Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Moderátor: Miky_CZ
- toudy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 23 led 2011 22:18
- tel.: +421905723200
- auto: D4 SDV6 HSE, 2016
- Bydliště: BRATISLAVA, SVK
- Kontaktovat uživatele:
Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
velmi dobre video o motoroch 2.7 a 3.0 v modeloch D3 a D4... https://youtu.be/v3moekbW6z8... zaujimava vymena hlavnych lozisk... https://youtu.be/LZiZqr43hj0
			
													
					Naposledy upravil(a) toudy dne 14 úno 2023 22:50, celkem upraveno 1 x.
									
			
									navijak T-MAX 12000lbs, ASFIR, K&N, Deaktivovany ECO Start/Stop, Compomotive PD1881+275/65R18 119Q Maxxis MT764 P.O.R., TLC J120, OME, 2xnavijak, MT 33, CB vysielačka
						- PEPO
- Příspěvky: 757
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Tak ináč ja už hodne dlho uvažujem nad zmenou z 5w-30 a na 5w-40...Teda uvažujem vždy pred výmenou čo tam dať  
   ....Ale vždy som skončil tam kde som aj začal
 ....Ale vždy som skončil tam kde som aj začal  
   
  
			
									
									
						 
   ....Ale vždy som skončil tam kde som aj začal
 ....Ale vždy som skončil tam kde som aj začal  
   
  
- petr štrof
- Příspěvky: 940
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
nad ničím neuvažujte , lejte předepsaný olej hlavně v čas o tom to je 
já měním po 20tis jezdím normálně a mám přes 430 tis , žádný nesmysly do motoru neleju a vše funguje jak má
v původní konfiguraci na motoru měněný standartně rozvody ,žhavičky a teď vstřiky (preventivně )
D3 -2006
			
									
									
						já měním po 20tis jezdím normálně a mám přes 430 tis , žádný nesmysly do motoru neleju a vše funguje jak má
v původní konfiguraci na motoru měněný standartně rozvody ,žhavičky a teď vstřiky (preventivně )
D3 -2006
- 
				MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
V tom videu je mimo jiné ukázané, že 5W-40 je v některých lokalitách pro tyto motory předepsané, jako jedna z variant oleje.
			
									
									Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
						- PEPO
- Příspěvky: 757
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Tak mne len inšpirovalo toto video tiež o toho istého típka  
 
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YGvQAbM_YQY
Tak ja za rok najazdím tak 4-tisíc a mením ho každý rok..Ale aj tak mi to vrta hlavou kedže drvivú vačšinu jazdím s lodou za sebou.
			
									
									
						 
 https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YGvQAbM_YQY
Tak ja za rok najazdím tak 4-tisíc a mením ho každý rok..Ale aj tak mi to vrta hlavou kedže drvivú vačšinu jazdím s lodou za sebou.
- petr štrof
- Příspěvky: 940
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Tak ja za rok najazdím tak 4-tisíc a mením ho každý rok..Ale aj tak mi to vrta hlavou kedže drvivú vačšinu jazdím s  lodou za sebou.
[/quote]
jazdím s lodou za sebou. A právě o styl jízdy vždy jde . Já taky často táhám přívěs , ale jezdím s ním podle předpisů .
Pak potkám na dálnici auto s velkým platem na něm dvě auta a kopec ne kopec 110 , to ten motor dlouhodobě nedá .
Kamiony najezdí miliony km v pohodě a proč ? Protože jedou max 90 .
			
									
									
						[/quote]
jazdím s lodou za sebou. A právě o styl jízdy vždy jde . Já taky často táhám přívěs , ale jezdím s ním podle předpisů .
Pak potkám na dálnici auto s velkým platem na něm dvě auta a kopec ne kopec 110 , to ten motor dlouhodobě nedá .
Kamiony najezdí miliony km v pohodě a proč ? Protože jedou max 90 .
- VencaZE
- Příspěvky: 3614
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Protože předimenzované motory kamionů mají maximalní výkon kolem 1500 otáček a 9- 16 stupnů převodovky.. Max krouťák kolem 1200 otáček..
			
									
									Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
						WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- TomikV
- Příspěvky: 135
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
petr štrof píše: 14 úno 2023 10:23 nad ničím neuvažujte , lejte předepsaný olej hlavně v čas o tom to je
já měním po 20tis jezdím normálně a mám přes 430 tis , žádný nesmysly do motoru neleju a vše funguje jak má
v původní konfiguraci na motoru měněný standartně rozvody ,žhavičky a teď vstřiky (preventivně )
D3 -2006
Aktuálně řeším jaká olej je ´"nejlepš". Má někdo zkušenosti s témto: Liqui Moly Motorový olej Special Tec F 5W-30 a pak ještě drobnost, protože můj motor nema "analog" měrku, ale pouze skrze palubní počítač se zjistí jak na tom je s olejem, Hledal jsem, kolik se tam má nalejt: MOTOR 3.0 SDV6 kapacita 5,7 litr kapacita 5,9 litr (servisní náplň ), kapacita 6,7 litr (suchá náplň ) https://autatua.com/motorovy-olej/land- ... ery-4.html
Krapet mě zarazil ten rozptyl 5,7 l - 6,7 l
Tak kolik se tam vlastně vejde.
Děkuji
Tomáš
						Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Suchá náplň = to co naliješ do novýho motoru, ve kterém žádný olej nebyl.
Servisní náplň = to co vypustíš při výměně. (nevyteče vše)
Přesný čísla bych hledal spíš v manuálu k autu.
			
									
									Servisní náplň = to co vypustíš při výměně. (nevyteče vše)
Přesný čísla bych hledal spíš v manuálu k autu.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
						Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- TomikV
- Příspěvky: 135
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Však hledám, ale zatím jsem nedohledal, ale nějak z logiky věci, když jsem měnil i vanu, předpokládám těch 6,7 lstiinek píše: 23 úno 2023 08:12 Suchá náplň = to co naliješ do novýho motoru, ve kterém žádný olej nebyl.
Servisní náplň = to co vypustíš při výměně. (nevyteče vše)
Přesný čísla bych hledal spíš v manuálu k autu.
Díky za potvrzení mého myšlenkového pochodu.

Tomáš
						Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Třeba Millers Oils má v appce 6 různých možností pro SDV6, podle roku výroby, výkonu a DPF.
Jestli se nějak liší objemy jsem nezkoušel.
			
									
									Jestli se nějak liší objemy jsem nezkoušel.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
						Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- toudy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 23 led 2011 22:18
- tel.: +421905723200
- auto: D4 SDV6 HSE, 2016
- Bydliště: BRATISLAVA, SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Dal som 5W-40 DPF ACEA C3.... tlak oleja stúpol o cca. +0.6bar oproti 5W-30 ACEA A5/B5 C1 pri rovnakých podmienkach.PEPO píše: 14 úno 2023 09:40 Tak ináč ja už hodne dlho uvažujem nad zmenou z 5w-30 a na 5w-40...Teda uvažujem vždy pred výmenou čo tam dať
....Ale vždy som skončil tam kde som aj začal



navijak T-MAX 12000lbs, ASFIR, K&N, Deaktivovany ECO Start/Stop, Compomotive PD1881+275/65R18 119Q Maxxis MT764 P.O.R., TLC J120, OME, 2xnavijak, MT 33, CB vysielačka
						- Lukasino
- Příspěvky: 4003
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
"Při stejných podmínkách" - mám to chápat tak, že jsi tam nalil novou 5W30 změřil a potom jsi jí vylil a nalil novou 5W40? Nebo srovnáváš starý olej s novým?toudy píše: 14 dub 2023 11:43 Dal som 5W-40 DPF ACEA C3.... tlak oleja stúpol o cca. +0.6bar oproti 5W-30 ACEA A5/B5 C1 pri rovnakých podmienkach.

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
						Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- PEPO
- Příspěvky: 757
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Presne C3 Miller Oils mám už aj ja zakúpený...toudy píše: 14 dub 2023 11:43Dal som 5W-40 DPF ACEA C3.... tlak oleja stúpol o cca. +0.6bar oproti 5W-30 ACEA A5/B5 C1 pri rovnakých podmienkach.PEPO píše: 14 úno 2023 09:40 Tak ináč ja už hodne dlho uvažujem nad zmenou z 5w-30 a na 5w-40...Teda uvažujem vždy pred výmenou čo tam dať
....Ale vždy som skončil tam kde som aj začal



Len ešte pár kilometrov spravím na starom oleji-keže za rok som ako zvyčajne býva zvykom len nejakých 5-6000 kilometrov
 
  
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Chci se zeptat na olejové čerpadlo.. ten týpek říká i o čerpadlu.. a sháním s rotorem 15mm a zesilene kde ho sehnat koupit hledam a nic moc .. nejlepe 6600AB mel by byt na odlitku napsany
			
									
									
						- toudy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 23 led 2011 22:18
- tel.: +421905723200
- auto: D4 SDV6 HSE, 2016
- Bydliště: BRATISLAVA, SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
Áno, starý som vypustil (najazdil som na ňom cca. 5749km a išiel....), dal nový filter a nalial 5W-40 C3 (najazdene 3500km k 02-05-2023). Mám aj tlakomer oleja, takže viem porovnať tlaky .... https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=45419Lukasino píše: 15 dub 2023 23:59"Při stejných podmínkách" - mám to chápat tak, že jsi tam nalil novou 5W30 změřil a potom jsi jí vylil a nalil novou 5W40? Nebo srovnáváš starý olej s novým?toudy píše: 14 dub 2023 11:43 Dal som 5W-40 DPF ACEA C3.... tlak oleja stúpol o cca. +0.6bar oproti 5W-30 ACEA A5/B5 C1 pri rovnakých podmienkach.
					Naposledy upravil(a) toudy dne 02 kvě 2023 11:31, celkem upraveno 3 x.
									
			
									navijak T-MAX 12000lbs, ASFIR, K&N, Deaktivovany ECO Start/Stop, Compomotive PD1881+275/65R18 119Q Maxxis MT764 P.O.R., TLC J120, OME, 2xnavijak, MT 33, CB vysielačka
						- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
To znamena ze se nejedna ve stejny cas o stejne podminky stejne degradovaneho oleje. 
			
									
									
						- Lukasino
- Příspěvky: 4003
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor 2.7/3.0 D3/D4 - pozor na olej
No právě, těžko srovnávat starý olej s novým
			
									
									Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
						Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322







