Kupcova D1 300tdi
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 problem s převodovkou
To jsem neřešil - nával jsem kardan s křížem místo hardy spojky. Nicméně je pravda, že originál hardy spojka je asi v pohodě. Problém jsou ale různé náhrady - životonost mají pár set kilometrů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kupcova D1 problem s převodovkou
Tak jsem sundal předni kardan a vyzkoušel.
zadní kardan.............
kontroloval hardy spojku i ten středici valeček.
Vule v mezidifu jak cip.
Ale rázy kolem 50-60 pořád, čím víc podtočím motor tím jsou silnější, když se dostanu nad 2000 ot tzn nějakych 70-80,,krásně ticho.
Pokud v te kriticke rychlosti přeřadím na 4.ku razy se utlumí a maji vetší frekvenci(prostě častěji to vibruje) ale pořad je citím.
Do volantu to nejde.
A co je pro mě divnější když vyřadím byt jedu v dane rychlosti a hraju si s otačkama abych měl těch kritických 1100-1500, je krásně klid.
zadní kardan.............
kontroloval hardy spojku i ten středici valeček.
Vule v mezidifu jak cip.
Ale rázy kolem 50-60 pořád, čím víc podtočím motor tím jsou silnější, když se dostanu nad 2000 ot tzn nějakych 70-80,,krásně ticho.
Pokud v te kriticke rychlosti přeřadím na 4.ku razy se utlumí a maji vetší frekvenci(prostě častěji to vibruje) ale pořad je citím.
Do volantu to nejde.
A co je pro mě divnější když vyřadím byt jedu v dane rychlosti a hraju si s otačkama abych měl těch kritických 1100-1500, je krásně klid.
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 problem s převodovkou
Malá vůle v soukolí mezinápravového diferenciálu je normální, jestli je velká, tak pod výkonem to může mít snahu přeskakovat nebo se zadrhávat a potom to může celé cukat a vibrovat autem. Asi jediné řešení bude tu přídavnou přovodovku otevřít. Pro začátek bych se kouknul, jak je na tom olej, jestli v něm něco neplave - nadměrnej kovovej otěr nebo rovnou zuby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kupcova D1 problem s převodovkou
Zapoměl jsem dopsat že přidavku jsem měl tim spodním krytem otevřenou, zuby atd vypadaly ok, na vypušťáku nějake šponky byly ale nic moc. Oleje jsou všude nové.
A s zaplou uzávěrkou maji předni a zadní unašeš proti sobě vuli něco kolem 8 cm, na měřeno na bubnu. A když je proti sobě roztočím rukou ozve se celkem rána.
Nemohl by někdo kdo ma 300 v manualu vyzkoušet jestli když dá paku na přidavce do polohy neutral a s pakou převodovky pak zařadí, defakto ktery koliv kvalt, jestli se mu bude převodovky ozyvat klepaní,, pač mě to klepe jak cip nejvic na 5tku.
Zkoušel jsem to jeste ne jednom D1 a taky klepalo,, ale zda se mi to divne.
dík
A s zaplou uzávěrkou maji předni a zadní unašeš proti sobě vuli něco kolem 8 cm, na měřeno na bubnu. A když je proti sobě roztočím rukou ozve se celkem rána.
Nemohl by někdo kdo ma 300 v manualu vyzkoušet jestli když dá paku na přidavce do polohy neutral a s pakou převodovky pak zařadí, defakto ktery koliv kvalt, jestli se mu bude převodovky ozyvat klepaní,, pač mě to klepe jak cip nejvic na 5tku.
Zkoušel jsem to jeste ne jednom D1 a taky klepalo,, ale zda se mi to divne.
dík
Re: Kupcova D1 problem s převodovkou
Kardany jsi vyvažoval? Kříže ok?
Ale pokud se při podřazení změní frekvence vibrací, nehledej to v převodech za hlavní převodovkou, ale vepředu, motor, spojka, převodovka.
Hlavní na volnoběh klepe bez zátěže asi skoro každá v těchto km. Vstřiky jsi kontroloval, komprese cajk?
Ale pokud se při podřazení změní frekvence vibrací, nehledej to v převodech za hlavní převodovkou, ale vepředu, motor, spojka, převodovka.
Hlavní na volnoběh klepe bez zátěže asi skoro každá v těchto km. Vstřiky jsi kontroloval, komprese cajk?
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Kupcova D1 problem s převodovkou
kardany jsem nevyvažoval, křiže kontrolovany jeden vyměněny,, ale zas říkam se že kdyby ty vibrace dělalo něco nevyváženeho tak to s vzrustajici rychlosti a otačkama stoupa. Ale to u mě ne.
Vstřiky jsem měl venku asi 2dny zpět, a daval je na zkoušku,, praši krasně i tlaky dobry.
Komprese jsem neměříl, tim to nebude, chyta to na brnk studene teple, a jede krásně.
S tím hledanim od převodovky k motoru, bych to taky tak viděl,, jenže motor jde hezky spojka funguje nekope.
Koukal jsem na schema te převodovky a tam bych to tipoval na ložisko uloženi předlohove hřidele,pokud by bylo vymlete, tak by 5kvalt měl největší vuli a tim i ty razy, ktere by se mohly s vyššími otačkami ztratit.
Ale poněvadž jsem převodovku ještě nedělal a s timhle zrovna zkušenosti nemam tak je to jen moje teorie, možná naprosto mylná.
A hlavní věc která mě od toho odvádí,, před zvednutím, rozborkou a zborkou auta to nedělalo a do převodovek spojky se nedupalo, jen vyměnily oleje filtry atd
Vstřiky jsem měl venku asi 2dny zpět, a daval je na zkoušku,, praši krasně i tlaky dobry.
Komprese jsem neměříl, tim to nebude, chyta to na brnk studene teple, a jede krásně.
S tím hledanim od převodovky k motoru, bych to taky tak viděl,, jenže motor jde hezky spojka funguje nekope.
Koukal jsem na schema te převodovky a tam bych to tipoval na ložisko uloženi předlohove hřidele,pokud by bylo vymlete, tak by 5kvalt měl největší vuli a tim i ty razy, ktere by se mohly s vyššími otačkami ztratit.
Ale poněvadž jsem převodovku ještě nedělal a s timhle zrovna zkušenosti nemam tak je to jen moje teorie, možná naprosto mylná.
A hlavní věc která mě od toho odvádí,, před zvednutím, rozborkou a zborkou auta to nedělalo a do převodovek spojky se nedupalo, jen vyměnily oleje filtry atd
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Jsi to měl venku, tak víš jak mrkev? Středový ložo v klice ok,
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Tvl na to už potřebuju překladdava píše:Jsi to měl venku, tak víš jak mrkev? Středový ložo v klice ok,

Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Hlavní hřídel 4, jestli nemá vůli, a pak středový ložisko v klice, do kterýho špička tý hřídele zapadá.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
ja jsem s tim autem dneska jel,
dle meho s tim autem nic v neporadku neni, kdyby moje auto jelo takhle pekne a melo tak male vule tak si piskam
dle meho s tim autem nic v neporadku neni, kdyby moje auto jelo takhle pekne a melo tak male vule tak si piskam
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
No jako s timhle jsi mě potěšil,, ale ja ti tam pořád čuju nějakou neplechu. Jsem zvědavy až se ti vrati auto,, jestli to bude klepat na ten neutral.Miky_CZ píše:ja jsem s tim autem dneska jel,
dle meho s tim autem nic v neporadku neni, kdyby moje auto jelo takhle pekne a melo tak male vule tak si piskam
To Dava. Ono je to takhle těžky něco vydedukovat, ale myslim že kdyby byla vule na te vstupní hřideli tak bych to citil na spojce.
No asi to dle rady mikyho zatím uzavřu pod auto. dam plech at nemam celou dlažbu označkovanou od přidavky. A až se budu nudit tak to pujde ven.
Miky stejně se mi nezdá že by 1500 bylo podtočene. V jakych otačkach ti zabere turbo?
Až bude druha sedačka vezmu tě projet a ukažu ty vibrace,, Bylo mi blbe tě posadit na podlahu

ale je pravda že je to do těch 1500 ot.
MOJE NERVY

- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
turbo zabira pokud se nepletu nekde kolem 2000 otacek
me tak trochu nefunguje otackomer takze nevim:-D
me tak trochu nefunguje otackomer takze nevim:-D
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
anebo vis co? kdyz chces jezdit kolem 1500 otacek ja ti dam muj otackomer:-D ten totiz pri 2000 otackach ukazuje 1500 a vsichni budou spokojeni 

DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Začinam ti zavidět ten bezstarostny přistup,, to bude dusledek těch 5 LR co ti stoji na zahraděMiky_CZ píše:turbo zabira pokud se nepletu nekde kolem 2000 otacek
me tak trochu nefunguje otackomer takze nevim:-D

Třeba tim tu převodovku ojebem a zapone na ty vibrace.
Jsem to hlava dubova, ty 3 matky na kola jsi zatim nepotkal?
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Těh 1500ot. se dá tak po rovině kde jde jet jen s šolícháním plynu. Dá se toho dost poladit na čerpadle a turbu ale je to dost věda, hrál jsem si stím dost dlouho než jsem spokojen (spotřeba, krouták, teplota, a celkovej projev motoru) nevrtal bych se do toho kdyby to předchozí majitel nerozhrabal a mě se to nesralo
Jezdím tak že šlapu tak pul plynu a počkám až ot. vlezou kolem 2500-3000 pak teprv řadím, padaj tak na 1800-2000 a to už zas stačí jen lechce přidat a jede to lehce dál. Při 1500ot když tomu šlápnu tak zaváhá, zadrnčí a teprv jede
to autu rád nedělám.


Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Jako nějaky zátah od toho nečekám, ale prostě těch 1200-1500 to musi na rovině v pohodě držet, a mě to vibruje i s kopce na tyhle otačky.
Tam fakt bude v hajzlu to ložisko v převodovce co jsem ukazoval na obrazku.
Jsem to dnes jeste zkoušel s jednim starym praktikem a říkal že to na to fakt vypada, a tím jak se zvednou otačky tak se to tim kmitanim "vystředí"
Tam fakt bude v hajzlu to ložisko v převodovce co jsem ukazoval na obrazku.
Jsem to dnes jeste zkoušel s jednim starym praktikem a říkal že to na to fakt vypada, a tím jak se zvednou otačky tak se to tim kmitanim "vystředí"
- Pist
- Příspěvky: 674
- Registrován: 25 říj 2011 16:37
- tel.: 724754310
- auto: LR disco 2 td5
- Bydliště: Kdyne
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
pekne to mas jakym stylem si opravoval dvere ? (lemy )
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
koupil nové v lepším stavu, abych se vyhnul svařovani hliniku,, ty pořadně v těch záhybech vydřel až na kov,, zatřel aktivním základem, pak přemazal karosářským tmelem a přestříkal kaučukem, a vevnitř vylil voskemPist píše:pekne to mas jakym stylem si opravoval dvere ? (lemy )
Re: Kupcova D1 Rázy při 50-60km/h
Po koupi autoradia a novych repro se hučení snižilo, bohužel mi z těch basu začina piskat v uších.
Dále jsem objevil novou funkci
Pokud necham klič ve spínačce a otevřu dveře začne mě nějake pípáni upozornovat že je klič ve spinačce-------nebetyčně mi to leze krkem,, Jak to zruším(co mam střihnout)?
Idealně abych zachoval tu funkci kdy mě to pipaní pro změnu upozornuje že jsem nechal svitit světla. Moc užitečná pro nás zapomětlivce
Zatím neuspěšně hledám nějake krytky na Matice kol, nevíte jestli se dají dokoupit zvlášt.
Popřípadě ma to cenu nechat nachromovat nebo zinkovat nebo komaxit,,, vydrží to?
Dále jsem objevil novou funkci
Pokud necham klič ve spínačce a otevřu dveře začne mě nějake pípáni upozornovat že je klič ve spinačce-------nebetyčně mi to leze krkem,, Jak to zruším(co mam střihnout)?
Idealně abych zachoval tu funkci kdy mě to pipaní pro změnu upozornuje že jsem nechal svitit světla. Moc užitečná pro nás zapomětlivce

Zatím neuspěšně hledám nějake krytky na Matice kol, nevíte jestli se dají dokoupit zvlášt.
Popřípadě ma to cenu nechat nachromovat nebo zinkovat nebo komaxit,,, vydrží to?
-
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: Kupcova D1
co tams za znacku nových repro? a co staly?