Nezávislé topení

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 751
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Nezávislé topení

#301 Příspěvek od PEPO » 18 led 2021 15:44

Má niekto tlmič na sánie,ale myslím to do spalovacieho priestoru...
Je rozdiel v hluku alebo všetci to máte ukončené len hadicou?
Lebo ja potrebujem niečo na lod aby sa mi tam náhodou nedostala aj voda , tak či to aj má zmysel riešiť tlmičom alebo v tom rozdiel nie je....A ten tlmič by asi aj vyriešil problém s vodou.....

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 894
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: Def110, F150, ex D3
Bydliště: Dětmarovice

Re: Nezávislé topení

#302 Příspěvek od kaligula » 18 led 2021 16:59

Mam planara, v ramci hledani problemu kde to piska jsem mel hadici dole a postil jsem ho uplne bez saci hadice a hluk byl stejn, jako s hadici

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3982
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nezávislé topení

#303 Příspěvek od Lukasino » 25 led 2021 15:09

Ještě kdo máte bufíka s vlastní nádrží, co tam cpete za palivo? Prostě z pumpy, nebo se snažíte Vervu a podobné? Předpokládám, že by to mohlo preventivně pomoci proti ucpání srágorami, atd.?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#304 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 15:13

Já leju eurooil a jelikož jezdím po zákaznících co bufiky montují tak jej budu spouštět i mimo sezónu abych pak predesel problémům když je potřeba.
Stejně jako s benzinovou pilou. Teď ji nechám opět servisovat a pak jednou za měsíc protocim
Problém je nejvíc když se dlouho nepoužívá jinak je to palivo celkem jedno si myslím. Pac do sekačky, strunovky a pily leju 100oktan a pila má problém pac ji potřebuju zřídka
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 878
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Nezávislé topení

#305 Příspěvek od hrochado » 25 led 2021 15:57

Přesně tak, je to snad napsáno i v návodu k bufíkovi ... prostě jednou za měsíc na 10 minut zapnout na plnej knedlík i v létě.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#306 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 16:10

hrochado píše:Přesně tak, je to snad napsáno i v návodu k bufíkovi ... prostě jednou za měsíc na 10 minut zapnout na plnej knedlík i v létě.
Ale neznám moc lidí co by to dělalo. Taky jsem si to uvědomil až kvůli řetězový pilky která věčně nefunguje [emoji56] protože jsem na ni sral
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2570
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Nezávislé topení

#307 Příspěvek od xxx » 25 led 2021 17:58

Lukasino píše: 25 led 2021 15:09 Ještě kdo máte bufíka s vlastní nádrží, co tam cpete za palivo? Prostě z pumpy, nebo se snažíte Vervu a podobné? Předpokládám, že by to mohlo preventivně pomoci proti ucpání srágorami, atd.?
proč tomu dávat něco jiného, než na co jezdíme?
Ucpe se to, když to špatně spaluje. A špatně to spaluje, když se někdo vrtá v nastavení (což u eberspacheru a webasta ani nejde) nebo to je blbě namontované ( má to málo vzduchu nebo blbě udělaný výfuk)
Nikdy to se to neucpe jakože špatnou naftou

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Nezávislé topení

#308 Příspěvek od matooo » 25 led 2021 18:13

Rennie píše: 25 led 2021 16:10 [quote="hrochado" Taky jsem si to uvědomil až kvůli řetězový pilky která věčně nefunguje [emoji56] protože jsem na ni sral
resil jsem to v praci furt posrane stroje ktere se pozzivali jednou dvakrat za rok. benzinove vertikutatory trpeli nejvic jedou par dni na jare a podzim.
ted posledni nadrzku naleju Aspen a je klid. mrkni na to rennie.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#309 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 18:56

matooo píše:
Rennie píše: 25 led 2021 16:10 [quote="hrochado" Taky jsem si to uvědomil až kvůli řetězový pilky která věčně nefunguje [emoji56] protože jsem na ni sral
resil jsem to v praci furt posrane stroje ktere se pozzivali jednou dvakrat za rok. benzinove vertikutatory trpeli nejvic jedou par dni na jare a podzim.
ted posledni nadrzku naleju Aspen a je klid. mrkni na to rennie.
Asi zkusím [emoji6] rád bych tu pilku bral na výlety
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3982
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nezávislé topení

#310 Příspěvek od Lukasino » 25 led 2021 19:25

xxx píše: 25 led 2021 17:58
Lukasino píše: 25 led 2021 15:09 Ještě kdo máte bufíka s vlastní nádrží, co tam cpete za palivo? Prostě z pumpy, nebo se snažíte Vervu a podobné? Předpokládám, že by to mohlo preventivně pomoci proti ucpání srágorami, atd.?
proč tomu dávat něco jiného, než na co jezdíme?
Ucpe se to, když to špatně spaluje. A špatně to spaluje, když se někdo vrtá v nastavení (což u eberspacheru a webasta ani nejde) nebo to je blbě namontované ( má to málo vzduchu nebo blbě udělaný výfuk)
Nikdy to se to neucpe jakože špatnou naftou
Bohužel mám dost zkušeností s problémy u nafty po dlouhém stání a to se bavím o motoru (zasra*é vysokotlaké čerpadlo, atd), takže předpokládám, že naprosto to samé se bude dít u bufíku :wink: A vzhledem k tomu, že ho použiju třeba 4x do roka, tak radši natankuju něco klidně za 50,-Kč/l, než pak řešit že to nefunguje, až ho budu potřebovat...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 15255
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nezávislé topení

#311 Příspěvek od MadTom » 25 led 2021 20:00

Vlastní zkušenost - dvakrát se mi zalepila dávkovací pumpička - pokaždé v ní byl nazelenalej sliz, nejspíš biosložky z nafty, které to během léta prostě slepily - ovládací pulzy do pumpičky šly, ale necvakala. Takže demontáž pumpičky z auta, její rozborka co se dalo - v té mé je na jedné straně něco jako filtr z kovové vaty, vyčistit, napojit na hadičky a připojit do dvou PET lahví - v jedné byl benzín, a ještě benzínem naplnit vstup pumpičky. pumpičku jsem donutil pumpovat připojováním na zdroj (baterku) na stole - jsou potřeba krátké pulzy. Nejdřív se jí moc nechtělo, ale za chvilku cvakala, přepumpoval jsem asi litr benzínu, potom asi deci čištiče na brzdy a bylo to dobré.
Podruhé už jsem to zvládnul přímo na autě - nechal jsem pumpičku připojenou a zase posílal pulzy ze zdroje, když začala po zhruba 20 pulzech cvakat, bylo to OK. Chce to brát dobrou naftu, a na konci zimní sezóny tam případně přidat i nějaké aditivum a nechat alespoň hodinu proběhnout, ať se to natáhne do celého systému. Zajímavé je, že ve filtru před pumpičkou to vypadalo normálně.
Ono by se to možná probralo i samo, ale nechtěl jsem zbytečně žhavit a nechávat topení startovat, až se chytne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#312 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 20:40

MadTom píše:Vlastní zkušenost - dvakrát se mi zalepila dávkovací pumpička - pokaždé v ní byl nazelenalej sliz, nejspíš biosložky z nafty, které to během léta prostě slepily - ovládací pulzy do pumpičky šly, ale necvakala. Takže demontáž pumpičky z auta, její rozborka co se dalo - v té mé je na jedné straně něco jako filtr z kovové vaty, vyčistit, napojit na hadičky a připojit do dvou PET lahví - v jedné byl benzín, a ještě benzínem naplnit vstup pumpičky. pumpičku jsem donutil pumpovat připojováním na zdroj (baterku) na stole - jsou potřeba krátké pulzy. Nejdřív se jí moc nechtělo, ale za chvilku cvakala, přepumpoval jsem asi litr benzínu, potom asi deci čištiče na brzdy a bylo to dobré.
Podruhé už jsem to zvládnul přímo na autě - nechal jsem pumpičku připojenou a zase posílal pulzy ze zdroje, když začala po zhruba 20 pulzech cvakat, bylo to OK. Chce to brát dobrou naftu, a na konci zimní sezóny tam případně přidat i nějaké aditivum a nechat alespoň hodinu proběhnout, ať se to natáhne do celého systému. Zajímavé je, že ve filtru před pumpičkou to vypadalo normálně.
Ono by se to možná probralo i samo, ale nechtěl jsem zbytečně žhavit a nechávat topení startovat, až se chytne.
Právě z těchto důvodů se má bufik nechat jet i mimo zimní sezónu. To je podobný jako s mou pilkou [emoji6]
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2570
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Nezávislé topení

#313 Příspěvek od xxx » 25 led 2021 22:17

Rennie píše: 25 led 2021 20:40 Právě z těchto důvodů se má bufik nechat jet i mimo zimní sezónu. To je podobný jako s mou pilkou [emoji6]
přesně tak, stačí párkrát to pustit a je klid, nic se nezalepí, vše potom bude fungovat

MadTom
Příspěvky: 15255
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nezávislé topení

#314 Příspěvek od MadTom » 25 led 2021 23:18

Já to vím, ale prostě na to nějak v tom letním vedru nedošlo. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět