Elektrický Defender ?

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Elektrický Defender ?

#1 Příspěvek od Martin_H » 28 úno 2013 18:48

Svět se asi už definitivně zbláznil :(
http://www.novinky.cz/auto/294691-teren ... pohon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Technologie pro zahradní jezírka

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Elektrický Defender ?

#2 Příspěvek od Rover » 28 úno 2013 18:54

Možná za chvíli jediná šance jak se legálně svézt Defenderem...
Country boy...

Uživatelský avatar
The Siki
Příspěvky: 447
Registrován: 24 zář 2012 22:12
auto: RL Defender 110 Td5
Bydliště: matička naše stověžatá

Re: Elektrický Defender ?

#3 Příspěvek od The Siki » 28 úno 2013 20:19

No fuuj to je hnus.... 80km dojezd k čemu to je dobry??

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Elektrický Defender ?

#4 Příspěvek od Rover » 28 úno 2013 20:23

Na machrování v nízkoemisních zónách...
Country boy...

MadTom
Příspěvky: 15009
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Elektrický Defender ?

#5 Příspěvek od MadTom » 28 úno 2013 21:01

Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Elektrický Defender ?

#6 Příspěvek od RudaK » 28 úno 2013 21:21

Rover píše:Na machrování v nízkoemisních zónách...
Jestli tam bude někde olej,tak stejně poteče a tak ho do těch zón stejně nepustí " zelení " :)
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický Defender ?

#7 Příspěvek od Maxsel » 28 úno 2013 21:39

MadTom píše:Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.
Souhlas. Kamarád měl nějakou dobu eletromobil (jedna z prvních generací vyrobená před rokem 2000). Byla s ním sranda. Před pár lety to byl na silnici nevídaný jev. Auto, které jede absolutně bezhlučně a nevrčí... To bylo vykroucených krků. U pumpy požádal o plnou nádrž nafty. Obsluha šla k víčku nádrže, natakovala celé tři litry a koukala na toho exota, co chctěl natankovat, když měl plno. Auto totiž mělo za klasickým víčkem malou naftou nádrž kvůli topení. Elektromobil neměl klasickou chladící soustavu a tak netopil. Topení tam bylo řešené naftovým bufíkem a tou malou nádrží místo původní. Nemělo to klimu, protože by jí musel pohánět další elektromor. Tehdy jsem mu fandil. To auto mělo oficiálně o 70% méně pohyblivých mechanických dílů, které souvicí s pohonem (a můžou se pokazit :)). Žádný motor se sáním a vstřikováním, žádný rezavý výfuk, žádná převodovka. Nepotřebuje chladící kapalinu ani oleje do motoru a převodovek. Jediný olej byl v diferáku. Bez ohledu na chybějící vůni spáleného benzínu jsem zvědavý, kam ten vývoj dojde.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Elektrický Defender ?

#8 Příspěvek od Jenda » 28 úno 2013 21:49

Nic noveho,to uz tu je a stylove - http://www.youtube.com/watch?v=lSV_46y6ufs" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady je dalsi - http://www.youtube.com/watch?v=8A7X10cauLw" onclick="window.open(this.href);return false;

H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický Defender ?

#9 Příspěvek od Martin_H » 01 bře 2013 08:57

The Siki píše:No fuuj to je hnus.... 80km dojezd k čemu to je dobry??
Jsem schopen zůstat v lese s prázdnou nádrží. S tímhle dojezdem bych tam ani nedojel :)
Technologie pro zahradní jezírka

Uživatelský avatar
The Siki
Příspěvky: 447
Registrován: 24 zář 2012 22:12
auto: RL Defender 110 Td5
Bydliště: matička naše stověžatá

Re: Elektrický Defender ?

#10 Příspěvek od The Siki » 01 bře 2013 10:17

Tak myšlenka elektromobilu není nic nového. První elektromobil byl už v r. 1835 ale vždy to naráželo a naráží na neefektivní baterie, které jsou z hlediska intenzity uložené energie (poměr kW/kg) velmi nedokonalé... Pokavaď bude naftařská loby určovat světovou ekonomiku, nebudou pořádné elektromobily...... Taky jsem seděl v Priusu (to je tedy hybrid) a libilo se mi děsit lidi. Pokud to jede pomalu není to slyšet protože to jede na elektromobil... veelká legrace. Ale u terénniho auta, u kterého se dá předpokládat jízda mimo město a tudíž mimo nabíjecích stanic, mi to připadá mimo mísu..... Naopak u nějakýho pižďucha s kterým bych jezdil jenom do práce a z práce, tam mi to připadá dobrý..... Jenom u nás na Čerňáku jsou dvě dobíjecí stanice pro elektromobily...... :shock: Siki

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický Defender ?

#11 Příspěvek od Martin_H » 01 bře 2013 10:40

No právě, jestli byl první elektromobil na světě už v roce 1835 a dodnes nikdo nepřišel s funkční baterií, tak to asi o něčem svědčí ....
Technologie pro zahradní jezírka

MadTom
Příspěvky: 15009
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Elektrický Defender ?

#12 Příspěvek od MadTom » 01 bře 2013 11:02

Svědčí to o jediném - na benzín, naftu nebo plyn to zatím jde jednodušeji a tím i levněji. Druhá věc je, čím případné baterie nabíjet. A to už nesouvisí s ekologií nebo jinýma zelenýma kecama, ale s technikou a tím i ekonomikou.
Elektrický terenní auta zkouší už i americká armáda.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
The Siki
Příspěvky: 447
Registrován: 24 zář 2012 22:12
auto: RL Defender 110 Td5
Bydliště: matička naše stověžatá

Re: Elektrický Defender ?

#13 Příspěvek od The Siki » 01 bře 2013 11:05

No on totiž elektromobil vlastně není vůbec ekologický. Jeho budoucí ekolikvidace je daleko finančně náročnější než u vozu s klasickým pohonem.....

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 394
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: Elektrický Defender ?

#14 Příspěvek od Navi » 01 bře 2013 12:34

MadTom píše:Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.
Přesně tak. Prakticky všechny elektromobily a hybridy jsou jen testovací a vývojové záležitosti tlačené mezi lidi ovlivněné módní ekovlnou.
Ale až přijdou palivové články, tak se nabitých zkušeností využije a po nějakém spalovacím motoru nikdo ani nevzdechne. Leda nostalgicky jako dnes po páře.
Jenže problém je kdy se jim ty palivové články konečně podaří dostat do běžně použitelného stavu.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

Odpovědět