Přívesy a paragrafy

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Přívesy a paragrafy

#1 Příspěvek od RudaK » 17 led 2009 15:59

Dnes na školení sem se přesvědčil,že je dobře dávat pozor.Třeba to hodně lidí ví,ale já byl překvapen,že nemohu za Land Rover zapřáhnout těžší přívěs se skupinou B ( váha soupravy nesmí přesáhnout 3 tuny ). Například u D III,která skoro 3 tuny má,nemůžete zapřáhnout skoro nic s řidičákem skupiny B. :shock:
já to nikdy neřešil,bo mám " C " a " BE,C1E,CE".se stěch skupin poser...
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
McPet
Příspěvky: 357
Registrován: 29 zář 2008 16:37
auto: Range Rover P38
Bydliště: Vsetín

#2 Příspěvek od McPet » 17 led 2009 17:48

Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla

www.novapravidla.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#3 Příspěvek od RudaK » 17 led 2009 18:16

jó kg nevím přesně,ale že prej nesmí za LR táhnout přívěs 3,5 t s oprávněním " B " se mi zdá opruz. :cry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
McPet
Příspěvky: 357
Registrován: 29 zář 2008 16:37
auto: Range Rover P38
Bydliště: Vsetín

#4 Příspěvek od McPet » 17 led 2009 18:57

RudaK píše:jó kg nevím přesně,ale že prej nesmí za LR táhnout přívěs 3,5 t s oprávněním " B " se mi zdá opruz. :cry:
To určitě. Je to v mnoha případech (zbytečná) komplikace pro nás co máme jen B. (Já naštěstí přívěsy netahám (zatím) :wink: ). Pak jedině B+E nebo výše... :(

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od zbynek » 17 led 2009 19:08

RudaK píše:jó kg nevím přesně,ale že prej nesmí za LR táhnout přívěs 3,5 t s oprávněním " B " se mi zdá opruz. :cry:
Ano a to je jeden z mnoha důvodů proč jsem prodal karavan. Před bodovím systémem jsem si s tím nedělal hlavu, ale dnes je to vlastně kvalifikováno jako jízda bez patřičného oprávnění, pokuta nekolik desítek tisíc je fakt vopruz.
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#6 Příspěvek od Stavros » 17 led 2009 21:47

Dneska se to docela hlida, ale nastesti muzem bejt radi, ze nemame auto kategorie N1, tam je to o mnoho prisnejsi. Ja si s tim ale hlavu nedelam, moje auto nesplnuje temer zadne narizeni, takze jsemv klidu. Rudo, ten tvuj Mamut je taky takovej knopovej. :D

Uživatelský avatar
JiriN
Příspěvky: 29
Registrován: 11 lis 2008 17:35
tel.: 603 111 392
auto: D 110 td5
Bydliště: Jizerské Hory
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JiriN » 17 led 2009 23:35

Na normální vlek nad 750 kg je samozřejmě potřeba B+E, ale na karavan je tuším výjimka a stačí sk.B. Nebo nemám pravdu?
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od KRANG » 17 led 2009 23:57

Na karavany neni vyjímka ale jsou karavany do celkový hmotnosti 750 kg, ty jsou ok i s "B" nebo těžší, na který je pak potřeba "Ečko".
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#9 Příspěvek od RudaK » 18 led 2009 07:24

Stavros píše:Dneska se to docela hlida, ale nastesti muzem bejt radi, ze nemame auto kategorie N1, tam je to o mnoho prisnejsi. Ja si s tim ale hlavu nedelam, moje auto nesplnuje temer zadne narizeni, takze jsemv klidu. Rudo, ten tvuj Mamut je taky takovej knopovej. :D



D1 není ani N1,ani nemá tažný :lol: Dost dobře si to ani nedovedu představit.
Zato D III splňuje všechny ty doplňky na vopruz.( zas ale mě napsali při výměně řidičáku tolik skupin,že sem ani nevěděl,že jich tolik vlastně je :P )
Nicméně nejvetší zhovadilost je,že by D III měla mít tachograf v případě kombinace " N1 + tažný ". :cry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od zbynek » 18 led 2009 19:20

KRANG píše:Na karavany neni vyjímka ale jsou karavany do celkový hmotnosti 750 kg, ty jsou ok i s "B" nebo těžší, na který je pak potřeba "Ečko".
No právě můj karavan měl 850 kg Ale zásadní důvod prodeje nebyli předpisy. Již dvě sezony, co odrostla dcera, jsme raději vyrazili jen tak, jenom s autem, lodí a stanem.
Ovšem současné pravidla jsou totál radikál.
Všechno má svůj čas........

Jindra
Příspěvky: 174
Registrován: 11 srp 2006 13:58
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jindra » 18 led 2009 21:07

Zdarec,
jakmile za jakýkoli vozidlo, dopravní prostředek zapřáhnete cokoli, jste jizdní souprava, a v tu chvíli musíte mít bud do 3500kg a B nebo nad a +E..
( v případě N1 pak navíc kotouček a tím pádem stejný podmínky jako kamion...)
Jediné co nikdo nikdy nedokázal osvetlit, ba ni soudruzi příslusníci, v případě že táhnu prázdný brzděný vlek ( většinou bežný za osobák nemá prázdný víc než 750kg) zda musím mít E...
je to ve vyhlášce celkem nespecifikovaný, někteří hovoří o okamžité hmotnosti v čase jízdy (v případě prázdného vleku nemusím mít E) ba dle podrobného bloumání to význívá na celkovou dovolenou hmotnost přívěsného prostředku bez ohledu zda je naložený bo prázdný.... takže:
Pojedete do Baumaxu pro dvě palubky 6m dlouhy, vezmete plato, neb se to lepe veze, a jizdní souprava dle TP LR DII celková myslím 2850 + plato 3500 a ve skutečnosti LR DII pohotovostní 2100 + řidič (cca 100) + plato cca 650 + 2 palubky no 5 kg??? takže nepřekročíte ni 3500... a v případě že jste N1, tak ještě kotouček a v patek odpo jste v p....i... páč je zákaz jízdy

Jindra

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#12 Příspěvek od RudaK » 19 led 2009 07:38

Právě pro todle to vrátím spátky na osobní-teréní. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od MadTom » 19 led 2009 10:40

Ono je to docela jednoduché - pro účely řidičckého oprávnění se bere maximální povolení hmotnost dle TP. V tomto případě při tažení vozíku je to bez skupiny E maximálně 750kg (tzv. lehký vozík). Takže i na prázdný těžší vozík (např. ten na auta) je to E potřeba. Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
V řidičáku co mám je u skupiny B psáno mimo jiné - motorová vozidla jejichž celková hmotnost nepřesahuje 3500kg. A i v malém techničáku je celková hmotnost vozidla uvedena.
Co se týče odvozu dvou palubek - na to existují přepravníky dlouhých nákladů - v mém případě to byl nebržděný vozík, který měl ložnou plochu dlouhou něco přez 4m, celkovou hmotnost 620kg a prázdný byl kolem 200kg. Vezl jsem si na tom dva stožáry které přečuhovali dopředu i dozadu a policisté se ptali, na co že to je - mysleli si že je to na vrtání studen. Potom se ptali na řidičák, jestli teda mám skupinu E (mám) a na upozornění, že na tento vozík stejně není potřeba docela koukali - to ještě neviděli.

Defík

#14 Příspěvek od Defík » 19 led 2009 11:49

Jindra píše:Zdarec,
jakmile za jakýkoli vozidlo, dopravní prostředek zapřáhnete cokoli, jste jizdní souprava, a v tu chvíli musíte mít bud do 3500kg a B nebo nad a +E..
( v případě N1 pak navíc kotouček a tím pádem stejný podmínky jako kamion...)
Jediné co nikdo nikdy nedokázal osvetlit, ba ni soudruzi příslusníci, v případě že táhnu prázdný brzděný vlek ( většinou bežný za osobák nemá prázdný víc než 750kg) zda musím mít E...
je to ve vyhlášce celkem nespecifikovaný, někteří hovoří o okamžité hmotnosti v čase jízdy (v případě prázdného vleku nemusím mít E) ba dle podrobného bloumání to význívá na celkovou dovolenou hmotnost přívěsného prostředku bez ohledu zda je naložený bo prázdný.... takže:
Pojedete do Baumaxu pro dvě palubky 6m dlouhy, vezmete plato, neb se to lepe veze, a jizdní souprava dle TP LR DII celková myslím 2850 + plato 3500 a ve skutečnosti LR DII pohotovostní 2100 + řidič (cca 100) + plato cca 650 + 2 palubky no 5 kg??? takže nepřekročíte ni 3500... a v případě že jste N1, tak ještě kotouček a v patek odpo jste v p....i... páč je zákaz jízdy

Jindra
Ahoj. Jaký N1 Zákaz platí,ale ne pro vozy N1 do 3,5 tuny ať už mají přívěs nebo ne. Je to omezené tonáží a to pokud si to spravně pamatuji z posledního školení 7,5t. Všichni co maj tady na foru discovery,defendry,frelendry,rovery mužou jakýkoliv den jezdit s vlekem do hmotnosti 750kg a max hmotností soupravy 3,5t pokud nemají skupinu E pak je omezení podle toho k čemu se skupina E vstahuje a co dovoluje vyrobce jak vozidla tak vleku vždy se bere nižší údaj. Kotouček se na tyhle auta už vůbec nevstahuje. Máme několik aut ve firmě včetně velkých vleků a tuhle věc jsme jednou dokonce museli řešit s odborníkem z centra školení řidičů a právníkem,jelikož se nás jeden chytrý policista snažil přesvědčit o naprostém nesmyslu. A závěr byl takový jak jsem výše popsal.

Defík

#15 Příspěvek od Defík » 19 led 2009 11:57

[quote="MadTom"] Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
quote] Ne celková hmotnost,ale hmotnost jednoho ze soupravy tak jinak vozíku nebo vozidla pak je potřeba min C1 a E

Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Truck Rover » 24 led 2009 11:51

Defík píše:
MadTom píše: Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
quote] Ne celková hmotnost,ale hmotnost jednoho ze soupravy tak jinak vozíku nebo vozidla pak je potřeba min C1 a E
Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton?? :roll: :roll:
LR 90

Defík

#17 Příspěvek od Defík » 24 led 2009 14:15

Truck Rover píše:
Defík píše: Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton?? :roll: :roll:

Přesně tak auto ktere táhne na dalnici vlek nad 750 kg musi mit 2 dalni známky na 3,5 tuny a nebo na malé nákladáky. Nás chytli ale nastesti se s nimi dalo mluvit tak se nic neplatilo meli jsme jen jednu na 3,5t a defika 110 s velkym vlekem.

Defík

#18 Příspěvek od Defík » 24 led 2009 14:17

Truck Rover píše:
Defík píše: Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton?? :roll: :roll:

Přesně tak auto ktere táhne na dalnici vlek nad 750 kg musi mit 2 dalni známky na 3,5 tuny a nebo na malé nákladáky. Nás chytli ale nastesti se s nimi dalo mluvit tak se nic neplatilo meli jsme jen jednu na 3,5t a defika 110 s velkym vlekem.

Uživatelský avatar
JiriN
Příspěvky: 29
Registrován: 11 lis 2008 17:35
tel.: 603 111 392
auto: D 110 td5
Bydliště: Jizerské Hory
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JiriN » 29 led 2009 23:21

Auto do 3,5t, které táhne na dálnici vlek přičemž souprava má víc než 3,5t, musí mít dálniční známku pro vozidla a soupravy nad 3,5t, to je známka za 8000,-Kč k mé velké radosti. Kdybys "pomahačům a chráničům" ukázal dvě dálniční známky za 1000,- asi bys je dobře pobavil..... Škoda že to tak nejde, hned bych pár tisíc ušetřil....
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994

Defík

#20 Příspěvek od Defík » 30 led 2009 17:16

jezdim tak uz spoustu let a nekolik kontrol jsem zazil a naprosto v pohode.

Odpovědět