já to nikdy neřešil,bo mám " C " a " BE,C1E,CE".se stěch skupin poser...
Přívesy a paragrafy
Moderátor: Acon
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Přívesy a paragrafy
Dnes na školení sem se přesvědčil,že je dobře dávat pozor.Třeba to hodně lidí ví,ale já byl překvapen,že nemohu za Land Rover zapřáhnout těžší přívěs se skupinou B ( váha soupravy nesmí přesáhnout 3 tuny ). Například u D III,která skoro 3 tuny má,nemůžete zapřáhnout skoro nic s řidičákem skupiny B. 
já to nikdy neřešil,bo mám " C " a " BE,C1E,CE".se stěch skupin poser...
já to nikdy neřešil,bo mám " C " a " BE,C1E,CE".se stěch skupin poser...
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla
www.novapravidla.cz
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla
www.novapravidla.cz
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Ano a to je jeden z mnoha důvodů proč jsem prodal karavan. Před bodovím systémem jsem si s tím nedělal hlavu, ale dnes je to vlastně kvalifikováno jako jízda bez patřičného oprávnění, pokuta nekolik desítek tisíc je fakt vopruz.RudaK píše:jó kg nevím přesně,ale že prej nesmí za LR táhnout přívěs 3,5 t s oprávněním " B " se mi zdá opruz.
Všechno má svůj čas........
Na karavany neni vyjímka ale jsou karavany do celkový hmotnosti 750 kg, ty jsou ok i s "B" nebo těžší, na který je pak potřeba "Ečko".
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Stavros píše:Dneska se to docela hlida, ale nastesti muzem bejt radi, ze nemame auto kategorie N1, tam je to o mnoho prisnejsi. Ja si s tim ale hlavu nedelam, moje auto nesplnuje temer zadne narizeni, takze jsemv klidu. Rudo, ten tvuj Mamut je taky takovej knopovej.
D1 není ani N1,ani nemá tažný
Zato D III splňuje všechny ty doplňky na vopruz.( zas ale mě napsali při výměně řidičáku tolik skupin,že sem ani nevěděl,že jich tolik vlastně je
Nicméně nejvetší zhovadilost je,že by D III měla mít tachograf v případě kombinace " N1 + tažný ".
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
No právě můj karavan měl 850 kg Ale zásadní důvod prodeje nebyli předpisy. Již dvě sezony, co odrostla dcera, jsme raději vyrazili jen tak, jenom s autem, lodí a stanem.KRANG píše:Na karavany neni vyjímka ale jsou karavany do celkový hmotnosti 750 kg, ty jsou ok i s "B" nebo těžší, na který je pak potřeba "Ečko".
Ovšem současné pravidla jsou totál radikál.
Všechno má svůj čas........
Zdarec,
jakmile za jakýkoli vozidlo, dopravní prostředek zapřáhnete cokoli, jste jizdní souprava, a v tu chvíli musíte mít bud do 3500kg a B nebo nad a +E..
( v případě N1 pak navíc kotouček a tím pádem stejný podmínky jako kamion...)
Jediné co nikdo nikdy nedokázal osvetlit, ba ni soudruzi příslusníci, v případě že táhnu prázdný brzděný vlek ( většinou bežný za osobák nemá prázdný víc než 750kg) zda musím mít E...
je to ve vyhlášce celkem nespecifikovaný, někteří hovoří o okamžité hmotnosti v čase jízdy (v případě prázdného vleku nemusím mít E) ba dle podrobného bloumání to význívá na celkovou dovolenou hmotnost přívěsného prostředku bez ohledu zda je naložený bo prázdný.... takže:
Pojedete do Baumaxu pro dvě palubky 6m dlouhy, vezmete plato, neb se to lepe veze, a jizdní souprava dle TP LR DII celková myslím 2850 + plato 3500 a ve skutečnosti LR DII pohotovostní 2100 + řidič (cca 100) + plato cca 650 + 2 palubky no 5 kg??? takže nepřekročíte ni 3500... a v případě že jste N1, tak ještě kotouček a v patek odpo jste v p....i... páč je zákaz jízdy
Jindra
jakmile za jakýkoli vozidlo, dopravní prostředek zapřáhnete cokoli, jste jizdní souprava, a v tu chvíli musíte mít bud do 3500kg a B nebo nad a +E..
( v případě N1 pak navíc kotouček a tím pádem stejný podmínky jako kamion...)
Jediné co nikdo nikdy nedokázal osvetlit, ba ni soudruzi příslusníci, v případě že táhnu prázdný brzděný vlek ( většinou bežný za osobák nemá prázdný víc než 750kg) zda musím mít E...
je to ve vyhlášce celkem nespecifikovaný, někteří hovoří o okamžité hmotnosti v čase jízdy (v případě prázdného vleku nemusím mít E) ba dle podrobného bloumání to význívá na celkovou dovolenou hmotnost přívěsného prostředku bez ohledu zda je naložený bo prázdný.... takže:
Pojedete do Baumaxu pro dvě palubky 6m dlouhy, vezmete plato, neb se to lepe veze, a jizdní souprava dle TP LR DII celková myslím 2850 + plato 3500 a ve skutečnosti LR DII pohotovostní 2100 + řidič (cca 100) + plato cca 650 + 2 palubky no 5 kg??? takže nepřekročíte ni 3500... a v případě že jste N1, tak ještě kotouček a v patek odpo jste v p....i... páč je zákaz jízdy
Jindra
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Ono je to docela jednoduché - pro účely řidičckého oprávnění se bere maximální povolení hmotnost dle TP. V tomto případě při tažení vozíku je to bez skupiny E maximálně 750kg (tzv. lehký vozík). Takže i na prázdný těžší vozík (např. ten na auta) je to E potřeba. Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
V řidičáku co mám je u skupiny B psáno mimo jiné - motorová vozidla jejichž celková hmotnost nepřesahuje 3500kg. A i v malém techničáku je celková hmotnost vozidla uvedena.
Co se týče odvozu dvou palubek - na to existují přepravníky dlouhých nákladů - v mém případě to byl nebržděný vozík, který měl ložnou plochu dlouhou něco přez 4m, celkovou hmotnost 620kg a prázdný byl kolem 200kg. Vezl jsem si na tom dva stožáry které přečuhovali dopředu i dozadu a policisté se ptali, na co že to je - mysleli si že je to na vrtání studen. Potom se ptali na řidičák, jestli teda mám skupinu E (mám) a na upozornění, že na tento vozík stejně není potřeba docela koukali - to ještě neviděli.
V řidičáku co mám je u skupiny B psáno mimo jiné - motorová vozidla jejichž celková hmotnost nepřesahuje 3500kg. A i v malém techničáku je celková hmotnost vozidla uvedena.
Co se týče odvozu dvou palubek - na to existují přepravníky dlouhých nákladů - v mém případě to byl nebržděný vozík, který měl ložnou plochu dlouhou něco přez 4m, celkovou hmotnost 620kg a prázdný byl kolem 200kg. Vezl jsem si na tom dva stožáry které přečuhovali dopředu i dozadu a policisté se ptali, na co že to je - mysleli si že je to na vrtání studen. Potom se ptali na řidičák, jestli teda mám skupinu E (mám) a na upozornění, že na tento vozík stejně není potřeba docela koukali - to ještě neviděli.
-
Defík
Ahoj. Jaký N1 Zákaz platí,ale ne pro vozy N1 do 3,5 tuny ať už mají přívěs nebo ne. Je to omezené tonáží a to pokud si to spravně pamatuji z posledního školení 7,5t. Všichni co maj tady na foru discovery,defendry,frelendry,rovery mužou jakýkoliv den jezdit s vlekem do hmotnosti 750kg a max hmotností soupravy 3,5t pokud nemají skupinu E pak je omezení podle toho k čemu se skupina E vstahuje a co dovoluje vyrobce jak vozidla tak vleku vždy se bere nižší údaj. Kotouček se na tyhle auta už vůbec nevstahuje. Máme několik aut ve firmě včetně velkých vleků a tuhle věc jsme jednou dokonce museli řešit s odborníkem z centra školení řidičů a právníkem,jelikož se nás jeden chytrý policista snažil přesvědčit o naprostém nesmyslu. A závěr byl takový jak jsem výše popsal.Jindra píše:Zdarec,
jakmile za jakýkoli vozidlo, dopravní prostředek zapřáhnete cokoli, jste jizdní souprava, a v tu chvíli musíte mít bud do 3500kg a B nebo nad a +E..
( v případě N1 pak navíc kotouček a tím pádem stejný podmínky jako kamion...)
Jediné co nikdo nikdy nedokázal osvetlit, ba ni soudruzi příslusníci, v případě že táhnu prázdný brzděný vlek ( většinou bežný za osobák nemá prázdný víc než 750kg) zda musím mít E...
je to ve vyhlášce celkem nespecifikovaný, někteří hovoří o okamžité hmotnosti v čase jízdy (v případě prázdného vleku nemusím mít E) ba dle podrobného bloumání to význívá na celkovou dovolenou hmotnost přívěsného prostředku bez ohledu zda je naložený bo prázdný.... takže:
Pojedete do Baumaxu pro dvě palubky 6m dlouhy, vezmete plato, neb se to lepe veze, a jizdní souprava dle TP LR DII celková myslím 2850 + plato 3500 a ve skutečnosti LR DII pohotovostní 2100 + řidič (cca 100) + plato cca 650 + 2 palubky no 5 kg??? takže nepřekročíte ni 3500... a v případě že jste N1, tak ještě kotouček a v patek odpo jste v p....i... páč je zákaz jízdy
Jindra
-
Defík
[quote="MadTom"] Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
quote] Ne celková hmotnost,ale hmotnost jednoho ze soupravy tak jinak vozíku nebo vozidla pak je potřeba min C1 a E
quote] Ne celková hmotnost,ale hmotnost jednoho ze soupravy tak jinak vozíku nebo vozidla pak je potřeba min C1 a E
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton??Defík píše:MadTom píše: Další zábava nastává ve chvíli, kdy celková hnotnost soupravy auto-vozík překročí 3500kg, to už je potřeba některá za skupin C a pokud je zároveň vozík nad 750kg tak nějaká kombinace C+E.
quote] Ne celková hmotnost,ale hmotnost jednoho ze soupravy tak jinak vozíku nebo vozidla pak je potřeba min C1 a E
LR 90
-
Defík
Truck Rover píše:Defík píše: Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton??![]()
Přesně tak auto ktere táhne na dalnici vlek nad 750 kg musi mit 2 dalni známky na 3,5 tuny a nebo na malé nákladáky. Nás chytli ale nastesti se s nimi dalo mluvit tak se nic neplatilo meli jsme jen jednu na 3,5t a defika 110 s velkym vlekem.
-
Defík
Truck Rover píše:Defík píše: Našťastie take skupiny mam inak by som nemohol jazdit na kamione. Ale jedno neviem že napriklad u disco 1 je celkova hmotnost súpravy 6 ton aj nejaké drobné, potom by som musel kupit dialničnú známku nad 3,5 ton??![]()
Přesně tak auto ktere táhne na dalnici vlek nad 750 kg musi mit 2 dalni známky na 3,5 tuny a nebo na malé nákladáky. Nás chytli ale nastesti se s nimi dalo mluvit tak se nic neplatilo meli jsme jen jednu na 3,5t a defika 110 s velkym vlekem.
- JiriN
- Příspěvky: 29
- Registrován: 11 lis 2008 17:35
- tel.: 603 111 392
- auto: D 110 td5
- Bydliště: Jizerské Hory
- Kontaktovat uživatele:
Auto do 3,5t, které táhne na dálnici vlek přičemž souprava má víc než 3,5t, musí mít dálniční známku pro vozidla a soupravy nad 3,5t, to je známka za 8000,-Kč k mé velké radosti. Kdybys "pomahačům a chráničům" ukázal dvě dálniční známky za 1000,- asi bys je dobře pobavil..... Škoda že to tak nejde, hned bych pár tisíc ušetřil....
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994
Disco I 300tdi 1994