Únik nafty

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik nafty

#21 Příspěvek od PavelU » 01 lis 2009 17:44

To práve neviem. Chladič menil ešte pôvodný majiteľ a robili mu to v Žiline, no nemyslím, že to robil niekto kto v LR aspoň sedel a tak je celkom malá šanca, že na neho natrafí niekto odtialto.
Je divné, že jsi neměl žádné problémy s přehříváním, na ty jsi si začal stěžovat později a při tom jsi jezdil s otočeným termostatem od doby co jsi to auto koupil :coze:

A TADY píšeš, že máš všechny faktury a záznamy od servisu, takže by nemělo být těžké dohledat kdo provedl "odbornou" montáž termostatu. :idea: :!: :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Únik nafty

#22 Příspěvek od Acon » 01 lis 2009 19:45

ono sa to práve začalo prehrievať v lete. Kým neboli horúčavy, tak to len v kopci občas cuklo.. a hlavne sa ten problém prekrýval s tým káblovým zväzkom.... takže sa problém naplno prejavil až pri letných jazdách po SK horách.
Faktúry som videl pri kúpe auta. Auto bolo firemné a tak zostali v účtovníctve. Navyše, ja som doteraz nemal so žiadnym autom problém a tak som ani nepovažoval za užitočné robiť duplikáty. Ten chladič tam bol, pamätám si, že to bolo takto pred rokom, no kto to menil a či to tam bolo vôbec uvedené.... Auto chodilo do LR servisu väčšinou niekam na Moravu (podľa servisky ROKO motor Zlín a do TOP auta v Bratislave) no kvôli chladiču by som tam nešiel ani ja.Ten by som si vymenil sám aj s blbo otočeným termostatom :roll:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Únik nafty

#23 Příspěvek od Acon » 31 bře 2010 21:12

Acon píše:Tak, závada bola zasa primitívnejšia, ako sa čakalo. Povolený holender na regulátore tlaku, ten, čo z neho ide hadička niekam dopredu..........

.......
50l nafty rozprášenej po polovici SK, všetkým sa predrala hadička od pal. čerpadla a mne? Nie, mne sa musel povoliť holender, lebo ho mechanik pri výmene tesnenia pod hlavou buď zle dotiahol, alebo jednoducho zauradovala tepelná rozťažiteľnosť kovu a povolilo sa to samé.
Takže výsledné skóre je. 3 poruchy z toho 2 majú na svedomí nesvedomitý mechanici. A ja už som to chcel predávať.
Chlapi, mňa z toho holendru asi drbne. Už 3x sa mi povolil. Po prvom raze som za to do..bal mechanika, že ma pripravil o 50l nafty, no teraz viem, že je v tom chudák nevinne. Dnes to mám 3x a to som si to sám doťahoval aby som mal istotu, že to bude držať. Aj to drží, tak 3 000km, potom odrazu nestíham sledovať ručičku palivomera ako klesá a už mám jasno. odrazu mám za 5-7km 1/4 nádrže v prdeli. Ako to zabezpečiť aby sa to nepovolovalo? Keby to začalo pomaly, že by som si všimol nejaký flak pod autom, ale nič, len zrazu to začne liať ako z tankovacej pištole.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Únik nafty

#24 Příspěvek od DanoDEF » 31 bře 2010 21:18

... a vymenil si aj ten holender resp tu hadicku co ide dopredu. Dodava sa komplet aj s regulatorom. Nezvyknu ju ludia menit lebo je v predu blby pristup. Osobne som sa este s tym nestretol ani nepocul o povolovani.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Únik nafty

#25 Příspěvek od Acon » 01 dub 2010 09:28

ja som nemenil nič. Teda menil som tesnenie pod hlavou, vtedy to bolo povolené a odvtedy každých 2-3tis km sa to povolí. 1. raz sa to stalo manželke a medzi Partizánskym a Prievidzou stratila vyše 50l nafty. V tomto vlákne som žiadal o radu, výsledok je známy. Dnes to skúsim nejako postiť, akurát ešte neviem ako. Asi dám na závit lepidlo.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Únik nafty

#26 Příspěvek od Acon » 21 dub 2010 21:42

No, nakoniec došlo aj na regulátor. Dnes som si všimol, že zasa kvapká nafta, tak som išiel na istotu dotiahnuť ten holender.... Ten je dotiahnutý, tak som si lahol pod auto a je vymalované. Môžem sa tešiť na nový regulátor. Je to na porazenie, teraz, keď to auto na víkend potrebujem. Do toho sa mi rozsvietili (zdá sa že natrvalo) three amigos a keďže mi tým pádom nebude pracovať TCS tak príves na chalupu pravdepodobne nevytiahnem + kontrolka náklonu...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Únik nafty

#27 Příspěvek od Acon » 21 dub 2010 21:53

Otázka: prečo treba pred výmenou regulátoru, demontovať aj oko na dvíhanie motora? Regulátor je predsa na druhej strane.
Tu píšu, že je to dobré pre lepší prístup. :coze:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Únik nafty

#28 Příspěvek od DanoDEF » 21 dub 2010 22:03

... ono je to tam trosku blbo nafotene ale jedno oko na dvihanie motora mas prave nad regulatorom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Únik nafty

#29 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2010 22:18

Já jsem nic nedemontoval, ale přístup je tam doopravdy blbej. Tady je to pěkně nafocené:
http://www.discovery2.co.uk/Fpr.html
doporučuju vyndat a zkontrolovat i filtr kterej je v bloku motoru za regulátorem (na posledním obrázku označené žlutým kroužkem, přidržované jo to tam O-kroužkem) - je to taková trubička z kovové síťky, já jsem ji měl splácnutou, tak jse jinarovnal opatrně na kousku železné kulatiny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Únik nafty

#30 Příspěvek od Acon » 22 dub 2010 07:39

ten odkaz poznám, preto som sa pýtal na demontáž toho oka. Ale Ď. Vyhladal som si tu všetko o regulátore, teraz ho zháňam za nejakú optimálnu cenu. :roll:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Únik nafty

#31 Příspěvek od MadTom » 22 dub 2010 08:27

Chtělo to akorát malou golu s různýma nástavcema a hlavně malé a ohebné ruce. Dělal jsem to nadvakrát, poprvé abych se ujistil že to tím je a podruhé až mi bazarník co jsem u něj auto koupil dodal nový regulátor. Už to měnil někdo přede mnou a dal tam starší, což samozřejmě nemohlo vydržet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět