Kotoučová ruční brzda místo bubnové, SLEVA 7500 Kč
Moderátor: stan
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Kotoučová ruční brzda místo bubnové, SLEVA 7500 Kč
Prodává kamarád. Původně ji chtěl dát na TOY LC 80 a zjistili že se tam nevejde tak je na prodej.
Ceníková cena je 11.249,- Kč http://land-rover.eliott.in/nahradni-di ... otouc/757/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyní je za 9.000,- Kč Sleva 7500 Kč
Ceníková cena je 11.249,- Kč http://land-rover.eliott.in/nahradni-di ... otouc/757/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyní je za 9.000,- Kč Sleva 7500 Kč
Naposledy upravil(a) Hubert dne 23 úno 2011 07:30, celkem upraveno 2 x.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Zase dotaz zacatecnika, ale uz jste si urcite zvykli:-)
Kdyz zabrzdim rucni brzdou a mam vzadu diferak bez uzavrene uzaverky, tak v podstate brzdim jen jedno (a navic nevim ktere) kolo, je to tak?
Napadlo mne to pri parkovani v kopci na ledu. ze, kdyz bude jedno klouzat (jakoby v protismeru), druhe se muze klidne diky diferaku odvalovat...
Kdyz k tomu necham zarazenou rychlost bude to same platit i vepredu. Takze napriklad leva kola se muzou klozat a prava se budou odvalovat a auti pojede hezky z kopce dolu.
Kdyz zabrzdim rucni brzdou a mam vzadu diferak bez uzavrene uzaverky, tak v podstate brzdim jen jedno (a navic nevim ktere) kolo, je to tak?
Napadlo mne to pri parkovani v kopci na ledu. ze, kdyz bude jedno klouzat (jakoby v protismeru), druhe se muze klidne diky diferaku odvalovat...
Kdyz k tomu necham zarazenou rychlost bude to same platit i vepredu. Takze napriklad leva kola se muzou klozat a prava se budou odvalovat a auti pojede hezky z kopce dolu.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Není to tak úplně pravda. Pokud se nemýlím, tak když by se jedno kolo začalo točit vzad, tak to druhé co by bylo na ledu by se roztočilo vpřed.
Ale mezinápravový diferenciál se ani nehne pokud máš zařazenou rychlost. Pokud necháš neutrál, tak se může začít protáčet.
Nicméně si myslí, že toto jen tak nastat nemůže. To bys musel zastavit v hodně prudkém kopci na totální ledovce. A to ti to auto spíš sjede po ledu dolu i bokem než že by se jedno kolo točilo vzad a druhé v před.
Ale mezinápravový diferenciál se ani nehne pokud máš zařazenou rychlost. Pokud necháš neutrál, tak se může začít protáčet.
Nicméně si myslí, že toto jen tak nastat nemůže. To bys musel zastavit v hodně prudkém kopci na totální ledovce. A to ti to auto spíš sjede po ledu dolu i bokem než že by se jedno kolo točilo vzad a druhé v před.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Ty zabrzdíš kardan. Tým znemozníš akýkoľvek pohyb všetkých kolies a všetkých diferenciálov, pretože kardan sa jednoducho nepohne. To čo popisuješ sa môže diať len pri voľnom kardane a "zabrzdení" len zaradenou rýchlosťou. Ing. v LR to majú túto jednu vec dobre vymyslenú. Daj auto na zdvihák, zatiahni ručnú a skús potočiť kolesom. Nepôjde to. Na to aby sa Ti mohlo točiť koleso, aj keď jedno vpred a druhé vzad, musí byť voľný kardan.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Co doklad daňový, vystavíš?
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Doklad jo, ale přidej si k tomu 20% DPH.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- michal-7610
- Příspěvky: 205
- Registrován: 25 pro 2010 11:21
- tel.: 603155250
- Bydliště: Pilszcz/ PL
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
A si o5 na původní ceně.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Acon píše:Ty zabrzdíš kardan. Tým znemozníš akýkoľvek pohyb všetkých kolies a všetkých diferenciálov, pretože kardan sa jednoducho nepohne. To čo popisuješ sa môže diať len pri voľnom kardane a "zabrzdení" len zaradenou rýchlosťou. Ing. v LR to majú túto jednu vec dobre vymyslenú. Daj auto na zdvihák, zatiahni ručnú a skús potočiť kolesom. Nepôjde to. Na to aby sa Ti mohlo točiť koleso, aj keď jedno vpred a druhé vzad, musí byť voľný kardan.
To je blbost...
Ručka je na zadnim kardanu. Když jí zabrzdím tak zablokuju zadní kardan.
Když bude auto stát v kopci s jedním zadním kolem na suchu a zadním druhým na ledu
může se stát, že kolo na ledu se začne protáčet(podluzovat) vůči druhému kolu, protože
zadní diferencial přenese "sílu" ruční brzdy (co je na kardanu) na to kolo, které má menší
odpor (menší adhezi).
Proto měli například první Samuraiové zadní uzávěrku difu k eliminaci tohoto problému.
Hlavně samcí z A je většinou mají, protože to zdejší předpisy vyžadovaly. Neměla by se
používat k vyproštění zapadlého auta, protože na to je slabá a vočešou se zuby.
Když k tomu budu mít zařazeno nebo uzavřenou mezinápravu tak to samé platí i pro
přední kola (nápravu). "Síla" ručky se přenese přes bloklou mezinápravu na přední
dif, který opět rozdělí "sílu" mezi přední kola. A výsledek je, "jako" že mám zabržděné
jedno zadní kolo a jedno přední kolo.
Doufám, že to je k porozumění

Už radši na nic...
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Nic nepřidám, páč nic nekoupím.Hubert píše:Doklad jo, ale přidej si k tomu 20% DPH.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
No ja doma parkujem v dosť strmom kopci a po čase sú na ňom zladovatelé kolaje a tak úplne bežne stojím jednou stranou na lade, druhou na snehu a niekedy je to lad verzus betónová dlažba. Kopec je tak strmý, že oktávku mi napr spiatočka neudrží. Nikdy mi Disco z toho svahu nezišlo. Keď som prezúval auto a bolo na zdviháku, tak so zabrzdenou ručnou sa nedalo točiť kolesami. No možno bolo treba len viac sily ako s odbrzdeným.
Ale k téme. V čom je lepšia kotúčová ručná ako bubnová?
Ale k téme. V čom je lepšia kotúčová ručná ako bubnová?
Naposledy upravil(a) Acon dne 11 úno 2011 21:40, celkem upraveno 1 x.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
myslel jsem si to stejne jako sj410 a opacne jako navi.
kotoucova je lepsi nez bubnova v pripade vesnickych zavodu, ale po zkusenosti s tranzitem, kde jsem pri otaceni pres rucku jedno zadni kolo vetsinou uplne zvednul a pak uz nemohl ani pridat, jsem prave dosel k otazce toho diferaku...
Navic defa tocit pres rucku je asi dost blbost, leda tak ho tocit pomoci rucky pres strechu, to by mozna jeste slo.
Ale sorry za zasirani uz toho necham.

kotoucova je lepsi nez bubnova v pripade vesnickych zavodu, ale po zkusenosti s tranzitem, kde jsem pri otaceni pres rucku jedno zadni kolo vetsinou uplne zvednul a pak uz nemohl ani pridat, jsem prave dosel k otazce toho diferaku...
Navic defa tocit pres rucku je asi dost blbost, leda tak ho tocit pomoci rucky pres strechu, to by mozna jeste slo.
Ale sorry za zasirani uz toho necham.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Acon píše:No ja doma parkujem v dosť strmom kopci a po čase sú na ňom zladovatelé kolaje a tak úplne bežne stojím jednou stranou na lade, druhou na snehu a niekedy je to lad verzus betónová dlažba. Kopec je tak strmý, že oktávku mi napr spiatočka neudrží. Nikdy mi Disco z toho svahu nezišlo. Keď som prezúval auto a bolo na zdviháku, tak so zabrzdenou ručnou sa nedalo točiť kolesami. No možno bolo treba len viac sily ako s odbrzdeným.
Ale k téme. V čom je lepšia kotúčová ručná ako bubnová?
To bych typnul spíš na to, že v tom kopci máš váhu auta na předku, a když jsou vlastně zabržděný
přední kola tak to neklouzne. Zatím co kokta má olehčenej zadek tak se hold rozjede.
Už radši na nic...
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
No vono z kardanovou ručkou nejde moc driftovat, vždycky se ti bude točit vnitřní odlehlehčenýHanys_a_Kaca píše:myslel jsem si to stejne jako sj410 a opacne jako navi.![]()
kotoucova je lepsi nez bubnova v pripade vesnickych zavodu, ale po zkusenosti s tranzitem, kde jsem pri otaceni pres rucku jedno zadni kolo vetsinou uplne zvednul a pak uz nemohl ani pridat, jsem prave dosel k otazce toho diferaku...
Navic defa tocit pres rucku je asi dost blbost, leda tak ho tocit pomoci rucky pres strechu, to by mozna jeste slo.
Ale sorry za zasirani uz toho necham.
kolo...místo toho aby se ti bloklo a utrhlo.

Už radši na nic...
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Sleva 7500 Kč
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Kotoučová ruční brzda místo bubnové, SLEVA 7500 Kč
Jde hlavne o to ze ta kotoucova rucka necumi pod auto a v terenu vecne o neco nedrhne
Jinak to co tady popisujete je pravda a obcas se stane ze "zabrzdena" dikoska jede na lede z kopce a jedno kolo se toci na druhou stranu
(ale nestane se to kdyz tam je kvalt pze tim padem je bloklej i predni kardan) Nekdo mne kdysi rikal ze v nekterych zemich musej mit auta s ruckou na kardan z techto duvodu povinne samosvornej zadni diferak (ale nevim jestli je to pravda
).



Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny