TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#101 Příspěvek od Jenda » 14 kvě 2010 12:37

...kdyz si lehnes k vyfuku,tak mozna jo :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#102 Příspěvek od libovka » 26 kvě 2010 19:43

Tak jsem vyoperoval EGR komplet a je fakt že je to znát.Ta klapka tam asi fakt překáží.Tu přírubu na sání jsem si dělal sám a trvalo mi to asi 2 hodiny.Ted ještě vykopnout katík.

Uživatelský avatar
RobsonXR
Příspěvky: 32
Registrován: 08 pro 2008 21:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#103 Příspěvek od RobsonXR » 23 srp 2010 10:39

Mám dotaz na zaslepení EGR ventilu.
TD5 mi zničenohic přestala táhnout, začala černě kouřit a po vychladnutí jsem ji ani nenastartoval. Putovala do servisu kde diagnostika nic nezjistila. Tak jsem s ní jezdil znovu 14 dni a nic až pak to stejné znovu, ztráta výkonu, černej kouř a nešla nastartovat.

V servisu mi řekli:
s nevětší pravděpodobností egr ventil, tak jsem ho zaslepili, nic jiného s tím nedělali a mám čekat jestli se to objeví znovu. Prej ale už asi ne. Pokud budu chtít, tak egr ventil objednají v ceně 5000? nebo tak nějak.
LRD II s pevnostňákem pro lepší parkování ve štatlu!
http://www.pamarch.cz..........................." onclick="window.open(this.href);return false;. projekty staveb

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#104 Příspěvek od MadTom » 23 srp 2010 10:41

TD5ka jezdí bez EGR ventilu lépe než s ním, takže novej tam nedávej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TD5 EGR ventil

#105 Příspěvek od Acon » 23 srp 2010 16:00

presne tak. A bol som s vyradeným EGR na STK a emisnú a hodnoty hlboko, hlboko, hllllboko pod normu vo všetkých parametroch. Takže dosť nechápem, načo to je vôbec dobré, keď ten motor si bez toho úplne inak chrochtá.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#106 Příspěvek od MadTom » 23 srp 2010 17:56

EGR ventil je kvůli snížení obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech. Akorát ty se u dieselů při měření emisí neměří, měří se pouze kouřivost a tu naopak EGR ventil zhoršuje.
Nová auta už to mají udělané tak, že činnost EGR ventilu kontrolují pomocí čidel a jeho funkci neregulují jenom podle otevření, ale podle skutečného aktuálního průtoku plynů skrz ten ventil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11534
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#107 Příspěvek od eliott » 23 srp 2010 21:58

MadTom píše:Nová auta už to mají udělané tak, že činnost EGR ventilu kontrolují pomocí čidel a jeho funkci neregulují jenom podle otevření, ale podle skutečného aktuálního průtoku plynů skrz ten ventil.
To musí být paráda, další čidla, další dráty, další pí....ny :roll:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 EGR ventil

#108 Příspěvek od DanoDEF » 23 srp 2010 22:10

Patriku dratky su buducnost.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11534
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#109 Příspěvek od eliott » 23 srp 2010 22:26

DanoDEF píše:Patriku dratky su buducnost.
Učím se s tím žít :angry
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: TD5 EGR ventil

#110 Příspěvek od raven.99 » 24 srp 2010 09:11

RobsonXR píše:Mám dotaz na zaslepení EGR ventilu.
TD5 mi zničenohic přestala táhnout, začala černě kouřit a po vychladnutí jsem ji ani nenastartoval. Putovala do servisu kde diagnostika nic nezjistila. Tak jsem s ní jezdil znovu 14 dni a nic až pak to stejné znovu, ztráta výkonu, černej kouř a nešla nastartovat.

V servisu mi řekli:
s nevětší pravděpodobností egr ventil, tak jsem ho zaslepili, nic jiného s tím nedělali a mám čekat jestli se to objeví znovu. Prej ale už asi ne. Pokud budu chtít, tak egr ventil objednají v ceně 5000? nebo tak nějak.
doporucujem zmenit servis, toto urcite EGR nesposobuje a pani asi len "hadaju"...

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: TD5 EGR ventil

#111 Příspěvek od Míla Lenďák » 09 lis 2010 19:38

Vzhledem ke kladným ohlasům jsem se rozhodl, že půjde i můj EGR ventil ven. Hledal jsem a jako nej provedení mi přišlo toto: http://www.toomich.cz/obchod/nahradni-d ... tnilu-td5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Líbí se mi, že to má být z jednoho kusu hliníku bez vaření, odolné tepelnému kroucení. Jedna chybičku to ale má-není u toho záslepka výfuku a také ta cena je hooodně vysoko.
Má s tím někdo osobní zkušenost, nebo doporučíte něco jiného třeba z vlastní dílny?

