Hola.
Mam zvidavou otazku ohledne tlaku oleje v gen2 SDV6 motorech ( ano, s tim uzasnym regulacnim ventilem na olejovem cerpadle ).
Nedavno jsem poridil D4 SDV6 a obratem zmeril mechanickym tlakomerem tlaky oleje ( aktualne pouzivam elektronicky, ktery ale meri stejne hodnoty, cili mereni neni uplne vedle ).
Auto jezdi na 5W40.
Dotaz: Merili jste nekdo provozni tlak oleje na techto motorech ?
Za studena mi tlaci az 5,5bar, po zahrati mam na volnobeh 0,6, pri 2.000 cca 1,4 bar. Podle LR je cokoli mezi 0,5 -1,0 OK i pri 2.500rpm.....me to teda dost desi, ale auto beha, olejovy filtr spony nema ( zatim ).
Jsou to obvykle udaje ?
Hodlam pro jistotu prohodit regulacni ventil na cerpadle, jestli nahodou pri zahratem motoru nehapruje, ale na budiku vidim i zmeny tlaku ( byt u zahrateho jen 0,2 bar ), nicmene na vadne / unavene cerpadlo mi to zatim nicim neukazuje.
Vylagrovana loziska by zrejme ani nedokazala ten tlak za studena 5,5bar, takze jsem trosku zmaten a proto se ptam na zkusenosti.
Za nazory budu rad
D4 SDV6 gen2 - tlak oleje
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02 zář 2024 11:30
- tel.: 732221408
- auto: land rover
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 SDV6 gen2 - tlak oleje
Tlak oleje, který uvádíš, se na první pohled zdá nízký, zejména při provozní teplotě. Nicméně, pokud Land Rover uvádí, že tlak mezi 0,5–1,0 bar při 2500 rpm je v pořádku, mohlo by to být v normě, i když to zní neobvykle. Tvůj záměr vyměnit regulační ventil na olejovém čerpadle je rozumný krok, protože by mohl být zdrojem problému. Také je dobré, že máš v plánu sledovat tlak oleje nadále, protože to může být ukazatel stavu motoru. Pokud by byl problém s olejovým čerpadlem nebo opotřebovanými ložisky, tlak oleje by byl problematický i za studena. Doporučil bych ale pro jistotu konzultaci s odborníkem na tyto motory, protože by ti mohl poskytnout více informací nebo potvrdit, zda jsou tvoje hodnoty opravdu v normě. Rád si přečtu, jak to dopadlo!
Re: D4 SDV6 gen2 - tlak oleje
No cekal jsem, ze tyto motory jezdi vice lidi a ze to nekoho zajimalo a meril to.
Story je takove, ze po objednani ventilu mi bylo sdeleno, ze neumi dodat - cili aktualne budu asi resit vymenou cele pumpy.
Az to spacham dam sem postrehy.
Je teda skoda, ze nezjistim, jaky vliv ma ten ventil, treba je "nakoply" jen on.
Zas na druhou stranu sroub na remenici kliky je orezly dost, takze zrejme je tam pumpa cely zivot motoru jeste z vyroby.
Story je takove, ze po objednani ventilu mi bylo sdeleno, ze neumi dodat - cili aktualne budu asi resit vymenou cele pumpy.
Az to spacham dam sem postrehy.
Je teda skoda, ze nezjistim, jaky vliv ma ten ventil, treba je "nakoply" jen on.
Zas na druhou stranu sroub na remenici kliky je orezly dost, takze zrejme je tam pumpa cely zivot motoru jeste z vyroby.
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D4 SDV6 gen2 - tlak oleje
" Za studena mi tlaci az 5,5bar, po zahrati mam na volnobeh 0,6, pri 2.000 cca 1,4 bar. Podle LR je cokoli mezi 0,5 -1,0 OK i pri 2.500rpm.....me to teda dost desi, ale auto beha, olejovy filtr spony nema ( zatim "
tak jak to popisuješ to vypadá ,že je vyběhaná volejová pumpa (ale taky muže bej už vyběhanej motor. )
Na volnoběh bych viděl tlak zahřátýho voleje tak alespon 1atm. Při 2000 ot tak 3 - 4Atm. Jezdit podle toho co říká LR , je tak zadřít motor. -jestli by pak LR uhradil opravu motoru?
Regulační ventil ? no zkontrolovat ho můžeš , je to v podstatě pružina tlačená šroubem a nějaký ventilek -asi ocelová kulička, která zapadá do sedla. jedině že to sedlo bude taknějak vyčvachtaný .
tak jak to popisuješ to vypadá ,že je vyběhaná volejová pumpa (ale taky muže bej už vyběhanej motor. )
Na volnoběh bych viděl tlak zahřátýho voleje tak alespon 1atm. Při 2000 ot tak 3 - 4Atm. Jezdit podle toho co říká LR , je tak zadřít motor. -jestli by pak LR uhradil opravu motoru?
Regulační ventil ? no zkontrolovat ho můžeš , je to v podstatě pružina tlačená šroubem a nějaký ventilek -asi ocelová kulička, která zapadá do sedla. jedině že to sedlo bude taknějak vyčvachtaný .
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- Hubert
- Příspěvky: 2493
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 SDV6 gen2 - tlak oleje
jak se změní tlak když odpojíš regulaci na čerpadle?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: D4 SDV6 gen2 - tlak oleje
Odpojit jsem to jeste nezkousel, nemam moc cas sundavat dekl zespoda abych to prubnul...ale take me to uz napadlo.
Regulace tam neni jen pretlakova ( proti pruzine ), ale i solenoidem " dle provoznich podminek".
Co jsem videl na jinych motorech obecne, unavi se pruzinka v tom solenoidu a ten se pak bohuzel sekne v poloze "low pressure".
Az se vratim ze spanel, ohreju to a odpojim, uvidim co mi to ukaze.
Do mesice podle pocasi bych snad mel spachat i tu pumpu.
Regulace tam neni jen pretlakova ( proti pruzine ), ale i solenoidem " dle provoznich podminek".
Co jsem videl na jinych motorech obecne, unavi se pruzinka v tom solenoidu a ten se pak bohuzel sekne v poloze "low pressure".
Az se vratim ze spanel, ohreju to a odpojim, uvidim co mi to ukaze.
Do mesice podle pocasi bych snad mel spachat i tu pumpu.