V mrazech se mi začal restartrovat screen navigace, typicky během prvních pár desítek sekund až minut, klidně se to dělo i 2x nebo 3x za sebou s malou pauzou. S prvním reset obvykle probikla i oranžová kontrolka parkovací brzdy. Lítalo napětí od 14V do 16V (víc nevím, protože jsem to monitorovat v servisním menu toho navi screenu a ten, jakmile to ukázalo 16V, tak se restartoval, takže pravděpodobně tam lítalo i vic).
Tak jsem předevčírem vyměnil alternátor za nový Denso z Litepu (původní tam byl přece jen 18 let)...
Po výměně mi screen navigace a kontrolka parkovací brzdy přestaly blbnout, ale ukazuje to, pro mne neočekávané, hodnoty.
Chtěl bych vás poprosit jestli byste nemohl někdo proměřit vaši dieselovou D3, jak se to chová u vás, u funkčního auta a jestli taky pozorujete rozdíl napětí na baterii vůči tomu, co vám ukazuje diagnostika (u mne je to až 0,5V).
- na baterii mám stabilních 15,3V
- ODB diagnostika (Delphi DS150E, Instrument modul) mi ukazule, že to lítá mezi 14,8V-15,1V
- na zásuvce zapalovače mam stabilních 15,3V, stejně jako na baterii
- ve workshop manuálu píšou, že D3 má "inteligentní" nabíjení, které se nastavuje mimo jiné i podle teploty baterie (netuším jak by to to auto měřilo), nicméně jsem nenašel žadný rozsah v jakém by se to mělo pohybovat
- baterii jsem zkoušel svoji (cca 5let) i půjčenou (cca 2 roky starou) a průběh úplně stejný
Aktuálně se mi rozsvěci kontrolka oranžová podvozku, tak nevím jestli ty hodnoty přes 15V nemůžou nějak rušit komunikaci jednotek třeba?
Potřeboval bych to porovnat s jinou D3, abych věděl, jestli se ještě zabývat nabíjením nebo se přesunout se zkoumáním jinam...
Předpokládám, že je to tak atypické, že mi asi nikdo neřeknete: "je to tohle", nebo jo?

Voltmetr:

ODB diagnostika Delphi:
