Track control

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petr Corwin
Příspěvky: 148
Registrován: 14 úno 2013 07:42
tel.: 722 949 240
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Prameny 18, Prameny
Kontaktovat uživatele:

Track control

#1 Příspěvek od Petr Corwin » 06 kvě 2013 09:10

Zdravím všechny a mám dotaz - jak přesně funguje systém track control (TC) na Defendru? Mám LR Defender 110 z roku 2004 s motorem Td5, vybavený jak ABS, tak i s TC. Nejsem si zcela jist, narozdíl od ABS :wink: , jak lze využívat tento systém, tedy TC a ve kterých situacích je nápomocen. Vypnout nejde, nebo jsem nenašel ten správný čudlík.(?)

Děkuji všem za případné rady, porady a infa. Petr
vše je jenom sen.....jenom Defender je opravdový

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: Track control

#2 Příspěvek od lopik » 06 kvě 2013 10:40

TC - Traction control - kontrola trakcie sa používa ako náhrada, resp. doplnok k mechanickej uzávierke diferenciálu, alebo lsd (diferenciál s obmedzenou svornosťou).
Funkcia: voľne sa točiace koleso (bez trakcie) sa spomalí krátkou aplikáciou bŕzd, čím sa presmeruje väčší krútiaci moment na stojace koleso (s trakciou). Výhoda oproti 100 percentnej uzávierke diferenciálu je v tom, že zatáčanie vozidla je ľahšie, takže TC systém môže byť trvale zapnutý (vytvára menej napätia v pohonnej sústave).

zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system" onclick="window.open(this.href);return false;

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Track control

#3 Příspěvek od MadTom » 06 kvě 2013 13:21

Vypnout doopravdy nejde - me to na D2 nevadí, zažil jsem zatím dvě situace, kdy by to bylo lepší - jednou při rozjezdu v hlubokém sněhu - mělo ao snahu auto zastavit. Stačilo si kousek couvnout a rozjet se s víc přidaným plynem. A potom v hlubokým písku - ale tam si nejsem jistej, jestli bych se bez TC vůbec pohnul, protože to auto se i díky tomu pomalu sunulo dopředu - což byl i záměr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

pkest
Příspěvky: 35
Registrován: 02 dub 2012 21:59

Re: Track control

#4 Příspěvek od pkest » 06 kvě 2013 13:25

MadTom píše:Vypnout doopravdy nejde - me to na D2 nevadí, zažil jsem zatím dvě situace, kdy by to bylo lepší - jednou při rozjezdu v hlubokém sněhu - mělo ao snahu auto zastavit. Stačilo si kousek couvnout a rozjet se s víc přidaným plynem. A potom v hlubokým písku - ale tam si nejsem jistej, jestli bych se bez TC vůbec pohnul, protože to auto se i díky tomu pomalu sunulo dopředu - což byl i záměr.

Co vyndat pojistku? A myslím teoreticky, že pokud bych potřeboval auto rozhoupat třeba v hlubším blátě tak by tc také mohlo být na obtíž...

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Track control

#5 Příspěvek od MadTom » 06 kvě 2013 15:11

Vyndat pojistku zamozřejmě jde, ale zároveň se vypne ABS. A to už záleží na každém uživateli, co vlastně chce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět