Všeobecné rady a informace
Moderátor: Acon
-
DanoDEF
- Příspěvky: 5124
- Registrován: 15 říj 2006 21:36
- auto: 110 SW
- Bydliště: Geča
#21
Příspěvek
od DanoDEF » 20 pro 2008 13:39
karel píše:Mám trochu jiný problém, ale dovolím si to dát sem
Po rozdělání, promazání a opětovném složení navijáku WARN mi přestal naviják navíjet.Odvíjení jde úplně v pohodě, ale když chci navíjet pouze cvakne v solenoidu a nic

Motor jsme měřili je dobrý, může být chyba v tom solenoidy ikdyž cvakne

Nebo napadá vás něco jiného
Díky Karel
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK
... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz
... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
karel
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 16 říj 2006 10:55
- Bydliště: kousek od Přerova
#22
Příspěvek
od karel » 20 pro 2008 15:11
Díky Dano, ano mám 4 solenoidy, ale podle mě cvaká jen jeden a to ten pravý krajní při pohledu zepředu, zkusím to ještě zítra znovu a uvidím.
Pokud bude solenoid KO, kde se dá sehnat nějak rozumně a je problém s jeho výměnou

-
Přílohy
-
- DSCN1907.JPG
- (179.72 KiB) Staženo 786 x
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
OME
- Příspěvky: 260
- Registrován: 25 pro 2007 12:49
- Bydliště: Chrudim
#23
Příspěvek
od OME » 20 pro 2008 18:49
DanoDEF píše:karel píše:Mám trochu jiný problém, ale dovolím si to dát sem
Po rozdělání, promazání a opětovném složení navijáku WARN mi přestal naviják navíjet.Odvíjení jde úplně v pohodě, ale když chci navíjet pouze cvakne v solenoidu a nic

Motor jsme měřili je dobrý, může být chyba v tom solenoidy ikdyž cvakne

Nebo napadá vás něco jiného
Díky Karel
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK
... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz
... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Ano musí spínat dva solenoidy,ale motor má pro každý směr samostatné vinutí takže nemusí být OK

-
DanoDEF
- Příspěvky: 5124
- Registrován: 15 říj 2006 21:36
- auto: 110 SW
- Bydliště: Geča
#24
Příspěvek
od DanoDEF » 20 pro 2008 19:44
OME píše:DanoDEF píše:
... no ak motor bezi jednym smerom tak je OK
... ak mas 4 solenoidove zapojenie tak by mali cvakat vzdy 2 naraz
... ano moze byt aj solenoid vadny aj napriek tomu, ze cvakne... zhoreny kontakt
Ano musí spínat dva solenoidy,ale motor má pro každý směr samostatné vinutí takže nemusí být OK

... blbost
... tak to by som chcel vidiet. bavime sa o W a ten ma tzv. seriovy motor tj. do serie je radene vinutie v statore a rotore. smer otacania sa urcuje magnetickym polom, ktore vytvoria elektromagnety v statore ...polaritou vinutia v statore ( kontakty F1 + F2 ).
... ak by bolo jedno vinutie vadne motor stoji.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
karel
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 16 říj 2006 10:55
- Bydliště: kousek od Přerova
#25
Příspěvek
od karel » 20 pro 2008 22:26
Takže jestli tomu dobře rozumím, když dva solenoidy cvaknou na směr odvíjet, tak zbývající dva by měly sepnout při navíjení
A dají se solenoidy mezi sebou vzájemně zaměňovat, abych zjistil který je případně nefunkční
Díky Karel
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
DanoDEF
- Příspěvky: 5124
- Registrován: 15 říj 2006 21:36
- auto: 110 SW
- Bydliště: Geča
#26
Příspěvek
od DanoDEF » 20 pro 2008 22:34
karel píše:Takže jestli tomu dobře rozumím, když dva solenoidy cvaknou na směr odvíjet, tak zbývající dva by měly sepnout při navíjení
A dají se solenoidy mezi sebou vzájemně zaměňovat, abych zjistil který je případně nefunkční
Díky Karel
... ano je to tak pre navijanie su 2 a pre odvijanie 2... teda vzdy musia ist 2
... len pozor hrajes sa s velkymi prudmi
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
karel
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 16 říj 2006 10:55
- Bydliště: kousek od Přerova
#27
Příspěvek
od karel » 20 pro 2008 22:51
Díky moc Dano, musím to nějak opatrně odzkoušet

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
-
Kontaktovat uživatele:
#28
Příspěvek
od Miloš II » 21 pro 2008 09:25
Dvousolenoidové zapojení. Miloš II
-
Přílohy
-

- huskysolenoid.jpg (70.25 KiB) Zobrazeno 7229 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
#29
Příspěvek
od low » 21 pro 2008 09:37
mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili

(neni to W)
-
Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
-
Kontaktovat uživatele:
#30
Příspěvek
od Miloš II » 21 pro 2008 09:39
low píše:mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili

(neni to W)
Máš tam tři

Dvakrát plus a jedenkrát mínus

Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
#31
Příspěvek
od RudaK » 21 pro 2008 09:52
Miloš II píše:low píše:mno a ja mam dva selenoidy a jen dva kontakty na motoru. Asi na mne zase setrili

(neni to W)
Máš tam tři

Dvakrát plus a jedenkrát mínus

Miloš II
Aby to nebylo jak s těma diskama . Má Britpárt a kdo ví jak to angláni zrobyli.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
#32
Příspěvek
od low » 21 pro 2008 09:59
vazne si myslim, ze mam jen dva

-
karel
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 16 říj 2006 10:55
- Bydliště: kousek od Přerova
#33
Příspěvek
od karel » 21 pro 2008 11:01
To zapojením mám aspoň doufám stejně jako před rozborkou, protože jsem si vše nafotil, takže už jen zjistit který solenoid necvaká a sehnat jinej a vyměnit.Přeci jen je ten naviják určitá jistota

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
#34
Příspěvek
od RudaK » 21 pro 2008 11:55
karel píše:To zapojením mám aspoň doufám stejně jako před rozborkou, protože jsem si vše nafotil, takže už jen zjistit který solenoid necvaká a sehnat jinej a vyměnit.Přeci jen je ten naviják určitá jistota

Svatá prauda.

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
OME
- Příspěvky: 260
- Registrován: 25 pro 2007 12:49
- Bydliště: Chrudim
#35
Příspěvek
od OME » 21 pro 2008 14:34
To Dano: Tentokrát nemáš pravdu.U Warnu má stator dvoje vinutí a při reverzaci je vždy jedna polovina zkratovaná.Jinak nelze reverzovat.Pro snadnější pochopení si to zkus na starteru.Ať zapojíš na kostru plus nebo minus točí se furt stejně.U čtyřreleového ovládání má Warn vždy dvojité vinutí statoru s připojením uprostřed a na obou koncích. Jinak je to u navijáků s permanentním magnetem.Tam stačí přepolovat napájecí napětí,ale to je jiná kategorie navijáků.

-
karel
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 16 říj 2006 10:55
- Bydliště: kousek od Přerova
#36
Příspěvek
od karel » 21 pro 2008 14:55
Nevím jak to správně funguje, ale jak psal Dano, že motor u typu HS 9500 i je seriový tak to je pravda.Jinak když jsem měl rozdělaný motor, tak jsou tam tři samostatná vinutí statoru, která jsou od stěny statoru izolována "papírem" z nichž jeden patrně vlivem vlhkosti už nebyl tiptop, tak možná by byla chyba i tady, pokud nebude u solenoidu

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
DanoDEF
- Příspěvky: 5124
- Registrován: 15 říj 2006 21:36
- auto: 110 SW
- Bydliště: Geča
#37
Příspěvek
od DanoDEF » 21 pro 2008 15:13
OME píše:To Dano: Tentokrát nemáš pravdu.
... no nemam potrebu sa s tebou hadat ale za svojim si 100% stojim
... ak by to bolo tak ako pises tak kludne jeden z vyvodou F1 alebo F2 mozes odpojit ale ak to odpojis tak ti nepojde navijak ani jednym smerom
... zdoraznujem smer otacania motora sa urcuje smerom magnetickeho pola vytvaraneho elektromagnetmi v statore
... pre nazornost prikladam obrazky
-
Přílohy
-

- schema_warn_116y.JPG (66.59 KiB) Zobrazeno 7168 x
-

- schema_warn_116x.JPG (65.66 KiB) Zobrazeno 7169 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
OME
- Příspěvky: 260
- Registrován: 25 pro 2007 12:49
- Bydliště: Chrudim
#38
Příspěvek
od OME » 21 pro 2008 20:00
To vypadá věrohodně.
-
DanoDEF
- Příspěvky: 5124
- Registrován: 15 říj 2006 21:36
- auto: 110 SW
- Bydliště: Geča
#39
Příspěvek
od DanoDEF » 21 pro 2008 20:17
OME píše:To vypadá věrohodně.
... nejen vypada... ale si mne "nasral" a tak aby som nebol za blbca som si to overil a rozobral motor. ( to nasral ber sportovo...

) isty som si bol aj predtym lebo som to riesil uz niekolkokrat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
OME
- Příspěvky: 260
- Registrován: 25 pro 2007 12:49
- Bydliště: Chrudim
#40
Příspěvek
od OME » 21 pro 2008 20:21
alespoň sis ho zrevidoval,ale uznej,že by to mohlo fungovat i tak,jak jsem to popsal já.
