Freelander1 vs Freelander2

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#41 Příspěvek od tagr » 25 lis 2011 19:04

Tak jak jsem pochopil 2 nejde zvednout více jako o 20 mm tak to by se nám ta výška hezky srovnala s 1 :D
Kufr je ve 2 určitě nižší (počítáno pod střechu) a cop se týká elektroniky, tak se snažím co to jde udělat vše poctivě mechanicky a odolně :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Freelander1 vs Freelander2

#42 Příspěvek od cyril » 25 lis 2011 20:15

Free 1 ani Free 2 nejsou dle mého srovnání s ostatními lanďáky ve své podstatě terénní auta, ale káry na silnice a pouze alternativně pro lesní a polní cesty. Jsou taková, aby se naše manželky dostaly s nákupem a s děckama, když je vezou z hudebky až k chalupě za každého počasí. To, že z toho děláme teréňáky, bude díky ekonomickejm možnostem většiny čechů spíš improvizace nám tolik vlastní. Pokud chceš od LR terénní auto, kup si Defender nebo Discovery. Vše ostatní je SUV. Možná si ještě pamatujete, když jsem pro ženu scháněl Free1 facelift. Nakonec jsme po několika zkušebních jízdách ve Free1 oba sáhli zklamaně po Free2. Jede líp, má lepší systém 4x4, Terrain Response funguje parádně a o tom jak to auto vyádá, je zbytečný mluvit. Všichni nemáme stejný vkus. Je to velké a bezpečné auto na silnici a tam mu to také sluší. Mě se líbí i facelift Free1, ale japonská automatická převodovka JAPCO se s novou 6ti kvaltovou AT u Free 2 prostě nedala srovnat. Výkon motoru 160PS a moderní technika včetně komfotru ovládacích prvků jsou taky úplně jinde. No a kufr...ještě nikdy mi žena nevolala, abych přijel s D2, D4 - nebo teď aktuálně s Defem pomoct odvézt nákup od Špáru, protože se jí nevejde do kufru.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#43 Příspěvek od tagr » 25 lis 2011 20:29

:ty jeden...: Ahoj máš v mnohém pravdu ,až na pár věcí. Na to co chci a potřebuji v 90% potřebu je free v pohodě jak na silnici , tak ve středním terénu. Na těch 10% mně nestačí ani diskotéka, nebo defendr, takže musím jít zase jinou cestou. Pracant bude asi něco jiného než LR, pokud se nerozhodnu pro radikální úpravu, jenže to asi už moc mimo zevnějšku LR nebude :Sorry: :Sorry:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Freelander1 vs Freelander2

#44 Příspěvek od cyril » 25 lis 2011 20:34

tagr píše::ty jeden...: Ahoj máš v mnohém pravdu ,až na pár věcí. Na to co chci a potřebuji v 90% potřebu je free v pohodě jak na silnici , tak ve středním terénu. Na těch 10% mně nestačí ani diskotéka, nebo defendr, takže musím jít zase jinou cestou. Pracant bude asi něco jiného než LR, pokud se nerozhodnu pro radikální úpravu, jenže to asi už moc mimo zevnějšku LR nebude :Sorry: :Sorry:
V tom případě mi prosím popiš, jak vypadá těch tvých deset procent, na který LR nestačí. Mě by skutečně zajímalo, jaký máš konkrétní zkušenosti. Nemyslím akademický úvahy. Myslím fotky a zážitky, kde jsi už byl, kde to nestačilo a podobně. Mě totiž všechny auta, který jsem měl upravený a s kterýma jsem někde byl překonaly několikanásobně. Tam, kde já už byl podělanej strachy, mělo auto ještě obrovský rezervy. Tak proto se ptám. Buď seš strašnej offroad-vrahoun, nebo já děsnej posera. :mrgreen:

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#45 Příspěvek od tagr » 25 lis 2011 21:04

Dej si za D2 3,5 tuny vozík a pokud ji máš na měchách a vozík naložíš na cca 4 tuny 1. potíž, automat na D2 další potíž s vozíkem se přehřívá většině lidí co znám.A nevyřeší se to ani dalším dochlazením.Prostě tam už mohl a měl být 5 kvalt . Nápravy musíš dát taky aspoň ,,salisbery" :Sorry: jinak nevydrží zátěž. Olej v řídící jednotce u TD5 je no coment a jezdit s defíkem, byt se mně opravdu z venku moc líbí je vzhledem k alespoň mé ergonometrii za trest.

Pokud něco tak by to musela být D3 jenže na pevných nápravách s pružinama , včetně přídavných, ,bez zbytečných elektrických ,,vychytávek(ruční brzda....) s motorem diesel V8 ,mechanickým řešením uzávěr.
Ale spíš to vidím alá Stavros a kovářská toyota s náběhem motoru klidně 750000 km bez zbytečné elektroniky. :Sorry:

Nebo holt pracant V3S s deutzem pod kapotou a pohodlnější kabinou z avie (jenže to už je jiná třída( . :Sorry:

K jízdním vlastnostem u free se samosvorem na zadku a kotoučema bude 1 o něčem jiném a vzhledem k výšce po liftu a kvalitě motoru TD4 se s ostrým porovnání s free 2 nebráním ani v nejmenším, nehledě na to ,že byť na visco tady hartusíte, je bez elektroniky a tedy při repasy po 60 000 za cca 3 000,- Kč mně nic nehrozí.Narozdíl od ,,elektrárny " toho co je pod 2 v podvozku.Kola 225/70 R16 mně stačí na to co potřebuji dostatečně.
Prostě na to dojet si na louku pro seno, či do lesa na palivo , do stavebnin pro materiál se bude free stačit určitě , po dálnici 150 000 na AT klidně jezdím taky a na to těžší se teď rozhoduju a počítám co bude lepší.

Pár ha je a musí to být čím object a něco na tom udělat,je otázka zda jít cestou V3S za cca 1000 000,- po nástavbě a přestavbě, nebo stejné peníze narvat do pickapa s 3,5t vozíkem.Jenže kdo mě zná ví, že utahám i vola , tak asi bude ta V3S ,která s deutzem a s tím co uveze bude na provoz asi méně náročná.Ale na srazy a cestování zbyde free.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#46 Příspěvek od tagr » 25 lis 2011 21:29

PS: LR mám rád a líbí se mě,proto ho mám,ale jsem asi věčný rýpal a nespokojenec,snažící se ze všeho dostat maximum.Myslím ,že v rámci SUV se v terénu najdou stěží lepší auta než freelandery .
Co se týká Off tak LR jsou karosářsky nádherné ,jen ta technické stránka věci je leckdy rozporuplná. Je škoda, že si LR přehazují větší autobilky a pak ..... :( Ale to je osud dnešního světa včetně toho, že alespon já si už nové auto pořizovat nechci a spíš složím nějakého toho staršího s co nejmenší nutnustí diagnostiky a jezdícího bez ,,eko blbinek" :Sorry: :Sorry:
Jenže tohle je jiná kapitola a už nebudu zas.. vlákno. Mám 1 a 2 nechci z mnoha již popsaných důvodů. Zde přiložená fotka je ještě před konečným liftem a úpravama .
tagr a free2.jpg
tagr a free2.jpg (76.63 KiB) Zobrazeno 3250 x
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Martas
Příspěvky: 49
Registrován: 17 bře 2011 14:15
auto: Freelander II 07'

Re: Freelander1 vs Freelander2

#47 Příspěvek od Martas » 25 lis 2011 22:45

Ta 1 je nejaka uzka proti 2 :coze:
07' Freelander TD4

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Freelander1 vs Freelander2

#48 Příspěvek od ssang » 25 lis 2011 22:59

Řekl bych, že je to pouze optický klam. Fotograf stál blíž k F2 a F1 je nafocen víc z boku. Podle počtu dlaždic mezi předními koly je téměř shoda v šířce.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#49 Příspěvek od tagr » 25 lis 2011 23:42

šířka mezi koly freelander 2 cca 1601 mm ,freelander 1 1534 jenže s disky ET 13 je to cca 1594 tedy jen několik mm rozdíl :) Uvnitř kabiny je to jné tam je 2 širší- není tolik zkosená jako 1,ale v náklonu v lese se zase zkosení opravdu u 1 hodí. :) protože strom ve svahu při bočním náklonu ...
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
moon13
Příspěvky: 2484
Registrován: 06 dub 2009 12:15

Re: Freelander1 vs Freelander2

#50 Příspěvek od moon13 » 26 lis 2011 12:24

sténě je to debata o ničem,každýmu se líbí něco jinýho... mě se líbí všecky LR. už ani nevím, který si vybrat na příště :wink:
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#51 Příspěvek od tagr » 26 lis 2011 12:41

Souhlas :) jen s tím že čím novější tím složitější opravy a cesta 5 let auto a pak vyměnit za nové a staré na recyklaci, co se ted chystá se mě moc nelíbí :(
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#52 Příspěvek od macejky1 » 28 lis 2011 08:11

tagr píše:PS: LR mám rád a líbí se mě,proto ho mám,ale jsem asi věčný rýpal a nespokojenec,snažící se ze všeho dostat maximum.Myslím ,že v rámci SUV se v terénu najdou stěží lepší auta než freelandery .
Co se týká Off tak LR jsou karosářsky nádherné ,jen ta technické stránka věci je leckdy rozporuplná. Je škoda, že si LR přehazují větší autobilky a pak ..... :( Ale to je osud dnešního světa včetně toho, že alespon já si už nové auto pořizovat nechci a spíš složím nějakého toho staršího s co nejmenší nutnustí diagnostiky a jezdícího bez ,,eko blbinek" :Sorry: :Sorry:
Jenže tohle je jiná kapitola a už nebudu zas.. vlákno. Mám 1 a 2 nechci z mnoha již popsaných důvodů. Zde přiložená fotka je ještě před konečným liftem a úpravama .

Nebijte mně, ale podle mně je v terénu lepší třeba suzuki grand vitara poslední generace. :mrgreen: Ale to bude asi všechno.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#53 Příspěvek od tagr » 28 lis 2011 09:32

Maci JIMI a spol je samostatné vozidlo řadící se mezi veverky :D ,moc ho nenaložíš,ale vyjede skoro vše :D to není rodinné SUV :(
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#54 Příspěvek od macejky1 » 28 lis 2011 10:36

tagr píše:Maci JIMI a spol je samostatné vozidlo řadící se mezi veverky :D ,moc ho nenaložíš,ale vyjede skoro vše :D to není rodinné SUV :(
Grand vitara není Jimny a je stejně velká jako moje Free. Kamarád ji má a to auto není vůbec špatný spíš hodně dobrý. Jen se mi designově moc nelíbí.

Ale původní otázka zněla jestli je hezčí Free1 nebo Free2. Podle mně je to Free 2. Je hezčí a celkově je to asi lepší auto ( nemám moc osobních zkušeností ). Ale to by mělo být když je o mnoho novější a nesrovnatelně dražší.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#55 Příspěvek od tagr » 28 lis 2011 11:40

Tak až budu mít hotovo, můžem se jet projet :) a prověřit to .
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#56 Příspěvek od macejky1 » 01 pro 2011 12:22

tagr píše:Tak až budu mít hotovo, můžem se jet projet :) a prověřit to .
To budu mít vousatý děti :-)
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Freelander1 vs Freelander2

#57 Příspěvek od Safraporte » 01 pro 2011 12:51

macejky1 píše:
tagr píše:Tak až budu mít hotovo, můžem se jet projet :) a prověřit to .
To budu mít vousatý děti :-)
Spíš vousatý vnuky :mrgreen:

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander1 vs Freelander2

#58 Příspěvek od tagr » 01 pro 2011 16:36

no nebojte, dočkáte se :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Odpovědět