TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#161 Příspěvek od PavelU » 17 úno 2011 17:00

Jenda píše:...ale egr nijak razazantne vykon nezveda,jen ten motor ma vetsi prisun cisteho vzdu a snas se roztaci :wink:
To ze mas ,,vrut v podtlaku" jeste neznamena ze mas EGR zaslepeny.Zaslepena musi byt ,,zpatecka" u vyfuku a sani musi byt naprimo propojeno redukci(namisto ventilu EGR).
Za spotrebou 14l. hledej spis neco jineho.Vstriky,filtr vzduchu :idea: ,tlak turba a pod.
H.
Vyzkoušel bych i váhu vzduchu. :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#162 Příspěvek od Jenda » 17 úno 2011 18:15

....taktak :yes
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#163 Příspěvek od PavelU » 17 úno 2011 18:21

Jo je to v posledních dnech velký hit, jak snížit spotřebu a funguje to, teda většinou... :roll:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TD5 EGR ventil

#164 Příspěvek od Acon » 17 úno 2011 18:37

Rosi píše:
MadTom píše: ...
Paradoxně i bez něj a středního dílu výfuku má defík dobrý emise :)
Na STK sa nemerajú emisie v rozsahu práce EGR. Myslím, že dokonca na to ani neexistuje nejaká všeobecne platná a používaná metodika. EGR pracuje na voľnobehu a v nízkom až strednom zaťažení. Na EK sa emisie merajú v oblasti otáčok max. výkonu motora. Takže ani vyhodený EGR a už vôbec nie nejaký diel výfuku, na to nemá vplyv.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#165 Příspěvek od Jenda » 17 úno 2011 19:00

...ty nase motory jsou ale co se tyce emisi tak v pohode(ty v dobrem stavu) ze se na emisich neprojevil ani reemap a ten si obcas odfoukne oblacek uhli :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TD5 EGR ventil

#166 Příspěvek od Acon » 17 úno 2011 19:44

Súhlas. Keď som bol na EK ešte s pôvodno čiernou DII tak emisie boli tak hlboko pod normou, že si neviem predstaviť v akom stave musí byť motor aby sa dostal na limit.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#167 Příspěvek od visby » 17 úno 2011 20:28

to ale neznamena, ze euro3 to splna. su krajiny, kde maju prisnejsie emisne kontroly ako u nas a tam by to bez egr nepreslo...

Uživatelský avatar
MirekNL
Příspěvky: 27
Registrován: 19 led 2011 20:26
tel.: 737208080
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Zlín

Re: TD5 EGR ventil

#168 Příspěvek od MirekNL » 17 úno 2011 21:05

Díky všem za radu - zítra zkontroluju, jestli mám na zpátečce výfukového potrubí tu záslepku. - pak chápu, že odpojení je kompletní, i když ne nejlepší.

Jinak vzduchový filtr mám nový cca 600km a musím říct, že to skutečně na výkonu HODNĚ pomohlo! Jen spotřeba je zatím pořád 14l (mám D2 s automatem). Mechanik taky potvrdil, že než vyměnil filtr, tak diagnostika hlásila problém s váhou vzduchu. To prý ale zmizelo s novým filtrem.

Dříve než budu řešit váhu vzduchu, chtěl bych doma zkusit pročistit to sací potrubí jak se doporučuje výše. Může mi někdo poradit postup abych ty saze nenasypal hlouběji do sání?

Díky,
Mirek

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#169 Příspěvek od Kubrtos » 17 úno 2011 21:16

Potrebuju byhodit chladic vyfukovych plynu- tece mi tim bazmekem chladilka-EGR pude samozrejme taky, mate nekdo nejakou fotku jak tam zasmudlit?
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#170 Příspěvek od MadTom » 17 úno 2011 21:38

Chladič výfukových plynů :shock: , to jsem ještě v D2 neviděl. Ty tam máš něco extra? Nebo jsi popletl jméno?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#171 Příspěvek od visby » 18 úno 2011 09:26

MadTom píše:Chladič výfukových plynů :shock: , to jsem ještě v D2 neviděl. Ty tam máš něco extra? Nebo jsi popletl jméno?
niektore d2 (nikto nevie presne ktore) mali na EGR chladic vyfukovych plynov...

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: TD5 EGR ventil

#172 Příspěvek od vladob8 » 18 úno 2011 09:45

Mali to tie novsie Td5 motory - faceliftove modely.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#173 Příspěvek od visby » 18 úno 2011 09:46

vladob8 píše:Mali to tie novsie Td5 motory - faceliftove modely.
iba niektore, ja to napriklad nemam;-)

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 EGR ventil

#174 Příspěvek od DanoDEF » 18 úno 2011 09:56

... motory 15p to maju vsetky suvisi to s normou Euro3
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#175 Příspěvek od visby » 18 úno 2011 10:13

DanoDEF píše:... motory 15p to maju vsetky suvisi to s normou Euro3
nemaju! ja som to tam nemal, ani podla navodov na internetoch to tam nie je vzdy...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 EGR ventil

#176 Příspěvek od DanoDEF » 18 úno 2011 10:16

visby píše: nemaju! ja som to tam nemal, ani podla navodov na internetoch to tam nie je vzdy...
... potom to nemoze splnovat Euro3
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#177 Příspěvek od visby » 18 úno 2011 10:31

DanoDEF píše:... potom to nemoze splnovat Euro3
to ci to splnuje euro3 alebo nie, je dane hlavne tym, ze su o 200barov vyssie vstrekovacie tlaky.

ak mas k tomu nejake blizsie info, rad sa vzdelam;-)

edit: http://www.td5alive.com/egr.php" onclick="window.open(this.href);return false; "...often fitted with an additional water/air heat exchanger..."

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#178 Příspěvek od MadTom » 18 úno 2011 10:49

Ad 15p a Euro3 - koukni se do techničáku, tam by mělo být napsané, jaké normy to splňuje. docedu si představit 15p s Euro2 - čili bez chlazeného EGRu. On tam kromě chlazení je ještě jeden rozdíl - ten Euro3 EGR má ještě druhej ventil ovládanej podtlakem z druhýho regulátoru - v principu je to škrtící klapka v sání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 EGR ventil

#179 Příspěvek od DanoDEF » 18 úno 2011 10:56

visby píše: to ci to splnuje euro3 alebo nie, je dane hlavne tym, ze su o 200barov vyssie vstrekovacie tlaky.
... o 250 :mrgreen: 1500 a 1750bar

... Disko to ma trosku ine ako Defender
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#180 Příspěvek od visby » 18 úno 2011 11:08

mam urcite euro3, mal som plaketu ako som privazal z ciech.

chladenie EGR nema moc spolocne s emisiami (trochu to znizi NOxy, ale to je tak vsetko), ide skor o to aby si clovek nezvysoval teplotu vzduchu v sani, de facto trochu vyssi vykon v pri aktivnom EGR...

skrtiaca klapka ti tiez znizi NOxy (znizi ti lambdu)...

Odpovědět