
já to nikdy neřešil,bo mám " C " a " BE,C1E,CE".se stěch skupin poser...
Moderátor: Acon
Ano a to je jeden z mnoha důvodů proč jsem prodal karavan. Před bodovím systémem jsem si s tím nedělal hlavu, ale dnes je to vlastně kvalifikováno jako jízda bez patřičného oprávnění, pokuta nekolik desítek tisíc je fakt vopruz.RudaK píše:jó kg nevím přesně,ale že prej nesmí za LR táhnout přívěs 3,5 t s oprávněním " B " se mi zdá opruz.
Stavros píše:Dneska se to docela hlida, ale nastesti muzem bejt radi, ze nemame auto kategorie N1, tam je to o mnoho prisnejsi. Ja si s tim ale hlavu nedelam, moje auto nesplnuje temer zadne narizeni, takze jsemv klidu. Rudo, ten tvuj Mamut je taky takovej knopovej.
No právě můj karavan měl 850 kg Ale zásadní důvod prodeje nebyli předpisy. Již dvě sezony, co odrostla dcera, jsme raději vyrazili jen tak, jenom s autem, lodí a stanem.KRANG píše:Na karavany neni vyjímka ale jsou karavany do celkový hmotnosti 750 kg, ty jsou ok i s "B" nebo těžší, na který je pak potřeba "Ečko".
Ahoj. Jaký N1 Zákaz platí,ale ne pro vozy N1 do 3,5 tuny ať už mají přívěs nebo ne. Je to omezené tonáží a to pokud si to spravně pamatuji z posledního školení 7,5t. Všichni co maj tady na foru discovery,defendry,frelendry,rovery mužou jakýkoliv den jezdit s vlekem do hmotnosti 750kg a max hmotností soupravy 3,5t pokud nemají skupinu E pak je omezení podle toho k čemu se skupina E vstahuje a co dovoluje vyrobce jak vozidla tak vleku vždy se bere nižší údaj. Kotouček se na tyhle auta už vůbec nevstahuje. Máme několik aut ve firmě včetně velkých vleků a tuhle věc jsme jednou dokonce museli řešit s odborníkem z centra školení řidičů a právníkem,jelikož se nás jeden chytrý policista snažil přesvědčit o naprostém nesmyslu. A závěr byl takový jak jsem výše popsal.Jindra píše:Zdarec,
jakmile za jakýkoli vozidlo, dopravní prostředek zapřáhnete cokoli, jste jizdní souprava, a v tu chvíli musíte mít bud do 3500kg a B nebo nad a +E..
( v případě N1 pak navíc kotouček a tím pádem stejný podmínky jako kamion...)
Jediné co nikdo nikdy nedokázal osvetlit, ba ni soudruzi příslusníci, v případě že táhnu prázdný brzděný vlek ( většinou bežný za osobák nemá prázdný víc než 750kg) zda musím mít E...
je to ve vyhlášce celkem nespecifikovaný, někteří hovoří o okamžité hmotnosti v čase jízdy (v případě prázdného vleku nemusím mít E) ba dle podrobného bloumání to význívá na celkovou dovolenou hmotnost přívěsného prostředku bez ohledu zda je naložený bo prázdný.... takže:
Pojedete do Baumaxu pro dvě palubky 6m dlouhy, vezmete plato, neb se to lepe veze, a jizdní souprava dle TP LR DII celková myslím 2850 + plato 3500 a ve skutečnosti LR DII pohotovostní 2100 + řidič (cca 100) + plato cca 650 + 2 palubky no 5 kg??? takže nepřekročíte ni 3500... a v případě že jste N1, tak ještě kotouček a v patek odpo jste v p....i... páč je zákaz jízdy
Jindra
Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton??Defík píše:MadTom píše: Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
quote] Ne celková hmotnost,ale hmotnost jednoho ze soupravy tak jinak vozíku nebo vozidla pak je potřeba min C1 a E
Truck Rover píše:Defík píše: Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton??![]()
Truck Rover píše:Defík píše: Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton??![]()