#24
Příspěvek
od Mirko » 08 dub 2011 10:01
Musím se svěřit s včerejší zkušenosti ohledně výkonu motoru 3,9 EFi:
Přesedl jsem z
1. jednoho Vogue SE s motorem s nízkou kompresí, katalyzátory a lambda sondami
- má najetých 142 tis, má nové spotřební díly a je čerstvě vyčištěný a naladěný, 5 let ale stál.
do
2. druhého s vysokou kompresí, bez katalyzátoru nebo lambda sondami.
- není seřízený, spotřební materiál byl vyměněn při částečné GO, kdy se dělali hlavy, hydroštěly atd před 20 tis. km, a navíc poslední dobou někdy nejede na všechny válce, studenej chípá atd.
Závěr:
Nechci říct, že by ten druhý toho prvního přímo podělal, ale ten rozdíl je i přesto, že do kopce slyšíš, jak se válce hádají a vynechávají, výrazný. Nevím jestli na to má větší vliv komprese nebo katalyzátory, ale prostě ten druhý jede svižnějí. Vzhledem k tomu, že jsem katalyzátory vydělával z toho druhého a znám ho předtím, tak si myslím, že důvodem bude spíš ta komprese. Možná to je taky jenom nějaký hodně povedený exemplář, protože si pamatuju, jak jsem tehdy zkoušel alapův 4,2 a zdál se mi hrozně zdechlej.
Byl to pro mně zajímavý poznatek. Navíc vyšší komprese znamená dle příručky skoro o 1,5 litru nižší spotřebu.
Mirko