zadní uzávěrka D4

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macronera
Příspěvky: 338
Registrován: 05 pro 2009 15:35
tel.: 775651798
auto: DISCOVERY II,IV
Bydliště: Praha/Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

zadní uzávěrka D4

#1 Příspěvek od macronera » 13 lis 2017 10:44

Dá se nějak jednoduše zjistit zda je D4 vybavena zadní uzávěrkou? Na displeji svítí zelený zámek, ale znamená to, že tam ta špéra je? Příp. dokáže to někdo zjistit z VIN? Díky
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní uzávěrka D4

#2 Příspěvek od Maxsel » 13 lis 2017 10:50

Na displeji musí být vidět kolečko zámku (barva se mění podle stavu) pro mezinápravu a druhé pro zadní dif. A pohledově je na zadním difu vidět motorek.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
macronera
Příspěvky: 338
Registrován: 05 pro 2009 15:35
tel.: 775651798
auto: DISCOVERY II,IV
Bydliště: Praha/Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní uzávěrka D4

#3 Příspěvek od macronera » 13 lis 2017 11:00

na displeji je kolečko jak u mezinápravy tak u zadní nápravy. Při prokluzu jsem viděl zamknout jen mezinápravu a ne zadek a motorek pod autem jsem u zadku neviděl, ale třeba jsem jen špatně hledal.
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2585
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: zadní uzávěrka D4

#4 Příspěvek od habakuk » 13 lis 2017 11:14

Při režimu rock by měl být zamknutá i zadní uzávěra tak jej vyzkoušej a uvidíš na čem jsi.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2570
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: zadní uzávěrka D4

#5 Příspěvek od xxx » 13 lis 2017 13:56

motorek je nad zadním difem vlevo nahoře.
I když ti na panelu svítí zámek zadního diferenciálu zeleně, neznamená to, že ho máš

image_43366.jpg
image_43366.jpg (39.09 KiB) Zobrazeno 16501 x

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní uzávěrka D4

#6 Příspěvek od Maxsel » 13 lis 2017 15:11

Auta, která zadní uzávěrku nemají, jí v originále vůbec nezobrazují.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2570
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: zadní uzávěrka D4

#7 Příspěvek od xxx » 13 lis 2017 15:38

Maxsel píše: 13 lis 2017 15:11 Auta, která zadní uzávěrku nemají, jí v originále vůbec nezobrazují.

nemáš pravdu. :ty jeden...:

Zadní uzávěru na D4 nemám (a nikdy podle specifikace výrobce dle VIN tam nebyla) a svítí mi zámek zeleně.
Na D3 jsem ji neměl a zámek byl šedý - "neaktivní"

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: zadní uzávěrka D4

#8 Příspěvek od Benjamin » 13 lis 2017 17:10

xxx píše: 13 lis 2017 15:38
Maxsel píše: 13 lis 2017 15:11 Auta, která zadní uzávěrku nemají, jí v originále vůbec nezobrazují.

nemáš pravdu. :ty jeden...:

Zadní uzávěru na D4 nemám (a nikdy podle specifikace výrobce dle VIN tam nebyla) a svítí mi zámek zeleně.
Na D3 jsem ji neměl a zámek byl šedý - "neaktivní"
Mám to na D4 stejně, zelený zámek na displayi mám, nicméně uzávěra tam fyzicky není (a ten zelený zámek nikdy nezčervená v jakékoliv situaci, je prostě neaktivní).
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: zadní uzávěrka D4

#9 Příspěvek od NOTIX » 13 lis 2017 17:41

xxx ma pravdu, zamek sviti zelene i kdyz tam uzavera neni. Mam to taky tak na D3.
Poznat to je jen podle toho motorku.
A taky kdyz das rezim velike kameny, je to ten posledni. Musis taky dat redukci, tim se zamknou vsechny uzaverky co mas.
Pak uvidis ze se ti zamkne jen mezinaprava :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
dodooff
Příspěvky: 219
Registrován: 22 úno 2011 21:39
tel.: +421 915 965 965
auto: SII, Def, LR4, HZJ76
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní uzávěrka D4

#10 Příspěvek od dodooff » 13 lis 2017 17:49

Aj my sme mali u nas v servise par podobnych anomalii. Kladka zelena a uzavierka fyzicky neexistuje. Kladka zelena, motorcek uzavierky je aj fyzicky, no podla VIN uzavierku nema. No a posledna varianta, na mojej D4 zelena kladka nieje a ani realne motorcek nieje. S D3 sa toto vobec neda porovnat... D

Odoslané z SM-N950F pomocou Tapatalku


Janotifo
Příspěvky: 243
Registrován: 28 úno 2013 21:41
auto: RRC, ex Defik, D4,
Bydliště: Žilina

Re: zadní uzávěrka D4

#11 Příspěvek od Janotifo » 13 lis 2017 21:16

Mne to na D4 svieti resp. preblikáva ak je aktívne na červeno ak ideš napr. hore kopcom po blate....ináč to svieti na zeleno.....je to len samosvor. Na RR L322 aj D3 to robilo to isté.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní uzávěrka D4

#12 Příspěvek od Maxsel » 13 lis 2017 21:43

xxx píše: 13 lis 2017 15:38
Maxsel píše: 13 lis 2017 15:11 Auta, která zadní uzávěrku nemají, jí v originále vůbec nezobrazují.

nemáš pravdu. :ty jeden...:

Zadní uzávěru na D4 nemám (a nikdy podle specifikace výrobce dle VIN tam nebyla) a svítí mi zámek zeleně.
Na D3 jsem ji neměl a zámek byl šedý - "neaktivní"
Ten šedý zámek je to, co myslím v případě, že tam zadní uzávěra není. U D4 je to možná jinak. Žil jsem v tom, že to stejné. Ale je možné, že si to ještě pletu s RR a RRS.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: zadní uzávěrka D4

#13 Příspěvek od NOTIX » 14 lis 2017 19:40

Janotifo píše: 13 lis 2017 21:16 .....je to len samosvor. Na RR L322 aj D3 to robilo to isté.
Zadnej samosvor to neni.! !! Je to elektricky ovladana uzaverka. Ze to meni barvy je tim v jakem je rezimu, to ze je meni je tim ze neni uzavrena porad, ale jen pri prokluzu. Lze navolit kombinaci kdy je uzavrena porad :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 421
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: zadní uzávěrka D4

#14 Příspěvek od ladapes » 27 led 2025 09:35

Zkusím napojit na téma.

Nemáte někdo reálnou zkušenost, co D4ka bez zadní uzávěrky ujede oproti D3 kde jsou obě uzávěrky? Je rozdíl v Terrain Response na D3 a na D4?
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5768
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: zadní uzávěrka D4

#15 Příspěvek od Miky_CZ » 27 led 2025 11:07

Mám zkušenost vlastní zkušenost s D3 bez zadní uzávěrky s pěknými MT a moje D3 na úplně sjetých AT.
Moje D3 fungovala v Zábřehu i Jihlavě o poznání lépe, než kamarádova D3 bez uzávěrky na o dost lepších gumách.
Tam kde jsem já jen lehce přidal plyn, auto si třeba při vykřížení uzavřelo zadní uzávěrku a krásně fungoval jsem s tou druhou D3 potřeboval minimálně půl plynu a mít rychlost abych se do některých míst dostal.

I z tohoto důvodu vlastního porovnání si nechávám do D4 origo zadní uzávěrku dodělat.
Jen je to teda o něco (dost) složitější, než jsem doufal. Ale když se dobereme do zdárného konce tak už budeme zase o dost chytřejší a pro další to bude o dost jednodušší.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 421
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: zadní uzávěrka D4

#16 Příspěvek od ladapes » 27 led 2025 11:45

Miky_CZ píše: 27 led 2025 11:07 Mám zkušenost vlastní zkušenost s D3 bez zadní uzávěrky s pěknými MT a moje D3 na úplně sjetých AT.
Moje D3 fungovala v Zábřehu i Jihlavě o poznání lépe, než kamarádova D3 bez uzávěrky na o dost lepších gumách.
Tam kde jsem já jen lehce přidal plyn, auto si třeba při vykřížení uzavřelo zadní uzávěrku a krásně fungoval jsem s tou druhou D3 potřeboval minimálně půl plynu a mít rychlost abych se do některých míst dostal.

I z tohoto důvodu vlastního porovnání si nechávám do D4 origo zadní uzávěrku dodělat.
Jen je to teda o něco (dost) složitější, než jsem doufal. Ale když se dobereme do zdárného konce tak už budeme zase o dost chytřejší a pro další to bude o dost jednodušší.
Tak to je zajímavé Miky, uzávěrku tedy holt softwarem nenahradíš. Říkal jsem si, že by to na D4 mohlo fungovat lépe, tedy pokud je nějaký rozdíl v SW Terrain Response na D3 a na D4 (slyšel jsem zprostředkovaně že ano), ale asi ne.
Takže ještě nemáš hotovo? A bude to tedy origo špéra z D4 nebo tam pásne z D3? K tomu potřebuješ i ŘJ ne?
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5768
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: zadní uzávěrka D4

#17 Příspěvek od Miky_CZ » 27 led 2025 13:48

D4 jsem neměl možnost takhle testovat, pouze D3.
Já jsem si nahodil diff se špérou a motorkem (z D3), vytáhl kabeláž u Pešlíka (z D3 - prý na montáž lepší než z D4)
Jednotku právě teď řešíme. Z D3 nepasuje, z pozdějších D4 také ne, mám objednanou další jednotku z Anglie. Tím pádem už máme na cestě čtvrtou jednotku (i když tu z pozdější D4/RRS2/L405 se povedlo vrátit), tak snad tohle bude finální varianta.

Je to know how Huberta, který na tom maká:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

K0l0mek
Příspěvky: 50
Registrován: 24 zář 2020 16:40
auto: Discovery4

Re: zadní uzávěrka D4

#18 Příspěvek od K0l0mek » 28 led 2025 12:01

Ahoj,

k rozdilu v terrain response mezi D3 a D4 (2014 - 2016). Rozhodne tam minimalne SW rozdil je. D4 je daleko jistejsi a je znat, ze pracuje elektronika rychleji a presneji prece jen je to novejsi auto o 6-8 let. Pokud to v terenu opravdu vyuzivate, tak doporucuji D4 z uvedeno roku vyroby. Obe auta byla na stejnych AT pneu Falken Wildpeak a pouze se stredovou uzaverou.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2512
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní uzávěrka D4

#19 Příspěvek od Hubert » 23 úno 2025 09:49

Zadní uzávěrka je jak u D3 tak u D4 poznat až když auto vykříží do bezvědomí. Jinak je to málo znát. Na obě auta jde dodělat. Není to jenom o montáži diffu a dodělání kabeláže ale i rekonfiguraci CCF.
Co se týče reakcí D4 a D3 je opravdu D4 na tom o něco lépe, ale když se nahraje poslední SW do ABS, TCCM a dalších modulů tak se zrodil ztratí.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 735
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: zadní uzávěrka D4

#20 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 24 bře 2025 00:38

Miky_CZ píše: 27 led 2025 11:07 Mám zkušenost vlastní zkušenost s D3 bez zadní uzávěrky s pěknými MT a moje D3 na úplně sjetých AT.
Moje D3 fungovala v Zábřehu i Jihlavě o poznání lépe, než kamarádova D3 bez uzávěrky na o dost lepších gumách.
Tam kde jsem já jen lehce přidal plyn, auto si třeba při vykřížení uzavřelo zadní uzávěrku a krásně fungoval jsem s tou druhou D3 potřeboval minimálně půl plynu a mít rychlost abych se do některých míst dostal.

I z tohoto důvodu vlastního porovnání si nechávám do D4 origo zadní uzávěrku dodělat.
Jen je to teda o něco (dost) složitější, než jsem doufal. Ale když se dobereme do zdárného konce tak už budeme zase o dost chytřejší a pro další to bude o dost jednodušší.
Našel jsi na tu montáž zadní uzávěrky návod na netu?
Když tak tady je, třeba to pomůže..
Já už nad montáží taky přemýšlím :-)
Přílohy
D3 E-diff navod.pdf
(1.2 MiB) Staženo 40 x
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Odpovědět