Kupcova D1 300tdi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15260
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Kupcova D1 problem s převodovkou

#41 Příspěvek od MadTom » 10 lis 2014 18:04

To jsem neřešil - nával jsem kardan s křížem místo hardy spojky. Nicméně je pravda, že originál hardy spojka je asi v pohodě. Problém jsou ale různé náhrady - životonost mají pár set kilometrů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 problem s převodovkou

#42 Příspěvek od kupec18 » 12 lis 2014 19:27

Tak jsem sundal předni kardan a vyzkoušel.
zadní kardan.............
kontroloval hardy spojku i ten středici valeček.

Vule v mezidifu jak cip.

Ale rázy kolem 50-60 pořád, čím víc podtočím motor tím jsou silnější, když se dostanu nad 2000 ot tzn nějakych 70-80,,krásně ticho.
Pokud v te kriticke rychlosti přeřadím na 4.ku razy se utlumí a maji vetší frekvenci(prostě častěji to vibruje) ale pořad je citím.

Do volantu to nejde.

A co je pro mě divnější když vyřadím byt jedu v dane rychlosti a hraju si s otačkama abych měl těch kritických 1100-1500, je krásně klid.

MadTom
Příspěvky: 15260
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Kupcova D1 problem s převodovkou

#43 Příspěvek od MadTom » 12 lis 2014 20:05

Malá vůle v soukolí mezinápravového diferenciálu je normální, jestli je velká, tak pod výkonem to může mít snahu přeskakovat nebo se zadrhávat a potom to může celé cukat a vibrovat autem. Asi jediné řešení bude tu přídavnou přovodovku otevřít. Pro začátek bych se kouknul, jak je na tom olej, jestli v něm něco neplave - nadměrnej kovovej otěr nebo rovnou zuby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 problem s převodovkou

#44 Příspěvek od kupec18 » 12 lis 2014 20:19

Zapoměl jsem dopsat že přidavku jsem měl tim spodním krytem otevřenou, zuby atd vypadaly ok, na vypušťáku nějake šponky byly ale nic moc. Oleje jsou všude nové.
A s zaplou uzávěrkou maji předni a zadní unašeš proti sobě vuli něco kolem 8 cm, na měřeno na bubnu. A když je proti sobě roztočím rukou ozve se celkem rána.

Nemohl by někdo kdo ma 300 v manualu vyzkoušet jestli když dá paku na přidavce do polohy neutral a s pakou převodovky pak zařadí, defakto ktery koliv kvalt, jestli se mu bude převodovky ozyvat klepaní,, pač mě to klepe jak cip nejvic na 5tku.
Zkoušel jsem to jeste ne jednom D1 a taky klepalo,, ale zda se mi to divne.
dík

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Kupcova D1 problem s převodovkou

#45 Příspěvek od dava » 12 lis 2014 22:01

Kardany jsi vyvažoval? Kříže ok?
Ale pokud se při podřazení změní frekvence vibrací, nehledej to v převodech za hlavní převodovkou, ale vepředu, motor, spojka, převodovka.

Hlavní na volnoběh klepe bez zátěže asi skoro každá v těchto km. Vstřiky jsi kontroloval, komprese cajk?
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 problem s převodovkou

#46 Příspěvek od kupec18 » 12 lis 2014 22:47

kardany jsem nevyvažoval, křiže kontrolovany jeden vyměněny,, ale zas říkam se že kdyby ty vibrace dělalo něco nevyváženeho tak to s vzrustajici rychlosti a otačkama stoupa. Ale to u mě ne.

Vstřiky jsem měl venku asi 2dny zpět, a daval je na zkoušku,, praši krasně i tlaky dobry.

Komprese jsem neměříl, tim to nebude, chyta to na brnk studene teple, a jede krásně.

S tím hledanim od převodovky k motoru, bych to taky tak viděl,, jenže motor jde hezky spojka funguje nekope.



Koukal jsem na schema te převodovky a tam bych to tipoval na ložisko uloženi předlohove hřidele,pokud by bylo vymlete, tak by 5kvalt měl největší vuli a tim i ty razy, ktere by se mohly s vyššími otačkami ztratit.

Ale poněvadž jsem převodovku ještě nedělal a s timhle zrovna zkušenosti nemam tak je to jen moje teorie, možná naprosto mylná.
A hlavní věc která mě od toho odvádí,, před zvednutím, rozborkou a zborkou auta to nedělalo a do převodovek spojky se nedupalo, jen vyměnily oleje filtry atd
Přílohy
Bez názvu.png

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#47 Příspěvek od dava » 12 lis 2014 23:28

Jsi to měl venku, tak víš jak mrkev? Středový ložo v klice ok,
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#48 Příspěvek od kupec18 » 12 lis 2014 23:39

dava píše:Jsi to měl venku, tak víš jak mrkev? Středový ložo v klice ok,
Tvl na to už potřebuju překlad :nerd

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#49 Příspěvek od dava » 13 lis 2014 20:57

Hlavní hřídel 4, jestli nemá vůli, a pak středový ložisko v klice, do kterýho špička tý hřídele zapadá.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#50 Příspěvek od Miky_CZ » 13 lis 2014 20:59

ja jsem s tim autem dneska jel,
dle meho s tim autem nic v neporadku neni, kdyby moje auto jelo takhle pekne a melo tak male vule tak si piskam
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#51 Příspěvek od kupec18 » 13 lis 2014 21:13

Miky_CZ píše:ja jsem s tim autem dneska jel,
dle meho s tim autem nic v neporadku neni, kdyby moje auto jelo takhle pekne a melo tak male vule tak si piskam
No jako s timhle jsi mě potěšil,, ale ja ti tam pořád čuju nějakou neplechu. Jsem zvědavy až se ti vrati auto,, jestli to bude klepat na ten neutral.

To Dava. Ono je to takhle těžky něco vydedukovat, ale myslim že kdyby byla vule na te vstupní hřideli tak bych to citil na spojce.

No asi to dle rady mikyho zatím uzavřu pod auto. dam plech at nemam celou dlažbu označkovanou od přidavky. A až se budu nudit tak to pujde ven.

Miky stejně se mi nezdá že by 1500 bylo podtočene. V jakych otačkach ti zabere turbo?
Až bude druha sedačka vezmu tě projet a ukažu ty vibrace,, Bylo mi blbe tě posadit na podlahu :mrgreen:
ale je pravda že je to do těch 1500 ot.

MOJE NERVY :Ja blb:

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#52 Příspěvek od Miky_CZ » 13 lis 2014 21:21

turbo zabira pokud se nepletu nekde kolem 2000 otacek
me tak trochu nefunguje otackomer takze nevim:-D
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#53 Příspěvek od Miky_CZ » 13 lis 2014 21:21

anebo vis co? kdyz chces jezdit kolem 1500 otacek ja ti dam muj otackomer:-D ten totiz pri 2000 otackach ukazuje 1500 a vsichni budou spokojeni :grin:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#54 Příspěvek od kupec18 » 13 lis 2014 21:23

Miky_CZ píše:turbo zabira pokud se nepletu nekde kolem 2000 otacek
me tak trochu nefunguje otackomer takze nevim:-D
Začinam ti zavidět ten bezstarostny přistup,, to bude dusledek těch 5 LR co ti stoji na zahradě :lol:

Třeba tim tu převodovku ojebem a zapone na ty vibrace.

Jsem to hlava dubova, ty 3 matky na kola jsi zatim nepotkal?

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#55 Příspěvek od Kusto » 14 lis 2014 13:58

Těh 1500ot. se dá tak po rovině kde jde jet jen s šolícháním plynu. Dá se toho dost poladit na čerpadle a turbu ale je to dost věda, hrál jsem si stím dost dlouho než jsem spokojen (spotřeba, krouták, teplota, a celkovej projev motoru) nevrtal bych se do toho kdyby to předchozí majitel nerozhrabal a mě se to nesralo :ty jeden...: Jezdím tak že šlapu tak pul plynu a počkám až ot. vlezou kolem 2500-3000 pak teprv řadím, padaj tak na 1800-2000 a to už zas stačí jen lechce přidat a jede to lehce dál. Při 1500ot když tomu šlápnu tak zaváhá, zadrnčí a teprv jede :puke to autu rád nedělám.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#56 Příspěvek od kupec18 » 14 lis 2014 14:33

Jako nějaky zátah od toho nečekám, ale prostě těch 1200-1500 to musi na rovině v pohodě držet, a mě to vibruje i s kopce na tyhle otačky.

Tam fakt bude v hajzlu to ložisko v převodovce co jsem ukazoval na obrazku.

Jsem to dnes jeste zkoušel s jednim starym praktikem a říkal že to na to fakt vypada, a tím jak se zvednou otačky tak se to tim kmitanim "vystředí"

Uživatelský avatar
Pist
Příspěvky: 674
Registrován: 25 říj 2011 16:37
tel.: 724754310
auto: LR disco 2 td5
Bydliště: Kdyne

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#57 Příspěvek od Pist » 15 lis 2014 14:24

pekne to mas jakym stylem si opravoval dvere ? (lemy )
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#58 Příspěvek od kupec18 » 15 lis 2014 20:37

Pist píše:pekne to mas jakym stylem si opravoval dvere ? (lemy )
koupil nové v lepším stavu, abych se vyhnul svařovani hliniku,, ty pořadně v těch záhybech vydřel až na kov,, zatřel aktivním základem, pak přemazal karosářským tmelem a přestříkal kaučukem, a vevnitř vylil voskem

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h

#59 Příspěvek od kupec18 » 18 pro 2014 21:59

Po koupi autoradia a novych repro se hučení snižilo, bohužel mi z těch basu začina piskat v uších.

Dále jsem objevil novou funkci

Pokud necham klič ve spínačce a otevřu dveře začne mě nějake pípáni upozornovat že je klič ve spinačce-------nebetyčně mi to leze krkem,, Jak to zruším(co mam střihnout)?

Idealně abych zachoval tu funkci kdy mě to pipaní pro změnu upozornuje že jsem nechal svitit světla. Moc užitečná pro nás zapomětlivce :roll:

Zatím neuspěšně hledám nějake krytky na Matice kol, nevíte jestli se dají dokoupit zvlášt.
Popřípadě ma to cenu nechat nachromovat nebo zinkovat nebo komaxit,,, vydrží to?

kubas
Příspěvky: 1114
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: Kupcova D1

#60 Příspěvek od kubas » 19 pro 2014 09:23

co tams za znacku nových repro? a co staly?

Odpovědět