"Live info" panel do 300Tdi
Moderátor: Acon
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
"Live info" panel do 300Tdi
V rámci své absolventské práce na škole sem se pustil do projektu, který bude aplikovatelný i do aut.
K projektu samotnému. Řídící info-systém je Arduino-based modulární systém. Je v něm možné udělat kde co.
Co jsem zatím laboratorně zprovoznil:
1) Měření napětí na dvou bateriích
2) Měření teploty vody
3) Měření teploty oleje
4) Indikace tlaku oleje
5) Nastavitelný alarm na mezní hodnoty funkcí 1-4
6) Prozatím uživatelsky neprogramovatelná funkce spouštění elektrického větráku po překročení mezní hodnoty fce 2-3 (vypnutelné)
7) Měření vnější teploty s alarmem námrazy
Co hodlám ještě zprovoznit:
1) Systém řízení dobíjení sekundární baterie
2) Měření teploty výfukových plynů s alarmem (problém zatím s čidlem)
3) Aby toho nebylo málo, později(nebo nikdy) bude možnost zobrazit hodnoty z LiveOBD(u aut, které to podporují)
4) Funkce sekundární baterie - winch-assist(připojení při navijákování), start-assist(pomoc při slabé primární baterii)
Celý projekt je doslova v plenkách, myšlenky jsou dobré, ale zprovozněné je jen to nejprimitivnější a to pouze "na stole". Jak se to bude chovat na autě vůbec nevím. Pokud někoho projekt zaujal, tak bych ho rád posadil zpět na židli. Kdo ví, kdy to dokončím a jestli to nezůstane jen na mém autě. Čas mám jen minimálně, dokud neudělám tu absolventskou práci, která je ještě komplexnější. Jinak cena zatím výše zprovozněných věcí je cca.1000kč vč. "British green" displeje:
:-D
Zatím to vypadá nějak takto: Při nějakém postupu budu informovat do tohodle vlákna.
P.S.: Teď aktuálně řeším levnou koupi EGT čidla, které vychází bohužel na 1400Kč
K projektu samotnému. Řídící info-systém je Arduino-based modulární systém. Je v něm možné udělat kde co.
Co jsem zatím laboratorně zprovoznil:
1) Měření napětí na dvou bateriích
2) Měření teploty vody
3) Měření teploty oleje
4) Indikace tlaku oleje
5) Nastavitelný alarm na mezní hodnoty funkcí 1-4
6) Prozatím uživatelsky neprogramovatelná funkce spouštění elektrického větráku po překročení mezní hodnoty fce 2-3 (vypnutelné)
7) Měření vnější teploty s alarmem námrazy
Co hodlám ještě zprovoznit:
1) Systém řízení dobíjení sekundární baterie
2) Měření teploty výfukových plynů s alarmem (problém zatím s čidlem)
3) Aby toho nebylo málo, později(nebo nikdy) bude možnost zobrazit hodnoty z LiveOBD(u aut, které to podporují)
4) Funkce sekundární baterie - winch-assist(připojení při navijákování), start-assist(pomoc při slabé primární baterii)
Celý projekt je doslova v plenkách, myšlenky jsou dobré, ale zprovozněné je jen to nejprimitivnější a to pouze "na stole". Jak se to bude chovat na autě vůbec nevím. Pokud někoho projekt zaujal, tak bych ho rád posadil zpět na židli. Kdo ví, kdy to dokončím a jestli to nezůstane jen na mém autě. Čas mám jen minimálně, dokud neudělám tu absolventskou práci, která je ještě komplexnější. Jinak cena zatím výše zprovozněných věcí je cca.1000kč vč. "British green" displeje:
:-D
Zatím to vypadá nějak takto: Při nějakém postupu budu informovat do tohodle vlákna.
P.S.: Teď aktuálně řeším levnou koupi EGT čidla, které vychází bohužel na 1400Kč
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Myšlenka pěkná, držím palec, ať to dotáhneš alespoň do částečně použitelné podoby Budu to sledovat
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: "Live info" panel do 300Tdi
MadTom měl tuším něco podobného taky v plánu, ale nejsem si jistý... Jinak myšlenka samozřejmě dobrá
Land Rover Discovery 2 Td5
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Při nejhorším do auta půjde 1,2,3,7.
To už bych krom kalibrace vcelku měl hotové
To už bych krom kalibrace vcelku měl hotové
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Pořád na tom pracuji, ale poslední dobou nebylo dost času. Doufám, že to zase rozjedu, protože některé praovní věci už jsou hotové. Taky to mám na Arduinu, akorát displej jsem dal větší 4*40 znaků, aby se tam dalo zobrazovat víc věcí naráz bez přepínání - na to v autě není čas. Sice jsem to začal dělat do TD5ky, ale ono je to úplně jedno, do čeho se to dá, je to jenom o čidlech co jsou v motoru a jejich kalibracích.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Ten větší displej mám v plánu též. Ale zatím mám jen tento, u toho většího to ale nebude problém předělat.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Je to zajimavy Neslo by do toho zaclenit jeste dobeh motoru na dochlazeni turba Budto jen casove, nebo treba zkusit vymyslet nejaky algoritmus, ktery by bral v uvahu hodnoty z toho egt, ktery nemas
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Jako že by si vypnul motor a on ještě 30s běžel a pak se teprve vypnul? Jako šlo by to, ale myslím, že je to příliš "průserové" zasahovat do běhu motoru.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Mám stejnej názor, taky bych do toho nesahal. Ale udělat by to šlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: "Live info" panel do 300Tdi
... a nestacil by vystrazny alarm na zaklade urcitych parametrov ? Aj tak tusim planujes velku alarm LED.MadTom píše:Mám stejnej názor, taky bych do toho nesahal. Ale udělat by to šlo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Myslým že by bylo dobré ještě měřit kolik tlačí turbo a teploty oleje v hlavní a přídavné převodovce. No dát tam tachometr protože s většíma kolama nám to moc nesedí. Ber to jako tipy.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Teploty na převodovkách by šly. Má to už čidla v sobě nebo by se muselo vymyslet jine? Stejne tak s turbem. V podstate neni problem nic udelat, kdyz je to vybavene cidlama. Coz 300Tdi myslim mit nebude. Tachometr je dalsi vec, ktera me nepadla, ale nema nahodou 300Tdi mechanickej nahon? Pokud je to elektricky, tak to staci zmerit osciloskopem a postavit kalibrator.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Dano trefil hlavičku na hřebíček - konfigurovatelnej alarm byl původní úmysl. To že to bude ještě něco zobrazovat beru jako bonus. K alarmu budou dvě velké kontrolky a malá sirénka. Při překročení prvního limitu se rozsvítí žlutá a krátce to pípne, při překročení druhého limitu se rozsvítí červená a bude to houkat trvale, nebo do znáčkmutí tlačítka. Ono mít na palubce fůru měřáků je sice hezké, ale při trošku náročnejším provozu se nedají sledovat, takže nastávající problém se jednoduše přehlédne. Proto ten akustickej alarm. A na displeji bude vidět, co za alarm to je.
Co se týče měření teplot - pokud je tam čidlo, tak není co řešit, mám ale dojem, že v převodovkách je čidlo typu vypínač, které při dané teplotě sepne. A rozsvítí kontrolku na palubovce. Co se týče tlaku za turbem, tak TD5ka toto čidlo má a já s ním počítám. U 300ky by asi chtělo doplnit. Stejně tak jsem uvažoval o doplnění čidla tlaku oleje - protože u TD5ky je mazací tlak při provozu přes 1At, ale čidlo ovládající kontrolku spíná při 0,2 až 0,4At. Analogových vstupů je relativně dost a udělat převodní tabulku taky není problém.
Co se týče měření teplot - pokud je tam čidlo, tak není co řešit, mám ale dojem, že v převodovkách je čidlo typu vypínač, které při dané teplotě sepne. A rozsvítí kontrolku na palubovce. Co se týče tlaku za turbem, tak TD5ka toto čidlo má a já s ním počítám. U 300ky by asi chtělo doplnit. Stejně tak jsem uvažoval o doplnění čidla tlaku oleje - protože u TD5ky je mazací tlak při provozu přes 1At, ale čidlo ovládající kontrolku spíná při 0,2 až 0,4At. Analogových vstupů je relativně dost a udělat převodní tabulku taky není problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Ano, s alarmy také počítám a patří to mezi ty nejdůležitější věci. To, že se data budou dát prohlédnout je jen třešnička na dortu.
Ještě k těm čidlům. Kolik je maximální teplota vody na výstupu motoru? Předpokládám, že čidlo do 125°C bude dostačující, ne? Má 300Tdi vůbec kontrolku teploty oleje nebo muset doplnit? Čidlo tlaku oleje - pokud je spínací, tak doplnit(jaké, kam). Čidlo tlaku turba použít z TD5?
Ještě k těm čidlům. Kolik je maximální teplota vody na výstupu motoru? Předpokládám, že čidlo do 125°C bude dostačující, ne? Má 300Tdi vůbec kontrolku teploty oleje nebo muset doplnit? Čidlo tlaku oleje - pokud je spínací, tak doplnit(jaké, kam). Čidlo tlaku turba použít z TD5?
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Čidlo teploty a ostatní čidla co jsou u TD5ky použiju ty co jsou v motoru a jenom se k nim připojím paralelně tak, aby to neovlivnilo měření řídící jednotkou. Všechny teplkotní čidla co jsou v autě jsou termistory, takže nemají omezneí na 125stC, jak omívají polovodičová čidla. Ty bych do auta nedával, výrobci ví, proč používají termistory. Co se týče tlaku za turbem - u TD5ky je v sacím potrubí čidlo které tento tlak měří (označuje se to MAP) a zároveň měří teplotu tohoto vzduchu. Určitě by se dalo použít. Jinak toto čidlo je v každém novějším turbovaném autě, protože se podle toho řídí motor, narozdíl od váhy vzduchu je totiž dost rychlé, aby stíhalo sledovat změny při změnách zatížení motoru. Váha vzduchu má nějakou setrvačnost. Ve výsledku se obě hodnoty kombinují.
A co se týče připojení čidel - nezapomeň na přepěťové ochrany. Běžné v autech je, a ve zkušebnách se to testuje, že všechny vstupy přežijí zkrat na kostru nebo na 12V, že přežijí 40V impulsy, a další "chuťovky". Co se týče zníměného dochlazování motoru, tak tyhle věci mají ještě jeden aspekt - odběr při vypnutém motoru. Nejlepší je žádný - odpojené napájení. Ale pokud to jinak nejde a mají běžet třeba hodiny, tak 1mA je už docela dost, norma tuším povoluje méně. Není to jednoduché se do toho vlézt.
A jedna programátorská, co mi poradil kolega, všechny řídící jednotky v autech jsou dělané tak, že pro proměnné mají natvrdo vyhrazená místa v paměti, nikdo si nehraje na nějakou dynamickou alokaci. Je to spolehlivější. Stejně tak, že je více než vhodné používat buďto automotive součástky (třeba stabilizátory napětí), pokud jsou, nebo aspoň ty s průmyslovým teplotním rozsahem. To je dost problém u displejů - aspoň u těch co se dají sehnat. -30stC v zimě není nereálných a na druhou stranu +60stC v léte na sluníčku není nic moc.
A co se týče připojení čidel - nezapomeň na přepěťové ochrany. Běžné v autech je, a ve zkušebnách se to testuje, že všechny vstupy přežijí zkrat na kostru nebo na 12V, že přežijí 40V impulsy, a další "chuťovky". Co se týče zníměného dochlazování motoru, tak tyhle věci mají ještě jeden aspekt - odběr při vypnutém motoru. Nejlepší je žádný - odpojené napájení. Ale pokud to jinak nejde a mají běžet třeba hodiny, tak 1mA je už docela dost, norma tuším povoluje méně. Není to jednoduché se do toho vlézt.
A jedna programátorská, co mi poradil kolega, všechny řídící jednotky v autech jsou dělané tak, že pro proměnné mají natvrdo vyhrazená místa v paměti, nikdo si nehraje na nějakou dynamickou alokaci. Je to spolehlivější. Stejně tak, že je více než vhodné používat buďto automotive součástky (třeba stabilizátory napětí), pokud jsou, nebo aspoň ty s průmyslovým teplotním rozsahem. To je dost problém u displejů - aspoň u těch co se dají sehnat. -30stC v zimě není nereálných a na druhou stranu +60stC v léte na sluníčku není nic moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Jak si tu přepěťovou si použil? Pro přepětí mě napadá kupříkladu transil.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Na to přepětí nestačí jedna součástka, ale musí se udělat patřičným způsobem celé připojení. Transil je dobrej základ, ale energie se musí v něčem pohltit. A navíc je potřeba to trošku odfiltrovat i proti vysokofrekvěnčním polím, aby údaje nelítaly jak splašený, když se začne používat vysílačka nebo mobil. Máš SZ.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Dneska sem si rozebral přístrojovku a zjistil sem, že i D1 má elektronicky senzor rychlosti. Tudíž až si přivezu osciloskop, tak bych se udělal "kalibrátor" rychloměru.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Nevim ja dopadl projekt Fidziho ale já ho dokončil.
Je to postavené také na paltformě Arduino
zatím to má to tyto:
Monitorovací funkce:
1. Monitoring napětí hlavní baterie
2. Monitoring napětí záložní (trakční) baterie
3. Monitoring napětí na alternátoru a proud který alternátor vyrábí
4. Teplota spalin ve výfuku EGT
5. Venkovní teplota
6. Vnitřní teplota
7. Teplota vody n nádrži na užitkovou vodu
8. Vlhkost vzduchu
9. Barometrický tlak
10. Hodiny a datum
11. Kompas
12. Náklonoměr
Řídící Funkce:
1. Řízení dobíjení záložní baterie s indikátorem
2. Řízení denních světel (DRL) z možnosti aktivace a deaktivace funkce
3. Řízení ohřevu v užitkové nádrži s indikací
4. Automatická intenzita podsvětlení displaye v závislosti na okolním světle.
Zatím celý systém běží v testovacím provozu. Nějaké porodní bolesti jsou vždy.
Chtěl bych přidat:
1. Teplotu vody
2. Mazání motoru
3. Tlak turba
4. Alarmy při překročení nastavených hodnot na zájmových údajích
Už jsem s tím zkoušel číst OBDII a jde to.
A další karviny
Něco jsem konzultoval s kámoši a něco z MadTomem za to všem děkuji. Moje profese a vzdělání je malinko jiného zaměření.
Dál se uvidí zase příští zimu teď musím dělat zase stany .
Je to postavené také na paltformě Arduino
zatím to má to tyto:
Monitorovací funkce:
1. Monitoring napětí hlavní baterie
2. Monitoring napětí záložní (trakční) baterie
3. Monitoring napětí na alternátoru a proud který alternátor vyrábí
4. Teplota spalin ve výfuku EGT
5. Venkovní teplota
6. Vnitřní teplota
7. Teplota vody n nádrži na užitkovou vodu
8. Vlhkost vzduchu
9. Barometrický tlak
10. Hodiny a datum
11. Kompas
12. Náklonoměr
Řídící Funkce:
1. Řízení dobíjení záložní baterie s indikátorem
2. Řízení denních světel (DRL) z možnosti aktivace a deaktivace funkce
3. Řízení ohřevu v užitkové nádrži s indikací
4. Automatická intenzita podsvětlení displaye v závislosti na okolním světle.
Zatím celý systém běží v testovacím provozu. Nějaké porodní bolesti jsou vždy.
Chtěl bych přidat:
1. Teplotu vody
2. Mazání motoru
3. Tlak turba
4. Alarmy při překročení nastavených hodnot na zájmových údajích
Už jsem s tím zkoušel číst OBDII a jde to.
A další karviny
Něco jsem konzultoval s kámoši a něco z MadTomem za to všem děkuji. Moje profese a vzdělání je malinko jiného zaměření.
Dál se uvidí zase příští zimu teď musím dělat zase stany .
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Live info" panel do 300Tdi
Nějaké foto informačního displeje.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.