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#112 Příspěvek od MadTom » 09 lis 2010 19:48

Mám to "obyčejné" železné a nedovedu si představit, co by se tam mělo tepelně kroutit? Maximální teplota sacího potrubí je dána teplotou motoru, teda spíše chladící vody a teplotou nasávaného vzduchu, ochlazeného v intercooleru, takže to odhaduju u totálně uvařeného motoru do 150stC. Tam doopravdy není důvod, aby se něco kroutilo. Navíc to není nijak namáhané - z jedné strany je v mém případě železná příruba tloušťky cca 1cm a z druhé strany jde originál hadice se vzduchem.
Můj názor je, že jsou to marketingové povídačky, hrající na to, že se u TD5 motorů kroutí výfukové svody, ale to je úplně ne druhé straně motoru a je to úplně jiná součástka.
Cenu a kvalitu zpracování hodnotit nebudu, každopádně výroba z jednoho kusu hliníku musí být dražší.
Kromě záslepky to chce ještě nová těsnění - jak pod záslepku, tak pod tuhle redukci. A hlavně opatrně při povolování šroubů na výfukovém potrubí - bývají zarezlé nebo zapečené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#113 Příspěvek od libovka » 09 lis 2010 20:02

Mám to taky kovové,dělal jsem si to sám a není problém.

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: TD5 EGR ventil

#114 Příspěvek od raven.99 » 10 lis 2010 08:22

mne sa to vyrabat nechcelo, tak som si to kupoval z paddocku, mylslim nejak za 30-40€, material nerez, malo to aj tesnenia a zaslepku.

z tepelne odolneho materialu staci iba ta zaslepka (vyfukove plyny max cca. 600°), ked je dostatocne hruba staci poriadne utiahnut a hotovo.
Priruba moc odolna byt nemusi, akurat by mala mat na konci vystupok aby sa ti hadica po tej rúre po utiahnutí "nesmykala" a zvnutra by mala byt uplne hladka (kvoli prudeniu vzduchu)

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#115 Příspěvek od visby » 10 lis 2010 08:28

eliott píše:To musí být paráda, další čidla, další dráty, další pí....ny :roll:
keby si vedel, co vsetko je vo vyvoji tak zacnes plakat;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TD5 EGR ventil

#116 Příspěvek od Acon » 10 lis 2010 08:41

ja som len zvedavý, kedy začneme aj do osobákov tankovať podobné veci ako je močovina. VW vraj už v Golfe 5 (či ktorom) má jednorázovú kapsulu, ktorá sa mení v nejakých intervaloch.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#117 Příspěvek od visby » 10 lis 2010 09:09

Acon píše:ja som len zvedavý, kedy začneme aj do osobákov tankovať podobné veci ako je močovina. VW vraj už v Golfe 5 (či ktorom) má jednorázovú kapsulu, ktorá sa mení v nejakých intervaloch.
uz to tam davno je, vola sa to AdBlue. vacsinou je to v amerike (prisnejsie emisne normy). su auta s dvojitym vodou chladenym EGR, partiklovymi filtrami, SCR Katmi a neviem cim este...
novsie auta uz musia kombinovat vsetky zname filtrovacie zariadenia aby splnili normy. vtipne a zaroven ironicke je, ze pouzitie a hlavne cistenie filtrov idu proti sebe:-)

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#118 Příspěvek od MadTom » 10 lis 2010 09:12

AdBlue je jedna věc - močovina a vstřikuje se trvale, druhá věc je aditivum, co se přidávů kvůli zvýšení teploty výfukových plynů při čištění filtrů pevných částic (DFP) - to už je v autech déle a životnost náplně je cca 80 000km. Pokud teda nejezdíme na špatnou naftu, kde auto víc kouří a životnost jde dolů, pokud se rovnou filtr neucpe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#119 Příspěvek od visby » 10 lis 2010 09:35

dfp sa vypaluje, rj zmeni namiesanu zmes, pripadne zacne robit viac povstrekov. aditivum tomu pomoze, ale tento cyklus musi prebehnut. pri tomto procese sa zase vylucuje kopec inych emisii (mam pocit, ze HCx a CO)...

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#120 Příspěvek od MadTom » 10 lis 2010 11:02

Jo přesně na to vypalování je tam originál nádržka s aditivem o kterém jsem psal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět