Voda v sání a napáchané škody.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Voda v sání a napáchané škody.
Prosím o radu jak postupovat dál.
Minulý pátek při cestě po dálnici do Prahy ve velmi silném dešti,téměř neustále ve vodní tříšti mezi kamiony v rychlosti kolem 90-100km/hod,po cca 70ti km jízdy najednou Defík 3x "kucknul",jako by výpadek v tahu motoru.Tak jsem se řádně vyděsil,zvolnil a čekal,co bude dál.Dále nebylo nic,jen mi přišlo,že auto už nejede,resp.se nesbírá tak jak dřív.Promotal jsem se Prahou až do Def-Tecu,kde jsem měl původně domluvené k řešení jiné věci.V servisu jsem řekl,co se mi cestou stalo,tak mi auto chlapi připojili na diagnostiku:chyby žádné,činnost vstřiků ok,chod motoru pravidelný,odvzdušňovací cyklus bez problémů,hadice sání ok.Tak jsem frčel domu,opět v silném dešti,ale podstatně volnějším tempem.Doma mi to nedalo,tak jsem kouknul na vzduchový filtr a ejhle:nacucaný vodou jako houba,deformovaný,pod ním na dně loužičky vody a co hůř,drobná vlhkost i v rouře z filtru směrem k turbu.Vše jsem vyčistil,vysušil,filtr dal nový a myslel,že je vyřešeno.Bohužel není Auto startuje jako dřív,zvuk motoru jako dřív,pravidelný chod,nekouří,ale nemá zdaleka takovou chuť jít za plynem,chybí takový ten šťouchanem do zad po přišlápnutí plynu jako dřív.Spíš mi připadá,že když plyn trochu přišlápnu,tak se auto spíš jakoby na okamžik přidusí a pak teprve se začne rozjíždět,ale podstatně vlažněji,než dřív.Nikdy před tím pátečním průšvihem jsem s motorem neměl sebemenší potíže,najeto mám cca 108000.
Včera jsem ještě dotankoval naftu s VIFem,byl to projet,ale ten projev je mdlý,zjména po přišlápnutí plynu.Připadá mi,že když ho přišlapuju málo a pomalu,tak je to lepší.Jak ho přišlápnu rychleji a víc,tak se auto opravdu trochu"přidusí" a teprve za chvíli se začne vcelku neochotně rozhýbávat.Potom,když už se rozjede,tak už jakž takž,ale není to ono.
Co teď dál?Jako automechanik amatér mám strach o turbo,ale předpokládal bych,že kdyby dávalo nějaké špatné tlaky,že by se to na diagnostice projevilo.Mám i strach s tím teď jezdit a to jsem chtěl jet na víkend do Jihlavy na Pístovský mokřady a užít si poslední letošní akci
Co ještě zkontrolovat,nebo jak postupovat?Díky za názory a postřehy a omlouvám se za tak obsáhlé slohové cvičení.
Díky Petr.
Minulý pátek při cestě po dálnici do Prahy ve velmi silném dešti,téměř neustále ve vodní tříšti mezi kamiony v rychlosti kolem 90-100km/hod,po cca 70ti km jízdy najednou Defík 3x "kucknul",jako by výpadek v tahu motoru.Tak jsem se řádně vyděsil,zvolnil a čekal,co bude dál.Dále nebylo nic,jen mi přišlo,že auto už nejede,resp.se nesbírá tak jak dřív.Promotal jsem se Prahou až do Def-Tecu,kde jsem měl původně domluvené k řešení jiné věci.V servisu jsem řekl,co se mi cestou stalo,tak mi auto chlapi připojili na diagnostiku:chyby žádné,činnost vstřiků ok,chod motoru pravidelný,odvzdušňovací cyklus bez problémů,hadice sání ok.Tak jsem frčel domu,opět v silném dešti,ale podstatně volnějším tempem.Doma mi to nedalo,tak jsem kouknul na vzduchový filtr a ejhle:nacucaný vodou jako houba,deformovaný,pod ním na dně loužičky vody a co hůř,drobná vlhkost i v rouře z filtru směrem k turbu.Vše jsem vyčistil,vysušil,filtr dal nový a myslel,že je vyřešeno.Bohužel není Auto startuje jako dřív,zvuk motoru jako dřív,pravidelný chod,nekouří,ale nemá zdaleka takovou chuť jít za plynem,chybí takový ten šťouchanem do zad po přišlápnutí plynu jako dřív.Spíš mi připadá,že když plyn trochu přišlápnu,tak se auto spíš jakoby na okamžik přidusí a pak teprve se začne rozjíždět,ale podstatně vlažněji,než dřív.Nikdy před tím pátečním průšvihem jsem s motorem neměl sebemenší potíže,najeto mám cca 108000.
Včera jsem ještě dotankoval naftu s VIFem,byl to projet,ale ten projev je mdlý,zjména po přišlápnutí plynu.Připadá mi,že když ho přišlapuju málo a pomalu,tak je to lepší.Jak ho přišlápnu rychleji a víc,tak se auto opravdu trochu"přidusí" a teprve za chvíli se začne vcelku neochotně rozhýbávat.Potom,když už se rozjede,tak už jakž takž,ale není to ono.
Co teď dál?Jako automechanik amatér mám strach o turbo,ale předpokládal bych,že kdyby dávalo nějaké špatné tlaky,že by se to na diagnostice projevilo.Mám i strach s tím teď jezdit a to jsem chtěl jet na víkend do Jihlavy na Pístovský mokřady a užít si poslední letošní akci
Co ještě zkontrolovat,nebo jak postupovat?Díky za názory a postřehy a omlouvám se za tak obsáhlé slohové cvičení.
Díky Petr.
- VencaZE
- Příspěvky: 3601
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Koukni jestli nemáš kousky filtru třeba na váze vzduchu a zkontroluj čistotu čidla tlaku vzduchu na hliníkovém sacím potrubí. A jestli máš ještě egr ventil tak taky jeho čistotu, nebo ho zruš.
Když nic nenajdeš tak budeš muset znovu na diagnostiku aby ti koukli na live data za jízdy a tlak nafty. Třeba to byla náhoda, něco se pokazilo a s deštěm to nijak nesouvisí.
Když nic nenajdeš tak budeš muset znovu na diagnostiku aby ti koukli na live data za jízdy a tlak nafty. Třeba to byla náhoda, něco se pokazilo a s deštěm to nijak nesouvisí.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15173
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Novej filtr, vyčistit váhu vzduchu. Ono tam té vody prošlo nejspíš jenom trošku a ještě to navíc nejdřív muselo projít váhou vzduchu, turbem a intercoolerem.
Takže kromě vyčištění váhy vzduchu (vystříkat čističem na brzdy), bych ještě kouknul na turbo jako takové.
Voda v motoru doopravdy vadí, až když si lokne. Při jízdě v mlze to taky nasává docela dost vody.
Takže kromě vyčištění váhy vzduchu (vystříkat čističem na brzdy), bych ještě kouknul na turbo jako takové.
Voda v motoru doopravdy vadí, až když si lokne. Při jízdě v mlze to taky nasává docela dost vody.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Když mi moje zdechlina nejede a potřebuju předjíždět, tak pouštím vstřik water/methanol do sání a jde tam přes 0,5l/min. ve formě mlhoviny. Je to jenom krátkodobě než naberu rychlost 15-30 sec. Takže nějaká vlhkost z deště nemůže motoru fakt nic udělat. Teda pokud se tam nenakumuluje a nešplouchne tam najednou.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Venco díky za reakci.Zkusím to všechno ještě prohlídnout.Je možný,že by třeba ta voda,pokud se opravdu dostávala při té cestě až do turba,ho ějak poškodila,způsobila např. "nareznutí lopatek" a jejich zadrhávání při roztáčení?Protože mi to tak při tom chování tak připadá.Jako by se nemohl najednou motor pořádně nadechnout.Moje fantazie automechanika amatéra jede naplno a představuju si jednu hrůzostrašnější blbost než druhou a už vidím na konci rozlítlý turbo a zadřený motor
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Díky chlapi i za ostatní komentáře.Nějak se mi tu zobrazily až nyní.Mám prostě strach o motor.Defík je moje láska
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Tak jsem ještě kouknul na váhu vzduchu a je úplně čistá i trubka za ní.
- DjALF
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda v sání a napáchané škody.
možná blbost, ale zkusil bych ještě mrknout na hadice sání - jestli není odlepená vnitřní vrstva
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Hadice kontrolovali ještě v Praze a jsou ok.
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Tak ehm to že je nenapadlo, se podívat do filtru je čisty amaterismus. Osobně bych vše až do motoru rozebral a vyčistil, voda motoru nevadí, turbu je to taky šumák, spíš jde o to jestli kousky toho filtru někam nedoputovaly.
Mě to dokonce ten rozmočený filtr celý vytrhlo a vcuclo do sání.
Mě to dokonce ten rozmočený filtr celý vytrhlo a vcuclo do sání.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Re: Voda v sání a napáchané škody.
A to se ti to připláclo na tu mřížku,co má před sebou čidlo váhy vzduchu?Dál se to přeci dostat nemůže.Nebo jo?Já jsem filtr při výměně a čištění boxu prohlížel a krom zdeformování vlhkostí byl jinak celý.
Re: Voda v sání a napáchané škody.
...prebehni auto bez vika filteroxu teda bez filtra.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6516
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Nechci na dálku kritizovat něčí práci, ale jestli ti tam nechali mokrou houbu misto filtru, pokud se teda filtr nenamočil až potom, tak bych teda hlavně zkontroloval váhu vzduchu, jestli funguje, že jim diagnotika nehlasila žádnou chybu je otázka, co diagnostikovali a jak. Váha vzduchu, když je mrtvá, tak hlásí třeba jen 0, nebo "no flow" ale motor jede spokojeně dál, vstriky vstrikuji, nic někube netluče, ale na plyn to reaguje velmi vlažně - co já viděl aut s mrtvou váhou vzduchu, zvláště po bazarech se jich povaluje dost a nikdo to ani neví. Váhy vzduchu kdyžtak nějaký mám starší, sbírám je .
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Voda v sání a napáchané škody.
O chování turbodehtů vim kulový ale nemůže to být přisáváním falešnýho vzduchu?
Při jízdě bez filtru jak radí Dano by se to mělo zlepšit. Váha vzduchu je hned za filtrem pokud se nepletu, tak bych ideálně startovacím sprejem nebo čističem na brzdy postříkal všechny spoje až k turbu. Měly by se zvednout otáčky.
Při jízdě bez filtru jak radí Dano by se to mělo zlepšit. Váha vzduchu je hned za filtrem pokud se nepletu, tak bych ideálně startovacím sprejem nebo čističem na brzdy postříkal všechny spoje až k turbu. Měly by se zvednout otáčky.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6516
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Pokud turbo tlačí, tak by v sání za turbem mel být spíš přetlak, takže to asi přisávat nebude, ale jestli je to někde přiškrcený, tak je možné, že by tam byl i podtlak, ale to taky ukáže diagnostika, bohužel závěr z diagnostiky, že tam nejsou závady, je takový nijaký, chce to pokoukat tlak za turbem a to jak za stání na neutrál tak za jízdy...
Re: Voda v sání a napáchané škody.
no jasně že je to lajdácká práce servisu,
ještě co se dá jednoduše zkusit, je odpojit hadici od sání turba a prstem zkusit jak se vrtulka v turbu točí -měla by jít zlehka
ještě co se dá jednoduše zkusit, je odpojit hadici od sání turba a prstem zkusit jak se vrtulka v turbu točí -měla by jít zlehka
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02 kvě 2014 17:00
- tel.: 604512740
- auto: Defender 110SW
- Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Opět prosím o radu,protože nevím co dál.Defík mi řádně zamotává hlavu.
Od včera byl v servisu LR v Českém Dubu.Znovu na diagnostice,kde jediná hláška prý byla o odpojované váze vzduchu,jinak nic.Prošli tam celé sání,vč.podtlaku až k turbu,které se prstem volně točí.Zkusili novou váhu vzduchu a pro sichr i váhu vzduchu z jiného ok auta a změna k lepšímu žádná.Dnes mi auto přivezli domů s odpojenou váhou vzduchu s tím,že to bez ní jede mnohem lépe,ale že to stále není ono,což jsem si hned potvrdil,když jsem vezl technika zpět do servisu.Víníkem že bude zřejmě turbo.Na cestu ze servisu domů jsem opět váhu vzduchu zapojil a projev opravdu mnohem horší,než s odpojenou.V půli cesty po "vyploužení" se na 3 s pedálem na podlaze na kopec,který jsem předtím dával za 4-5 s lehkou nohou se za vrcholem po rovince najednou začalo auto rozbíhat jako by ožilo a najednou se chovalo celý zbytek cesty úplně normálně jako dřív.Pro ověření jsem ho vzal ještě i na dálnici,kde máme "testovací kopec" a i tam táhnul motor úplně bez sebemenších problémů úplně jako dřív.Tak jsem s nadšením,že se to zřejmě nějak "profouklo",dorazil domů,na dvoře nechal chvíli doběhnout motor a potom jsem ho vypnul.Po cca 15ti min mě napadlo,že si ještě zajedu pro pytle s maltou,když už je auto venku a je ok,ale po nastartování a rozjetí přišlo trpké zklamání. Opět úplně bez chuti se sbírat z nízkých otáček a téměř bez reakce na sešlápnutí plynu.Dává to někomu smysl?Mě žádný a hlavně nevím,co dál?Dávat repasovat turbo,pokud opravdu nevíme,zda je viníkem,se mi moc nechce.Navíc když podle chování auta mě to na něj amatérským rozumem moc nesedí.Přeci kdyby nedávalo tlaky,který má,tak by se to na diagnostice někde projevilo,ne?Navíc že by najednou obživlo a zničehonic fungovalo úplně super?Poradíte někdo,co dál?Znovu se omlouvám za to slohový cvičení,ale tohle krátce popsat nedokážu.Dík Petr
Od včera byl v servisu LR v Českém Dubu.Znovu na diagnostice,kde jediná hláška prý byla o odpojované váze vzduchu,jinak nic.Prošli tam celé sání,vč.podtlaku až k turbu,které se prstem volně točí.Zkusili novou váhu vzduchu a pro sichr i váhu vzduchu z jiného ok auta a změna k lepšímu žádná.Dnes mi auto přivezli domů s odpojenou váhou vzduchu s tím,že to bez ní jede mnohem lépe,ale že to stále není ono,což jsem si hned potvrdil,když jsem vezl technika zpět do servisu.Víníkem že bude zřejmě turbo.Na cestu ze servisu domů jsem opět váhu vzduchu zapojil a projev opravdu mnohem horší,než s odpojenou.V půli cesty po "vyploužení" se na 3 s pedálem na podlaze na kopec,který jsem předtím dával za 4-5 s lehkou nohou se za vrcholem po rovince najednou začalo auto rozbíhat jako by ožilo a najednou se chovalo celý zbytek cesty úplně normálně jako dřív.Pro ověření jsem ho vzal ještě i na dálnici,kde máme "testovací kopec" a i tam táhnul motor úplně bez sebemenších problémů úplně jako dřív.Tak jsem s nadšením,že se to zřejmě nějak "profouklo",dorazil domů,na dvoře nechal chvíli doběhnout motor a potom jsem ho vypnul.Po cca 15ti min mě napadlo,že si ještě zajedu pro pytle s maltou,když už je auto venku a je ok,ale po nastartování a rozjetí přišlo trpké zklamání. Opět úplně bez chuti se sbírat z nízkých otáček a téměř bez reakce na sešlápnutí plynu.Dává to někomu smysl?Mě žádný a hlavně nevím,co dál?Dávat repasovat turbo,pokud opravdu nevíme,zda je viníkem,se mi moc nechce.Navíc když podle chování auta mě to na něj amatérským rozumem moc nesedí.Přeci kdyby nedávalo tlaky,který má,tak by se to na diagnostice někde projevilo,ne?Navíc že by najednou obživlo a zničehonic fungovalo úplně super?Poradíte někdo,co dál?Znovu se omlouvám za to slohový cvičení,ale tohle krátce popsat nedokážu.Dík Petr
- zidon
- Příspěvky: 1407
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI, UAZ, Vitara, D1
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko vC.) ;-) POVOLANI: Zachranar(aneb poslani k posrani :D)
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Nechci kecat,ale nemuze bejt na vinne treba nejaka hadice? Bud blbe drzici nebo napraskla?
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
Re: Voda v sání a napáchané škody.
Kábel váhy vzduchu je o.k.?
- VencaZE
- Příspěvky: 3601
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda v sání a napáchané škody.
No a jezdili jste s autem s připojenou diagnostikou a při zatížení? Jaké byly hodnoty průtoku vzduchu, tlaku v sání, korekcí, napětí čidel a tak podobně..? A regulace na turbu je v pořádku? lze s ní hýbat rukou?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD