D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 25 led 2017 10:32
- auto: D3
D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Potřeboval bych se poradit.
V mrazech se mi začal restartrovat screen navigace, typicky během prvních pár desítek sekund až minut, klidně se to dělo i 2x nebo 3x za sebou s malou pauzou. S prvním reset obvykle probikla i oranžová kontrolka parkovací brzdy. Lítalo napětí od 14V do 16V (víc nevím, protože jsem to monitorovat v servisním menu toho navi screenu a ten, jakmile to ukázalo 16V, tak se restartoval, takže pravděpodobně tam lítalo i vic).
Tak jsem předevčírem vyměnil alternátor za nový Denso z Litepu (původní tam byl přece jen 18 let)...
Po výměně mi screen navigace a kontrolka parkovací brzdy přestaly blbnout, ale ukazuje to, pro mne neočekávané, hodnoty.
Chtěl bych vás poprosit jestli byste nemohl někdo proměřit vaši dieselovou D3, jak se to chová u vás, u funkčního auta a jestli taky pozorujete rozdíl napětí na baterii vůči tomu, co vám ukazuje diagnostika (u mne je to až 0,5V).
- na baterii mám stabilních 15,3V
- ODB diagnostika (Delphi DS150E, Instrument modul) mi ukazule, že to lítá mezi 14,8V-15,1V
- na zásuvce zapalovače mam stabilních 15,3V, stejně jako na baterii
- ve workshop manuálu píšou, že D3 má "inteligentní" nabíjení, které se nastavuje mimo jiné i podle teploty baterie (netuším jak by to to auto měřilo), nicméně jsem nenašel žadný rozsah v jakém by se to mělo pohybovat
- baterii jsem zkoušel svoji (cca 5let) i půjčenou (cca 2 roky starou) a průběh úplně stejný
Aktuálně se mi rozsvěci kontrolka oranžová podvozku, tak nevím jestli ty hodnoty přes 15V nemůžou nějak rušit komunikaci jednotek třeba?
Potřeboval bych to porovnat s jinou D3, abych věděl, jestli se ještě zabývat nabíjením nebo se přesunout se zkoumáním jinam...
Předpokládám, že je to tak atypické, že mi asi nikdo neřeknete: "je to tohle", nebo jo?
Voltmetr:
ODB diagnostika Delphi:
V mrazech se mi začal restartrovat screen navigace, typicky během prvních pár desítek sekund až minut, klidně se to dělo i 2x nebo 3x za sebou s malou pauzou. S prvním reset obvykle probikla i oranžová kontrolka parkovací brzdy. Lítalo napětí od 14V do 16V (víc nevím, protože jsem to monitorovat v servisním menu toho navi screenu a ten, jakmile to ukázalo 16V, tak se restartoval, takže pravděpodobně tam lítalo i vic).
Tak jsem předevčírem vyměnil alternátor za nový Denso z Litepu (původní tam byl přece jen 18 let)...
Po výměně mi screen navigace a kontrolka parkovací brzdy přestaly blbnout, ale ukazuje to, pro mne neočekávané, hodnoty.
Chtěl bych vás poprosit jestli byste nemohl někdo proměřit vaši dieselovou D3, jak se to chová u vás, u funkčního auta a jestli taky pozorujete rozdíl napětí na baterii vůči tomu, co vám ukazuje diagnostika (u mne je to až 0,5V).
- na baterii mám stabilních 15,3V
- ODB diagnostika (Delphi DS150E, Instrument modul) mi ukazule, že to lítá mezi 14,8V-15,1V
- na zásuvce zapalovače mam stabilních 15,3V, stejně jako na baterii
- ve workshop manuálu píšou, že D3 má "inteligentní" nabíjení, které se nastavuje mimo jiné i podle teploty baterie (netuším jak by to to auto měřilo), nicméně jsem nenašel žadný rozsah v jakém by se to mělo pohybovat
- baterii jsem zkoušel svoji (cca 5let) i půjčenou (cca 2 roky starou) a průběh úplně stejný
Aktuálně se mi rozsvěci kontrolka oranžová podvozku, tak nevím jestli ty hodnoty přes 15V nemůžou nějak rušit komunikaci jednotek třeba?
Potřeboval bych to porovnat s jinou D3, abych věděl, jestli se ještě zabývat nabíjením nebo se přesunout se zkoumáním jinam...
Předpokládám, že je to tak atypické, že mi asi nikdo neřeknete: "je to tohle", nebo jo?
Voltmetr:
ODB diagnostika Delphi:
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Inteligentní alternátor na D3 už si snímá napětí na "vzdáleném" místě - na akumulátoru, resp. v hlavní rozvodnici v mot. prostoru, přes pojistku č.20. Aby to celé dobře fungovalo, tak musí být kabely a hlavně spoje na kabelech v pořádku. Kdyby se například na pojistce č.20 nebo za ní vytvořil úbytek napětí vlivem nějakého přechodového odporu, tak by řízení alternátoru dostávalo zkreslené informace a měl by tendenci zvyšovat napětí. Ona už to teda tady reguluje řídící jednotka, která to ještě mixuje s ohledem na další vlivy, třeba tu teplotu baterie, kterou kalkuluje ze snímačů motoru, zřejmě z čidla teploty nasávaného vzduchu a možná i dalších.
Možná by nebylo od věci zkontrolovat (proměřit) kabeláž od baterky k rozvodnici a od ní ke konektoru na alternátoru. Napětí 15,2V tady asi nebude problém, to už se tu i někde řešilo.
Taky by bylo dobrý to ověřit nějakým externím multimetrem(voltmetrem).
Možná by nebylo od věci zkontrolovat (proměřit) kabeláž od baterky k rozvodnici a od ní ke konektoru na alternátoru. Napětí 15,2V tady asi nebude problém, to už se tu i někde řešilo.
Taky by bylo dobrý to ověřit nějakým externím multimetrem(voltmetrem).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Jak stará je baterie? Výš se mi drželo napětí pri staré baterii která už nejlepší léta mela za sebou. Když jsem obyč vyměnil za agm tak se to sklidnilo. Jinak jak psáno výše kontrola kabeláže a všech spojů
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 25 led 2017 10:32
- auto: D3
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
to mereni na baterii jsem delal normalnim multimetrem (jen ma prenos hodnot pres BT na telefon a zaznamenava prubeh napeti v case, proto ten hezkej obrazek).
kdyz by se nekdo uvolil mrknout do ty diagnostiky, jestli v ramci ODB diagnosticky mu taky vychazi nejaky pokles oproti multimetru na baterii a pripadne jestli mu taky v ODB monitoru nejak osciluje, tak by mi to pomohlo.
kdyz by se nekdo uvolil mrknout do ty diagnostiky, jestli v ramci ODB diagnosticky mu taky vychazi nejaky pokles oproti multimetru na baterii a pripadne jestli mu taky v ODB monitoru nejak osciluje, tak by mi to pomohlo.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Tak to jo. Každopádně, já nevim jak ostatní, ale já žádné obrázky nevidím ??honza540@centrum.cz píše: ↑16 úno 2023 09:58 to mereni na baterii jsem delal normalnim multimetrem (jen ma prenos hodnot pres BT na telefon a zaznamenava prubeh napeti v case, proto ten hezkej obrazek).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 25 led 2017 10:32
- auto: D3
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Aha, sakrys.... to mi nejak uteklo
OBD diagnostika: voltmetr primo na baterii:
OBD diagnostika: voltmetr primo na baterii:
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
To je pěkná křivka, žádné výstřelky, žádné propady, co bys něchtěl
Mezní hodnoty v manuálu k nalezení fakt nejsou, prostě 14V systém. K max. napětí v síti jsou tam jen dvě nenápadné indicie.
Při externím nabíjení a zapojeném aku do vozu nemá napětí nabíječe překročit 16V.
A pak varování v systému výhřevu sedaček, které hlídá max. napětí akumulátoru 16,5V
Co se týče nabíjení přes 15V, tak na to může odpovědět kompenzační tabulka dobíjecích napětí s ohledem na venkovní teplotu - čím víc mrzne, tím hůř to do baterky leze a tak je potřeba "přitlačit". To je zmíněno i v manuálu.
Co se týče toho rozdílu napětí v diagnostice a na mulťáku - to je otázka odkud diag bere tu hodnotu co zobrazuje. Nebo tam může být třeba přechoďák. Zkus schválně změřit napětí na výstupu té pojistky č.20. A nebo rovnou úbytek na kabelu mezi ní a svorkou baterie.
Mezní hodnoty v manuálu k nalezení fakt nejsou, prostě 14V systém. K max. napětí v síti jsou tam jen dvě nenápadné indicie.
Při externím nabíjení a zapojeném aku do vozu nemá napětí nabíječe překročit 16V.
A pak varování v systému výhřevu sedaček, které hlídá max. napětí akumulátoru 16,5V
Co se týče nabíjení přes 15V, tak na to může odpovědět kompenzační tabulka dobíjecích napětí s ohledem na venkovní teplotu - čím víc mrzne, tím hůř to do baterky leze a tak je potřeba "přitlačit". To je zmíněno i v manuálu.
Co se týče toho rozdílu napětí v diagnostice a na mulťáku - to je otázka odkud diag bere tu hodnotu co zobrazuje. Nebo tam může být třeba přechoďák. Zkus schválně změřit napětí na výstupu té pojistky č.20. A nebo rovnou úbytek na kabelu mezi ní a svorkou baterie.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Ono to tak jednoduché neebude. V D3 se mi to chová jinak ale už jsem na voltmetru při slabé baterii viděl i přes 15,5.
Ted mam novy služební povoz a nedávno jsem si všiml že po ranním studeném startu a jízdě cca 30km okreskama bylo na voltmetru v cigaretaku pouze 11,8 pak jsem najel na dálnici jel 100km do Olomouce a na voltmetru nebylo více jak 12,3 a vše normálně funguje. Už mám najeto přes 20tis a vždy to nastartovalo. Aby se v tom někdo vyznal [emoji16]
Ted mam novy služební povoz a nedávno jsem si všiml že po ranním studeném startu a jízdě cca 30km okreskama bylo na voltmetru v cigaretaku pouze 11,8 pak jsem najel na dálnici jel 100km do Olomouce a na voltmetru nebylo více jak 12,3 a vše normálně funguje. Už mám najeto přes 20tis a vždy to nastartovalo. Aby se v tom někdo vyznal [emoji16]
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- mipr
- Příspěvky: 664
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Poriadne precistit kostru. Kabel baterie aj kabel od motoru (pos pravym podblatnikom)… [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- Hubert
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Bych změřil zda funguje zpětná vazba baterie k alternátoru. Jestli je na pojistce 20E to samé co na baterce. Za chodu pojistku vyndat zda se dobíjené napětí změní.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
Jsem se s něčím podobným ale u D2 vydrbal vloni v létě - nakonec to nebylo v zaoxidovaných konektorech, ale silová oka i když na kabely držela mechanicky výborně byla už elektricky špatně. Měří se to blbě, je potřeba to měřit ve stavu kdy prochází proud a měřit to jako úbytek napětí mezi svorkou a vlastním drátem, tedy nikoliv na nalisovaném oku jako takovém. Chce to ostře jehlové hroty a propíchnout se skrz izolaci kabelu. Úbytek větší než 10mV při proudu okolo 50A je problém. Já jsem tam měl skoro půl voltu.
Když jsem oko chtěl z kabelu sundat, tak to nešlo, jak bylo tuhé, musel jsem ho rozehnout ve velkém svěráku sekáčem.
Když jsem oko chtěl z kabelu sundat, tak to nešlo, jak bylo tuhé, musel jsem ho rozehnout ve velkém svěráku sekáčem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D3 - 2005 - přepětí nabíjení
S tímhle jsem měl taky problémy. Takže tě chápuMadTom píše: ↑17 úno 2023 12:09 Jsem se s něčím podobným ale u D2 vydrbal vloni v létě - nakonec to nebylo v zaoxidovaných konektorech, ale silová oka i když na kabely držela mechanicky výborně byla už elektricky špatně. Měří se to blbě, je potřeba to měřit ve stavu kdy prochází proud a měřit to jako úbytek napětí mezi svorkou a vlastním drátem, tedy nikoliv na nalisovaném oku jako takovém. Chce to ostře jehlové hroty a propíchnout se skrz izolaci kabelu. Úbytek větší než 10mV při proudu okolo 50A je problém. Já jsem tam měl skoro půl voltu.
Když jsem oko chtěl z kabelu sundat, tak to nešlo, jak bylo tuhé, musel jsem ho rozehnout ve velkém svěráku sekáčem.