def td5 / 02 kolísání otáček - aby to nebylo tak jednoduché
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
vrátím se k první chybě - nefunkční váha vzduchu
v live datech je vidět, že je připojena a nebo není
dtto platí např.pro snímač teploty ( odpojím, připojím ), v live datech vidím že je/nebo není připojen
ale v nevidím to jako závadu v ECU
ECU by to měl evidovat jako chybu v paměti závad přece ?
je to tak ?
k vibracím motoru... je možné, že by příčinou byl setrvačník ?
nesečetly se mě dvě závady... setrvačník a vadná ECU ?
v live datech je vidět, že je připojena a nebo není
dtto platí např.pro snímač teploty ( odpojím, připojím ), v live datech vidím že je/nebo není připojen
ale v nevidím to jako závadu v ECU
ECU by to měl evidovat jako chybu v paměti závad přece ?
je to tak ?
k vibracím motoru... je možné, že by příčinou byl setrvačník ?
nesečetly se mě dvě závady... setrvačník a vadná ECU ?
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7915
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
Může být špatný setrvák, je tam dvouhmota.
A může být i špatná řemenice, což je dost častá závada. A pak se občas ten motor třepe jak ratlík.
K
A může být i špatná řemenice, což je dost častá závada. A pak se občas ten motor třepe jak ratlík.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
co jsem zatím našel, bylo na volnoběh.
a na volnoběh je motor v klidu
já jsem uprostřed.
je to reálné ?
navedl mne na to Mr.elliot, když jsem řešil nefunkční spojku, viz špatné řazení ( uvolněné táhlo spojky )
před 3 týdny jsme musel měnit silentblok na motoru, který určitě odešel vibracemi od motoru
ono to auto se chtě nechtě, pomalu rozebírá samo, když volá o pomoc
a na volnoběh je motor v klidu
já jsem uprostřed.
je to reálné ?
navedl mne na to Mr.elliot, když jsem řešil nefunkční spojku, viz špatné řazení ( uvolněné táhlo spojky )
před 3 týdny jsme musel měnit silentblok na motoru, který určitě odešel vibracemi od motoru
ono to auto se chtě nechtě, pomalu rozebírá samo, když volá o pomoc
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
včera jsem prošel kabely všech snímačů, vše OK - nic s odporem, nic přerušené
odpojení hadice z turba před sáním motoru ( motor v chodu bez přeplňování ) - kolísání otáček bez změny ( 2.700 ot )
níže vše zkoušeno se zpět zapojeným přeplňováním
odpojení váhy vzduchu
- žádná reakce
odpojení snímače tlaku v sání(sací potrubí)
- kolísání otáček motoru se přesune z 2.700 ot na 2.000 ot
odpojení snímače tlaku/teploty v airboxu ( nezapojené oba snímače )
- motor v žádném spektru otáček 750 - 3000 ot nekolísá
připojení snímače tlaku v sání(sací potrubí)
- kolísání otáček zpět na 2.700 ot
vypadá to na jeden a/nebo oba snímače tlaku ( ještě proměřím napájecí napětí, zda nekolísá )
a nebo bude ucpaný katalyzátor jak bylo uvedeno mezi prvními reakcemi
- ( závada se ale projevuje příliš stabilně pouze v uvedených otáčkách a vždy )
není někdo z okolí OV, který by byl ochotný zkusit vyměnit tyto dva snímače ?
odpojení hadice z turba před sáním motoru ( motor v chodu bez přeplňování ) - kolísání otáček bez změny ( 2.700 ot )
níže vše zkoušeno se zpět zapojeným přeplňováním
odpojení váhy vzduchu
- žádná reakce
odpojení snímače tlaku v sání(sací potrubí)
- kolísání otáček motoru se přesune z 2.700 ot na 2.000 ot
odpojení snímače tlaku/teploty v airboxu ( nezapojené oba snímače )
- motor v žádném spektru otáček 750 - 3000 ot nekolísá
připojení snímače tlaku v sání(sací potrubí)
- kolísání otáček zpět na 2.700 ot
vypadá to na jeden a/nebo oba snímače tlaku ( ještě proměřím napájecí napětí, zda nekolísá )
a nebo bude ucpaný katalyzátor jak bylo uvedeno mezi prvními reakcemi
- ( závada se ale projevuje příliš stabilně pouze v uvedených otáčkách a vždy )
není někdo z okolí OV, který by byl ochotný zkusit vyměnit tyto dva snímače ?
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
nevzdávám se, ale zatím bez výsledku
zejména pro MadToma ( na mé dotazy dostávám pro mne pochopitelné vysvětlení přes SZ )
měřili jsme výstupní signály na obou snímačích tlaků a napájecí napětí ( to je OK +5V bez výkyvu )
dle RAVE u snímače tlaku na sací potrubí je rozsah 0 - 5 V
na výstupu snímače máme hodnotu cca +1,9V ( nezatížený motor při navýšení otáček pracuje od 1,9V - do 3,0V)
dle RAVE vypadalo, že spodní hodnota je posunuta příliš vysoko ( očekávali jsme lehce od 0V )
bohužel i s jiným snímačem jsme na hodnotě +1,9V na volnoběh
jestli to tak bude pokračovat, budu mít v autě nový motor =:)
za každé vodítky budu vděčný, kdyby Vás něco napadlo
zejména pro MadToma ( na mé dotazy dostávám pro mne pochopitelné vysvětlení přes SZ )
měřili jsme výstupní signály na obou snímačích tlaků a napájecí napětí ( to je OK +5V bez výkyvu )
dle RAVE u snímače tlaku na sací potrubí je rozsah 0 - 5 V
na výstupu snímače máme hodnotu cca +1,9V ( nezatížený motor při navýšení otáček pracuje od 1,9V - do 3,0V)
dle RAVE vypadalo, že spodní hodnota je posunuta příliš vysoko ( očekávali jsme lehce od 0V )
bohužel i s jiným snímačem jsme na hodnotě +1,9V na volnoběh
jestli to tak bude pokračovat, budu mít v autě nový motor =:)
za každé vodítky budu vděčný, kdyby Vás něco napadlo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
Těch 1,9V je podle mě správně - zhruba to odpovídá tlaku 100kPa, což je běžný atmosférický tlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
tak, tak... srovnávali jsme to s čidlem novým
v každém případě ty čidla tlaku mají vliv na to zda motor kolisá, bez nich je vše OK, s nimi motor kolísá / méně či více, v otáčkách nižších vyšších / ale vždy ve stejných místech
v každém případě ty čidla tlaku mají vliv na to zda motor kolisá, bez nich je vše OK, s nimi motor kolísá / méně či více, v otáčkách nižších vyšších / ale vždy ve stejných místech
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
stále nedořešeno, jen pro zajímavost i tento konektor lze rozebrat a vylít z něj hromadu oleje
je tam pěkně uzavřen gumovou ucpávkou
zde již vyčištěn
shrnutí co provedeno / uzavřeno ...
nádrž vyčištěna - byla čistá
palivové čerpadlo nové
vstřikovače - kódy souhlasí s ECU; odpor každého z nich cca 2,0 ohm; na kontatech u ECU cca 2,3 ohm
palivový filtr nový
vzduchový filtr čistý
snímač teploty paliva - hodnoty vykazuje reálné
váha vzduchu - opraveno, chybělo napájení +12V; přestalo kouřit ve vysokých otáčkách; hodnoty mezi 50-450
snímač tlaku/teploty nasávaného vzduchu v air boxu - vykazuje reálnou hodnotu cca 98 kPa
snímač tlaku/teploty nasávaného vzduchu v sání za turbem - nový; tlak turba kolem 3t.ot/min kolem 210kPa
snímač teploty motoru - vykazuje reálné hodnoty
snímač teploty paliva - vykazuje reálné hodnoty
snímač polohy kliky - nový; včetně doplnění vymezovací podložky vzdálenosti od setrváku
obtokový ventil turba funkční, včetně tlakového ventilu
hadice turba OK - motor kolísá i po odpojení hadice mezi chladičem a sáním ( běží bez přeplňování )
EGR ventil vyřazen - přestalo kouřit v nízkých otáčkách
katalyzátor nahrazen pouze trubkou - zlepšení reakcí motoru v nízkých otáčkách, kolísání bez změny
ECU - nový konektor uzemnění
ECU - černý konektor - vyměněny všechny piny za nové
ECU - červený konektor - fyzická kontrola všech pinu, zda jí se OK
ECU - nová palivová mapa - bez změny
kontrola všech propojovacích konektorů za přístrojovou deskou
přepájené kabely centrálního uzemnění
kabel vstřikovačů - vyměněn nový za rok starý, bez změny
vyčištěn od oleje konektor k svazku od vstřikovačů ze strany ECU, viz.foto výše
snímač polohy plynu - průběh změny hodnot dle osciloscopu perfektní, při kolísání otáček motoru hodnoty stabilní
provedena kontrola všech vedení mezi ECU a příslušenství
výměna ECU ( v danou chvíli s orig.ECU lepší chod motoru než s alternativní ) - tedy zpět orig.ECU
Chladící kapalina dlouhodobě bez ztrát
Olej bez vody, ani náznak průsaku vody do oleje
Def jezdí denně
************************************************************
co je před dokončením
Výměna poslední části vedení k snímači otáček - poslední část je vlivem teploty /času nepružná
neřešil jsem regulátor tlaku paliva - původní
přetěsnění a kontrola vstřikovačů
kontrola tlaků ve válcích
setrvačník
**********************************************************************
zde již pouze aktualizace k datu 6.4.2014
vrátil jsem se k odpojování čidel, změna následující...
motor reaguje na odpojení čidla snímače tlaku/teploty před sacím traktem za turbem - v celém spektru otáček bez kolísání
motor nicméně běží v nouzovém režimu
zřejmě čištění konektorů, výměna pinů měla vliv na zúžení spektra výskytu závady a její eliminaci na jedno čidlo
čidlo je ale nové, nemám jej za co vyměnit ( staré mám k dispozici) - motor nekolísá jedno zda studený/teplý - platí kdykoliv
čidlo dává dvě hodnoty - tlak a teplotu
ECU při odpojení čidla nastavuje hodnoty
* tlak 100 kPa / lehce nad tlakem okolí 98 kPa
* teplota nasávaného vzduchu 120stC
Při těchto hodnotách motor nekolísá
ještě chceme vyselektovat zda mu vadí tlak, nebo teplota ( nasimulujeme teplotu v sacím potrubí tedy mezi 30-40stC )
DOPLNĚNÍ SPECIFIKACE ZÁVADY
NĚKDY motor chvíli před/po dosažení provozní teploty motor běží naprosto perfektně bez vibrací a kolísání otáček s naprosto hladkým průběhem navyšování otáček při jejich zvyšování i v kritickém pásmu, které řeším
Ecu eviduje chybu ve snímači otáček - sporadicky ( čidlo nové )
nějaký nápad v návaznosti na aktualizaci ?
je tam pěkně uzavřen gumovou ucpávkou
zde již vyčištěn
shrnutí co provedeno / uzavřeno ...
nádrž vyčištěna - byla čistá
palivové čerpadlo nové
vstřikovače - kódy souhlasí s ECU; odpor každého z nich cca 2,0 ohm; na kontatech u ECU cca 2,3 ohm
palivový filtr nový
vzduchový filtr čistý
snímač teploty paliva - hodnoty vykazuje reálné
váha vzduchu - opraveno, chybělo napájení +12V; přestalo kouřit ve vysokých otáčkách; hodnoty mezi 50-450
snímač tlaku/teploty nasávaného vzduchu v air boxu - vykazuje reálnou hodnotu cca 98 kPa
snímač tlaku/teploty nasávaného vzduchu v sání za turbem - nový; tlak turba kolem 3t.ot/min kolem 210kPa
snímač teploty motoru - vykazuje reálné hodnoty
snímač teploty paliva - vykazuje reálné hodnoty
snímač polohy kliky - nový; včetně doplnění vymezovací podložky vzdálenosti od setrváku
obtokový ventil turba funkční, včetně tlakového ventilu
hadice turba OK - motor kolísá i po odpojení hadice mezi chladičem a sáním ( běží bez přeplňování )
EGR ventil vyřazen - přestalo kouřit v nízkých otáčkách
katalyzátor nahrazen pouze trubkou - zlepšení reakcí motoru v nízkých otáčkách, kolísání bez změny
ECU - nový konektor uzemnění
ECU - černý konektor - vyměněny všechny piny za nové
ECU - červený konektor - fyzická kontrola všech pinu, zda jí se OK
ECU - nová palivová mapa - bez změny
kontrola všech propojovacích konektorů za přístrojovou deskou
přepájené kabely centrálního uzemnění
kabel vstřikovačů - vyměněn nový za rok starý, bez změny
vyčištěn od oleje konektor k svazku od vstřikovačů ze strany ECU, viz.foto výše
snímač polohy plynu - průběh změny hodnot dle osciloscopu perfektní, při kolísání otáček motoru hodnoty stabilní
provedena kontrola všech vedení mezi ECU a příslušenství
výměna ECU ( v danou chvíli s orig.ECU lepší chod motoru než s alternativní ) - tedy zpět orig.ECU
Chladící kapalina dlouhodobě bez ztrát
Olej bez vody, ani náznak průsaku vody do oleje
Def jezdí denně
************************************************************
co je před dokončením
Výměna poslední části vedení k snímači otáček - poslední část je vlivem teploty /času nepružná
neřešil jsem regulátor tlaku paliva - původní
přetěsnění a kontrola vstřikovačů
kontrola tlaků ve válcích
setrvačník
**********************************************************************
zde již pouze aktualizace k datu 6.4.2014
vrátil jsem se k odpojování čidel, změna následující...
motor reaguje na odpojení čidla snímače tlaku/teploty před sacím traktem za turbem - v celém spektru otáček bez kolísání
motor nicméně běží v nouzovém režimu
zřejmě čištění konektorů, výměna pinů měla vliv na zúžení spektra výskytu závady a její eliminaci na jedno čidlo
čidlo je ale nové, nemám jej za co vyměnit ( staré mám k dispozici) - motor nekolísá jedno zda studený/teplý - platí kdykoliv
čidlo dává dvě hodnoty - tlak a teplotu
ECU při odpojení čidla nastavuje hodnoty
* tlak 100 kPa / lehce nad tlakem okolí 98 kPa
* teplota nasávaného vzduchu 120stC
Při těchto hodnotách motor nekolísá
ještě chceme vyselektovat zda mu vadí tlak, nebo teplota ( nasimulujeme teplotu v sacím potrubí tedy mezi 30-40stC )
DOPLNĚNÍ SPECIFIKACE ZÁVADY
NĚKDY motor chvíli před/po dosažení provozní teploty motor běží naprosto perfektně bez vibrací a kolísání otáček s naprosto hladkým průběhem navyšování otáček při jejich zvyšování i v kritickém pásmu, které řeším
Ecu eviduje chybu ve snímači otáček - sporadicky ( čidlo nové )
nějaký nápad v návaznosti na aktualizaci ?
Naposledy upravil(a) alberth dne 08 dub 2014 08:39, celkem upraveno 8 x.
Re: defender td5 2002 nerovnoměrnost chodu motoru
aktualizováno, viz přehled co provedeno
Re: def td5 / 02 kolísání otáček - aby to nebylo tak jednodu
motor při zahřívání na provozní teplotu jede perfektně, po větším prohřátí již neplatí, viz doplněn celkový popis