sváření CO

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

#21 Příspěvek od jarmik » 01 říj 2008 22:16

no právě ty vložky se závitem co jsou 2x v nosníku ( výstuha ) podlahy a 2x v prahu pod autem tak některý mám vytrhnutý ( jak původní majitel rval nášlapy ven ) :evil: a zůstaly tam jen kulatý otvory cca 1 cm o tom že se tam daj nacvakat nový vložka jsem vůbec nevěděl :roll: , proto jsem to chtěl převařit těma plotnama se závitem a na ně přišroubovat nášlapy díky moc za info musím se někde zeptat jestli to tady u nás někdo nacvaká jinek nezbyde než vařit :cry: :cry: jarmik
Naposledy upravil(a) jarmik dne 01 říj 2008 23:41, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Maxsel » 01 říj 2008 22:39

Je to takový futýrko se závitem a krčkem. Našroubuje se na kleště, lupne do díry a ty kleště ten krček uvnitř díry roztáhnou a tím to futro v díře vlastně roznýtujou.

Já je tam neměl vůbec (origo) a bylo mi divný jak tam chtěj ty angláni ty nášlapy uchytit, když dovnitř uzavřenýho nosníku a prahu nemůžu nacpat matku. Tak mi to profíci ukázali.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

#23 Příspěvek od jarmik » 01 říj 2008 23:54

tak to :oops: to se k nám do naší vísky ještě nedoneslo, :shock: to je přesně ono 3 ty futýrka mě tam chybí ostatní tam jsou, otvory nejsou orezlý ani zprohýbaný byly přelepený páskou ale podle otisků kolem je poznat, že tam byly nášlapy přišroubovaný Tak díkyyy :P zítra jdu objet servisy v okolí a shánět jestli mááááj futýrka s kleštěma :lol: Díkyyy

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#24 Příspěvek od RudaK » 02 říj 2008 07:52

Menuje se to trubková matka či co a maj to normálně v obchodě se spojovacím materiálem.No a ty spec. kleště sou drahý ( někde to i pučujou ),tak jsem to namontil způsobem takovým,že jsem do ní našrouboval šroubek s matkou ,pod kterou jsem dal kus pásovinky s dírou,ve které ten šroub byl zastrčenéj a tu matku pak utáh a bylo hotovo.Ta pásovinka se podržela zároveň se šroubem a matka při tom utahování tu trubkovou matku stáhla a v plechu se to zajistilo.Je ten postup hrozně napsané ,ale funguje to. :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MOPADŽI » 02 říj 2008 10:19

Přesný název je = nýtovací matice. Jsou jak s plochou hlavou, tak se zapuštěnou hlavou. Dále s rádlovaným (drážkovaným tělem), nebo hladké, bez rádlování. Do "staršího" otvoru, který popisuješ, bych doporučit ty s rádlovaným tělem. Ovvor již nebude určo 100% kruhový a tyto ti tam budou lépe držet. Tyto nýtovací matice se dělají v materiálovém provedení Ocel Zn, Hliník a nerez. Použij tedy ocelové s plochou hlavou, rádlovaným tělem, průchozí, pro sílu materiálu od 1mm do 3mm. Když vezmeš na menší rozsah, při roznýtování ti možná, prasknou a když na větší, neroznýtují se a nebudou ti v díře držet...
Rozměrová řada začína od M3 do M12. V obchodě seženěš nejčastěji od M4 do M8, protože výšší rozměr už ručníma kleštěma v domácích podmínkách neroznýtuješ. Když použiješ M8 budeš mít už co dělat :wink:
Pak se ještě dělají slepé, hexagonální atd. :wink:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#26 Příspěvek od Stavros » 02 říj 2008 10:59

ja bych to tam heftnul a hotovo

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#27 Příspěvek od RudaK » 02 říj 2008 14:31

Použil bych teda podle názvu "NÝTOVACÍ" a i bez orig kleští to de. :wink:
p.s. do oceli ocelové,do hliníku nerez nebo hliník :P
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od MOPADŽI » 02 říj 2008 15:52

RudaK píše:Použil bych teda podle názvu "NÝTOVACÍ" a i bez orig kleští to de. :wink:
p.s. do oceli ocelové,do hliníku nerez nebo hliník :P
Jasně že to jde i tím zpósobom jak jsi popsal Rudo :roll: a dostaneš se tak i do hůř přístupných míst, kam se profivercajk nevejde :wink: Takže tak :roll:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

#29 Příspěvek od jarmik » 02 říj 2008 21:13

tak jsem se :oops: když jsem se ptal na sváření COčkem a hle jak se nám to rozjelo určitě nejsem sám kdo je rád za tyto INFO všem moc díky, kleště jsem nikde nesehnal po celým Chebu tak koupím nýtovací matice jak psal Mopadži a nanýtuju matičkou jak psal RudaK otvory jsou čisté a když by se mě to náhodou nepovedlo tak příjde na řadu CO :lol: :lol: :lol:
už jsem našel na netu i jak ty nýtovací matice vypadaj, sortiment s rozměrama, jak to vypadá po roznýtování :roll: já jen abych v obchodě nevypadal jak blb :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) jarmik dne 02 říj 2008 22:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

#30 Příspěvek od Tommy77 » 02 říj 2008 21:57

Jarmiku, dej vedet jak to tedy nakonec dopadlo...nekake fota jsou take vytany,asi take pujdu do naslapu...

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Maxsel » 03 říj 2008 20:17

Použil jsem také ty s plochou hlavou a rádlovaným tělem, jak doporučuje MOPADŽI (ocelové, pozink).

Nášlapy doporučuju! Nemám zástěrky a auto je s nášlapama mnohem čistější. Navíc to nemělo vliv na světlou výšku, za což jsem taky rád, protože auto občas venčím off road...
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

#32 Příspěvek od Tommy77 » 16 říj 2008 13:24

...nekdo mi radil, ze pod prahem jsou dve diry vedle sebe, ja tam mam jednu malou videt a druha asi vetsi je zalepena, tak je to na obou stranach, no a poradil mi, ze tou vetsi dirou si protahnu na necom prichyceny sroub, ktera vnitrkem protahnu tou malou dirou a tim ty prochace pro naslapy uchytnu....jeste jsem neodlepil ty skryte diry, takze nevim co me tam ceka...co si o tom myslite ?

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

#33 Příspěvek od jarmik » 16 říj 2008 21:08

Tak stále tvořím :lol: , nýtovací matice koupeny, nanýtováno podle návodu RudaK-a - šroub a kontramatka, perfektně sedlo a drží, vytvořeny nový držáky prahů ( starý zrezavělý ) vše napasováno a nabodováno CO přímo na autě bez jakýhokoliv odpojování elektr. ( jen kostra dána co nejblíž k vaření ) a na autě vše funguje :roll: pak sundáno a provařeno mimo auto, po neděli dám nějaký fota teď už jen držáky natřít a vše sešroubovat jarmik

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

#34 Příspěvek od jarmik » 26 říj 2008 23:20

cikinek píše:Jarmiku, dej vedet jak to tedy nakonec dopadlo...nekake fota jsou take vytany,asi take pujdu do naslapu...
Tak hotovo jsou tam, Al z tuším patrola asi o 10cm zkrácený, nový držáky přišroubovaný na nýtovací matice ( houpalo se na tom 85kg ) a zatím drží - pro ostatní jezdí to jen po silnici :lol: jarmik

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

další foto

#35 Příspěvek od jarmik » 26 říj 2008 23:42

cikinek píše:Jarmiku, dej vedet jak to tedy nakonec dopadlo...nekake fota jsou take vytany,asi take pujdu do naslapu...

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

foto

#36 Příspěvek od jarmik » 27 říj 2008 00:19

cikinek píše:Jarmiku, dej vedet jak to tedy nakonec dopadlo...nekake fota jsou take vytany,asi take pujdu do naslapu...
Přílohy
vzpěry
vzpěry
c.jpg (79.1 KiB) Zobrazeno 5285 x
držák
držák
b.jpg (90.09 KiB) Zobrazeno 5285 x
uchycení
uchycení
a.jpg (66.14 KiB) Zobrazeno 5285 x

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

#37 Příspěvek od Tommy77 » 27 říj 2008 09:35

Cau Jarmiku, diky za fota, vypada to fakt pekne, ted uz ma clovek lepsi predstavu jak to vlastne vypada a kde je to pod autem primontovane...jeden mozna off topic, co tam mas za ty pridavny dalkovy svetla, moc se mi libi...uvazuju o podobnych...ikdyz mi jeste chybi ram :wink:

Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Roger » 27 říj 2008 15:09

Ja bych tady pridal svuj laicky nazor, vzivote jsem nic nesvaroval!

Nevidim duvod, proc pri svareni s CO odpojovat elektricka zarizeni. Pri svareni elektrikou bych naopak odpojil co se da, protoze pokud vim, tak se jeden konec priklada na kostru.
Co se tyce nadrze tak jsem dokonce slysel opacny nazor, ze by mela byt uplne plna. Prazdna nadrz je daleko nebezpecnejsi z toho duvodu, ze v ni zustavaj vypary, ktere jsou vysoce vybusne. Vychazim pouze z mych bydnych znalosti fyziky. :wink:

Nedavno jsem koukal na dokument kde BORICI MYTU overovali MYTUS, ze se da zapalit auto prostrelenim nadrze strelnou zbrani. Nakonec se jim to podarilo az se spec. zapalnym strelivem a to z vetsi vzdalenosti, protoze na 20m se nestacilo strelivo vznitit.
Land Rover 90

Uživatelský avatar
radek-free
Příspěvky: 201
Registrován: 09 kvě 2008 21:01
Bydliště: jížní čechy

#39 Příspěvek od radek-free » 27 říj 2008 20:21

Ja bych tady pridal svuj laicky nazor, vzivote jsem nic nesvaroval!

Nevidim duvod, proc pri svareni s CO odpojovat elektricka zarizeni. Pri svareni elektrikou bych naopak odpojil co se da, protoze pokud vim, tak se jeden konec priklada na kostru.
Co se tyce nadrze tak jsem dokonce slysel opacny nazor, ze by mela byt uplne plna. Prazdna nadrz je daleko nebezpecnejsi z toho duvodu, ze v ni zustavaj vypary, ktere jsou vysoce vybusne. Vychazim pouze z mych bydnych znalosti fyziky.

Nedavno jsem koukal na dokument kde BORICI MYTU overovali MYTUS, ze se da zapalit auto prostrelenim nadrze strelnou zbrani. Nakonec se jim to podarilo az se spec. zapalnym strelivem a to z vetsi vzdalenosti, protoze na 20m se nestacilo strelivo vznitit.
_________________

no vono při svaření co nebo elekttrikou se dává pokaždí kostra jen pří sváření autogenem nebo pájjení . a na tu nádž jen když bude plná vody nebo se bude vyplachovat vzduchem aby mohly ven výpary a zustal tam jen vzduch možná má někdo jiní názor ,ale zatím sem to praktikoval takle .

Odpovědět