Co je do toho nějaké komisi, sakra?!? Samozřejmě, to, že si na silnici nesmím vyjet čímkoli, co neohrožuje ostatní, je ukrutné svinstvo; jeho řešením ale samozřejmě není zřídit nesmyslnou komisi, jež to bude milostivě povolovat tomu, kdo se jí zlíbí, nýbrž zrušit ten debilní zákon, který mi to zakazujeTom LTR píše: Ta komická komise je tu od toho aby až si dovezeš Dědka z UK ses na něj nemusel dívat jenom v garáži a mohl s nim na silnici. Ale to třeba jednou pochopíš ty KOMIKU.
Jak zachránit dědky....
Moderátor: Miky_CZ
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: Jak zachránit dědky....
prosim o mirneni hormonu, protoze tato reakce vychazi z absolutni neznalosti systemu historickych vozidel, jejich testace a prihlasovani, jednou zde nejake predpisy a vyhlasky o provozu na pozemnich komunikacich plati a chtit je rusit je stejne jako chtit zrusit dane, protoze se mi taky nelibi, k tomuto tematu by se meli vyjadrovat uzivatele jiz vlastnici h.v. nebo budouci majitele, jinak nam tyto vykriky do tmy nic plodneho k diskuzi neprinesou a zavani to OT
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Mirko
- Příspěvky: 2883
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
Souhlasím alliku, a vracím se k tvé reakci na můj příspěvek:
To se totiž bavíme právě o specialitkách, jako jsou ty tři Bugatti Royale, se kterými asi začíná málokdo veteránskou kariéru, navíc v tvém případě vojenských což je zvláštní, i když dlouhá, kolonka
Moje doporučení je začít s něčím běžnějším, jako je třeba Series 2-3, Willyse atd. kterých je opravdu dost, a pak už přiště víš do čeho se pouštíš a víš co po takové renovaci chceš. Tady můžeš dávat sto rad, stejně má každá renovace své vlastní úskalí a každý má svou představu o výsledku, ať už je to leštění falešných nábojnic v nefunkčním kvéru nebo leštění chromového ventilového víka...
Mirko
To se totiž bavíme právě o specialitkách, jako jsou ty tři Bugatti Royale, se kterými asi začíná málokdo veteránskou kariéru, navíc v tvém případě vojenských což je zvláštní, i když dlouhá, kolonka
Mirko
Re: Jak zachránit dědky....
Ono v tomto tématu nejde o to vytvářet nějaké dogma, ale aby Ti zkušenější poskytli technickou, historickou a možná i morální podporu těm, kteří budou renovovat. Pokud ten který majitel LR připraveného na renovaci bude mít chuť kontaktovat jakousi "radu starších", kteří na jeho auto a navrhovaný postup řeknou svůj názor, doporučení, pomůžou vyhledat historii auta, atd., atd. Vše samozřejmě na dobrovolném prinicpu z jedné strany a na technicko-historicky fundovaném principu z druhé strany. Tak to cítím já.Mirko píše:Vytvořít poradnu pro začínajicí veteránisty je chvályhodné, vytvořit dogma pro renovaci veteránu je mi odporné. You own it, you rock it... Navíc: bavíme se tady o masovém produktu, nejsou to designerské unikáty, ani třikrát vyrobené Buggati Royale, unikát z něho vznikne právě až po renovaci ...a když to zprasíš vemeš dalšího...![]()
Mirko
Staré Land Rovery nejsou samozřejmě tak vzácné jako Buggati Royale, ale to neubírá jak těm LR, tak i jejich majitelům právo na co nejlepší a nejvěrnější renovaci. Myslím, že většina z nás (nechci se nikoho dotknout) se pohybuje v trochu jiné finanční dimenzi než jsou veteráni jako Royale, atd., ale to nijak nesnižuje to čím se zabýváme. Pečujeme o technické dědictví a hezké vzpomínky na minulost. Samozřejmě se na tomůžou veteránisti, kteří se zbývají "opravdovými" veterány (třeba 100 let staré) na nás dívat skrz prsty, ale věřte, že aspoň co se týče přístupu veteránistů ze západní Evropy toto nehrozí. A dokonce v LR komunitě v GB si CZ LR hnutí vydobylo za těch cca 10 let co jsme v kontaktu vcelku výborné renomé.
Series LR aktuálně zaznamenávají strmý vzestup cen, sám jsem byl svědkem dražby SI 1949 v Anglii (Bonhams), kde prodejnác cena byla kolem 18000 liber, ceny letí nahoru i u S2, S2A a dokonce i slavná a největší sbírka LR v Dunsfoldu se začala dívat po S3 v krásném a původním stavu...o ty S3 o kterých ještě před pár lety sami Angličané říkali pohrdavě "plastic"... teď zjišťují, že vlastně těch trojek v hezkém a původním stavu moc nezbylo.
Je důležité si taky uvědomit, že LR Series byly primárně pracovní auta, workhorse, a málokteré z nich mělo lehký život. O to míň v hezkém a původním stavu jich zůstalo... Když jsem si před deseti lety kupovat první S2A tak jsme si s bráchou mysleli, že to, že je ještě pořád v původním laku je u S2A normální..., ale postupem času člověk zjistil, že naopak původní lak je velká vzácnost, ta těch deset let bych spočítal na prstech jedné ruky kolik se objevilo Series LR v původním laku.
Mohl bych o tom psát elaboráty, ale nebudu..., když bude někdo chtít pomoci a poradit, udělám to pokud budu vědět.
Series LR jsou krásná auta, která mají duši, auta jednoduše geniální, auta která mají v sobě vůni anglického venkova a zároveň vůni africké divočiny, i trochu té aristokracie (LR používala na "přehlídky" - návštěvy poddaných i královna, ostatně sama ještě donedávna řídila svou starou zelenou 110 s 2.5D) věřím, že pokud to z nich někdo taky tak cítí, bude se k nim i chovat s repektem a úctou. A věřte, že potom takový dědek bude váš nejvěrnější kamarád...
Raději už končím...
P.S.: jak se tady někde řešily měděné vs. ocelové brzdové trubičky - tohleby mně osobně rozhodně netrápilo...
Country boy...
Re: Jak zachránit dědky....
urcite s tebou (Mirko) souhlasim ve vsem co si napsal az na to, ze jen nektere auto je unikatni, protoze ja ke vsem pristupuju jako k unikatu a hlavne ma muj respekt, protoze prezilo az do dnes, je mi jedno jestli ho bylo vyrobeno milion, nebo 5 kusu, kazde ma svoji jedinecnou dusi, ktera je tvorena jeho majitely a kolikrat i dobrodruzstvim, ktere s nim zazily, pokud tedy znam k danemu vozidlu jeho pribeh ma pro me vetsi cenu jedna S3, nez 50 anonymnich S2...
...a to si myslim, ze je i jedna z myslenek, kterou zde TOM vyslovil, nebavme se o zpusobu renovace, protoze neni jen jeden spravny postup, i kdyz jsou nektere veci dany navody a overeny generacemi restauratoru, nebo o ceske legislative, bez ktere bychom ale byli v haji, protoze bychom sve pravostranne milacky nikdy nedostaly pres zmet nesmyslnych predpisu na znacky a nemohli si je legalne uzivat, TOM narazi na to, ze cloveku kolikrat projde rukama unikat a nevi o tom, nebo o tom vi, ale je mu to jedno a uz pribeh nepredava dalsimu majiteli, cimz se ztraci kus historie, v teto souvislosti me napada treba zalozit webovy registr nasi serii, kde by se podobna vozidla prehledne a popripade anonymne(aby je nemel tendenci podle toho nekdo krast) nachazela a tvorila by vzorovou databazi jednotlivych modelu a podtypu, ktere by pomohly zajemci o problematiku jednak v identifikaci, ale mohl by se obratit i na majitele s blizsimi detaily, kdy by mu pomohly s restaurovanim apod., rovnez by zde byla FAQ databaze, odkazy na restauratorske dilny, jednoduche navody..., vim ze podobnych webu v zahranici uspesne funguje nekolik
...a to si myslim, ze je i jedna z myslenek, kterou zde TOM vyslovil, nebavme se o zpusobu renovace, protoze neni jen jeden spravny postup, i kdyz jsou nektere veci dany navody a overeny generacemi restauratoru, nebo o ceske legislative, bez ktere bychom ale byli v haji, protoze bychom sve pravostranne milacky nikdy nedostaly pres zmet nesmyslnych predpisu na znacky a nemohli si je legalne uzivat, TOM narazi na to, ze cloveku kolikrat projde rukama unikat a nevi o tom, nebo o tom vi, ale je mu to jedno a uz pribeh nepredava dalsimu majiteli, cimz se ztraci kus historie, v teto souvislosti me napada treba zalozit webovy registr nasi serii, kde by se podobna vozidla prehledne a popripade anonymne(aby je nemel tendenci podle toho nekdo krast) nachazela a tvorila by vzorovou databazi jednotlivych modelu a podtypu, ktere by pomohly zajemci o problematiku jednak v identifikaci, ale mohl by se obratit i na majitele s blizsimi detaily, kdy by mu pomohly s restaurovanim apod., rovnez by zde byla FAQ databaze, odkazy na restauratorske dilny, jednoduche navody..., vim ze podobnych webu v zahranici uspesne funguje nekolik
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Mirko
- Příspěvky: 2883
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
Jak říkáš, unikát s toho udělá právě majitel...
Jsem určitě pro vytvořít tady databazí renovací, i s odkazy na ty, které jsou zveřejněné na jiných fórech v jiných jazycích. Mně Internet strašně pomohl při renovaci Jeepa a i pro to jsem svou dal taky kompletně na net. Navíc příběhy jako Neklanův Range jsou hrozně inspirujicí pro další nadšence.
Ty významné kusy asi budou muset fakt vyšťourat zdejší experti dle fotek. Pokud dotyčný vůz nekoupil s informací o historií, tak je těžké to zjistit u přelakovaného, nebo jinak upraveného auta, někdy i dle VIN.
Nevím s tou databázi naších aut, na Wrangler klubu to tak mají, že je tam každý člen prezentován svým autem a furt se jím ty auta někde ztrácejí.
Pro začátek by třeba bodl FAQ o tom jak se provádí veteránská testace, protože v tom má asi většina lidí zmatek, kteří to ještě nezkoušeli. Nejlépe by to asi napsal sám komisař
Mirko
Jsem určitě pro vytvořít tady databazí renovací, i s odkazy na ty, které jsou zveřejněné na jiných fórech v jiných jazycích. Mně Internet strašně pomohl při renovaci Jeepa a i pro to jsem svou dal taky kompletně na net. Navíc příběhy jako Neklanův Range jsou hrozně inspirujicí pro další nadšence.
Ty významné kusy asi budou muset fakt vyšťourat zdejší experti dle fotek. Pokud dotyčný vůz nekoupil s informací o historií, tak je těžké to zjistit u přelakovaného, nebo jinak upraveného auta, někdy i dle VIN.
Nevím s tou databázi naších aut, na Wrangler klubu to tak mají, že je tam každý člen prezentován svým autem a furt se jím ty auta někde ztrácejí.
Pro začátek by třeba bodl FAQ o tom jak se provádí veteránská testace, protože v tom má asi většina lidí zmatek, kteří to ještě nezkoušeli. Nejlépe by to asi napsal sám komisař
Mirko
Re: Jak zachránit dědky....
Jenom krátce... když o tom nic nevíš tak se to nesnaž komentovat rádoby chytře..
OC píše:Co je do toho nějaké komisi, sakra?!? Samozřejmě, to, že si na silnici nesmím vyjet čímkoli, co neohrožuje ostatní, je ukrutné svinstvo; jeho řešením ale samozřejmě není zřídit nesmyslnou komisi, jež to bude milostivě povolovat tomu, kdo se jí zlíbí, nýbrž zrušit ten debilní zákon, který mi to zakazujeTom LTR píše: Ta komická komise je tu od toho aby až si dovezeš Dědka z UK ses na něj nemusel dívat jenom v garáži a mohl s nim na silnici. Ale to třeba jednou pochopíš ty KOMIKU.![]()
![]()
![]()
![]()
- Zanzibar
- Příspěvky: 1973
- Registrován: 12 lis 2008 17:34
- tel.: +420602286657
- Bydliště: Běleč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
Původně jsem neměl vůbec v úmyslu se zapojovat do debat ani v jednom z vláken, ať již do Violkova inzerátu, tak do 1960series2 slunečného venčení, ale jelikož si myslím, že se mne to tak trochu v některých náznacích týká, rozhodl jsem se odepsat.
Během posledních dvou let jsem nakoupil několik starých LR od 90-sátky po SI, postupně tato auta uvádím do pojízdného a originálu co nejvíce se blížícího stavu a již teď vím, že pokud bůh a finanční situace dovolí, všechny si je nechám. Já jsem se do těch aut prostě zamiloval. Jelikož bohužel tyto renovace nemohu dělat sám ať již proto, že to neumím, nebo z časových důvodů. A bohudík umím vydělat finance jinak, mohu si dovolit tyto krasavce nechat restaurovat nejlepší odborníky na tuto činnost v čechách a mohu si dovolit na ebay z celého světa kupovat ty díly, které tato auta potřebují a jsou originál. Rover, Kryten a spol. vědí, že jsem nedávno vydražil krásnou SIIA a myslel jsem, že ji prodám některému z kamarádů ( ne za účelem zisku ). Neprodám, už je doma a tady taky zůstane.
Debaty o kolekcích starých aut v jedněch rukách mne vedly k tomu, že jsem ten soupis našich LR ze svého podpisu smazal a už je tam nedám.
Pokud nový majitel dokáže za pomoci přátel z fóra apod. zjistit, původ jeho dědka, má povinnost se této originalitě přiblížit. I kdyby to trvalo leta a stálo to fůru peněz.
Stejně tak se tyto vozy musí vrátit na silnici a nebýt jen "investicí" i když tomu tak je .
Osobně jsem s nakupováním skončil, mám skoro vše, po čem jsem toužil. Mojí SIII prodám, je moc mladá.
Během posledních dvou let jsem nakoupil několik starých LR od 90-sátky po SI, postupně tato auta uvádím do pojízdného a originálu co nejvíce se blížícího stavu a již teď vím, že pokud bůh a finanční situace dovolí, všechny si je nechám. Já jsem se do těch aut prostě zamiloval. Jelikož bohužel tyto renovace nemohu dělat sám ať již proto, že to neumím, nebo z časových důvodů. A bohudík umím vydělat finance jinak, mohu si dovolit tyto krasavce nechat restaurovat nejlepší odborníky na tuto činnost v čechách a mohu si dovolit na ebay z celého světa kupovat ty díly, které tato auta potřebují a jsou originál. Rover, Kryten a spol. vědí, že jsem nedávno vydražil krásnou SIIA a myslel jsem, že ji prodám některému z kamarádů ( ne za účelem zisku ). Neprodám, už je doma a tady taky zůstane.
Debaty o kolekcích starých aut v jedněch rukách mne vedly k tomu, že jsem ten soupis našich LR ze svého podpisu smazal a už je tam nedám.
Pokud nový majitel dokáže za pomoci přátel z fóra apod. zjistit, původ jeho dědka, má povinnost se této originalitě přiblížit. I kdyby to trvalo leta a stálo to fůru peněz.
Stejně tak se tyto vozy musí vrátit na silnici a nebýt jen "investicí" i když tomu tak je .
Osobně jsem s nakupováním skončil, mám skoro vše, po čem jsem toužil. Mojí SIII prodám, je moc mladá.
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)
Re: Jak zachránit dědky....
Tak se taky přidám s názorem. Dědka jsem zatím nezachránil, ale už se na to chystám (koupil jsem od violky vojenskou SII), ale s renovací starých aut zkušenosti mám. Zatím jsem se věnoval domácí scéně (škoda tatra). Tu SII jsem koupil hlavně proto, že jsem jednou chtěl nějaké auto které nebude vrak a budu ho moci zachovat tak jak je (alespoň nějakou dobu). Budu rád když my místní znalci poradí.
Do této chvíle jsem měl smůlu a všechno co jsem zachraňoval byl neúplný vrak (felinka, 1202, čeká tatraplán, T805). Přesto, že jsem se snažil o originální vzhled nechal jsem se pod vlivem že to stejně nebude 100 originál svést k ústupkům. Hlavně co se týče materiálu, nerezové šrouby a další díly, měděné trubky, více chromování a podobně, nicméně jsem se vždy snažil zachovat duši auta.
Byl jsem svědkem na různých srazech a jízdách ostrých hádek o to že toto auto není originál protože má na jednom šroubu matku 13 a né 14
. Dále jsem s hrůzou pozoroval jak někdo může nádhernou felinku zprznit.
Nicméně když pak prohlížím 20 přísně originálních felinek, tak se pak rád kochnu autem "blázna" který na tyrkysovou kapotu felinky nechal nádherně vymalovat podobiznu své ženy včetně nalepené kopie zlatého přívěšku.
Prostě u některých aut je hřích udělat necitlivý zásah (viz zmiňovaná SII s jasnou historií), u jiných je to jedno, hlavně že auto nešlo do šrotu.
Do této chvíle jsem měl smůlu a všechno co jsem zachraňoval byl neúplný vrak (felinka, 1202, čeká tatraplán, T805). Přesto, že jsem se snažil o originální vzhled nechal jsem se pod vlivem že to stejně nebude 100 originál svést k ústupkům. Hlavně co se týče materiálu, nerezové šrouby a další díly, měděné trubky, více chromování a podobně, nicméně jsem se vždy snažil zachovat duši auta.
Byl jsem svědkem na různých srazech a jízdách ostrých hádek o to že toto auto není originál protože má na jednom šroubu matku 13 a né 14
Nicméně když pak prohlížím 20 přísně originálních felinek, tak se pak rád kochnu autem "blázna" který na tyrkysovou kapotu felinky nechal nádherně vymalovat podobiznu své ženy včetně nalepené kopie zlatého přívěšku.
Prostě u některých aut je hřích udělat necitlivý zásah (viz zmiňovaná SII s jasnou historií), u jiných je to jedno, hlavně že auto nešlo do šrotu.
- Přílohy
-
- tyrkys.jpg (112.01 KiB) Zobrazeno 4692 x
-
- rada.jpg (126.34 KiB) Zobrazeno 4689 x
Re: Jak zachránit dědky....
mas pravdu, ale proc prznit auto se 100% dostupnosti druhovyrobovych dilu (krome S1) a vetsinou v originale, americka retus na laku mi vubec nevadi, protoze jde prelakovat, kdyz se to nekomu pak nelibi
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Jak zachránit dědky....
jo, přesně, škodovce právě ta druhovýroba chybí a sehnat některé díly je celkem problém. Jak zavidím kamarádovi, který na brouka koupí cokoli. Mimo to Serii se dělalo plno variant. Tak je to vždycky pestrý, ale nakonec 30 červenejch perfektně zrenovovanejch felinek v řadě je nuda. Hlavně, že se u nich s stejně jako u LR schází fajn parta a o tom to nakonec jeAllik píše:mas pravdu, ale proc prznit auto se 100% dostupnosti druhovyrobovych dilu (krome S1) a vetsinou v originale, americka retus na laku mi vubec nevadi, protoze jde prelakovat, kdyz se to nekomu pak nelibi
Re: Jak zachránit dědky....
A jak řikáš, hlavně ne destruktivní , špatně vratný zásahy.Kangaroo píše:jo, přesně, škodovce právě ta druhovýroba chybí a sehnat některé díly je celkem problém. Jak zavidím kamarádovi, který na brouka koupí cokoli. Mimo to Serii se dělalo plno variant. Tak je to vždycky pestrý, ale nakonec 30 červenejch perfektně zrenovovanejch felinek v řadě je nuda. Hlavně, že se u nich s stejně jako u LR schází fajn parta a o tom to nakonec jeAllik píše:mas pravdu, ale proc prznit auto se 100% dostupnosti druhovyrobovych dilu (krome S1) a vetsinou v originale, americka retus na laku mi vubec nevadi, protoze jde prelakovat, kdyz se to nekomu pak nelibi
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
Klidek, to jsou vylevy emoci, to je hroznyTom LTR píše:Jenom krátce... když o tom nic nevíš tak se to nesnaž komentovat rádoby chytře..
Jinak idea zachrany dedku prostrednictvim stedreho mecenase je krasna, ale naivni, pokud to neudela clovek sam a za svoje, tak maji dedkove smulu. Vsechny ty diskuze jsou hodne akademicke, i ta bourliva, kterou jsem se nedavno zucastnil. Skutecne profesionalne to delaji jen v Dunsfoldu a pokud existuje cesta, jak spolehlive zachranit unikat, jsou to oni - tezko jim muze odsud nekdo konkurovat.
Myslim, ze uz dnes, pokud se do CR dostane stary landak, ma mnohem vetsi sanci na dustojne stari nez v Anglii, kde je mnozstvi mladych tuningaru/prznitelu urcite vyssi, asi ne procentualne, ale v souctu urcite. Dedci se tam porad casto prodavaji za smesne ceny, tak proc ne. Tady je spousta koupi dnes vyprovokovana infekci prenosnou skrz toto forum a majitele maji urcite svou uroven i sve svedomi. Stane-li se, ze nejaky landak neskonci, jak by si zaslouzil, tak se neda nic delat, jen to pak bude spouste lidi lito - ale to je zivot.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Jak zachránit dědky....
idea stedreho mecenase je urcite naivni, ale na druhou stranu, copak my vsichni nejsme timto pomyslnym mecenasem
za sebe muzu rict, ze i kdyz je doba zla, snazim a snazime se delat co je v nasich silach alespon pro zachranu vojenskych dedku, ktere jsou o poznani vzacnejsi z pohledu historie i jedinecnosti, v minulem roce se mi podarilo presvedcit predsedu naseho klubu, resp. reditele Army muzea Zdice, ktery byl do te doby silne pro-druhovalecny, aby mohla vzniknout stala expozice vojenskych vozidel teto znacky v prostorach muzea, v soucasnosti je v expozici 5 vozidel a cca dalsich 6 je k dispozici pro dalsi instalace, ktere snad dopadnou v pripade ziskani dalsich prostoru od mesta...
tim chci rict, ze i jedinec, nebo skupina jedincu ma sanci neco pro nasi vec udelat a ze situace neni vubec beznadejna, co se mecenastvi tyka
za sebe muzu rict, ze i kdyz je doba zla, snazim a snazime se delat co je v nasich silach alespon pro zachranu vojenskych dedku, ktere jsou o poznani vzacnejsi z pohledu historie i jedinecnosti, v minulem roce se mi podarilo presvedcit predsedu naseho klubu, resp. reditele Army muzea Zdice, ktery byl do te doby silne pro-druhovalecny, aby mohla vzniknout stala expozice vojenskych vozidel teto znacky v prostorach muzea, v soucasnosti je v expozici 5 vozidel a cca dalsich 6 je k dispozici pro dalsi instalace, ktere snad dopadnou v pripade ziskani dalsich prostoru od mesta...
tim chci rict, ze i jedinec, nebo skupina jedincu ma sanci neco pro nasi vec udelat a ze situace neni vubec beznadejna, co se mecenastvi tyka
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Jak zachránit dědky....
Klidek, to jsou vylevy emoci, to je hrozny1960SeriesII píše:Tom LTR píše:Jenom krátce... když o tom nic nevíš tak se to nesnaž komentovat rádoby chytře..
Když si u toho někdo musí vyhonit ego je to pak špatný.. proto většina jezdí k nám
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
Složitá otázka 
Viděl bych to na 3 skupiny lidí, kteří mají veterány:
1) umí si je renovovat (nebudu jmenovat, abych na někoho nezabudol, však vy víte, kdo to umí)
Stav značka ideál. Umí to, baví je to, mají veterány...
2) umí jen tak trochu (třeba Zanzibar
) ale spousta dalších
Už je to horší situace, ale taky to jde. Co neumí musí holt zaplatit.
3) neumí ani trochu (třeba jako já)
Co se dá dělat, všechno co chci na veteránovi, tak si musím zaplatit u lidí, kteří to umí. Dělám holt něco jiného.
K počtu veteránů v domácnosti? To je jednoduché. Co je doma se počítá. Mám zatím jen tři
- lightweighta v pojízdném stavu, ale renovace ho bude čekat
- XJC probíhá kompletní renovace
- Jawa 350 panelka sidecar v pojízdném stavu, ale renovace jí bude čekat
A chci prostě další, toužím po krátké S1 a asi taky po krátké S2. Nevidím nic špatného na tom koupit něco do úloženek, chleba to nežere, nechat to v garáži pár let stát a prostě počkat až budou peníze na renovaci. Jestli to bude za měsíc jako v případě kočičky nebo z pár let, to je vlastně jedno.
Takže můj příspěvek do všeobecné diskuze - kupovat, kupovat a kupovat.....
pokud konto dovolí.
A do jakého stavu renovovat? LR chci renovovat do stavu, aby jezdil a aby byl alespoň v rámci možností dobový. Jestli dám hadičky z mosazi nebo oceli je pro mě osobně asi jedno, jiný motor bych ale do svého auta nedával. Na druhou stranu v žádném případě neodsuzuji lidi, co to tak udělají - např. krásný Neklanům RRC. Myslím si, že je důležité tomu autu vrátit zpátky život a jestli bude trošku zpestřený jiným zvukem, tak proč ne
Viděl bych to na 3 skupiny lidí, kteří mají veterány:
1) umí si je renovovat (nebudu jmenovat, abych na někoho nezabudol, však vy víte, kdo to umí)
Stav značka ideál. Umí to, baví je to, mají veterány...
2) umí jen tak trochu (třeba Zanzibar
Už je to horší situace, ale taky to jde. Co neumí musí holt zaplatit.
3) neumí ani trochu (třeba jako já)
Co se dá dělat, všechno co chci na veteránovi, tak si musím zaplatit u lidí, kteří to umí. Dělám holt něco jiného.
K počtu veteránů v domácnosti? To je jednoduché. Co je doma se počítá. Mám zatím jen tři
- lightweighta v pojízdném stavu, ale renovace ho bude čekat
- XJC probíhá kompletní renovace
- Jawa 350 panelka sidecar v pojízdném stavu, ale renovace jí bude čekat
A chci prostě další, toužím po krátké S1 a asi taky po krátké S2. Nevidím nic špatného na tom koupit něco do úloženek, chleba to nežere, nechat to v garáži pár let stát a prostě počkat až budou peníze na renovaci. Jestli to bude za měsíc jako v případě kočičky nebo z pár let, to je vlastně jedno.
Takže můj příspěvek do všeobecné diskuze - kupovat, kupovat a kupovat.....
A do jakého stavu renovovat? LR chci renovovat do stavu, aby jezdil a aby byl alespoň v rámci možností dobový. Jestli dám hadičky z mosazi nebo oceli je pro mě osobně asi jedno, jiný motor bych ale do svého auta nedával. Na druhou stranu v žádném případě neodsuzuji lidi, co to tak udělají - např. krásný Neklanům RRC. Myslím si, že je důležité tomu autu vrátit zpátky život a jestli bude trošku zpestřený jiným zvukem, tak proč ne
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak zachránit dědky....
A jak pokračuje XJC? Viděl jsem z něho udělané nápravy a možná ti je trochu poslintal
, nemohl jsem si pomoci, taková to byla krása. Pochlub se taky někdy trochu!!! Pár fotek by nezaškodilo.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- yorkin
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10 říj 2007 17:21
- tel.: 723 954967 (jen sms)
- auto: pár mám...
- Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
Uvažoval jsem, jestli se do téhle diskuse vůbec zapojit, protože je to takové pěkné flamewar téma a navíc zrovna žádného dědka (tedy LR, jinak máme Saaba 99 a jeden a půl Simcy 1301) nemám, ale nakonec mi to nedalo. Stará auta jsou úžasný koníček, ve kterém ale neexistuje jediná správná cesta. Koupit zachovalého oldtimera a zprasit ho (typicky jednička s nápravama, motorem a převodovkou z trojky, protože to líp jezdí a snadněji se na to shání díly) je určitě neomluvitelné. Jiná věc je u rekonstrukcí a renovací. Kdybych měl aktuálně peníze, klidně bych koupil tu sanitku co má eliott, dal galvanizované chassis, hodil do ní 200tdi a přestavěl ji na obytňáček. Věřím, že by to pro ni byl lepší osud, než čekat někde v kopřivách na hypotetickou renovaci do originálního stavu. Určitě budu tleskat každému, kdo si koupí poloshnilého dědka a ať už vlastnoručně či s pomocí odborníků ho vrátí do stavu "jako nový". Ale přijde mi hloupé nadávat někomu, kdo Sérii využívá pro to, k čemu byla vyrobena (vožení dřeva, psů či pytlů si čímkoli) anebo tomu, kdo si do trojky strčí modernější motor, pohodlnější sedadla, paraboliky a to všechno završí fialovou metalízou. Věřím totiž, že to nejhorší, co se autu může stát je, když zapomenuté shnije někde na poli...
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zachránit dědky....
jedu k Krytenovi v pondělí a něco nafotímNeklan píše:A jak pokračuje XJC? Viděl jsem z něho udělané nápravy a možná ti je trochu poslintal, nemohl jsem si pomoci, taková to byla krása. Pochlub se taky někdy trochu!!! Pár fotek by nezaškodilo.
Zatím všechny fotky co mám, tak je z rozebírání a to je takové neveselé... byť nezbytné. Takže něco dám do správného vlákna.
H.
PS: a já furt přemýšlel od čeho tam byly ty fleky
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak zachránit dědky....
Zase malá inspirace v tomto hrozně dlouhým odkazu:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6