TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Zdravím
Mám přečteno snad vše. Nicméně potřeboval bych vyjasnit ještě par věci ohledně těchto motoru.
Chci koupit RR Vogue a řeším motorizaci.
TD6 “bmw”
130kw (“153kw”)
Spolehlivý ale slabí s horší převodovkou od GM
4,4 V8 “bmw”
Relativně spolehlivý motor s lepší převodovkou ZF
TDV8 3,6
U tohohle motoru není jednoznačný názor takže drzi nebo je to něco napůl? Nebo jak?
Prioritou je co nejpravděpodobnější spolehlivost a pokud nastanou problémy s agregatem budou sehnatelne díly a nebudou opravy likvidační.
Také jsem si všiml ze hodně lidi mělo TD6 a přešlo na 4,4V8 nebo na TDV8 3,6 je to tak? A proč?
Dekuji
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Proč? Protože je to s osmiválcem a 6q / 8q ZF automatem úplně jiné auto
Jaký je rozpočet? Chceš naftu nebo benzín?
Jaký je rozpočet? Chceš naftu nebo benzín?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Já se chci hlavně vyhnout problémům pokud to jde.
Zatím je kandidát TD6
Nejradši bych benzin, rozpočet do 350tis.
Zatím je kandidát TD6
Nejradši bych benzin, rozpočet do 350tis.
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
S tímhle rozpočtem koupíš bez problémů pěknou TD6ku, V8 4.4 M62, AJ-V8 4.4 mezityp, benzín 4.2 s kompresorem AJ-V8, i TDV8 3,6. Na 4.4 TDV8 je to málo.
Takže se něco omezilo... Osobně mít takový rozpočet, tak nad TD6kou vůbec neuvažuju, zkus se s těmi auty někde svést a uvidíš sám, TD6 oproti TDV8 je jiný svět.
Když benzín, tak pokud plánuješ jezdit jen na benzín a nepředělávat na lpg, hledal bych plný facelift Supercharged (4.2 kompresor, 390hp, 6q ZF automat). Jede to velmi příjemně, hlavně odspodu to má opravdu sílu a není potřeba točit, přitom spotřeba je dost srovnatelná s atmosférickými V8. Jen to nesmí být v plynu
Takže se něco omezilo... Osobně mít takový rozpočet, tak nad TD6kou vůbec neuvažuju, zkus se s těmi auty někde svést a uvidíš sám, TD6 oproti TDV8 je jiný svět.
Když benzín, tak pokud plánuješ jezdit jen na benzín a nepředělávat na lpg, hledal bych plný facelift Supercharged (4.2 kompresor, 390hp, 6q ZF automat). Jede to velmi příjemně, hlavně odspodu to má opravdu sílu a není potřeba točit, přitom spotřeba je dost srovnatelná s atmosférickými V8. Jen to nesmí být v plynu
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
U benzínu je problém výběr, je jich málo.
OK tedy TDV8 3,6 jaký má tento motor mouchy? podle recenzí a nabízených aut 2x turbo (cca 100tis. výměna) vstřiky.. (u toho cenu nevím)
a něco dalšího? předpokládaný nájezd podle nabízených aut je okolo 250tis.+
OK tedy TDV8 3,6 jaký má tento motor mouchy? podle recenzí a nabízených aut 2x turbo (cca 100tis. výměna) vstřiky.. (u toho cenu nevím)
a něco dalšího? předpokládaný nájezd podle nabízených aut je okolo 250tis.+
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Já třeba mám L322 s motorem 4.4 Jaguar a zvažuju za co bych to vyměnil a zatím jsem nenanšel kandidáta. Mám ho přes 3 roky a zatím je to nejlepší auto s nějlepším motorem co jsem kdy měl.
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Ono je málo i TDV8... ikdyž pravda, je jich víc. Holt to není octavie aby sis mohl vybírat mezi spoustou aut, chce to nějakou chvíli hledat a počkat na tu pravou
Za mě má TDV8 tyhle mouchy - turba odchází asi dost podobně jako u jiných aut, jen ten přístup je horší, prostě spotřební věc která jednou za čas odejde. Samotný motor když umře, tak je to většinou na ukapávající vstřik. Jinak nějaké extra vady nemají, občas zazlobí domeček na termostat a pak uniká chladící kapalina, ale to není nic strašného ani cenově, ani přístupem. Je asi lepší vzít starší TDV8 bez DPF, méně starostí a jede o něco lépe. Samozřejmě nafta více zatěžuje hydroměnič, takže se musí udělat odhadem někdy mezi 200-300tkm.
Ale pokud Ti nevadí provoz na benzín, tak je benzín určitě lepší varianta (myslíš spíš AJ-V8 ať už atmosférický nebo supercharged). U té 4.4 AJ-V8 Tě čekájí jen rozvody kolem cca 300tkm, jinak to žádné neduhy snad ani nemá... U 4.2 jsem ještě neslyšel, že by někdo rozvody měnil Tam bude zase k řešení kompresor, udává se životnost cca 250tkm, ale co jsem se koukal v UK, tak nabízí repas kolem 600-800gbp, to není nic strašného.
BMW benzín 4.4 v předfaceliftu je spolehlivý, ale citlivý na rozvody, takže je lepší počítat s nimi při koupi a to se bavíme cca 50k někde v servisu (samozřejmě u té AJ-V8 bude cena podobná - ne li vyšší. Většinou je to důvod proč ten motor odejde, přeskočí řetěz a potká se to + ho trápí poškození nikasil vložek ve válcích. Umí zazlobit vanos, ale to už dneska taky není žádná tragedie bych řekl...
Jde o to co od toho auta očekáváš, předfacelift - horší výbava, jednodušší auto, víc ho trápí samovolné vybíjení, facelift - už modernější výbava, větší možnosti, ale s tím i více komplikací (EPB (ikdyž teda zrovna v L322 jsem neslyšel, že by s ní někdo měl problémy), atd).
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
V 4.4 jak BMW tak Jag jsem se citil jako celkem velka brzda provozu. V tom uz mi prijde daleko lepsi volba TDV8 nebo 4.2SC a je to auto novejsi a vybavenejsi
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
K čemu? Noo asi tak, skrz práci (stavby) používám hlavně dodávku (ona vlastně stačí) ale jezdim sem tam Praha-Brno a nebo po schůzkách kde nepotřebuji dodávku...pak soukromě na výlety o víkendech a to i přes noc (stan na střechu, lednička v aute)
Takže cokoliv jako sedan kombik pro mě nemá smysl jedine pickup nebo velký auto jako RR (RR má výhodu ze je i limuzína)
Výkon je fajn ale spolehlivost je podstatnější. Klidně bych vzal teď TD6 a počkal na hezkej benzin. Proč TD6 protože teď je jeden hezkej.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... r/19006080
A nebo víc peněz a TDV8
https://auto.bazos.cz/inzerat/129722978 ... ver-36.php
PS: snad sem neporušil pravidla ze sem dávám webovky
Takže cokoliv jako sedan kombik pro mě nemá smysl jedine pickup nebo velký auto jako RR (RR má výhodu ze je i limuzína)
Výkon je fajn ale spolehlivost je podstatnější. Klidně bych vzal teď TD6 a počkal na hezkej benzin. Proč TD6 protože teď je jeden hezkej.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... r/19006080
A nebo víc peněz a TDV8
https://auto.bazos.cz/inzerat/129722978 ... ver-36.php
PS: snad sem neporušil pravidla ze sem dávám webovky
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Docela by mě zajimalo jak jede a řadi ta td6 s tema 153kw?
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Podle mě dost podobně jako všechny ostatní TD6 s chipem
Obě auta co jsi našel vypadají moc dobře, podle mě by sis je měl někde zkusit (TD6 a TDV8) a uvidíš sám, jaký z toho budeš mí pocit
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
ještě k tomu benzínu.. takže lépe ty od "jaguáru"? 4,4 a 4,2 kompresor
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Za mě BMW benzin nebrat. Ty motory mozna byly spolehlivé když byly nové,ale dnes už jsou to většinou kasičky.
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Za mě je to tak, už jen to spojení se 6q převodovkou to auto zase posune dál. A když nechceš řešit LPG, tak jednoznačně 4.2 SC Jen v tom případě pokud chceš plnohodnotný facelift a ne mezityp, tak bude Tvůj rozpočet dost na hraně
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
bmw 4.4 jj asi ano že to budou kasičky nebo... vím ještě z historie u bmw že tyto motory jak jednou budou mít špatný servis tak už je nic nespraví.
No pokud 4,2 SC bude "nejspolehlivější" tak zvedneme rozpočet
LPG už do auta nechci mám špatné zkušenosti a potřebuji velký kufr tu bombu bych tam nepřežil.
co to znamená mezityp a čím se to vyznačuje?
No pokud 4,2 SC bude "nejspolehlivější" tak zvedneme rozpočet
LPG už do auta nechci mám špatné zkušenosti a potřebuji velký kufr tu bombu bych tam nepřežil.
co to znamená mezityp a čím se to vyznačuje?
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
I ta 4.4 AJ-V8 je spolehlivá a výkonově dostačující. Nedam na ni dopustit.
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
BTW... Proč je problém u 4.2kompresor ? několik aut už ho má montovaný. po koupi by šel plyn ven ale co dělá za neplechu u těchto motoru?
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Je dobrá, to ne že ne, ale je jich jako šafránu a sehnat plný facelift s atmosférickou 4.4 je umění, mám pocit že to bylo jen pro US trh, protože v Evropě je to docela rarita. A na druhou stranu spolehlivost je dost podobná (dobrá), spotřeba také, tak proč nemít výkonovou rezervu A ve výsledku SC aut je více = lepší a jednodušší výběr.
To Ti neřeknu přesně, zkus to tady dohledat. Ale je prostě vyzkoušené, že ten motor dlouhodobě LPG nevydrží. Tím pádem si myslím, že není cesta najít auto s plynem a plyn vyndat. Spíše hledat auto, kde plyn nikdy nebyl
Jak se pozná plný facelift? Hlavně interiér, výdechy v horním dílu palubky, jinde ovládání podvozku, už to má terrain response, EPB, atd. Ten interiér je za mě hodnotnější, modernější.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
Na britskych forech pisou, ze maji problem se sedly ventilu a dokonce, ze delaji i "modify" palici, aby to zvladla, ale nikde jsem nenasel jeji cenu, ani kdo
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD6-4,4V8-TDV8 Vogue
LPG neni vhodne protoze 4.4 a 4.2 nemá hydroštely na ventilech. Tudiž se ventily zaklepávají a podpalují.