Zapojení navijáku Warn

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#21 Příspěvek od DanoDEF » 20 pro 2008 13:39

karel píše:Mám trochu jiný problém, ale dovolím si to dát sem
Po rozdělání, promazání a opětovném složení navijáku WARN mi přestal naviják navíjet.Odvíjení jde úplně v pohodě, ale když chci navíjet pouze cvakne v solenoidu a nic :( Motor jsme měřili je dobrý, může být chyba v tom solenoidy ikdyž cvakne :?: Nebo napadá vás něco jiného :?:
Díky Karel
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK

... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz

... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#22 Příspěvek od karel » 20 pro 2008 15:11

Díky Dano, ano mám 4 solenoidy, ale podle mě cvaká jen jeden a to ten pravý krajní při pohledu zepředu, zkusím to ještě zítra znovu a uvidím.
Pokud bude solenoid KO, kde se dá sehnat nějak rozumně a je problém s jeho výměnou :?:
Přílohy
DSCN1907.JPG
(179.72 KiB) Staženo 786 x
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#23 Příspěvek od OME » 20 pro 2008 18:49

DanoDEF píše:
karel píše:Mám trochu jiný problém, ale dovolím si to dát sem
Po rozdělání, promazání a opětovném složení navijáku WARN mi přestal naviják navíjet.Odvíjení jde úplně v pohodě, ale když chci navíjet pouze cvakne v solenoidu a nic :( Motor jsme měřili je dobrý, může být chyba v tom solenoidy ikdyž cvakne :?: Nebo napadá vás něco jiného :?:
Díky Karel
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK

... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz

... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Ano musí spínat dva solenoidy,ale motor má pro každý směr samostatné vinutí takže nemusí být OK :!:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#24 Příspěvek od DanoDEF » 20 pro 2008 19:44

OME píše:
DanoDEF píše: ... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK

... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz

... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Ano musí spínat dva solenoidy,ale motor má pro každý směr samostatné vinutí takže nemusí být OK :!:
... blbost

... tak to by som chcel vidiet. bavime sa o W a ten ma tzv. seriovy motor tj. do serie je radene vinutie v statore a rotore. smer otacania sa urcuje magnetickym polom, ktore vytvoria elektromagnety v statore ...polaritou vinutia v statore ( kontakty F1 + F2 ).

... ak by bolo jedno vinutie vadne motor stoji.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#25 Příspěvek od karel » 20 pro 2008 22:26

Takže jestli tomu dobře rozumím, když dva solenoidy cvaknou na směr odvíjet, tak zbývající dva by měly sepnout při navíjení :?:
A dají se solenoidy mezi sebou vzájemně zaměňovat, abych zjistil který je případně nefunkční :?:
Díky Karel
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#26 Příspěvek od DanoDEF » 20 pro 2008 22:34

karel píše:Takže jestli tomu dobře rozumím, když dva solenoidy cvaknou na směr odvíjet, tak zbývající dva by měly sepnout při navíjení :?:
A dají se solenoidy mezi sebou vzájemně zaměňovat, abych zjistil který je případně nefunkční :?:
Díky Karel
... ano je to tak pre navijanie su 2 a pre odvijanie 2... teda vzdy musia ist 2

... len pozor hrajes sa s velkymi prudmi
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#27 Příspěvek od karel » 20 pro 2008 22:51

Díky moc Dano, musím to nějak opatrně odzkoušet :idea:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Varianta zapojení navijáku

#28 Příspěvek od Miloš II » 21 pro 2008 09:25

Dvousolenoidové zapojení. Miloš II
Přílohy
huskysolenoid.jpg
huskysolenoid.jpg (70.25 KiB) Zobrazeno 7219 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od low » 21 pro 2008 09:37

mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili :( (neni to W)

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Miloš II » 21 pro 2008 09:39

low píše:mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili :( (neni to W)

Máš tam tři :idea: Dvakrát plus a jedenkrát mínus :idea: Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#31 Příspěvek od RudaK » 21 pro 2008 09:52

Miloš II píše:
low píše:mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili :( (neni to W)

Máš tam tři :idea: Dvakrát plus a jedenkrát mínus :idea: Miloš II



Aby to nebylo jak s těma diskama . Má Britpárt a kdo ví jak to angláni zrobyli.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od low » 21 pro 2008 09:59

vazne si myslim, ze mam jen dva :)

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#33 Příspěvek od karel » 21 pro 2008 11:01

To zapojením mám aspoň doufám stejně jako před rozborkou, protože jsem si vše nafotil, takže už jen zjistit který solenoid necvaká a sehnat jinej a vyměnit.Přeci jen je ten naviják určitá jistota :lol:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#34 Příspěvek od RudaK » 21 pro 2008 11:55

karel píše:To zapojením mám aspoň doufám stejně jako před rozborkou, protože jsem si vše nafotil, takže už jen zjistit který solenoid necvaká a sehnat jinej a vyměnit.Přeci jen je ten naviják určitá jistota :lol:





Svatá prauda. :P
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#35 Příspěvek od OME » 21 pro 2008 14:34

To Dano: Tentokrát nemáš pravdu.U Warnu má stator dvoje vinutí a při reverzaci je vždy jedna polovina zkratovaná.Jinak nelze reverzovat.Pro snadnější pochopení si to zkus na starteru.Ať zapojíš na kostru plus nebo minus točí se furt stejně.U čtyřreleového ovládání má Warn vždy dvojité vinutí statoru s připojením uprostřed a na obou koncích. Jinak je to u navijáků s permanentním magnetem.Tam stačí přepolovat napájecí napětí,ale to je jiná kategorie navijáků. :!:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#36 Příspěvek od karel » 21 pro 2008 14:55

Nevím jak to správně funguje, ale jak psal Dano, že motor u typu HS 9500 i je seriový tak to je pravda.Jinak když jsem měl rozdělaný motor, tak jsou tam tři samostatná vinutí statoru, která jsou od stěny statoru izolována "papírem" z nichž jeden patrně vlivem vlhkosti už nebyl tiptop, tak možná by byla chyba i tady, pokud nebude u solenoidu :(
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#37 Příspěvek od DanoDEF » 21 pro 2008 15:13

OME píše:To Dano: Tentokrát nemáš pravdu.
... no nemam potrebu sa s tebou hadat ale za svojim si 100% stojim

... ak by to bolo tak ako pises tak kludne jeden z vyvodou F1 alebo F2 mozes odpojit ale ak to odpojis tak ti nepojde navijak ani jednym smerom

... zdoraznujem smer otacania motora sa urcuje smerom magnetickeho pola vytvaraneho elektromagnetmi v statore

... pre nazornost prikladam obrazky
Přílohy
schema_warn_116y.JPG
schema_warn_116y.JPG (66.59 KiB) Zobrazeno 7158 x
schema_warn_116x.JPG
schema_warn_116x.JPG (65.66 KiB) Zobrazeno 7159 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#38 Příspěvek od OME » 21 pro 2008 20:00

To vypadá věrohodně.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#39 Příspěvek od DanoDEF » 21 pro 2008 20:17

OME píše:To vypadá věrohodně.
... nejen vypada... ale si mne "nasral" a tak aby som nebol za blbca som si to overil a rozobral motor. ( to nasral ber sportovo... :D ) isty som si bol aj predtym lebo som to riesil uz niekolkokrat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#40 Příspěvek od OME » 21 pro 2008 20:21

alespoň sis ho zrevidoval,ale uznej,že by to mohlo fungovat i tak,jak jsem to popsal já. :D

Odpovědět