Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#41 Příspěvek od tagr » 06 pro 2010 23:30

Majkro :D i ta motorka neprojede trial , jako speciály, taky je to kompromis ne? :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#42 Příspěvek od fidzi » 06 pro 2010 23:33

Ja to vidim takhle. Bud si budes Freecko upravovat za dost penez, aby to jezdilo jako DII v terenu ve standartu a smiris se s tim, ze budes sypat dalsi prachy za poskozene dily nebo koupis DII jako druhe "expedicni auto". Taky jsem to udelal tak. Ford Mondeo jako auto na jezdeni a DI jako auto na zabavu a expedice.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#43 Příspěvek od majkro » 06 pro 2010 23:41

tagr píše:Majkro :D i ta motorka neprojede trial , jako speciály, taky je to kompromis ne? :D
Ale k cemu trial, to je na prd :) Ja jen chci spolehlive auto na dovcu, nikde jsme nepsal, ze to ma byt nejky offroad hovado :D S predpokladanou investici do 150k, coz jsou i kraviny jako zahradka a tak.. Ne nutne sestimetrovej zdvih a ram kolem... Jsem technicky zdatnej asi tak, ze umim nasakladat rozsypane lego zpet do krabice a vetisnou jezdim sam.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#44 Příspěvek od tagr » 06 pro 2010 23:42

Tak co řešíš :D :ty jeden...:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#45 Příspěvek od majkro » 06 pro 2010 23:47

Dilema prece :D Treba to, jake auto pojede bez kecu pri 55 stupnich ve stinu, u jakeho nebudu muset menit vzduchovej filtr po 100km piskem a tak... Srovnavam to hodne s tou motorkou, te staci ke stesti olej, benzin a dvakrat do roka vapka...

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#46 Příspěvek od tagr » 06 pro 2010 23:50

:Pohoda: No jo tak si počkej až dostavím, :wait co myslíš , že stavím :D jen ta udržba je trochu složitější než na motorce, holt něco za něco :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#47 Příspěvek od majkro » 06 pro 2010 23:58

Kdy cekas, ze budes mit tlumice, po zime by se mi hodilo je videt u hotove :D Podle toho bych je dal taky :0) Zvedat to jen na podlozky se mi nechce.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#48 Příspěvek od Neklan » 07 pro 2010 00:02

Pořád si myslím, že nejlepší je auta příliš neupravovat, pokud chceme, aby byla spolehlivá. Pokud ti Friťák vyhovuje, tak ho nech tak, jak je, pokud nechceš, aby na tebe motorky příliš dlouho čekaly, pořiď si Free 2,5 V6 nebo Disco s V8 a těch 150 tisíc nacpeš místo do úprav do benzínu. Ideální auto neexistuje, vždycky jedna výhoda znamená několik nevýhod. Můj RRC je silný, má kolem 250-ti koní a když na to na dálnici ve 140-ti šlápnu do kopce, začne okamžitě zrychlovat za doprovodu té nejúžasnější symfonie, kterou dokáže složit jenom V8. Kočkolap to rozhodně není (ale na to si šťastně a dlouho ženatý chlap středního věku nemusí hrát :dance :) ), ale člověk, který je aspoň trochu fanda do aut se za ním rozhodně otočí. Ale, proti motorce je to pořád lenoch, byl hrozně drahý, žere 15 - 20 l/100km, je hlučný a špatně topí. Tak k němu mám břichoplaz, každé 2 roky nový, tedy ojetý, tak do 200 tisíc Kč, diesel, kombik, momentálně 5 let staré Mondeo a tím obhospodařuji tu nudu okolo a docela se mi to osvědčilo.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#49 Příspěvek od majkro » 07 pro 2010 00:08

Vim co tou symfonii myslis :) Jednu dobu jsem jezdil Camarem 1990 s ladenyma vyfukama. Byla to krasna zastava za dluh na pul roku pres leto.. Ale porad to neni moje krevni skupina.. Mne ani tak nezajima jestli to auto zere nebo nezere kvuli penezum, ale kvuli dojezdu. I na motorku vozim jeste cca 9 litru bokem a kdyz mam sahnout na prvni kanystr tak me zachvati panika. A to ta motorka ma na nadrz dojezd az 450 kilaku.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#50 Příspěvek od tagr » 07 pro 2010 00:13

Ahoj Neklan ,:) jo V8 je hezký zvk, ale V6 ve free má pořád menší točák než TD4 a po chipu to je ještě znatelnější a rychleji to nepojede, protože převody má V6 v poměrech menší právě díky tomu točáku než TD4 .kW jsou fajn pokud mají i točák a to V6 mít nebude.Proto přidávám na 95kW a cca 300 Nm pak to bude ono a klidně si to s V6 rozdám jak v terénu tak na silnici :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#51 Příspěvek od Neklan » 07 pro 2010 00:48

No dobře, ale 40k navíc u V6 oproti upravenému TD4 pořád není k zahození.
Jo a poté, co jsem vyházel LPG a podobné nesmysly, tak najedu na nádrž někdy i lehce přes 500km. A kufr RRC je velký (narozdíl od Free), takže dva kanystry se tam ztratí, ale zato s nimi může být dojezd až 800km.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#52 Příspěvek od Maxsel » 07 pro 2010 01:09

to majkro: Ber celej můj příspěvek s trochou nadsázky, ale z tvých příspěvků mi to připadá, jako bys hledal důvod, proč si nechat Freečko. Ale to asi budeš muset hodně hledat. Mám Freečko taky rád, ale důvodem není nic z toho co tu píšeš, že od auta očekáváš. Sám vlastně ani nevím, proč ho mám rád. Vždycky když si sednu do starý Disco 300tdi se tomu znova a znova dívím. Free je hlučnější, v mým případě (1.8 benzín) i o dost žravější a přitom ani není živjejší. Každej kamen na silnici cejtíš víc. V terénu to co DI nezvládne. Kufr taky žádná sláva a v zimě se do něj občas ani nedostaneš protože přimrzá okno. Doplňky si musíš dělat na koleně (nebo u Macejkyho), protože jich moc není. Jednoduchým se taky spíše jen zdá, protože jsou všechny díly subtilnější než na větších sourozencích. A je veřejným tajemstvím, že Free je taková pojízdná kasička.

Pokud chceš zůstat u LR, tak ber zachovalou DI nebo nějakou DII (v naftě). Skoro půlku z těch 300t dej za auto, něco na to aby bylo OK, trochu za přídavný topení na ty cesty do práce a zbytek za nějakou tu off-hračičku, která ti při cestování zpříjemní život. A ten drobnej rozdíl ve spotřebě neřeš, budeš mít o 20l větší nádrž a pro kanďák je v Disco taky víc místa...
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#53 Příspěvek od tagr » 07 pro 2010 07:10

:D to máš Maxeli pravdu pokud jde o 1,8 , pokud o TD4 tak moc ne ,ale to neva :) ,nájezd 150 000,- a pak investice ve výši cca 60 000,- při 300 000 je investice do repase cca 90 000,- a zase dalších 150 000 najede:)To mně přijde jako u 4x4 normální , pokud za tohle jezdí D1 tak to by jsem se divil.
Jediné co asi předělám jsou ty zadní dveře- zkusím dolnit rámem na okno , aby byl klid ,ale otevírání mu nechám je fajn :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15260
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#54 Příspěvek od MadTom » 07 pro 2010 07:37

Ještě tady nepadla jedna důležitá věc ke spolehlivosti - pokud auto nerozbiju svojí blbostí, tak se začne postupně samo sypat kvůli stáří. Přesně jako se mi stalo letos na dovolené v Polsku u Baltu - praskla tlaková trubka od posilovače řízení, je to nějaké mikroskopická prasklinka, okem to vidět není. Takže typická dlouhodobá únava materiálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Martin M.
Příspěvky: 2
Registrován: 28 lis 2010 12:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#55 Příspěvek od Martin M. » 07 pro 2010 18:41

Řeším teď podobný problém a u mně vyhrává D2, přece jen free je docela prcek... bez urážky :smirk

Uživatelský avatar
airbilly
Příspěvky: 194
Registrován: 21 zář 2010 20:22
tel.: HTC Desire HD
auto: Freelander 2 SE TD4e
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#56 Příspěvek od airbilly » 07 pro 2010 18:53

Tak ja som dospel k názoru, že potrebujem ešte jedno auto. Free si nechám do divadla. Bude to určite discovery II automat, ideálne 7 miestny, nakoľko spotreba nehrá úlohu, je ten v8 lepšia voľba co sa tyka životnosti a nevadí v teréne menší krutak?
FREEL2, Rimini Red, park heater, CB ALAN42, BF Winter Slalom KSI 235/65/R17 ( 29" )
VW Tiguan 1.4 TSI 150HP Bluemotion 2WD ;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#57 Příspěvek od Acon » 07 pro 2010 20:06

V8 by mala mať podobný Nm ako TD5. V teréne je to zanedbateľný rozdiel, pretože jazdíš na redukcii... Len dojazd na 1 nádrž je u V8 tragický.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#58 Příspěvek od Honzan » 07 pro 2010 20:17

no tak tady uz pomuze jen DIII-DIV... zvladne to same co DI-II, na vylet jedes jednou rocne... Pri slusnem zachazeni bude jezdit pod 10... Vykonu ma dost a mista je v ni tak akorat... Navic utahne vozik s x moto, spolehlivost slusna...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#59 Příspěvek od majkro » 07 pro 2010 21:26

Honzan píše:no tak tady uz pomuze jen DIII-DIV... zvladne to same co DI-II, na vylet jedes jednou rocne... Pri slusnem zachazeni bude jezdit pod 10... Vykonu ma dost a mista je v ni tak akorat... Navic utahne vozik s x moto, spolehlivost slusna...
Ok, sezen mi D3 za 300k :D Na dovolenou jezdim 2x rocne minimalne. 4 tydny dovolene nespotrebovavam ji na doktory a urady. Navid tyden v albanii na motorce prijde se vsim "luxusem" do 10 000,-, takze mi takove vylety nedelaji problem vicekrat do roka. Dovolena dela tak 1/3 rocniho najezdu. Uvazoval jsem o D2, ale prijde mi to jako spatne nakopnuta krabice od mleka s druhovalecneho filmu.. Ale ne, ona se mi libi, jen jsem moc peknych na prodej nevidel.

Uživatelský avatar
Keram
Příspěvky: 493
Registrován: 26 říj 2008 21:41
auto: BMW
Bydliště: Rajhrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovezi napady - auto na cesty i do kanclu

#60 Příspěvek od Keram » 07 pro 2010 21:39

majkro píše:
Honzan píše:no tak tady uz pomuze jen DIII-DIV... zvladne to same co DI-II, na vylet jedes jednou rocne... Pri slusnem zachazeni bude jezdit pod 10... Vykonu ma dost a mista je v ni tak akorat... Navic utahne vozik s x moto, spolehlivost slusna...
Ok, sezen mi D3 za 300k :D Na dovolenou jezdim 2x rocne minimalne. 4 tydny dovolene nespotrebovavam ji na doktory a urady. Navid tyden v albanii na motorce prijde se vsim "luxusem" do 10 000,-, takze mi takove vylety nedelaji problem vicekrat do roka. Dovolena dela tak 1/3 rocniho najezdu. Uvazoval jsem o D2, ale prijde mi to jako spatne nakopnuta krabice od mleka s druhovalecneho filmu.. Ale ne, ona se mi libi, jen jsem moc peknych na prodej nevidel.

Náhodou DII s faceliftem už je docela krasavice ;)

Odpovědět