na čo dať pozor pri kúpe? L322

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

na čo dať pozor pri kúpe? L322

#1 Příspěvek od strycek2 » 10 lis 2014 21:11

Ahojte,
v prvom rade sa chcem ospravedlniť pokiaľ už existuje podobná téma, ale predsa len autá stárnu a rád by som mal čerstvé info.
Na prelome roka plánujem rozšíriť vozový park o ďalší kus, konkrétne by to mal byť Range Rover L322 rok 2009-2010 s motorom 3,6 TDV8 do 100 tis. km. Nákup prichádza do úvahy v D, B, NL.
Rád by som nejáke tipy, na čo dať pri kúpe pozor, čo kontrolovať, čo na aute odchádza ako prvé a podobne. Díky za všetky rady
P.S. neják som sa zatiaľ nedočítal nikde, či to má turbodúchadlá alebo kompresory?
Naposledy upravil(a) strycek2 dne 10 lis 2014 21:42, celkem upraveno 1 x.
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11531
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#2 Příspěvek od eliott » 10 lis 2014 21:30

Jaký je rozdíl mezi turbodúchadlem a turbokompresorom :coze: :?: :?:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1703
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#3 Příspěvek od kupec18 » 10 lis 2014 21:42

Turbodmychadlo pohaní vyfukové plyny, kdežto kompresor je pohaněn přimo mechanickou vazbou z motoru.

Jestli se u tohohle použivají oba tymy to už je jina otázka :-)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11531
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#4 Příspěvek od eliott » 10 lis 2014 22:05

Strycek ale psal turbokompresor, to je popis zařízení také poháněného výfukovými plyny :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#5 Příspěvek od strycek2 » 10 lis 2014 22:15

moja chyba, príspevok som opravil...teraz by už ale vážne potešili tie rady :-)
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1703
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#6 Příspěvek od kupec18 » 10 lis 2014 22:18

Další zakopaný pes je venku :wink:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11531
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#7 Příspěvek od eliott » 10 lis 2014 22:33

U auta do 100 tkm, které nejezdilo na východoevropskou naftu není asi co řešit...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
MILUNAK
Příspěvky: 1016
Registrován: 04 úno 2009 00:07
tel.: 777314741
auto: nevejde se
Bydliště: Čerčany,Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#8 Příspěvek od MILUNAK » 11 lis 2014 07:29

eliott píše:U auta do 100 tkm, které nejezdilo na východoevropskou naftu není asi co řešit...
plus další problémová věc DPF
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#9 Příspěvek od Acon » 11 lis 2014 15:49

DPF je nutné zlo s kterým sa dnes skrátka musí rátať :-( Ide o to akú má v prípade TDV8 životnosť a možnosť regenerácie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
MILUNAK
Příspěvky: 1016
Registrován: 04 úno 2009 00:07
tel.: 777314741
auto: nevejde se
Bydliště: Čerčany,Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#10 Příspěvek od MILUNAK » 11 lis 2014 19:11

Acon píše:DPF je nutné zlo s kterým sa dnes skrátka musí rátať :-( Ide o to akú má v prípade TDV8 životnosť a možnosť regenerácie.
No co jsem slyšel tak DPF v TDV8 je jeden obrovskej problém, ale také zaleží jestli s tím bude poskakovat někde po městě a nebo to bude jezdit i dálky. Já TDV8 mám, ale ještě bez DPF, tak mám klid.
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#11 Příspěvek od hifi » 11 lis 2014 19:16

co som pocul kolko to stoji ta DPF raroha tak je to hruza, ale bohuzial nam zakonodarci uz asi dlho bez neho neumoznia jazdit. inak to vraj ide aj vyoperovat a v riadiacej jednotke to ide nastavit aby si myslel ze tam je.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#12 Příspěvek od spata » 12 lis 2014 08:14

eliott píše:U auta do 100 tkm, které nejezdilo na východoevropskou naftu není asi co řešit...
I ,,zapadoevropská,, nafta autum nesvědčí.Viz vstřiky dovezenych aut z D,zejmena Ford.Každopádně filtr pevných částic demontovat z vozu a diagnosticky uzpusobit,dnes to již firmy umí.Spata
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#13 Příspěvek od Acon » 12 lis 2014 09:42

No, kdeže viem čo potom z toho výfuku ide tak sa čudujem, že kuchanie DPF ešte nie je trestným činom :roll: dobrovolne ten hnus dýchať nebudem a mojim deťom to nedovolím duplom. Trochu si třeba uvedomiť na čo ten filter je před tým jako ho vykuchám. A potom, je otázk ačasu kedy metodika merania emisií odhalí jeho absenciu a potom čo? Diesel si skrátka kúpim na taký účel aby som nemusel riešiť DPF každých 20 000km. Do města niečo bez DPF
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11531
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#14 Příspěvek od eliott » 12 lis 2014 10:37

Acon píše:No, kdeže viem čo potom z toho výfuku ide tak sa čudujem, že kuchanie DPF ešte nie je trestným činom :roll: dobrovolne ten hnus dýchať nebudem a mojim deťom to nedovolím duplom. Trochu si třeba uvedomiť na čo ten filter je před tým jako ho vykuchám. A potom, je otázk ačasu kedy metodika merania emisií odhalí jeho absenciu a potom čo? Diesel si skrátka kúpim na taký účel aby som nemusel riešiť DPF každých 20 000km. Do města niečo bez DPF
Ono je potřeba si uvědomit , jaký dopad na životní prostředí má celý ten proces ''zlepšování'' emisí, výroby a likvidace katalizátorů, filtrů pevných částic, výroba močoviny a v neposlední řadě zkrácení životnosti aut a výroba stále nových, zpracování odpadů ze starých aut atd. O tom se nijak, jak nemluví, ale jistě bychom se velice divili, jak to ve finále s tím vlivem na životní prostředí je.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#15 Příspěvek od spata » 12 lis 2014 11:05

Jak říká Patrik,každopádně vysledek celeho nesmyslu DPF nebo FAP je kontraproduktivní.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#16 Příspěvek od komin » 12 lis 2014 11:07

Acon: a stvojej D2 ide co bez DPF to iste co ztoho RR TDV8 bez DPF? Inac ma Elliot uplnu pravdu [WINKING FACE]
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#17 Příspěvek od hifi » 12 lis 2014 14:42

noo?
alebo take lietadla a tankery co to tu brazdia alebo vobec cela cina a vyrobky z plastu,kontaminacia vod a pody. raz som pozeral jeden dokument o PVC a odpadoch v prirode a my sme uz jednoducho z tohoto v rici. voda a poda je kontaminovana a ak si niekto mysli ze si vypestuje bio potraviny tak je na velkom omyle. samo ludstvo uz je zdegenerovane a geneticky modifikovane z tohoto bordelu. ale napriklad aj zamerne vypustanie virusov do sveta... no to nema konca co nam vsetko skodi a postupne nas zabije.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#18 Příspěvek od Acon » 12 lis 2014 15:26

komin píše:Acon: a stvojej D2 ide co bez DPF to iste co ztoho RR TDV8 bez DPF? Inac ma Elliot uplnu pravdu [WINKING FACE]
Presne o tú nevedomosť ide. Mne idú sadze takej veľkosti, že ich zachytia plúca. Vstrekovací systém a spalovanie áut, ktoré DPF potrebujú, produkujú sadze, resp. pevné častice, ktoré plúca nedokážu odfiltrovat a tie sa zachtávajú v plúcach a prenikajú do krvného obehu. Škodlivosť je rovnaká jako napr. při azbestových vláknach. U jedného auta je to prd, ale keď si představíš koľko tých áut s vykuchanými DPF už jazdí... okolo Teba a Tvojich detí...

Kontraproduktivita DPF je na dlhú debatu. Aj áno aj nie. Otázka environmentálního zaťaženia výrobou ekologických áut tak isto. No sú tu. Ide o to či budú ďalej zaťažovať ovzdušie,alebo nie. No odstránenie DPF keď už tam je, je rozhodne kontraproduktívne. Lahostajnosť podporená nevedomosťou o čo vlastne ide tomu len napomáha.
Kontraproduktívne je hlavne to, že výrobcovia a ich neschopnosť vyriešiť životnosť DPF, vyriešili problém tak, že k regenerácii dochádza kedykolvek a kdekoľvek (aj po vjazde do garáže) a tak to čo DPF zachytí zasa vypustí tam kde to zachytil. Pritom povodne k regenerácii dochádzalo len při ustálenej záťaži motora, čím sa predpokladalo, že sa ten bordel vypustí mimo zastavaných a obývaných zón. A o to išlo. Zachytiť bordel při jazde mestami a vypustiť mimo.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Franta D1
Příspěvky: 1290
Registrován: 22 lis 2012 21:43
tel.: 731585433
auto: Disco 1 3.5 V8i

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#19 Příspěvek od Franta D1 » 12 lis 2014 16:42

Nedávno jsem jel z ČB, předemnou jelo auto a kus za městem za ním vylít z výfuku šedivej oblak a já jsem ten humus chytil celej do auta. Prolítlo to pylovým filtrem a zasralo celej vnitřek auta až tak, že jsem zastavil a šel větrat. Pochopitelně jsem se tý sračky důkladně nadejchal. Sice to nenadýchám po městě, ale najednou si pak polknu dvojnásobně na silnici. Dost jsem toho o té šmejdovině PDF načetl a s ekologií to nemá nic společnýho, ale spíš s kapsama určité skupiny lidí. Co se týká sazí, tak ze starého diesla létaly ty saze velké a jakýkoliv organizmus se jich uměl zbavit, kdežto u diesla s vysokotlakým vstřikem jsou ty saze velmi malé a tudíž pronikají až do krve. PDF to vůbec nezachrání.

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322

#20 Příspěvek od hifi » 12 lis 2014 18:31

no to chudak stycek z toho bude mat chaos ci auto s DPF alebo bez a nie na co si ma dat pozor pri kupe RR
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Odpovědět