![Smutek :(](./images/smilies/Skypesmilies/smile_speechless.gif)
http://www.novinky.cz/auto/294691-teren ... pohon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderátor: Miky_CZ
Jestli tam bude někde olej,tak stejně poteče a tak ho do těch zón stejně nepustí " zelení "Rover píše:Na machrování v nízkoemisních zónách...
Souhlas. Kamarád měl nějakou dobu eletromobil (jedna z prvních generací vyrobená před rokem 2000). Byla s ním sranda. Před pár lety to byl na silnici nevídaný jev. Auto, které jede absolutně bezhlučně a nevrčí... To bylo vykroucených krků. U pumpy požádal o plnou nádrž nafty. Obsluha šla k víčku nádrže, natakovala celé tři litry a koukala na toho exota, co chctěl natankovat, když měl plno. Auto totiž mělo za klasickým víčkem malou naftou nádrž kvůli topení. Elektromobil neměl klasickou chladící soustavu a tak netopil. Topení tam bylo řešené naftovým bufíkem a tou malou nádrží místo původní. Nemělo to klimu, protože by jí musel pohánět další elektromor. Tehdy jsem mu fandil. To auto mělo oficiálně o 70% méně pohyblivých mechanických dílů, které souvicí s pohonem (a můžou se pokazitMadTom píše:Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.
Jsem schopen zůstat v lese s prázdnou nádrží. S tímhle dojezdem bych tam ani nedojelThe Siki píše:No fuuj to je hnus.... 80km dojezd k čemu to je dobry??
Přesně tak. Prakticky všechny elektromobily a hybridy jsou jen testovací a vývojové záležitosti tlačené mezi lidi ovlivněné módní ekovlnou.MadTom píše:Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.