re: Karavan
U těhlech těžkejch offroadů to je na hraně, ale u Avensise mám max hmotnost 1.915kg což už je do 3,5t slušná rezerva.
U DII mám v techničáku 2.880kg. S tím co jsem na ni všechno navěsil to bude trochu víc, ale to se nepočítá. Ostatně jseš taky spolupachatel zvýšení hmotnosti mýho mazlíka. A že se Ti to počertech povedlo
U DII mám v techničáku 2.880kg. S tím co jsem na ni všechno navěsil to bude trochu víc, ale to se nepočítá. Ostatně jseš taky spolupachatel zvýšení hmotnosti mýho mazlíka. A že se Ti to počertech povedlo
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Karavan
Dej sem nejaky fotky, at se pochlubis, vidim tam uz snorchl, gumy, zahradku. Tak se pochlub, jak to prokouklo.
Re: Karavan
Ty váhy jsou opravdu takové, např. moje bývalá D3 měla pohotovostní (osobně jsem ji zvážil) 2.590kg a maximální přípustnou 3.180kg, takže za tu bys s B-čkem zapřáhnul maximálně těch 750kg. Můj současný RRC má pohotovostní 1.810kg (podle techničáku, asi to bude trochu víc, protože tam mám klima a pár dalších extras) a maximální přípustnou 2.510kg, takže tady bych mohl zapřáhnout s B-čkem i 990kg vážící přívěs. Stejně ale o tom E-čku vážně uvažuji.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Karavan
Já mám kromě autobusu všechno a s přívěsem nebo návěsem si nedělám žádný starosti.....
nikdy nevíš na co se ti to bude hodit
asi tak 
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Karavan
Už jsem dával sem: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 2&start=80Stavros píše:Dej sem nejaky fotky, at se pochlubis, vidim tam uz snorchl, gumy, zahradku. Tak se pochlub, jak to prokouklo.
taková klasika (však jsi to měl taky) - pevnostňák, winch, 2"lift, BFG/AT 235/80/16, šnorchl, zahrádka, světla, žebřík, mřížky, zatmavení skel... Od tý doby přibylo ještě pár drobností např. markýza, rakev na střechu a dneska budu kolaudovat postel. Potom nafotím, za tejden jedem Rumunsko, tak bude příležitost
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Karavan
No jo to je problém těžkejch aut. Za osobákem je ale ten novej předpis fajn, dá se tak tahat velmi slušnej přívěs. Majitelé autoškol to neradi prezentují a v mnoha případech fabulují - bere jim to kunčafty. Ani prodejci karavanů nejsou nadšeni, protože spousta lidí volí karavan podle kil což jsou ty menší bez serepetiček navíc. Přeci jen zákazník kterej si řekne "když už jsem investoval do B+E tak mě nic nelimituje", je snadnější kořist k manipulaci.Neklan píše:Ty váhy jsou opravdu takové, např. moje bývalá D3 měla pohotovostní (osobně jsem ji zvážil) 2.590kg a maximální přípustnou 3.180kg, takže za tu bys s B-čkem zapřáhnul maximálně těch 750kg....
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.