Komfort Discovery 4
Moderátor: Miky_CZ
Komfort Discovery 4
Zdravím všechny příznivce a majitele LR Discovery 4!
Po 5 měsících čekání, jsem konečně převzal na konci prosince 2012 klíčky od nové Discovery 4 (modelový rok 2013), výbava SE, kůže, technologický paket, uzávěrka zadního difu, bufík, krytí podvozku Asfir, 255/55 R19 Pirelli Ice&Snow.
Bohužel, počáteční nadšení je den ode dne menší a menší. Auto mi přijde neuvěřitelně tvrdé – na to, že jsem 5 měsíců čekal na luxusní a hlavně komfortní SUV, kterým je tato ikona charakterizována.
Dosud jsem jezdil nebo jezdím VW Multivanem, Audi S5, Toyotu Yaris, Hondu Civic a CRV, Jeep Wrangler.
Discovery 4 mi ale přijde bezkonkurenčně nejtvrdší auto které jsem kdy řídil. Paradoxně mě nejvíce tvrdost vadí na standardní asfaltu, kde cítím každou nerovnost, kdy chci zapnout tempomat, dobrou muziku a zapomenout na kvalitu českých silnic.
Čekal jsem „žehličku“ a mám pocit jako bych jezdil ve sporťáku s nízko profilovými pneumatikami. Pocit tvrdosti pomijí zhruba v rychlosti 160 km/h a výše...
Prosím o názor na komfort majitelů a lidí znalých Discovery 4 – je to normální? U vzduchového podvozku? Nebo mám zhýčkanou zadnici? Nebo pánové v UK přitvrdili?
S díky zdraví všechny LR nadšence
Tesák.
Po 5 měsících čekání, jsem konečně převzal na konci prosince 2012 klíčky od nové Discovery 4 (modelový rok 2013), výbava SE, kůže, technologický paket, uzávěrka zadního difu, bufík, krytí podvozku Asfir, 255/55 R19 Pirelli Ice&Snow.
Bohužel, počáteční nadšení je den ode dne menší a menší. Auto mi přijde neuvěřitelně tvrdé – na to, že jsem 5 měsíců čekal na luxusní a hlavně komfortní SUV, kterým je tato ikona charakterizována.
Dosud jsem jezdil nebo jezdím VW Multivanem, Audi S5, Toyotu Yaris, Hondu Civic a CRV, Jeep Wrangler.
Discovery 4 mi ale přijde bezkonkurenčně nejtvrdší auto které jsem kdy řídil. Paradoxně mě nejvíce tvrdost vadí na standardní asfaltu, kde cítím každou nerovnost, kdy chci zapnout tempomat, dobrou muziku a zapomenout na kvalitu českých silnic.
Čekal jsem „žehličku“ a mám pocit jako bych jezdil ve sporťáku s nízko profilovými pneumatikami. Pocit tvrdosti pomijí zhruba v rychlosti 160 km/h a výše...
Prosím o názor na komfort majitelů a lidí znalých Discovery 4 – je to normální? U vzduchového podvozku? Nebo mám zhýčkanou zadnici? Nebo pánové v UK přitvrdili?
S díky zdraví všechny LR nadšence
Tesák.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komfort Discovery 4
No jo, to je dan za 19" v podstate nizkoprofilovy pneumatiky... Ja mel D3 a byl velkej rozdil mezi beznyma silnicnima 18" pneu, nebo kdyz jsem obul 17" s vyssim profilem. Jenze ja si u D3 mohl jeste celkem vybirat, u D4 uz jen 19" a vetsi, tim padem jen nizkej profil... 

Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Komfort Discovery 4
Frana píše:No jo, to je dan za 19" v podstate nizkoprofilovy pneumatiky...



p.s. Oni dávali na D3 někteří soudruzi i 20" kola,tak je otázka času,až na D IV dá někdo zas ty 18" a ona změkne ....myslím,že to už někdo zkouší


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Komfort Discovery 4
Já si na to u D4 už skoro zvykl, tak mi to ani nepřijde. Možná by ale šly dát větší gumy. Už delší dobu plánuji prověřit u p. Stehlíka, co by mi schválil jako alternativu. Protože na nějaký to Adventure skákání kolem komína - směr západ Alpy a td., bych se klidně vydal i s D4 (i když děti trvají tvrdošíjně na Defenderu) a v tom případě bych rád nazul MT nebo minimálně AT, a to nejlépe právě v tom větším rozměru, kvůli zvýšení světlé výšky. A to by samozřejmě řešilo i problém se subjektivním pocitem tvrdého podvozku. Je ale pravdou, že manželčino Free 2 mi přijde ještě o něco málo tvrdší. Paradoxně se mi zdá, že největší pohodlí na nerovnostech co o nich píšeš, mám v Jaguaru XKR, který i přesto, že je to sporťák na nízkoprofilových kolech tyhle nerovnosti žehlí, jako by nebyly.... 

Re: Komfort Discovery 4
Oni dávali na D3 někteří soudruzi i 20" kola,tak je otázka času,až na D IV dá někdo zas ty 18" a ona změkne ....myslím,že to už někdo zkouší
a nám nezbývá nic jinného,než si počkat na D5
[/quote]
Je pravda že D3 byla měkší,
ale jak říká předseda je ju řešení 18" 
Dneska jsem je obdržel.


Je pravda že D3 byla měkší,


Dneska jsem je obdržel.

- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Komfort Discovery 4
Zkousel jsi na D4 disk18? Dle vyrobce tam diky velkym brzdicum nejde nic mensiho nez 19. Tak to jsem zvedav. To by bylo reseni... 

Re: Komfort Discovery 4
Vejdoucyril píše:Zkousel jsi na D4 disk18? Dle vyrobce tam diky velkym brzdicum nejde nic mensiho nez 19. Tak to jsem zvedav. To by bylo reseni...

Re: Komfort Discovery 4
Děkuju všem za reakce.
Obávám se, že zvyknout si na tvrdé - "komfortní" auto tohoto typu asi nedokážu, zvlášť když jsem ho kupoval hlavně kvůli tomu všude deklarovanému komfortu http://landroverforum.klape.cz/forum/po ... =6&t=20158#" onclick="window.open(this.href);return false; který bych chtěl zažívat hlavně na českých silnicích (light offroadových pistách) nebo na klasických expedičních výpravách po Evropě.
Nicméně byl bych asi nejšťastnější, kdyby to vyřešily ty 18" - dle Peterse se tedy vejdou, sám je mám napsané jako alternativu v techničáku (8Jx18 ET53). Petersova zkušenost změny komfortu bude alespoň pro mě rozhodující.
Můžeš prosím Petersi říct jestli jsou ty tvoje 18" originálny, kde a za kolik se dají sehnat?
Jinak pokud by se to dalo zlegalizovat pak snad existuje i řešení pro 17" viz
1. http://www.autograph4x4.com/autograph4x ... ICLES.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://www.mudtech4x4.com/en/kit-modifi ... -3-0-tdv6/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obávám se, že zvyknout si na tvrdé - "komfortní" auto tohoto typu asi nedokážu, zvlášť když jsem ho kupoval hlavně kvůli tomu všude deklarovanému komfortu http://landroverforum.klape.cz/forum/po ... =6&t=20158#" onclick="window.open(this.href);return false; který bych chtěl zažívat hlavně na českých silnicích (light offroadových pistách) nebo na klasických expedičních výpravách po Evropě.
Nicméně byl bych asi nejšťastnější, kdyby to vyřešily ty 18" - dle Peterse se tedy vejdou, sám je mám napsané jako alternativu v techničáku (8Jx18 ET53). Petersova zkušenost změny komfortu bude alespoň pro mě rozhodující.
Můžeš prosím Petersi říct jestli jsou ty tvoje 18" originálny, kde a za kolik se dají sehnat?
Jinak pokud by se to dalo zlegalizovat pak snad existuje i řešení pro 17" viz
1. http://www.autograph4x4.com/autograph4x ... ICLES.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://www.mudtech4x4.com/en/kit-modifi ... -3-0-tdv6/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: Komfort Discovery 4
Nemáš třeba nahuštěný gumy víc než mají být? Pak by to mohlo být tvrdší.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Komfort Discovery 4
Můžeš prosím Petersi říct jestli jsou ty tvoje 18" originálny, kde a za kolik se dají sehnat?
Jinak pokud by se to dalo zlegalizovat pak snad existuje i řešení pro 17" viz
1. http://www.autograph4x4.com/autograph4x ... ICLES.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://www.mudtech4x4.com/en/kit-modifi ... -3-0-tdv6/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
17 tam v žádném případě nedostaneš, pokud je teda nedaš 20 cm vedle auta.
18 budou dostačující, objednával jsem je zde
http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp ... n=pd-30-13" onclick="window.open(this.href);return false;
Pneumatiky tam pújdou tyhle
http://www.prodej-pneu.cz/bfgoodrich-al ... 5-r18-122r" onclick="window.open(this.href);return false;
budou se dát upustit, Ruda je má na D3 a říká že v pohodě.
Jinak pokud by se to dalo zlegalizovat pak snad existuje i řešení pro 17" viz
1. http://www.autograph4x4.com/autograph4x ... ICLES.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://www.mudtech4x4.com/en/kit-modifi ... -3-0-tdv6/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
17 tam v žádném případě nedostaneš, pokud je teda nedaš 20 cm vedle auta.

18 budou dostačující, objednával jsem je zde

http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp ... n=pd-30-13" onclick="window.open(this.href);return false;
Pneumatiky tam pújdou tyhle

http://www.prodej-pneu.cz/bfgoodrich-al ... 5-r18-122r" onclick="window.open(this.href);return false;
budou se dát upustit, Ruda je má na D3 a říká že v pohodě.

- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Komfort Discovery 4
Pro ty,co mají rády užovky to nenípetrs píše: Pneumatiky tam pújdou tyhle![]()
http://www.prodej-pneu.cz/bfgoodrich-al ... 5-r18-122r" onclick="window.open(this.href);return false;
budou se dát upustit, Ruda je má na D3 a říká že v pohodě.



A k tomu pohodlí



Nemyslím si,že se u D4 změnil komfort k horšímu od D3 . Jak říka Petrs je to nesrovnatelné,ale směrem k lepšímu

Ještě mě napadá vyměnit ji za Range Rovera http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni ... v-planety/" onclick="window.open(this.href);return false;


p.s. Land Roverům zdar a Discoverám obzvlášť

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Komfort Discovery 4
Není nad osobní zkušenost, takže poprosím Petrse o svezení na jeho 18 a to prostě rozhodne, buď to bude OK nebo mám princeznovskou prdel
a vyřeší to asi jen nový Range
nebo ten vrtulník ...
Co se týká těch BFG navrhovaných Petrsem v rozměru 265/65 - vlezou se do podběhů v této velikosti? A co jejich legálnost - propblém při silniční kontrole natož při havárce a řešení pojistné události s pojišťovnou?


Co se týká těch BFG navrhovaných Petrsem v rozměru 265/65 - vlezou se do podběhů v této velikosti? A co jejich legálnost - propblém při silniční kontrole natož při havárce a řešení pojistné události s pojišťovnou?
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Komfort Discovery 4
Do podběhů se vlezou. Sic to trochu šktalo ve vykřížení o zadní plastový podběh - o ten výčnělek ,ale nic hrozného .To prodření nestojí za řeč a nemá to vliv na funkci rostlináře . Ještě jsem zapoměl podotknout,že mám kratší táhla na čidlech podvozku,tak je cca o 2" zvýšen ( ale to jen,aby to 1. dobře vypadalo a 2. se zvýšila prostupnost ) Myslím ale,že to nebude mít problém i ve standartní výšce,jak to je z výroby,akorát bude víc vyplněn prostor podběhu kol . Legálnost neřešímTesák píše: Co se týká těch BFG navrhovaných Petrsem v rozměru 265/65 - vlezou se do podběhů v této velikosti? A co jejich legálnost - propblém při silniční kontrole natož při havárce a řešení pojistné události s pojišťovnou?



D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Komfort Discovery 4
mimochodem, nezhorší se s větším průměrem kola účinek brzd? Co větší namáhání s kolem spojených komponent od zavěšení až po tyč řízení? Fyzika je přece jenom jedna...
Re: Komfort Discovery 4
Jdeš na to až příliš vědecky,Tesák píše:mimochodem, nezhorší se s větším průměrem kola účinek brzd? Co větší namáhání s kolem spojených komponent od zavěšení až po tyč řízení? Fyzika je přece jenom jedna...


- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Komfort Discovery 4
Tak takpetrs píše: Jdeš na to až příliš vědecky,v tom případě máš možnost 255/60 R18 které máš v techničáku zapsané,





D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Komfort Discovery 4
Tak to s Váma borci souhlasím, možná vědecky ne, ale přemýšlím o tom hodně bo nechci udělat nějakou volovinu na novým autě a ve finále mě i to přemýšlení a diskuse asi baví
I když ježdění mě baví samozřejmě daleko více a jde mi hlavně o něj
Nicméně je to nové auto, ceníková cena někde ke dvěma míčům
a už vidím jak se mnou v brněnským Cartecu vyběhnou když tam uvidí tyhle extra papuče a já budu chtít něco na záruku, tak proto jsem spíše opatrnej a dvakrát se ptám než jednou řežu (v mé profesi platí dvojnásob).
Každopádně děkuju Vám za názory, pro mě diskuse velmi přínosná


Nicméně je to nové auto, ceníková cena někde ke dvěma míčům

Každopádně děkuju Vám za názory, pro mě diskuse velmi přínosná

Re: Komfort Discovery 4
Co se týče větších pneu, tak můžeš zkusit kontaktovat p. Miroslava Stehlíka, vydává potvrzení pro změny zápisu v TP (motory, převodovky, jiné rozměry pneu, ...) helpreg@helpreg.cz, +420 603 507 666
viz. třeba tady: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 07#p142307" onclick="window.open(this.href);return false;
viz. třeba tady: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 07#p142307" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 2 Td5
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Komfort Discovery 4
Kvůli těm 265/65R18 mu nepiš
stejně ti řekne,že to nejde 


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Komfort Discovery 4
tys to už zkoušel?