zahrabal jsem se...

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rozky
Příspěvky: 180
Registrován: 15 lis 2007 21:55
Bydliště: Děčínsko
Kontaktovat uživatele:

zahrabal jsem se...

#1 Příspěvek od Rozky » 14 led 2008 21:00

Tak se mi podařilo zahrabat Lanďoura. ( Disco 1). Zapadl jsem pravým zadním a levým předním kolem, který se jediný točily a zbylý dvě kola stály na tvrdším podkladu a ani se nehnuly. Ať jsem dělal co jsem dělal, přepínal uzávěrky, žádná změna nebyla. Vyhrál rýč a kameny, kterými jsme kola podsypali a potom už se vyškrábali. Vysvětlíte někdo, proč se netočila všechna kola? Dík.
http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jan Kucera » 14 led 2008 21:02

protoze nemas uzaverky na prednim a zadnim difu, jen mezinapravovej

,ale bud klidnej, nejsi sam............ :lol:
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#3 Příspěvek od jezbera ivan » 14 led 2008 21:10

citaj (cele):
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... c&start=40
plati aj pre DI akurat nemas TC
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#4 Příspěvek od Rover » 14 led 2008 21:43

U RRC mám to TC a kupodivu to docela funguje, třeba teď jak všude led, tak auto vyjede místa kde se nedá ani chodit..., funguje to něco jako obrácené ABS, zvláštní, na elektronické výmysly nevěřím ani trochu, ale tohle je docela zajímavá hračička... otázka je až to přestane fungovat...
Country boy...

Uživatelský avatar
Rozky
Příspěvky: 180
Registrován: 15 lis 2007 21:55
Bydliště: Děčínsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Rozky » 14 led 2008 21:45

Díky...jen teda pro ujištění - můžu tedy zapnout jen střed (hrabe vždy 1 zadní a 1 přední kolo) a k tomu buď malou nebo velkou rychlost...A když bych chtěl uzavírat předek, střed a zadek, tak musím investovat do jiný převodovky a diferenciálů?
http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od OC » 14 led 2008 21:50

Jojo, TC je fajn. Jen je pak potřeba si při sjíždění téhož směrem dolů dát pozor na to, že najednou 4x4 nebrzdí o nic lépe, než každé jiné auto :shock:

(Tedy při brždění motorem ano, ale to je zase jiná pohádka...)
když bych chtěl uzavírat předek, střed a zadek, tak musím investovat do jiný převodovky a diferenciálů?
To záleží. Samozřejmě, špéra je špéra. Ale v běžnějších situacích pomůže mnohdy docela prostě trochu přibrzdit. U aut, jež mají ručku brzdící přímo kola, možno i na pár zoubků zatáhnout ručku; jinak docela normálně brzdou. Funguje to jako docela slušné poor man's TC ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od OC » 14 led 2008 21:52

P.S. nová převodovka rozhodně netřeba; stačí diferenciály. Či spíše jeden diferenciál, neboť špéra vepředu je obecně vzato spíše pro zlost a hodí se opravdu jen hodně málokdy.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Rozky
Příspěvky: 180
Registrován: 15 lis 2007 21:55
Bydliště: Děčínsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Rozky » 14 led 2008 21:54

Díky všem za opovědi na blbý otázky :)
http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#9 Příspěvek od Jarys » 14 led 2008 22:49

Ještě před pár měsíci jsem se smál hlášce tady na fóru, že až si pořídím navyják budu zahrabanej v jednom kuse. A latí to na 100%. S navyjákem se žádné sr..ce nevyhneš a vletíš do ní. Špéra je ještě o krok dál... to by se mi taky líbilo.
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#10 Příspěvek od Jenda » 14 led 2008 23:05

...jo,jo,Jarys je toho prikladem.S TC se s diskoskou bez zadnych vetsich uprav s nami pustil do peknyho maglajzu a to mel zimaky jak na osobak :D
Tam kde defik s mezinapravou hrabal jak o zivot on s TC projel jak po masle.Stejne jsou ale nejdulezitejsi dobry pneu.Pak az navijak a spera.
A propo me zas po zarazeni vskakuje pomala redukce se strasnou ranou a nebo z prerazeni z Low na High taktez.Jinak vse slape.Zatim!Nejaka rada?
Auto ma 47tsc. KM.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od erik » 15 led 2008 00:19

Ano. Spera - uzaverka , zadniho diferencialu je to, co ti pomuze pri vykrizeni a nebo pomale jizde do kopce v kluzkem terenu. Predni spera je opravdu nebezpecna, nez ucelna a jeji vyuziti je spise sporadicke- mozna tak 10% oprati zadku...
No. A jeste jedno dulezite vyuziti sper bych malem zapomnel- Kdyz strihnes poloosu nebo dve, tak ti spera umozni dalsi jizdu... :D :D
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od DjALF » 15 led 2008 01:14

Jarys píše:Ještě před pár měsíci jsem se smál hlášce tady na fóru, že až si pořídím navyják budu zahrabanej v jednom kuse. A latí to na 100%. S navyjákem se žádné sr..ce nevyhneš a vletíš do ní. Špéra je ještě o krok dál... to by se mi taky líbilo.
Vzdyt v tom je to kouzlo OFFu. Obcas musis nekde zapadnout :lol: Jinak by nas to nebavilo.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#13 Příspěvek od karel » 15 led 2008 06:25

Jenda píše:....
A propo me zas po zarazeni vskakuje pomala redukce se strasnou ranou a nebo z prerazeni z Low na High taktez.Jinak vse slape.Zatim!Nejaka rada?
Auto ma 47tsc. KM.
Honza
Tak tohle mi Jendo dělalo na staré 200 TDi a při rozborce bylo zjištěno, že je ohlá řadící tyčka, po její výměně pohoda.

Pokud se týká uzávěrek, tak zde bylo vše v podstatě řečeno a vysvětleno.Jen bych doplnil, že pokud dáváš 100% špéru na Disco 1 doporučuje se vyměnit origo poloosy za pevnostní, protože rády praskaj.Osobně mám origo a vždy když řadím špéry tak mám sevřené půlky :!: :lol:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Sam

Re: zahrabal jsem se...

#14 Příspěvek od Sam » 15 led 2008 20:45

Rozky píše:Tak se mi podařilo zahrabat Lanďoura......vyhrál rýč a kameny ....
Před Vánoci se mi propadlo Disco i s vlekem v "zamrzlých" bažinách :? Ven mne dostala částečná vykládka dřeva, pospojované kurtny v délce 43 m se 150 cm Jackalem, nejbližší olše a něco fyzické práce. Vzpoměl jsem si na nenamontovaného Britparta v garáži.....ono sedm Jackalů v tahu ....:roll: . ilustrační foto při zpětné nakládce "v bezpečí":
Přílohy
Drevo_louky.jpg
Drevo_louky.jpg (45.86 KiB) Zobrazeno 6838 x

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#15 Příspěvek od Jenda » 15 led 2008 21:00

Je to Karle komplikovana oprava?Dost veci si dokazu udelat sam ale nechci aby bylo moje auto napadeny kutilem :D .Tedy mnou.
A ta tycka razeni se da sehnat v nahr. dilech?Ja mel pocit ze je to jen zatuhnutim v dusledku nepouzivani,bo predchozi majitel do terenu nejezdil vubec a kdyz jsem to koupil ani nesla zaradit redukce.Taky mi vlastne dlouho
trvalo nez vskocila mezinapr.uzaverka ktera se zapina toutez pakou.
At tak a nebo tak po tom jezdeni v Brdech mam nejaky rany ktery se budou muset doresit.
A co jeste takhle odpor pri couvani v plnym rejdu?To jsem si mam pocit taky nakoupil v Bredech? :D
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jan Kucera » 15 led 2008 21:17

A co jeste takhle odpor pri couvani v plnym rejdu

FWD:me tohle delala nevyskocena uzavera mezinaprav. u DI
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#17 Příspěvek od Jenda » 15 led 2008 21:50

Takze jsem za vola co celou dobu(od nedele)jezdi s mezinapravou? :D Kontrolka zhasla po delsi dobe az kdyz jsem jel po pevne ceste a na High hned v nedeli a ten odpor v plny rejdu sedi ale az v uplnym rejdu.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#18 Příspěvek od karel » 16 led 2008 06:27

No tak to je skoro jasný, pokud se na přídavné převodovce neřadilo(redukce a mezináprava) koliknáct let, tak to chce pořádně rozhýbat.Já měl tenkrát s autem víc problémů tak mi to opravovoval jeden kluk co dříve jezdil Defíky a zbylo mu spousta náhradních dílů.(viz výměny řadící vidličky).
Pokud jde o to, že se jakoby pereš s volantem při plném rejdu, může to dělat jak psali kluci špatně vyřazená mezináprava.Doporučuje se, když ji vyřazuješ krátké couvnutí a lehké zatočení volantu na jednu a druhou stranu, aby se snáz uvolnila.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#19 Příspěvek od Jenda » 16 led 2008 06:32

Dyk ja tam v brdech nacouval kilometru jak opilej namornik jen aby to vyskocilo.Vyskocilo to az posleze na asfaltu.Mazu do prace,dobre rano :D a
dik.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 527
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: zahrabal jsem se...

#20 Příspěvek od Martin_H » 16 led 2008 09:24

Rozky píše:Tak se mi podařilo zahrabat Lanďoura. ( Disco 1). Zapadl jsem pravým zadním a levým předním kolem, který se jediný točily a zbylý dvě kola stály na tvrdším podkladu a ani se nehnuly. Ať jsem dělal co jsem dělal, přepínal uzávěrky, žádná změna nebyla. Vyhrál rýč a kameny, kterými jsme kola podsypali a potom už se vyškrábali. Vysvětlíte někdo, proč se netočila všechna kola? Dík.
Zapadnul jsem podobným způsobem, v příkopu pravá strana auta, na ledovce na silnici se kola vesele točiliy Já jsme se bohužel nevyhrabal, bylo to potupně přes traktor. Navrhované řešení pomocí přibrždění funguje možná tehdy, když ještě nesedíš spodkem auta. Dvakrát potom jsem řešil podobnou situaci nasazením řetězů na tu prokluzující stranu - jednou úspěšně, jednou ne. Od tý doby co mám zadní špéru, tak jak na potvoru nic :D

Odpovědět