na čo dať pozor pri kúpe? L322
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
na čo dať pozor pri kúpe? L322
Ahojte,
v prvom rade sa chcem ospravedlniť pokiaľ už existuje podobná téma, ale predsa len autá stárnu a rád by som mal čerstvé info.
Na prelome roka plánujem rozšíriť vozový park o ďalší kus, konkrétne by to mal byť Range Rover L322 rok 2009-2010 s motorom 3,6 TDV8 do 100 tis. km. Nákup prichádza do úvahy v D, B, NL.
Rád by som nejáke tipy, na čo dať pri kúpe pozor, čo kontrolovať, čo na aute odchádza ako prvé a podobne. Díky za všetky rady
P.S. neják som sa zatiaľ nedočítal nikde, či to má turbodúchadlá alebo kompresory?
v prvom rade sa chcem ospravedlniť pokiaľ už existuje podobná téma, ale predsa len autá stárnu a rád by som mal čerstvé info.
Na prelome roka plánujem rozšíriť vozový park o ďalší kus, konkrétne by to mal byť Range Rover L322 rok 2009-2010 s motorom 3,6 TDV8 do 100 tis. km. Nákup prichádza do úvahy v D, B, NL.
Rád by som nejáke tipy, na čo dať pri kúpe pozor, čo kontrolovať, čo na aute odchádza ako prvé a podobne. Díky za všetky rady
P.S. neják som sa zatiaľ nedočítal nikde, či to má turbodúchadlá alebo kompresory?
Naposledy upravil(a) strycek2 dne 10 lis 2014 21:42, celkem upraveno 1 x.
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
- eliott
- Příspěvky: 11531
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Jaký je rozdíl mezi turbodúchadlem a turbokompresorom




Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Turbodmychadlo pohaní vyfukové plyny, kdežto kompresor je pohaněn přimo mechanickou vazbou z motoru.
Jestli se u tohohle použivají oba tymy to už je jina otázka
Jestli se u tohohle použivají oba tymy to už je jina otázka

- eliott
- Příspěvky: 11531
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Strycek ale psal turbokompresor, to je popis zařízení také poháněného výfukovými plyny 

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- strycek2
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10 lis 2014 20:59
- auto: L322 2012 4,4 TDV8
- Bydliště: Senica, Slovakia
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
moja chyba, príspevok som opravil...teraz by už ale vážne potešili tie rady 

2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Další zakopaný pes je venku 

- eliott
- Příspěvky: 11531
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
U auta do 100 tkm, které nejezdilo na východoevropskou naftu není asi co řešit...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- MILUNAK
- Příspěvky: 1016
- Registrován: 04 úno 2009 00:07
- tel.: 777314741
- auto: nevejde se
- Bydliště: Čerčany,Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
plus další problémová věc DPFeliott píše:U auta do 100 tkm, které nejezdilo na východoevropskou naftu není asi co řešit...
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
DPF je nutné zlo s kterým sa dnes skrátka musí rátať
Ide o to akú má v prípade TDV8 životnosť a možnosť regenerácie.

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- MILUNAK
- Příspěvky: 1016
- Registrován: 04 úno 2009 00:07
- tel.: 777314741
- auto: nevejde se
- Bydliště: Čerčany,Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
No co jsem slyšel tak DPF v TDV8 je jeden obrovskej problém, ale také zaleží jestli s tím bude poskakovat někde po městě a nebo to bude jezdit i dálky. Já TDV8 mám, ale ještě bez DPF, tak mám klid.Acon píše:DPF je nutné zlo s kterým sa dnes skrátka musí rátaťIde o to akú má v prípade TDV8 životnosť a možnosť regenerácie.
Ex-Free Td4-2005 facelift na 18",Ex- DII Td5-2003 facelift na 20",Ex- Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 2011,Ex- BMW 530d E61 2006, Ex- RR P38 4.6 HSE 2000, BMW X3 2.0D F25 2012, DIII 2.7 TDV6 HSE-2005,Ex- RR L322 3,6 TDV8 Vogue 2007.
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
co som pocul kolko to stoji ta DPF raroha tak je to hruza, ale bohuzial nam zakonodarci uz asi dlho bez neho neumoznia jazdit. inak to vraj ide aj vyoperovat a v riadiacej jednotke to ide nastavit aby si myslel ze tam je.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
I ,,zapadoevropská,, nafta autum nesvědčí.Viz vstřiky dovezenych aut z D,zejmena Ford.Každopádně filtr pevných částic demontovat z vozu a diagnosticky uzpusobit,dnes to již firmy umí.Spataeliott píše:U auta do 100 tkm, které nejezdilo na východoevropskou naftu není asi co řešit...
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
No, kdeže viem čo potom z toho výfuku ide tak sa čudujem, že kuchanie DPF ešte nie je trestným činom
dobrovolne ten hnus dýchať nebudem a mojim deťom to nedovolím duplom. Trochu si třeba uvedomiť na čo ten filter je před tým jako ho vykuchám. A potom, je otázk ačasu kedy metodika merania emisií odhalí jeho absenciu a potom čo? Diesel si skrátka kúpim na taký účel aby som nemusel riešiť DPF každých 20 000km. Do města niečo bez DPF

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11531
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Ono je potřeba si uvědomit , jaký dopad na životní prostředí má celý ten proces ''zlepšování'' emisí, výroby a likvidace katalizátorů, filtrů pevných částic, výroba močoviny a v neposlední řadě zkrácení životnosti aut a výroba stále nových, zpracování odpadů ze starých aut atd. O tom se nijak, jak nemluví, ale jistě bychom se velice divili, jak to ve finále s tím vlivem na životní prostředí je.Acon píše:No, kdeže viem čo potom z toho výfuku ide tak sa čudujem, že kuchanie DPF ešte nie je trestným činomdobrovolne ten hnus dýchať nebudem a mojim deťom to nedovolím duplom. Trochu si třeba uvedomiť na čo ten filter je před tým jako ho vykuchám. A potom, je otázk ačasu kedy metodika merania emisií odhalí jeho absenciu a potom čo? Diesel si skrátka kúpim na taký účel aby som nemusel riešiť DPF každých 20 000km. Do města niečo bez DPF
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Jak říká Patrik,každopádně vysledek celeho nesmyslu DPF nebo FAP je kontraproduktivní.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Acon: a stvojej D2 ide co bez DPF to iste co ztoho RR TDV8 bez DPF? Inac ma Elliot uplnu pravdu [WINKING FACE]
LR DEFENDER 110 SW
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
noo?
alebo take lietadla a tankery co to tu brazdia alebo vobec cela cina a vyrobky z plastu,kontaminacia vod a pody. raz som pozeral jeden dokument o PVC a odpadoch v prirode a my sme uz jednoducho z tohoto v rici. voda a poda je kontaminovana a ak si niekto mysli ze si vypestuje bio potraviny tak je na velkom omyle. samo ludstvo uz je zdegenerovane a geneticky modifikovane z tohoto bordelu. ale napriklad aj zamerne vypustanie virusov do sveta... no to nema konca co nam vsetko skodi a postupne nas zabije.
alebo take lietadla a tankery co to tu brazdia alebo vobec cela cina a vyrobky z plastu,kontaminacia vod a pody. raz som pozeral jeden dokument o PVC a odpadoch v prirode a my sme uz jednoducho z tohoto v rici. voda a poda je kontaminovana a ak si niekto mysli ze si vypestuje bio potraviny tak je na velkom omyle. samo ludstvo uz je zdegenerovane a geneticky modifikovane z tohoto bordelu. ale napriklad aj zamerne vypustanie virusov do sveta... no to nema konca co nam vsetko skodi a postupne nas zabije.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Presne o tú nevedomosť ide. Mne idú sadze takej veľkosti, že ich zachytia plúca. Vstrekovací systém a spalovanie áut, ktoré DPF potrebujú, produkujú sadze, resp. pevné častice, ktoré plúca nedokážu odfiltrovat a tie sa zachtávajú v plúcach a prenikajú do krvného obehu. Škodlivosť je rovnaká jako napr. při azbestových vláknach. U jedného auta je to prd, ale keď si představíš koľko tých áut s vykuchanými DPF už jazdí... okolo Teba a Tvojich detí...komin píše:Acon: a stvojej D2 ide co bez DPF to iste co ztoho RR TDV8 bez DPF? Inac ma Elliot uplnu pravdu [WINKING FACE]
Kontraproduktivita DPF je na dlhú debatu. Aj áno aj nie. Otázka environmentálního zaťaženia výrobou ekologických áut tak isto. No sú tu. Ide o to či budú ďalej zaťažovať ovzdušie,alebo nie. No odstránenie DPF keď už tam je, je rozhodne kontraproduktívne. Lahostajnosť podporená nevedomosťou o čo vlastne ide tomu len napomáha.
Kontraproduktívne je hlavne to, že výrobcovia a ich neschopnosť vyriešiť životnosť DPF, vyriešili problém tak, že k regenerácii dochádza kedykolvek a kdekoľvek (aj po vjazde do garáže) a tak to čo DPF zachytí zasa vypustí tam kde to zachytil. Pritom povodne k regenerácii dochádzalo len při ustálenej záťaži motora, čím sa predpokladalo, že sa ten bordel vypustí mimo zastavaných a obývaných zón. A o to išlo. Zachytiť bordel při jazde mestami a vypustiť mimo.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
Nedávno jsem jel z ČB, předemnou jelo auto a kus za městem za ním vylít z výfuku šedivej oblak a já jsem ten humus chytil celej do auta. Prolítlo to pylovým filtrem a zasralo celej vnitřek auta až tak, že jsem zastavil a šel větrat. Pochopitelně jsem se tý sračky důkladně nadejchal. Sice to nenadýchám po městě, ale najednou si pak polknu dvojnásobně na silnici. Dost jsem toho o té šmejdovině PDF načetl a s ekologií to nemá nic společnýho, ale spíš s kapsama určité skupiny lidí. Co se týká sazí, tak ze starého diesla létaly ty saze velké a jakýkoliv organizmus se jich uměl zbavit, kdežto u diesla s vysokotlakým vstřikem jsou ty saze velmi malé a tudíž pronikají až do krve. PDF to vůbec nezachrání.
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: na čo dať pozor pri kúpe? L322
no to chudak stycek z toho bude mat chaos ci auto s DPF alebo bez a nie na co si ma dat pozor pri kupe RR
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift