Land rover na tahání
Moderátor: Acon
Land rover na tahání
Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat. Sháním univerzální terénní auto pro pětičlennou rodinu, pro každodenní provoz, aby nemělo problém tahat těžké přívěsy cca 2.5-3.5tuny, auto by mělo být starší , s velmi kvalitním motorem a minimem elektriky. Nejraději bych automat jestli by mu nevadilo tahani těžkých vleků. Prosím o radu ohledně modelu, roku výroby, motorizace. Dekuji
-
- Příspěvky: 14993
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover na tahání
Ještě si napiš, aby bylo neshnilé, tedy be koroze, a někdo tě tu pošle do muzea.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Land rover na tahání
Spíše hledám radu co vybrat a pak až budu shánět konkrétní typ auta.
-
- Příspěvky: 14993
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover na tahání
Jsem chtěl naznačit, že ta koroze začíná být pomalu nejdůležitější.
A zbytek tvých požadavků si tak trošku odporuje, ono to buďto není moc auto na denní používání (Defender), nebo to neutáhne těch 3,5t (Freelander), nebo to má hodně elektroniky (RR P38, L322, Discovery 3 a novější), takže toho moc na výběr nemáš.
Range Rover Classic, Discovery 1 případně Discovery 2 (tak už elektronika nějaká je). O spolehlivosti motorů nebudu spekulovat, když nechceš elektroniku, tak D3 a novější jsou mimo.
Vzhledem ke stáří těchto aut se obratem vracíme ke korozi.
Druhá věc je, co to znamená tahat velký vozík - jestli kousek okolo vesnice, nebo tahat auta někde ze Španělska.
A zbytek tvých požadavků si tak trošku odporuje, ono to buďto není moc auto na denní používání (Defender), nebo to neutáhne těch 3,5t (Freelander), nebo to má hodně elektroniky (RR P38, L322, Discovery 3 a novější), takže toho moc na výběr nemáš.
Range Rover Classic, Discovery 1 případně Discovery 2 (tak už elektronika nějaká je). O spolehlivosti motorů nebudu spekulovat, když nechceš elektroniku, tak D3 a novější jsou mimo.
Vzhledem ke stáří těchto aut se obratem vracíme ke korozi.
Druhá věc je, co to znamená tahat velký vozík - jestli kousek okolo vesnice, nebo tahat auta někde ze Španělska.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- jbizik
- Příspěvky: 1874
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Land rover na tahání
Tak mne z toho všetkého vychádza ako rodinné auto , na guli 3500kg, spoľahlivé, bez elektroniky a najlepšie v automate jedine Discovery 1, 300tdi , rok výroby 1995-1998.
Tu je nutné nájsť iba auto bez korózie - to je jediný a najväčší problém týchto áut.....
Tu je nutné nájsť iba auto bez korózie - to je jediný a najväčší problém týchto áut.....
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Re: Land rover na tahání
Chápu to jak to je myšleno. Vím že ta koroze je svinstvo a mozna bych se díval i po autech někde v zahraničí. Každodenní provoz je pro mě částečně i jízda po lesních cestách, cca do 10km denně, to tahání vleku je se stavebním materiálem, velká nástavba se štípánym dřevem a tak podobně takže třeba cesty do 100km ale často terénem a to je jiné tahání jak po silnici. Jeden kamarád mi doporučoval Discovery 2 s tím td5 motorem a nebo to stejne v Defenderu. Sice už tam nějaká elektrika je ale dá se to. Hlavní je mechanická odolnost celého stroje.
-
- Příspěvky: 426
- Registrován: 21 lis 2017 23:27
- tel.: +420774275329
- auto: Def 300Tdi
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover na tahání
Tak v tom případě doporučuji model HiluxMilik607 píše: ↑14 dub 2021 15:35 Chápu to jak to je myšleno. Vím že ta koroze je svinstvo a mozna bych se díval i po autech někde v zahraničí. Každodenní provoz je pro mě částečně i jízda po lesních cestách, cca do 10km denně, to tahání vleku je se stavebním materiálem, velká nástavba se štípánym dřevem a tak podobně takže třeba cesty do 100km ale často terénem a to je jiné tahání jak po silnici. Jeden kamarád mi doporučoval Discovery 2 s tím td5 motorem a nebo to stejne v Defenderu. Sice už tam nějaká elektrika je ale dá se to. Hlavní je mechanická odolnost celého stroje.
Defender 110 300 tdi
-
- Příspěvky: 14993
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover na tahání
Defender je uvnitř všechno jiné než pohodlný, a cenově je to trošku mimo, pokud má být ve slušném stavu.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Land rover na tahání
Dovolím si nesouhlasit s tím automatem v D2 stačí větší hydroměnič a čípnout motor a je to luxus.MadTom píše: ↑14 dub 2021 16:27 Defender je uvnitř všechno jiné než pohodlný, a cenově je to trošku mimo, pokud má být ve slušném stavu.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
-
- Příspěvky: 14993
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover na tahání
Však ano, ale to už je asi tak o 3-4 kroky dál, než jenom samotné hledání vhodného typu auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Land rover na tahání
No začal bych tím, že D2 je pro pětičlennou rodinu malá. Máme tři menši děti v sedačkách a je to velký kompromis. Proto se spíš dívat na D3-4 nebo pak ke konkurenci. Šířka, zadní dveře i kufr je problém. Tahání je v pohodě, ale dnes bych se díval po něčem jiném LC, D3-4 atd.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14993
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover na tahání
No jo, ale D3 a novější to je plné elektroniky a motor zrovna spolehlivostí neoplývá (diesel). A LC je mám dojem furt podstatně dražší než LR podobného stáří. A to se nebavím o ceně dílů (to se možná s Brexitem u LR změní ) Každopádně s velikostí D2 pro 5 lidí musí souhlasit, ale ono by to spíš chtělo dodávku, nebo něco podobného. Druhá věc je, že D2 a většina starších offroadů trošku klame tělem - zvenku vypadá veliká, ale uvnitř toho prostoru moc není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Land rover na tahání
No buď LC 100 nebo potom ameriku typu RAM nebo F150, ale dodávka je taková volba rozumu, ale nemá 3,5t na kouly. Já se dívám na krátké Vito 4x4 v automatu to je fajn volba pro velkou rodinu. Minimum elektroniky bych neřešil není rok 1980.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14993
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land rover na tahání
Já mám co se elektroniky trošku zkreslené představy, ale taková P38 je třeba zrovna z generace, když už to u LR zkoušeli, a ještě jim to moc nešlo. Tohle měly ale všechny fabriky.
Na dodávku 4x4 jsem koukal nedávno také, ale buďto byla cena naprosto mimo, nebo to bylo shnilé, nebo prostě vrak. A to zrovna moc náročnej nejsem. Co mě zaujalo jsou velké americké dodávky přestavěné na 4x4 podvozek velkého pickupu. Jenom mi stačilo, když jsem několikrát pomáhal domlouvat dopravu z USA na nějakej větší díl, aby to nebylo extra drahé, ale jenom drahé. Měsíc než to sem došlo, v lepším případě, cena dopravy podobná ceně dílu, ale i tak podstatně levnější, než koupené v Evropě, když to náhodou v Evropě někdo měl skladem. To mě trošku odradilo.
Na dodávku 4x4 jsem koukal nedávno také, ale buďto byla cena naprosto mimo, nebo to bylo shnilé, nebo prostě vrak. A to zrovna moc náročnej nejsem. Co mě zaujalo jsou velké americké dodávky přestavěné na 4x4 podvozek velkého pickupu. Jenom mi stačilo, když jsem několikrát pomáhal domlouvat dopravu z USA na nějakej větší díl, aby to nebylo extra drahé, ale jenom drahé. Měsíc než to sem došlo, v lepším případě, cena dopravy podobná ceně dílu, ale i tak podstatně levnější, než koupené v Evropě, když to náhodou v Evropě někdo měl skladem. To mě trošku odradilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Land rover na tahání
omar píše: ↑14 dub 2021 17:27Dovolím si nesouhlasit s tím automatem v D2 stačí větší hydroměnič a čípnout motor a je to luxus.MadTom píše: ↑14 dub 2021 16:27 Defender je uvnitř všechno jiné než pohodlný, a cenově je to trošku mimo, pokud má být ve slušném stavu.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
Co se týče toho hydromenice to je jako ,,tuningovy" díl nebo se tam dává z jiného auta nebo jiného motoru? Na kolik to cca vychází?
Ten automat se dá dopasovat taky do defendera včetně toho silnějšího měniče? Proč je na tahání vhodnější automat? Má větší životnost než manuální převodovka se spojkou? Každý se těch automatů bojí.....
Re: Land rover na tahání
Máte tu někdo reálnou představu, kdyby člověk koupil v neshnilym stavu defendera s motorem td5 ve verzi 110, ta jsem četl že má na kuli 3.5t takže teoreticky je to maximum co osobní auto může vést. Jak by vycházelo na defendera napasovat automatickou převodovku nejlépe po kompletní GO, takovou která vydrží tahat velké váhy a nějaké brouzdání po lese- ne v extrémním terénu! Kdyby na převodovce byl ten zesílený hydromenic, pořízení nějakých sedadel s vyhrevem, montáž nezávislého topení, prizvednuti, 35" kola, a někde jsem četl že do defendera někdo dělá originál nějakou odhlučňovací sadu.....nevím přesně co to je......
Bude v tom více místa než v disco 2? Bude to odolnější a lépe opravitelné než disco 2?
Bude v tom více místa než v disco 2? Bude to odolnější a lépe opravitelné než disco 2?
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover na tahání
Na ten automat sa davali 2 velkosti tomu origo to trva strasne dlho kym sa zrovna ju otacky motor/prevodovka, mas pocit akoby to bolo cele take gumene, ten vacsi to zvlada ovela rychlejsie a vlastne aj setri phm. Na tahanie je automat jednoznacne lepsi, netrpi prinom cele pohonne ustrojenstvo, len sa o neho treba starat teda menit vnom olej pri prevadzke ktoru popisujes kludne kazdych 40tis.km. Asi najvacsi rozdiel manual automat je pri manevrvovani s vlekom/cuvani.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Land rover na tahání
jestli chces auto kde je vic mista tak si defendra rovnou vyskrtni zo zonamu
- petr štrof
- Příspěvky: 901
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Land rover na tahání
tak PATRIK má 130 stále v nabídce s automatem , najdeš to v inzerátech a je po kompletní renovaciMilik607 píše: ↑14 dub 2021 19:54 Máte tu někdo reálnou představu, kdyby člověk koupil v neshnilym stavu defendera s motorem td5 ve verzi 110, ta jsem četl že má na kuli 3.5t takže teoreticky je to maximum co osobní auto může vést. Jak by vycházelo na defendera napasovat automatickou převodovku nejlépe po kompletní GO, takovou která vydrží tahat velké váhy a nějaké brouzdání po lese- ne v extrémním terénu! Kdyby na převodovce byl ten zesílený hydromenic, pořízení nějakých sedadel s vyhrevem, montáž nezávislého topení, prizvednuti, 35" kola, a někde jsem četl že do defendera někdo dělá originál nějakou odhlučňovací sadu.....nevím přesně co to je......
Bude v tom více místa než v disco 2? Bude to odolnější a lépe opravitelné než disco 2?
Re: Land rover na tahání
Nekdo tu zminoval D1 na tahani... Mozna tak v 3.9 V8, sice jsem to jeste neridil..ale zajimalo by me, jestli nekdo realne kolem 3t s disco 1 taha (300tdi). Nemyslim prilezitostne ale casteji, protoze me staci 2-2,5t a modlim se pred kazdym kopcem at to vyjede, a samozrejme se bavim o rychlostech do 90kmh. A kopec ve meste s 12% stoupanim se snazim vzdy objet, nebot ten dokaze potrapit jak mam poradnou vahu, radeji vezmu e70, ta pomalu nevi, ze neco tahne.